982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Internettet og hvalpekøb Internettet og hvalpekøb

Jeg køber selv en stor del af mine indkøb på nettet. Alt fra nødder og små reservedele til større ting som hårde hvidevarer.
Og jeg kan sagtens forstå, at unge nye hunde køberes første sted at søge en hund er på nettet.
MEN når det kommer til hunde, så er det stort set umuligt for en første gangs hunde køber at finde en ansvarlig opdrætter af kvalitets hunde på nettet.
Grunden er at disse opdrættere ikke har behov for at markedsføre sig aggressivt, og mange tilfælde helt fravælger at markedsføre sig på nettet, fordi det spilder for meget af deres tid.
Modsat så har puppymills og andre tvivlsomme hundeavlere stor interesse i at udnytte internettets muligheder

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internettet og hvalpekøb
  • #6   6. maj 2015 Vil da mene nettet er det oplagte sted at søge efter hund, herunder DKKs eller specialklubbens hjemmeside smiley
    Jeg har også fundet min på nettet.

• #8   6. maj 2015 Jeg bruger også nettet. Der er DKK, specialklubben, opdrætternes hjemmeside (forhåbentligt!) med oplysninger, private hjemmesider med hvalpe fra tidligere kuld, info omkring hanhundene hvis de kommer fra udlandet. Store udlandske registre med sundhedsresultater, liste over hunde, så jeg kunne følge diverse hvalpenes aner helt tilbage til de første belgiere osv. og se hvilke linier der er i dem.

Alle de seriøse opdrættere jeg overvejede havde en hjemmeside. Opdrætter til min tidligere hund ligeså.

Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skulle have fået alle de oplysninger uden nettet og jeg synes ikke det er aggresiv markedsføring at være på DKK og specialklubbens opdrætterliste, eller have en hjemmeside med info. For mig er det ikke positivt hvis opdrætter ikke har en hjemmeside, eller bare har en hjemmeside med kontaktoplysninger. Synes det virker useriøst.

• #10   6. maj 2015 Tidligere - før nettets tid - var det jo overvejende via avisannoncer og efterfølgende telefonsamtaler eller hvalpelister, folk købte hvalp. Man fik nok hurtigere en direkte kontakt køber og opdrætter imellem, men det kan da godt være en fordel at kunne sortere lidt på nettet inden, man henvender sig, især i de talmæssigt store racer.
    Man skal bare som potentiel køber gøre sig klart, at det ikke nødvendigvis er den bedste opdrætter, der har den flotteste hjemmeside, de flotteste billeder osv. Man skal vide, hvad man kigger efter.

Hvis folk er interesseret i at købe hos mig, vil jeg gerne ret hurtigt have telefonisk kontakt, som jeg synes giver mig et bedre indtryk af personen. Og så ved vi jo alle, at det er let at misforstå hinanden på skrift.

• #11   6. maj 2015 Jeg tror måske også, man skal skelne mellem hvem køberne er. Jeg kan se, at en del af jer, der svarer, at I har fundet jeres hund via undersøgelser på nettet, er erfarne hundeejere.
    Der er forskel på, om folk allerede er involverede i hundeverdenen, ved præcis hvad man ser efter og hvad man ønsker sig, og så de folk, der mere uerfarne mht. at købe hund.
    Jeg kunne ikke selv drømme om at kigge annoncer. Det har jeg ikke behov for, jeg følger med i min race i ind- og udland, men jeg har ikke noget problem med at folk henvender sig via en annonce - jeg har en race, der ofte er svær at sælge, så jeg annoncerer - jeg har solgt til rigtig gode hjem via annoncer.

• #12   6. maj 2015 Da jeg som førstegangshundejer for ca. 3-4 år siden begyndte at kigge efter hvalp (dengang fransk bulldog - jeg blev klogere smiley ) da var der udover DKK stamtavle ikke meget, jeg vidste om det at kigge hvalp. Derfor var det uhyre vigtigt for mig, når jeg tjekkede div. kennelers hjemmesider, at denne fremstod så professionel som mulig. Det er jo sådan, man bedømmer hjemmesider med alt andet; er hjemmesiden sat godt og brugervenligt op, er det en betalingshjemmeside (fremfor alle de der .websted.dk steder, det var for mig dengang ikke nok, er det nok faktisk stadig ikke) Og jeg endte da også med at købe hund, da jeg endelig bestemte mig, ved www.schnauzers.dk Det må man da sige lyder som den aller bedste kennel, de har nemlig fået fat på det mest nærliggende hjemmesidenavn. Alt det jeg så oplevede, da jeg kom i kontakt med kennelen, er jo kun sket, fordi jeg ramlede ind i en seriøs opdrætter. smiley

Det betyder meget for den almindelige forbruger, hvordan man fremstår på sin hjemmeside, og der er hvalpefabrikkerne nok bare lidt smartere.. Jeg kan fx slet ikke forstå de opdrættere, som ser det som en skidt ting, at have en hjemmeside. Den der, "det har jeg ikke brug for, jeg kan sagtens få solgt mine hvalpe alligevel!" Ja, ok, men måske ville du kunne få tiltrukket nogle nye rigtig gode hvalpekøbere, og hjælpe dem ind i miljøet, hvis det havde haft en smiley

• #14   6. maj 2015 Hm..... jeg har faktisk aldrig brugt nettet til at finde mine hvalpe. Dengang jeg skulle til at have mig en Irsk Terrier fik jeg fat i Dansk Terrier Klubs opdrætterliste og ringede til dem fra en ende af og snakkede med dem. Så valgte jeg den jeg synes bedst om og skrev mig op til en hvalp hos vedkommende. Senere har jeg ganske simpelt spurgt ejere af Irske Terriers, som jeg har synes var interessante, hvor de havde deres hund fra. Det var sådan jeg fandt frem til hende jeg har/har haft mine absolut bedste irere fra smiley Min Dobermann fandt jeg gennem en god bekendt, der selv har racen og både opdrætter dem og bruger dem særdeles aktivt til IPO. Vedkommende foldede antennerne ud og kunne efter kort tid gøre mig bekendte med en parring, der kunne være interessant for mig. Man kan vel sige at jeg bruger mit netværk når jeg skal have en ny hund.

• #16   6. maj 2015 Mette Marie, det er også fedt hvis man kan det, men det er de færreste 1.gangskøbere, som overhovedet har et netværk. Jeg kendte fx ingen med hund overhovedet, da jeg startede med at kigge..

• #17   6. maj 2015 Jeg har som de fleste andre også brugt nettet til at søge frem til den opdrætter som jeg skal have hund fra. Internettet giver da alverdens muligheder for at lave en grundig research, men med det sagt så har jeg selvfølgelig også besøgt opdrætteren for at få en snak face-to-face og se stedet og hundene inden vi blev skrevet op til hvalp. Uden internettet havde jeg ikke fundet den opdrætter, men hvis du mener at man shopper hvalp på nettet uden at se den først eller have set stedet, forældrehundene, opdrætter osv. så forstår jeg hvor du vil hen. smiley

Jeg følger næsten dagligt med på opdrætters hjemmeside for at følge hendes hunde, hvordan hvalpene de har lige nu udvikler sig, følger med i hvordan andre hunde fra samme kennel klarer sig på diverse prøver. Der står også oplysninger om sundhed og stamtavle på hundene, så useriøs vil jeg nu ikke kalde dem. Der er selvfølgelig lavet baggrundstjek (på internettet smiley ) om at de oplysninger de giver er korrekte. smiley

• #19   6. maj 2015 A-S: Jeg var måske nok heller ikke nogen typisk førstegangskøber smiley Jeg var jo vant til at sådan foregik det hjemmefra.

• #20   6. maj 2015 Baggrunden for mit opslag, var at jeg havde en times tid, hvor jeg ventede på noget data, og brugte tiden på at søge efter en hundehvalp, som jeg ville et fjernsyn eller et køleskab.
    Simpel Google søgning på "*race* hvalp til salg"
    Og det første der altid kommer frem er G&G og DBA. Derefter kom der godt nok flere gange special klubbernes hvalpelister. Men i næsten alle tilfælde var det ikke muligt at finde en hvalp til salg, med de oplysninger man som forbruger ville forlange af en sælger af fjernsyn eller køleskabe.
    En erfaren internetshopper uden kendskab til hundeverdenen, ville simpelthen springe de ansvarlige kenneller over(hvis de overhovedet fandt dem), og ende hos G&G, DBA eller Semine(og deres kollegaer)

• #21   7. maj 2015 I min race (chihuahua) kan man godt finde DKK (DRU og DDH) hunde og hvalpe på både G&G og DBA. Derudover er en del meget aktive på facebook, både i de forskellige salgsgrupper, men også med deres egne opdræts sider osv.
    Det eneste jeg dog mangler lidt, er flere hjemmesider, og lette måder at finde dem på, da jeg da jeg kiggede på hvalpe, faktisk havde svært ved at finde noget om de forskellige opdrættere, selvom jeg kiggede på specialklubben og DKKs hjemmeside, og flere af hjemmesiderne jeg fandt var ikke opdateret. Men de må jo føle at de har nok i at annoncere andre steder og facebook.
    Det eneste problem jeg finder ved facebook, som ellers er en rigtig god side når man skal i kontakt med opdrættere osv. Er at man skal vide hvad man søger efter for at finde deres sider. smiley

• #22   7. maj 2015 Jeg fandt Jesse på facebook, under den norske gruppe for racen. Jeg vil ikke mene, at hendes opdrætter er dårligere af den grund smiley
    Faktisk vil jeg mene, det er et ganske godt opdræt, hun er fra.

• #23   7. maj 2015 Ja man kan sagtens finde chihuahua hvalpe, men er der gode ansvarlige opdrættere man finder?
    Her dukker special klubbens hvalpeliste ikke engang op
    https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=chihuahua%20hvalpe%20til%20salg

• #24   7. maj 2015 Nu kender jeg ikke nogle af opdrætterne så godt, så jeg kan ikke stå indenfor deres opdræt, da jeg ikke har viden til det. Men jeg kunne på en hurtig G&G søgning finde i hvert fald 2 DKK opdrættere, som jeg ud fra hvad jeg har hørt om dem, og læst om dem tidligere, selv ville kigge nærmere på hvis jeg skulle have hvalp her og nu. Der er flere DDH hvalpe derinde pt kan jeg se, hvor de fint skriver nogle af de ting man gerne vil vide, bl.a. PL status på forældrene.

Jeg kan dog også se at der er en kennel som jeg ville holde mig rigtig langt fra, men det ville en hurtig google søgning (hvis folk brugte det) kunne fortælle de kommende hvalpe købere at de også skulle.

Jeg har derudover viden om at der indenfor det sidste år har været mindst 1-2 mere på G&G med mindst 3 kuld til sammen, hvor jeg også ville købe. Den ene var DRU og den anden kan jeg ikke huske hvilken klub var i, men super smukke hvalpe, efter tjekkede linjer osv. smiley

Så ja man kan godt, hvis man stadig stiller sig lidt kritisk godt finde chihuahua hvalpe på bla. G&G, der kommer fra ansvarlige opdrættere.

Kommentér på:
Internettet og hvalpekøb

Annonce