Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivning hjemme eller på Dyrehospital - for og imod det ene eller det andet?
  • #2   30. aug 2015 Kan ikke anbefale noget på Sjælland. MEN når det engang bliver Frejas tur, så bliver det aflivning herhjemme. Helt sikkert. Ganske enkelt fordi hun ikke er tryg ved dyrlægen, så hun skal have lov til at sove ind i vanlige omgivelser mens hun er tryg, som en helt almindelig hverdag smiley

• #3   30. aug 2015 Er det et planlagt farvel (som jeg går ud fra det bliver efter din sidste triste tråd) så ville jeg gøre det i hjemlige trygge omgivelser.
    Jeg har gjort det et par gange, siddende på køkkengulvet med hunden hos mig.
    Det har, for mig, været en rigtig god måde at sige farvel på, i stedet for at tage til dyrlægen og få det gjort.
    Tager din faste dyrlæge mon ikke på hjemmebesøg hvis du spørger pænt?

• #4   30. aug 2015 egentlig tænker jeg lidt på det kommer an på hvad der skal ske efter ...

Skal hunden begraves i haven, eller skal den brændes og man skal have en urne, eller skal den slet ikke hjem igen på den ene eller anden måde ..

Jeg ville allerhelst at det blev hjemme, men eftersom jeg vil have dem i en urne efter, så skulle vi flytte den døde hund sikkert til dyrehospital til den så blev hentet ... det ville jeg nok synes var lidt mærkeligt ... så ville det måske være nemmest at den sov ind på dyrehospitalet ...

men kan mærke at jeg virkelig godt kan lide tanken om at er det muligt, så skulle de have lov at sove ind hjemme ...

• #5   30. aug 2015 Jeg ville vælge hjemme og hvor de tager hunden med.

Jeg har ingen have jeg må begrave dyr i, og ser ingen grund til min hund skal stresses med en tur til dr dyr hvis det kan undgåes smiley

• #6   30. aug 2015 Det er planlagt ja.
    Isam har det i øjeblikket godt - så vi tror ikke det er op over lige nu. Men det kan vende hurtigt, så det er vitterligt en dag af gangen.

• #7   30. aug 2015 Han skal begraves herhjemme.

• #8   30. aug 2015 Tal med dyrlægen om muligheden, synes selv det er rart at det er en man kender og er tryg ved der gør det.
    så er det på plads, og i kan nyde den sidste tid i har med ham uden at gruble over den sidste dag.

puuhh jeg føler så meget med dig, det er frygteligt at stå i smiley

• #9   30. aug 2015 Det er ulideligt. Jeg har svært ved at hænge sammen - skulle have været på arbejde i fredags, men måtte sige det kunne jeg ikke. Men så længe han har det godt så er jeg også okay. Vi taler rigtig meget om det herhjemme - det hjælper på afklaretheden, men det bliver ikke nemt.
    Men syntes også vi har været virkelig hårdt ramt - begravet tre hunde (nu den 4.) siden dec. 2012. Det er kraftedeme uretfærdigt.

• #10   30. aug 2015 De fleste kører ud og afliver.

Jeg kan kun se fordele ved hjemmeaflivning.

• #11   30. aug 2015 Einstein: også fra Dyrehospitaler?
    Vi bruger Faxe.

• #12   30. aug 2015 Det skal ikke være nemt at sige farvel..
    Jeg har to gange stået i en situation som ligner din, så jeg kan levende følge dine tanker, det ER voldsomt svært følelsesmæssigt.

Men synes du tackler det godt og fornuftigt, og jeg er sikker på at du ved, hvornår det er tid.

• #13   30. aug 2015 Jeg kender mange, som har jagttegn og kaldte på hunden, kom, nu går vi ud på jagt...

Mens hunden går foran snuser og logrer kommer skuddet.
    Var jeg en hund, ville jeg gerne dø sådan, med logerende hale.

Men jeg er menneske, og kommer ikke til det, men det vil mine kommende hunde.
    (Medmindre hunden står på klinikken når man erkender at nu er nu. Så måtte min dyrlæge gøre det.)

Alt godt til jer alle og må din hund finde god hvile, når det er tid.

• #14   30. aug 2015 Men min hund skal ikke med på nogen jagt smiley

• #15   30. aug 2015 MLA: jo tak... Jeg skulle have været til Paris D. 11.9-14. Har sagt til dem jeg skal med (veninder - ikke kæresten) at lever han til den tid bliver jeg hjemme da jeg ikke vil gå glip af fire dage jeg kunne have brugt sammen med ham. Det har de ikke svaret på så regner ikke med forståelsen er der for dette. Men de har heller ikke hund nogen af dem...

• #16   30. aug 2015 Tror de fleste dyrlæger kører ud hvis du spørger dem smiley

• #18   30. aug 2015 Du skal lytte til hvad du føler er rigtigt og skide på hvad andre synes og mener er det rette.

• #22   30. aug 2015 Nogle der havde valgt som mig - hunden og ikke en tur ud og rejse???

• #23   30. aug 2015 Jeg vil hellere blive hjemme ved minde dyr end at tage ud og rejse, men det ved min familie også godt smiley

• #25   30. aug 2015 Jeg havde til hver en tid valgt hunden. Intet er vigtigere. En rejse kan du altid komme ud på.

• #26   30. aug 2015 Okay så er jeg ikke helt ved siden af smiley det skuffer mig bare at jeg ikke bliver mødt med forståelse, men samtidigt kan jeg nok heller ikke forvente det af nogle som ikke selv har hund.

• #27   30. aug 2015 Det skal du ikke forvente.. men gør hvad du føler, det vil du takke dig selv for bagefter, i stedet for at gå og have dårlig samvittighed.

• #30   30. aug 2015 Uuh den artikel gad jeg virkelig godt læse... Kan du virkelig ikke huske hvad den hedder?

• #31   30. aug 2015 Man kan sige accepten skal komme i kraft af at jeg bare ikke tager med - det kan de ikke gøre noget ved overhoved.

• #34   30. aug 2015 Den bog bliver også omtalt i artiklen...

• #35   31. aug 2015 De fleste af vore dyr , er blevet aflivet herhjemme. Men Holger , vores sidste Grand Danois - var jeg ikke i tvivl om. Han skulle til dyrlægen. Han elskede vores dyrlæge og i høj grad også at komme i klinikken. Så det ville have været forkert at vælge hjemmet i hans tilfælde.

• #36   31. aug 2015 Nogen mennesker forstår ikke, at en hund ikke "bare" er en hund smiley .. Jeg var også blevet hjemme fra rejse, hvis det var mig i situationen. Man kan altid tage ud at rejse - men man får aldrig sin firbenede ven igen.

• #38   31. aug 2015 Min vaks blev aflivet hjemme. Han var skide bange for at komme til dyrlæge, så vi ville ikke udsætte ham for det som det sidste i hans liv. Jeg sad på værelset imens for jeg kunne slet ikke klare at være der. Men min mor sad med ham i stuen. Dyrlægen kom ind, gav ham den første sprøjte. Gik ud i sin bil og ventede og kom så ind og gav ham den sidste. Grunden til hun gik var fordi han med det samme reagerede på hende som dyrlæge, så for at han var glad og tilfreds, lod hun som om at hun tog afsted smiley

Selvom mine nok ikke skal begraves hjemme, som vaks blev, når de en dag skal herfra, så håber jeg at jeg får muligheden for at sige farvel herhjemme, også så den hund der bliver ladt tilbage kan få lov til at sige farvel.
    Vil dog gerne have deres urne hjem, men det må vi jo så finde ud af hvordan vi gør til den tid smiley

Er fra Jylland så kan desværre ikke hjælpe med en god dyrlæge.
    Og til sidst lige et stort trøste kram og en masse varme tanker, det er aldrig sjovt at skulle sige farvel

• #39   31. aug 2015 Havde ikke lige set det med ferie vs. Hund. Havde 110% ligesom dig valgt min hund, uden tvivl. Tiden er dyrebar og jeg personligt ville hverken nyde ferien og fortryde det resten af mit liv hvis jeg tog afsted.
    Min vaks levede i 3 uger fra han fik dignotiseret kræft, til han blev aflivet fordi han ikke kunne mere, de 3 uger betyder så meget for mig at jeg fik.
    Og hvis mine veninder ikke kunne leve med det, acceptere og respektere mit valg, og som det mindste vise lidt medfølelse, så kunne de rende og hoppe. Sorry men mine hunde kommer altså før veninder, specielt veninder der ikke respektere mig og mine følelser, uanset om de forstår det eller ej.

• #41   31. aug 2015 Åh, jeg bliver bare så trist over sådan en tråd her smiley Det gør bare ondt at sige farvel til sin 4 benede ven smiley

Jeg har kun fået aflivet dyr hos dyrlægen, men jeg skal heller ikke begrave dem herhjemme, og jeg har ikke lyst til at forbinde mit hjem med en aflivning. Tænker tit på de dyr, som jeg har sagt farvel til, når jeg kører forbi dyrehospitalet smiley
    Men det vigtigste er at du skal sige farvel der hvor du og hunden er tryg ved det. Det er kun dig der kan tage den beslutning.

Mht. ferie, så havde jeg aflyst, uanset om hunden lever eller ej til den tid. Det gør ondt at miste/skulle miste, og jeg ville ikke have lyst/overskud til at være selskabelig. Har selv aflyst adskillige aftaler/arrangementer pga. syge/afdøde dyr. Ikke altid at omgivelserne forstår det, men det er så deres problem, ikke mit.

Og så lige et stort trøstekram her fra, det er en svær situation du står i.

• #43   31. aug 2015 Helt enig Isabelle. Som ejer kender man selv sin hund bedst, og hvis hunden er rædselsslagen for at komme på dyrehospitalet, så vil en aflivning hjemme være det bedste.
    Har heldigvis aldrig sagt farvel til en hund, som var bange hos dyrlægen, og det gør jo tingene væsentligt nemmere. Min mastiff, Onslow, havde en fest hos dyrlægen den sidste dag. Han blev scannet, og dyrlægen fandt kræft i leveren. Jeg sagde farvel på stedet. Onslow lå og logrede da han fik den bedøvende sprøjte. Så han festede til det sidste, mens jeg stortudede smiley

• #45   31. aug 2015 Jeg ville også ønske at jeg kunne vente med tuderiet, til bagefter, for hundens skyld. Men det kan jeg ikke. Jeg tuder hele vejen til dyrlægen, mens jeg sidder og siger farvel og venter på at hjertet stopper, og bagefter. Jeg kan slet ikke lade være med at tude, og sådan er det bare. Det gør så forbandet ondt at sige farvel smiley

• #47   31. aug 2015 Velkommen til klubben for tudekoner, Isabelle smiley

Det er bare det absolut sværeste ved at være hunde/dyreejer. Hader at sige farvel, og det bliver desværre ikke lettere med tiden. Eller jo, det bliver lettere, fordi man ved hvad der skal ske, og hvordan det foregår. Men det gør stadig lige ondt smiley

• #48   31. aug 2015 Jeg tudede da jeg afleverede Zenta til sterilisation og jeg tudede igen da jeg hentede hende smiley Flot. hehe

Kommentér på:
Aflivning hjemme eller på Dyrehospital - for og imod det ene eller det andet?

Annonce