Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spansk vandhund
  • #2   8. feb 2015 Tak Maj.Britt, det ser ikke ud til at de har haft hvalp i 2-3 år ??

• #6   8. feb 2015 Ring til DKK og få oplyst hvem der er racerepræsentant for racen. Denne ved om der er nogle opdrættere der har planer om kuld.

• #9   8. feb 2015 Birgitta , siden hvornår er du begyndt at dømme ud fra hvad der står skrevet de forskellige steder ? Og komme med teorier om hvorvidt kennelen har en grund til at de kun fik det ene kuld ovs .. Det plejer da bestemt ikke at ligne dig ? Jeg synes da det er en glimrende ide at starte med at kontakte dem , og skal de så ikke have flere hvalpe jamen så er hun da sikkert stadig villig til at hjælpe .

• #11   8. feb 2015 Dejligt med noget feedback smiley De andre Skandinaviske lande har vist en del opdrættere, så jeg kan ikke forstille mig at temperamentet er det store problem. Hvis en professionel opdrætter laver alle sundheds testning, er der større chancer for at få en bedre hvalp, da der er meget pres på at undlade at lave/tolerere fejl. En hobby opdrætter kan gemme sig bag undskyldningen at de ikke behøver at gøre mere end nødvendigt. Jeg mener selv, at det er bedst at undersøge både hobby og professionnelle opdrættere, og finde den hvalp og opdrætter, der passer bedst til ens eget behov.

• #14   8. feb 2015 Hej Krumme, ja det er mig. Hundeloven er snart indhentet os, så jeg er igang med at overveje hvordan vi fortsætter.
    Divenzie, et godt eksempel kunne være den spansk vandhund opdrætter som hav haft et kuld i Danmark. Hvad med erstatningshunde i en evt garanti? Hobby opdræt er helt ok, men professionel opdræt er også helt ok.
    At tjene penge på arbejde er også ok, I min erfaring tjener de "hobby opdrættere" lige så meget eller mere end de professionel pro kuld, da de ikke har samme udgifter, og de fleste "professionel opdrætter har flere hunde end de kan tjene penge på og en bedre chance for at opdage og fjerne problemer.

• #17   8. feb 2015 Det er interessant Krumme, kan du vise mig hvor det står i reglerne? Eller peje mig i retningen så jeg kan læse den selv. Der er nemlig købeloven at man skal også tage hensyn til.

• #19   8. feb 2015 Det krumme forklare er fra købeloven. Man kan ikke bare ombytte en specievare. Og en hobbyopdrætter i DKK hæfter på lige vilkår for købeloven som en prof opdrætter.

• #20   8. feb 2015 Divensie, af mange grunde, f.eks man skal have en kennel, der lever op til Dansk lov, det koster, man skal også betale for dyrlæge inspektioner. Pengene der kommer ind skal beskattes, moms skal betales, passende transport betales, for at overleve, skal man dyrke det, Tage til mange udstillinger, både herhjemme og i udlandet. Det er ikke nok at regne med at sælge et enkelt kuld en gang imellem, man skal forme en basis for at kennelen kan overleve/trivedes i en størrelse hvor ejeren kan leve of det, ikke nemt. Givet finder man pirater iblandt professionelle, men det gør man også iblandt hobby opdrættere.

• #21   8. feb 2015 Jeg kom til at tænke på at nu med de nye offentlige kritikker fra udstillinger, så kunne du prøve at tjekke hvilke hunde der har været udstillet for nydelig og søge på kennelnavnet. Det kan måske give pote.

• #23   8. feb 2015 Egentlig tror jeg ikke der er så stor forskel på prof og hobby - så længe begge går op i deres race og er seriøs med foretagendet.
    I mine øjne kan et kuld hver 5 år være lige så seriøst som 2 årligt.
    Det handler om tankerne og arbejdet bag. Mere end om hvilke prædikater vi sætter på.

• #24   8. feb 2015 Det er rigtigt at købeloven gælder for alle, men spørgsmålet for mig er, hvor har man største chance for at loven bliver overholdt, min mening lige nu, er at det er hos en professionel opdrætter, da de har mest at tabe, hvis de gør tingene ulovligt.

• #26   8. feb 2015 For mig er det ikke et spørgsmål om opdrætteren kan leve af at opdrætte, hvis de kan, kan det også være tegn på hvor dygtige de er. Som opdrætter kan der være flere indkomstkilder end hvalpesalg, vores erfaring med boerboels viser mig at selvom hvalpesalget slår fejl de flest år, kan man alligevel få et positiv liv og give noget godt til racen.

• #27   8. feb 2015 Jeg tror vi er ret enige. Men bare bruger ordene forskelligt. For kan en hobbyopdrætter egentlig ikke også være prof.
    De kan i hvert fald sagtens gøre et professionelt stykke arbejde. Og en der måske har opdræt som erhverv - evt. Ved siden af andet arbejde har jo forhåbentlig også hundene som hobby. smiley

• #29   8. feb 2015 Man skal også huske, at blive betragtet som "professionel opdrætter" skal man kun opdrætte 3 kuld i et år, og eje 3 tæver. 3 kulde skal kunne dække en evt tabte indkomst fra et almindelig arbejde, betale moms, foder, varme og kennel nedskrivning bl.a. Det kan bare ikke lade sig gøre med de fleste racer. Så bare alene af den grund skal man ikke udelukke professionelle pga en andens forestillinger eller fordomme. I min mening skal man besøge opdrættere med åbne øjne og åben sind, uanset om de er hobby eller professionelle. Mit point er ikke, at man skal undgå hobby opdrættere. Men jeg personligt tror, at jeg kan få en bedre hund og service fra en professionel.

• #33   8. feb 2015 Den er meget anderledes end Boerboelen, mere aktiv. Den er selvfølgelig mindre, og de eksemplar jeg har mødt i Spanien alligevel har meget tilfælles med boerboelen. Den er mere selskabelig, mere agile. Jeg er ved at blive for gammel til at blive ved med at træne store hunde, og Lagotto eller Spansk vandhunde tilfredstille mit behov for at være aktiv med hundene, samtidigt, hvis de lever indtil de er 13-14 år, of lægger det tal til min alder, så kan jeg godt indse at det er en hund på den størrelse jeg skal have. Vi ønsker ikke en hund der taber hår, og vandhunde gør det ikke. Så den dækker mange af de ting jeg ønsker.

• #34   8. feb 2015 Jeg tror at man skal være forsigtig med at tro på generalitater. Jeg har aldrig mødt 2 hunde, der har samme sind uanset race. Men jeg kan fortælle at de spansk vandhunde jeg har mødt, kunne godt lide at apportere, at arbejde og var intelligente.

• #37   8. feb 2015 Det med testning er en selvfølge med mig. opdrætter jeg på en hund, er den i det mindste albue testet til max. 0:0, den er ligeledes hoftetestet uanset hvad avlsorganisationen kræver. Er der andre kendte problemer bliver de også testet for. Jeg opdrætter ikke med øjnene lukket, og vil gerne vide om jeg opdrætter imod eller væk fra problemer, det kan kun opnåes med at teste. smiley

• #39   8. feb 2015 De jeg har mødt var pleasere, de ønskede at gøre hvad de var beordret til, ret imponerende. Derfor er jeg interesseret i dem, jeg tænker på aktivitater der tillader mig at have "fun". Efter 16 år med overvejende seriøse hunde, jeg glader mig til en mere "fun" hund.

• #41   9. feb 2015 Grusomme mig, det var noget jeg fiskede efter at se om der var noget seriøse interesse for. Jeg er for gammel til at starte sådanne et projekt alene, og i min mening var der ikke andre der viste interesse nok. Så min vurdering er, at det ikke er den vej, jeg tager.

• #43   9. feb 2015 Grusomme mig, jeg har opdrættet i årvis, det er det jeg gør. Jeg har skrevet mange kontrakter over årene, alt efter hvad køberen og jeg er enige om, er det ikke det en kontrakt handler om? At sikre betingelser for både køberen og sælgeren. Vores sædvanlig kontrakt er online på hjemmesiden www.boerboels.com , ingen hemmeligheder der, så man må konkludere at hvis vores kunder er tilfredse med kontraktet, så er det vel fint nok for andre også, og hvis det ikke er, skal man så lave om på det hele for at tilfredsstille alle og enhver der ikke har en hund fra os? Tråden her handler om Spansk vandhunde, ikke om du er utilfreds med mig.

• #45   9. feb 2015 Præcis Maj-Britt.
    Shaun, hvis du vil have DKK hunde, så er du nødsaget til at læse købeloven. Den kontrakt du har på din hjemmeside sætter købere ringere end købeloven.

• #47   9. feb 2015 Maj-Britt, ja, hvis han vil være under DKK, med kennelmærke, så kræves der opdrætteruddannelse. Hvis han "bare" vil være erhvervsmæssig opdrætter, så kræver loven at han tager Hundeholderuddannelsen (DKK tilbyder hold undervisning over 4 dage).
    Det er straks anderledes, hvis han bare vil købe en DKK hund for derefter at opfinde egne regler....Men som lovlig reg. erhvervsmæssig opdrætter, så SKAL han have Hundeholderuddannelsen....

• #48   9. feb 2015 Nu bliver jeg helt forvirret?
    Har du ikke lige købt nogle rumænske Lagotto`er?

• #50   9. feb 2015 Jeg er registreret som erhvervsmæssige opdrætter, det siger sig selv, at når jeg har lov til at opdrætte boerboels under hundeloven, skal jeg være registreret som erhvervsmæssig opdrætter. Som følge af det, har jeg også taget de nødvendige kurser med dkk. Så reglerne har jeg på skrift. Jeg har ikke besluttet mig med hensyn til fremtidig opdræt, derfor kommer jeg her og debaterer emnet for at få et bedre informations grundlag til at basere evt planlægning på. Det er klar at hvis jeg vil opdrætte under dkk, så skal jeg følge deres regler, Men man må sige at der er klare forskel mellem hvad reglerne er, og hvordan folk tolker reglerne. Hvis jeg er i tvivl, og opdrætter indenfor dkk´s regi, så stiller jeg spørgsmål direkt til dkk, inden jeg tager beslutninger.

Rediger (5min tilbage)

• #52   9. feb 2015 Inge R, jeg har personligt ikke købt Lagottoer, min kone har købt Lagottoer i løbet af 2014. Det har intet at gøre med mig.

• #53   9. feb 2015 Hvis din kone og dig deler hus, så kommer det da dig ved, at hun har købt Lagottoer?

Har aldrig helt forstået, hvordan man kan sige et par, der lever sammen - intet har med hinanden at gøre opdrætsmæssigt. Det er jo sludder, når det er helt anderledes hvad angår gæld på hus, bil o.a.

• #54   9. feb 2015 Min kone har i mange været nødt til at sætte sine egne ønsker med hunde væk pga af vores avlsprojekt med Boerboels. Nu at vi har ikke så mange boerboels har hun mulighed for at dyrke sine interesser. I et parnerskab skal der også være plads for det mener vi. En ting er interesser en anden ting er fælles økonomi. Hvis du har en anden version om hvordan et partnerskab skal fungere, er det også ok, men vi er nødt til at organisere vores liv så det passer os, og ikke andre.

• #55   9. feb 2015 Jeg har lige set på dkk´s kontrakt, helt ok med mig. Normalt giver vi op til 6 års garanti med Boerboels, det er mere end dkk kræver.

• #57   9. feb 2015 Det er altid et ømt punkt med om kontrakter holder i retten, og det kræver at man er parat til at føre en retsag for at finde ud om det fungerer eller ej. Det giver et problem, for hvem vil betale 50000 til at køre en retsag bare så at kun i bedste fald få sin udgifter dækket? Ikke mig. Det er kun advokaterne der tjener på det. Man har lov til at have en mening om en kontrakt. Mi mening er at hvis man ikke kan lide en kontrakt, og ikke kan forhandle sig til noget mere til ens eget behov, så skal man lade være med at købe fra den sælger. Man skal ikke købe under skrevet betingelser, og så lade være med at opfylde betingelserne, det er uærligt. De fleste der køber hvalpe fra os, er ikke dumme, de kan læse og forstå hvad der er skrevet, de kan beslutte ud fra det om de vil købe fra os eller hellere købe fra andre. En kontrakt/garanti drejer sig om ansvar, i vores tilfælde, hvis vi skal tage ansvar for hundens sundhed de næste 6 år, vil vi også sikre os at den spiser ordentlig mad. Hvis køberen foder mad af utilstrækkelig kvalitat, kan de selv tage ansvar for deres handlinger.

• #59   9. feb 2015 Uanset hvad du skriver i din kontrakt, så kan du ikke stille køberne ringere end købeloven angiver.

• #60   9. feb 2015 Kongelig Barmutter, du har ret, ingen kan.

• #63   9. feb 2015 Grusomme mig, det er rigtigt at jeg leder efter en anden race da hundeloven forhindre os i at opdrætte og sælge boerboels efter 30/06/ 2015.. Indtil den dato er det fuldt lovligt for os at sælge boerboels til udlandet.

Angående Lvis, her viser du din uvidenhed. Lvis er solgt på lovlig vis, og forlod Danmark på lovlig vis. Hvis du mener at der er noget ulovligt har du pligt til at melde det til politiet.

Med hensyn til nummerne, de refererer til de sidste 2 cifre i deres mikrochip numre, og ikke til antal af hvalpe vi har opdrættet.

Hvis du bliver ved med dine falske anklager, vil du blive meldt til admin. Jeg siger det engang til, dette tråd handler om Spansk vandhunde og ikke om chikanering og mudderkastning.

• #65   9. feb 2015 ok, så er du anmeldt, du kommer ikke til at mobbe mig.

• #67   28. feb 2015 Nu har jeg besluttet mig, jeg vil gerne opdrætte Spansk vandhunde, så nu går jeg i gang med det.

Kommentér på:
Spansk vandhund

Annonce