7.604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Ann V
Ann V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering

Hey..
Jeg har læst at man kan spare en del penge ved at vælge en dyrelæge i Tyskland, og at de er ligeså gode. smiley

Er der nogen herinde, der har fået deres tæve steriliseret i Tyskland?
Og hvad var prisen?

Ved godt de skal vaccineres og have pas smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering
  • #2   9. nov 2014 Vi har før brugt en dyrlæge i Harrislee, hvor hovedparten af kunderne er danske.
    Den praksis er desværre blevet alt for stor(efter vores mening) og ganske rigtigt, føltes det som om, jo flere, jo hurtigere, jo bedre smiley Så det stoppede vi igen.

Men jeg kan varmt anbefale

http://www.nordostsee-tieraerzte.de/index.php?id=1

Det er et meget professionelt dyrehospital, med flere forskellige specialer, hvor man altid føler de har tid nok.

Du kan sagtens skrive eller ringe til dem og få en uforpligtende pris, da de svinger alt efter størrelse og operationsmåde.

• #3   9. nov 2014 Vi har før brugt dem i Harrislee, men efter nogle meget negative oplevelser bruger vi nu http://www.kleintierpraxis-carstensen.de/

• #4   10. nov 2014 Bare husk at din hund skal være rabiesvaccineret inden du tager over grænsen.

• #5   10. nov 2014 Jeg har brugt dem i harrisle, de snakker fint dansk, især ham den nye unge dyrlæge der er kommet. Han giver sig godt tid, og får en god kontakt med hunden. Jeg har endnu ikke oplevet at følt at de har travlt, vi har kunne snakke med dem om helt andre operationer, selvom vores tid og hunde var færdige, og han brugte god tid på at forklare. Ganske god behandling. smiley

• #6   10. nov 2014 Jeg bruger aldrig mere dem i Harrislee. Mine katte blev fejlbehandlet, og Max fik et stort sår på benet pga. dyrlægen.

• #7   10. nov 2014 Jeg undersøgte prisforskellen på en sterilisation med kikkert og fandt at besparelsen blev spist af to gange kørertur (stingene skal jo fjernes)

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#8   10. nov 2014 Jeg har prøvet at skrive efter en pris. Ved vores dyrelæge koster det 4500,- (Hun har vacc. hende x1, så de kender ikke hinanden)
    Jeg tænker at sting, kan jeg selv fjerne (Er det samme som på mennesker)

Men det er ikke fordi jeg "bare" søger en billig pris! Men kan man spare nogle penge, og få den samme kvalitet, ja så vil jeg da gerne det.

Er ikke så god til tysk. Har skrevet:
    Wir haben eine Hund, eine Samojede auf 15 Woche. Wir will gern eine sterilisering auf diese Hund. Was ist der Preis bei Ihnen?

Ved godt den ikke er gammel nok endnu! Har skrevet str. Nu, så de kunne beregne størrelsen til "den tid" smiley

• #9   10. nov 2014 Ann

Altså nu ved jeg ikke hvad lige netop det du skal have lavet vil koste. Men jeg var nede og få en hund på +- 10-15 kg, i fuld narkose, og skulle have alle sine tænder fjernet pga sygdom, indgrebet varede vidst omkring 2 timer, og jeg fik medicin med til den næste tid, for 1.100,- kroner.

Men som andre skriver det kan blive samlebåndsagtigt, så tænker jeg at når det er SÅ billigt dernede, så skal de også have nogle kunder igennem for at få det hele til at køre rundt. Men jeg har nu aldrig oplevet noget, tværtimod, så føler jeg de giver sig bedre tid end flere klinikker i dk smiley
    Og angående fejlbehandlinger, det kan også ske på danske klinikker. Alle mennesker kan lave fejl, det vil jeg da være den første til at indrømme smiley

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#10   10. nov 2014 Så længe der er kvalitet i arbejdet og plejen ikke er forringet, så er det for ok. Det er er hurtig ind og hurtigt ud, fordi jeg ikke vil bruge dem, til de årlige tjek... smiley

Fejlbehandlinger sker desværre over alt, og på de fleste områder smiley Men det skulle ikke gerne være det generelle ry de havde. smiley

Godt at høre, de fleste har været tilfredse! Må prøve at ringe derned. smiley

• #12   10. nov 2014 A.T
    Er det noget du har oplevet eller på andenvis er sikker på ?

For jeg kender tilfældigvis en tysk dyrlæge dernede, som netop måtte have et ekstra job her i DK, fordi at de ikke tjener nok på klinikken. Netop fordi de ikke tager overpris, eller sænker deres kvalitet. Hun sagde at de sparede mest på lønnen til dyrlægerne, og det var hun godt tilfreds med, hun fik en kæmpe belønning i at hjælpe dyrene og deres ejer. smiley

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#13   10. nov 2014 Hvis kvaliteten er forringet, ja så vil jeg også gerne give 2000kr ekstra... Men det er/var bare ikke mit indtryk smiley

• #14   10. nov 2014 Jeg har som skrevet, kun oplevet et eneste sted, at det virkeligt føltes som om, det hele skulle gå meget stærkt. Men syns da det er trist, hvis der er flere steder, hvor det foregår.
    Ellers har jeg kun absolut gode erfaringer med flere af dyrlægerne dernede og ser dem som lige så professionelle, som danske dyrlæger. Ellers kom de slet ikke i nærheden af min hund smiley

Da vi lige flyttede til Flensborg, var vi i starten hos flere forskellige, indtil vi fandt det/de sted/er, hvor vi gerne ville være fremover.
    Jeg bruger 2 dyrlæger dernede i dag.
    En til små-problemer, årlig check osv og en anden klinik, hvis det er noget som operation, specialviden osv.
    Det er vist meget normalt, i hvert fald for tyskerne smiley

• #15   10. nov 2014 Ann
    Der hvor jeg har været med mine hunde, der føler jeg bestemt jeg har fået mere for pengene, end når jeg har været ved en klinik i Danmark, også er det endda til ca halv pris. smiley

• #17   10. nov 2014 A.T
    Ja, det kan selvfølgelig være på en klinik jeg ikke kender til, jeg har nemlig kun været på den ene jeg bruger dernede smiley

• #19   10. nov 2014 Det er da ikke meningen, at man skal stå og skændes med dyrlægen, fordi hun ikke vil give kattene det rette medicin fra starten. Nu har jeg prøvet den omgang før, så jeg vidste, hvad de skulle have, men hun ville ikke udlevere det til mig.

Desuden lå faxen med resultatet af prøverne i 10 dage hos dyrlægen, inden jeg fik at vide, hvad prøverne viste. Og kun fordi jeg alligevel var dernede med Max, og fordi at jeg spurgte ind til prøven.

I de ti dage kunne mine katte have været under behandling.

Nej, det er ikke ok.

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#20   10. nov 2014 Line hvor har du været?? (Evt skriv pb) og taler de dansk? smiley

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#22   11. nov 2014 Som sagt ved jeg ikke, hvad besparelsen lyder på smiley

Og skulle der opstå komplikationer, er der jo heldigvis dyrelæger herhjemme! Fordi hun får foretaget operationen dernede, betyder det jo ikke at hun ikke kan ses herhjemme, hvis der opstår noget akut.

• #23   12. nov 2014 Jeg ville vælge den dyrlæge jeg bruger ved vaccine osv og tænke på at man overlader sin guldklump hos en der kender hende, samt en man er tryg ved. Man aflevere jo tøsen om morgenen og henter gerne sidst på dagen, så det bare hjem og sove "rusen" ud, men smutter du til Tyskland, ja så skal hun ligge længe i bilen før hun kommer hjem i sin seng og har man en god dyrlæge her i dk og der opstår komplikationer, ja så koster det sjældent noget. Tryghed før pris, men det nok bare mig hehe

• #24   12. nov 2014 det skal godt nok være en dyr dyrlæge du har, hvis det med tid mm. kan betale sig at køre til udlandet. Og nej, med operation følger gratis eftersyn, og bliver der komp. skal du bare betale din egen dyrlæge, og vupti, hvor er den besparelse.
    Og skal din egen dyrlæge fjerne suturer? Det plejer jo at være gratis hos den udøvende dyrlæge.

• Ann V
    Ann V Tilmeldt:
    nov 2014

#25   12. nov 2014 Nogen gange virker det lidt som om, der ikke bliver læst, hvad der står skrevet...

Om det kan betale sig, VED jeg ikke smiley
    Suturene kan jeg fjerne selv!
    Min hund kender ikke nogen dyrelæge! Og derfor er det for den ligegyldigt!

Jeg skriver for at få råd og vejledning... smiley Så dejligt når jeg får det. smiley

• #26   12. nov 2014 Ann V.
    Havde egentligt glemt denne tråd igen.
    Min nabo fortalte forleden, at deres hund, en lab. blanding blev steriliseret i Flensborg for ca ½ år siden.
    Det gav de knap 2000kr for, med smertestillende og penicillin til forebyggelse af infektion.
    Der skulle ikke fjernes tråde, da de var selvopløselige.

Kommentér på:
Dyrlæge i Tyskland -Sterilisering

Annonce