1.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

penge tilbage hårsækmider? DKK hund penge tilbage hårsækmider? DKK hund

Kan man kræve noget af købsprisen tilbage når ens unghund har hårsækmider?
Har søgt på Dkks side og kan umiddelbart ikke finde noget omkring det. Udover arvelige sygdomme, men går de ind under det? ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  penge tilbage hårsækmider? DKK hund
  • #1   19. mar 2015 Der er to former for hårsækkemider... Hvis den er den arvelige, så burde du kunne få penge retur... Det gjorde jeg med hjælp fra DKK juristen..

• #2   19. mar 2015 Hvor gammel er din unghund? Og hvornår opstod de hårmider? Hvis det begyndte før hunden havde været din i 6 mdr, så skulle du have kontaktet opdrætteren for længst. Håber dog h*n er gjort bekendt med situationen.

• #3   19. mar 2015 Det er ikke mine, men en veninde der har købt en uha, 4-5 måneder hvalp. De mener det er den lokale, tror jeg hun kaldte det.
    Allerede nu er der brugt 2000 på dyrelæge regninger, og vovse har hun været ved hende i et par uger. smiley
    Skal jeg så be hende ringe til dkk, og forklarer dem det?

• #4   19. mar 2015 Jeg gav 1500 for den ene slags medicin hver måned i over 6 mdr...

Hvis hunden er sat i behandling kan man ikke sige, at det er den lokale, da hunden klarer den lokale selv.

• #5   19. mar 2015 Det krævet attest fra dyrlægen, at det er den generaliserende før man kan få erstatning.

• #6   19. mar 2015 Jeg ville kontakte DKK. Men er hvalpen købt direkte ved opdrætter

• #7   19. mar 2015 Okay, så må vi se hvad søren de siger. Hmm, det lyder mystisk, der er noget der ikke passer sammen.
    Pyh, det var dyrt, hvor slemt så han ud? Hendes mangler lidt i hovedet og en smule på maven, det virker ikke rødt eller irriteret. Jeg var bange for den havde skab, for det har mine lige haft, så bad hende tage til dyrelægen med ham ??

• #8   19. mar 2015 http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=83

om hårsækmider

- To former for angreb
    Man skelner mellem forskellige former for angreb, når der er tale om hårsækmider hos hund. Den første form for angreb er den man kalder lokaliseret - dvs. sygdommen er lokaliseret til 1 - 3 steder på kroppen, som regel på ansigtet eller forbenene, og viser sig som små, velafgrænsede, hårløse, røde og evt. kløende områder. Denne form ses oftest hos unge hunde fra 3 - 8 måneders alderen.
    Den anden, mere alvorlig form for angreb er den generaliserede form - de små, lokaliserede, hårløse områder bliver større og flere og breder sig over det meste af hundens krop. Bakteriebetændelse i huden følger næsten altid med og kan blive livstruende. Den generaliserede form inddeles i yderligere to former: den der angriber hunde under et år gamle, og den der angriber den voksne hund.

Diagnose
    Diagnosen er som regel nem at stille. Ved et dybt hudskrab vil man næsten altid kunne finde hårsækmider hos den angrebne hund, når skrabet undersøges under mikroskopet. Det kan dog være svært hos nogle racer, når der er tale om hårsækmider ved poterne. I de tilfælde kan det være nødvendigt at udtage en hudbiopsi for at finde miderne.

• #9   19. mar 2015 Min så ikke slem ud først.. men så kom der følgesygdomme i form af hudbetændelse ... og det var ikke kønt, men min havde ikke mange bare pletter.

Hårsækkemider er jo ikke problemet, dem har alle hunde, problemet er et dårligt immunforsvar .. og det kan få betydning resten af hundens liv.. men igen det er ved den arvelige form.

• #10   19. mar 2015 Min fik den generelle form, da han var 3 mdr... og behandlingen varede i over 7 mdr..

• #11   19. mar 2015 Tak for svar og link, giver det videre til hende. Det lyder for mig som den lokale som dyrelægen mente, men, så forstår jeg ikke dyrelægen behandler smiley

• #12   19. mar 2015 Så "plejer" man at sige, at det er fra moderen af, Louise...når hvalpen er så ung. SÅ har tæven højst sandsynligt haft hårsækmider i så voldsom en grad, at hvalpene har fået dem og disse har måtte gennemgå behandling.
    Uanset hvad, så er det en lortesituation - rent ud sagt - for hvalp og ejer at stå i smiley

• #13   19. mar 2015 Nu smitter hårsækkemiderne jo ikke... Det er det dårlige immunforsvar der bliver nedarvet ergo arveligt, og det kan vise sig i alle aldre.. som min på 3 mdr. Jeg så tæven inden køb af hvalp, og pelsen var fin.

• #14   19. mar 2015 Nej, men det er jo stadig fra tæven, da det dårlige immunforsvar er derfra smiley
    Det var det jeg mente, kan godt se det andet kan misforståes. Og jeg undskylder.

Hvad er hårsækmider?
    Hårsækmider er små cigarlignende snyltedyr, som lever i hårsækkene hos hunde. Normalt vil hundens immunforsvar hindre hårsækmider i at formere sig, men hos de hunde, der er arveligt prædisponerede for at få hårsækmider, kan miderne komme til at florere så kraftigt at hårsækkene ødelægges, og hårene falder ud af hårsækkene med bakteriebetændelse i huden til følge. Det er vigtigt at understrege, at hårsækmiderne ikke smitter fra hund til hund.

• #15   19. mar 2015 DKK jep.. og er også det jeg skriver længere oppe... den generelle kan vise sig hos hvalpe også.. og er arvelig.

Kommentér på:
penge tilbage hårsækmider? DKK hund

Annonce