7.604 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering
Hey..
Jeg har læst at man kan spare en del penge ved at vælge en dyrelæge i Tyskland, og at de er ligeså gode.
Er der nogen herinde, der har fået deres tæve steriliseret i Tyskland?
Og hvad var prisen?
Ved godt de skal vaccineres og have pas
0 synes godt om
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 53
Den praksis er desværre blevet alt for stor(efter vores mening) og ganske rigtigt, føltes det som om, jo flere, jo hurtigere, jo bedre
Men jeg kan varmt anbefale
http://www.nordostsee-tieraerzte.de/index.php?id=1
Det er et meget professionelt dyrehospital, med flere forskellige specialer, hvor man altid føler de har tid nok.
Du kan sagtens skrive eller ringe til dem og få en uforpligtende pris, da de svinger alt efter størrelse og operationsmåde.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1441 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.153
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
jul 2012
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
nov 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Jeg tænker at sting, kan jeg selv fjerne (Er det samme som på mennesker)
Men det er ikke fordi jeg "bare" søger en billig pris! Men kan man spare nogle penge, og få den samme kvalitet, ja så vil jeg da gerne det.
Er ikke så god til tysk. Har skrevet:
Wir haben eine Hund, eine Samojede auf 15 Woche. Wir will gern eine sterilisering auf diese Hund. Was ist der Preis bei Ihnen?
Ved godt den ikke er gammel nok endnu! Har skrevet str. Nu, så de kunne beregne størrelsen til "den tid"
okt 2010
Altså nu ved jeg ikke hvad lige netop det du skal have lavet vil koste. Men jeg var nede og få en hund på +- 10-15 kg, i fuld narkose, og skulle have alle sine tænder fjernet pga sygdom, indgrebet varede vidst omkring 2 timer, og jeg fik medicin med til den næste tid, for 1.100,- kroner.
Men som andre skriver det kan blive samlebåndsagtigt, så tænker jeg at når det er SÅ billigt dernede, så skal de også have nogle kunder igennem for at få det hele til at køre rundt. Men jeg har nu aldrig oplevet noget, tværtimod, så føler jeg de giver sig bedre tid end flere klinikker i dk
Og angående fejlbehandlinger, det kan også ske på danske klinikker. Alle mennesker kan lave fejl, det vil jeg da være den første til at indrømme
nov 2014
Fejlbehandlinger sker desværre over alt, og på de fleste områder
Godt at høre, de fleste har været tilfredse! Må prøve at ringe derned.
okt 2010
Er det noget du har oplevet eller på andenvis er sikker på ?
For jeg kender tilfældigvis en tysk dyrlæge dernede, som netop måtte have et ekstra job her i DK, fordi at de ikke tjener nok på klinikken. Netop fordi de ikke tager overpris, eller sænker deres kvalitet. Hun sagde at de sparede mest på lønnen til dyrlægerne, og det var hun godt tilfreds med, hun fik en kæmpe belønning i at hjælpe dyrene og deres ejer.
nov 2014
jan 2010
Ellers har jeg kun absolut gode erfaringer med flere af dyrlægerne dernede og ser dem som lige så professionelle, som danske dyrlæger. Ellers kom de slet ikke i nærheden af min hund
Da vi lige flyttede til Flensborg, var vi i starten hos flere forskellige, indtil vi fandt det/de sted/er, hvor vi gerne ville være fremover.
Jeg bruger 2 dyrlæger dernede i dag.
En til små-problemer, årlig check osv og en anden klinik, hvis det er noget som operation, specialviden osv.
Det er vist meget normalt, i hvert fald for tyskerne
okt 2010
Der hvor jeg har været med mine hunde, der føler jeg bestemt jeg har fået mere for pengene, end når jeg har været ved en klinik i Danmark, også er det endda til ca halv pris.
okt 2010
Ja, det kan selvfølgelig være på en klinik jeg ikke kender til, jeg har nemlig kun været på den ene jeg bruger dernede
jul 2012
Desuden lå faxen med resultatet af prøverne i 10 dage hos dyrlægen, inden jeg fik at vide, hvad prøverne viste. Og kun fordi jeg alligevel var dernede med Max, og fordi at jeg spurgte ind til prøven.
I de ti dage kunne mine katte have været under behandling.
Nej, det er ikke ok.
nov 2014
nov 2014
Og skulle der opstå komplikationer, er der jo heldigvis dyrelæger herhjemme! Fordi hun får foretaget operationen dernede, betyder det jo ikke at hun ikke kan ses herhjemme, hvis der opstår noget akut.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Og skal din egen dyrlæge fjerne suturer? Det plejer jo at være gratis hos den udøvende dyrlæge.
nov 2014
Om det kan betale sig, VED jeg ikke
Suturene kan jeg fjerne selv!
Min hund kender ikke nogen dyrelæge! Og derfor er det for den ligegyldigt!
Jeg skriver for at få råd og vejledning...
jan 2010
Havde egentligt glemt denne tråd igen.
Min nabo fortalte forleden, at deres hund, en lab. blanding blev steriliseret i Flensborg for ca ½ år siden.
Det gav de knap 2000kr for, med smertestillende og penicillin til forebyggelse af infektion.
Der skulle ikke fjernes tråde, da de var selvopløselige.
Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering