Internettet og hvalpekøb Internettet og hvalpekøb
Jeg køber selv en stor del af mine indkøb på nettet. Alt fra nødder og små reservedele til større ting som hårde hvidevarer.
Og jeg kan sagtens forstå, at unge nye hunde køberes første sted at søge en hund er på nettet.
MEN når det kommer til hunde, så er det stort set umuligt for en første gangs hunde køber at finde en ansvarlig opdrætter af kvalitets hunde på nettet.
Grunden er at disse opdrættere ikke har behov for at markedsføre sig aggressivt, og mange tilfælde helt fravælger at markedsføre sig på nettet, fordi det spilder for meget af deres tid.
Modsat så har puppymills og andre tvivlsomme hundeavlere stor interesse i at udnytte internettets muligheder
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.003
Jeg har også fundet min på nettet.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Alle de seriøse opdrættere jeg overvejede havde en hjemmeside. Opdrætter til min tidligere hund ligeså.
Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skulle have fået alle de oplysninger uden nettet og jeg synes ikke det er aggresiv markedsføring at være på DKK og specialklubbens opdrætterliste, eller have en hjemmeside med info. For mig er det ikke positivt hvis opdrætter ikke har en hjemmeside, eller bare har en hjemmeside med kontaktoplysninger. Synes det virker useriøst.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Man skal bare som potentiel køber gøre sig klart, at det ikke nødvendigvis er den bedste opdrætter, der har den flotteste hjemmeside, de flotteste billeder osv. Man skal vide, hvad man kigger efter.
Hvis folk er interesseret i at købe hos mig, vil jeg gerne ret hurtigt have telefonisk kontakt, som jeg synes giver mig et bedre indtryk af personen. Og så ved vi jo alle, at det er let at misforstå hinanden på skrift.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Der er forskel på, om folk allerede er involverede i hundeverdenen, ved præcis hvad man ser efter og hvad man ønsker sig, og så de folk, der mere uerfarne mht. at købe hund.
Jeg kunne ikke selv drømme om at kigge annoncer. Det har jeg ikke behov for, jeg følger med i min race i ind- og udland, men jeg har ikke noget problem med at folk henvender sig via en annonce - jeg har en race, der ofte er svær at sælge, så jeg annoncerer - jeg har solgt til rigtig gode hjem via annoncer.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Det betyder meget for den almindelige forbruger, hvordan man fremstår på sin hjemmeside, og der er hvalpefabrikkerne nok bare lidt smartere.. Jeg kan fx slet ikke forstå de opdrættere, som ser det som en skidt ting, at have en hjemmeside. Den der, "det har jeg ikke brug for, jeg kan sagtens få solgt mine hvalpe alligevel!" Ja, ok, men måske ville du kunne få tiltrukket nogle nye rigtig gode hvalpekøbere, og hjælpe dem ind i miljøet, hvis det havde haft en
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.569
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.303
Jeg følger næsten dagligt med på opdrætters hjemmeside for at følge hendes hunde, hvordan hvalpene de har lige nu udvikler sig, følger med i hvordan andre hunde fra samme kennel klarer sig på diverse prøver. Der står også oplysninger om sundhed og stamtavle på hundene, så useriøs vil jeg nu ikke kalde dem. Der er selvfølgelig lavet baggrundstjek (på internettet
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.569
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
Simpel Google søgning på "*race* hvalp til salg"
Og det første der altid kommer frem er G&G og DBA. Derefter kom der godt nok flere gange special klubbernes hvalpelister. Men i næsten alle tilfælde var det ikke muligt at finde en hvalp til salg, med de oplysninger man som forbruger ville forlange af en sælger af fjernsyn eller køleskabe.
En erfaren internetshopper uden kendskab til hundeverdenen, ville simpelthen springe de ansvarlige kenneller over(hvis de overhovedet fandt dem), og ende hos G&G, DBA eller Semine(og deres kollegaer)
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.325
Det eneste jeg dog mangler lidt, er flere hjemmesider, og lette måder at finde dem på, da jeg da jeg kiggede på hvalpe, faktisk havde svært ved at finde noget om de forskellige opdrættere, selvom jeg kiggede på specialklubben og DKKs hjemmeside, og flere af hjemmesiderne jeg fandt var ikke opdateret. Men de må jo føle at de har nok i at annoncere andre steder og facebook.
Det eneste problem jeg finder ved facebook, som ellers er en rigtig god side når man skal i kontakt med opdrættere osv. Er at man skal vide hvad man søger efter for at finde deres sider.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Faktisk vil jeg mene, det er et ganske godt opdræt, hun er fra.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
Her dukker special klubbens hvalpeliste ikke engang op
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=chihuahua%20hvalpe%20til%20salg
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.325
Jeg kan dog også se at der er en kennel som jeg ville holde mig rigtig langt fra, men det ville en hurtig google søgning (hvis folk brugte det) kunne fortælle de kommende hvalpe købere at de også skulle.
Jeg har derudover viden om at der indenfor det sidste år har været mindst 1-2 mere på G&G med mindst 3 kuld til sammen, hvor jeg også ville købe. Den ene var DRU og den anden kan jeg ikke huske hvilken klub var i, men super smukke hvalpe, efter tjekkede linjer osv.
Så ja man kan godt, hvis man stadig stiller sig lidt kritisk godt finde chihuahua hvalpe på bla. G&G, der kommer fra ansvarlige opdrættere.
Internettet og hvalpekøb