866 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

afveningen af hvalpe mad afveningen af hvalpe mad

Hej

jeg har haft en lille snak med min veninde, ang det at vende sin hvalp til tørfoder

vores hvalp har fra kennel fået tørkost med en smugle vand og leverpostej i. og fik fortalt det skulle han til han var 3 måneder.

det er han så om 2 uger så nu er spørgsmålet hvordan skifter jeg over til alm tørkost, han har pt ingen interesse i at spise hvis jeg server alm tørkost, kommer der derimod leverpostej i så ryger det ned. så hvad ville jeres råd være.?

min veninde mener jeg skal forsætte med leverpostej til han selv viser interesse for alm tørkost. (tilbyde ham alm tørkost, hvis ikke han spiser så putte leverpostej i)

jeg tænker måske at sådan blande det. at morgen og aften er med leverpostej men skære ned på mængden også til kun leverpostej om aften f.eks. og til sidst helt væk.

eller skal jeg bare lave en kold turker og server alm tørkost og så spiser han når han er sulten.?
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afveningen af hvalpe mad
  • #1   26. nov 2015 Ej hvem bilder dig ind at 1) han skal have leverpostej i maden hver dag og 2) at han frivilligt vil vælge ren tørkost hvis han bliver tilbudt leverpostej smiley
    Ærlig talt så ville jeg nok bare tilbyde tørkost, bliver det ikke spist i løbet af 10-15 minutter så væk med det igen. Indtil hunden forstår at man spiser når der bliver serveret, selvom det lyder barsk smiley
    han vil ikke vise interesse for alm. tørkost hvis han ved der kommer leverpostej når han nægter. Men man kan jo sagtens bløde tørkosten op i lidt vand eller fx tilbyde råt også.

• #2   26. nov 2015 Både Esther og Manfred har ikke fået blødt deres mad op siden jeg hente dem fra avler. De nægtede at spise det blødt op.. Og leverposteg er ikke sundt for hunden.. Der en masse salt i plus krydderier og de prutter tit og nogen får dårlig mave af det..

• #6   26. nov 2015 Der er jeg måske " Rasmus modsat " .... Hvis hvalpen spiser sin tørkost med velbehag , når der er leverpostej i ... hvorfor så lave om på det ??

Giv hunden tørkost som sædvanlig og kom en ...lille bitte bitte smule leverpostej i ... bare så det dufter af leverpostej. ...... ( det er ikke noget den dør af )
    Så har du en glad hund ... og du er glad , fordi du ikke skal kæmpe for at få hunden til at spise ... eller sulte den .... smiley

• #12   26. nov 2015 vi har bestilt nyt foder for virker ikke til han vil spise det han får pt (eukanuba) men alt andet hunde foder spiser han så vi skifter her på mandag kommer det hjem.

ang leverpostej så ryger den væk, han prutter utroligt meget og nøj de lugter, men det lader jo så til at kunne være leverpostejen's skyld.

såh tror jeg at jeg vil prøve som mange af jer siger at tilbyde ham det og ellers væk igen så spiser han når han er sulten, og ellers måske lidt lakse olie i maden hvis det skulle være.

men nu har han idag f.eks. kun spist små 80 gram og han skulle gerne ha 250 gram på en dag.. men det tager han vel ikke skade af, han spiser vel når han bliver sulten smiley

• #13   26. nov 2015 jeg fik fortalt en gang at hvalpe ikke måtte få kødben osv fordi ders små maver var lidt sarte

• #17   26. nov 2015 Tjaaa... Jeg ville nu aldrig sulte mine hunde ... for at de skal lære at spise det de får .
    Men sådan er vi jo så forskellige ... smiley

• #26   26. nov 2015 Mennesker har ikke godt af salt og hunde tåler salt meget dårligere end mennesker, derfor drop leverpostejen. Køb i stedet vådfoder, det kan sagtens fungere på samme måde og er meget sundere for hunden.

Her fik hvalpene også råt fra starten, ja de fik faktisk samme blanding af tørkost, vådfoder, råt kød, ben og fisk, grønt og hjemmelavet mad som de voksne. Jo mere blandet de får, jo mere robuste bliver deres maver og jo sjovere synes de også det er at blive fodret.

Start f.eks. op med et kyllingelår eller lidt hakket kyllinge- eller oksefars til hvalpen sammen med det almindelige tørfoder, og så kan du efterhånden udvide sortimentet.

• #27   26. nov 2015 Isabelle, vores får også en haps leverpostejmad ind i mellem - jeg er af den mening at alt med måde. Men dagligt til en hvalp, det ville jeg ikke gøre.

• #30   26. nov 2015 Lis A ..... Nu skrev jeg jo heller ikke at hvalpen SKULLE have leverpostej .... men at en LILLE BITTE BITTE smule ikke skader ..... men vådfoder er da også fint .... og sikkert nok bedre end købeleverpostej.
    Men igennem de 50 År jeg har haft hunde ...har jeg ikke oplevet nogen hunde falde døde om af leverpostej .... ... (I starten var tørfoderet slet ikke opfundet )
    Men alle hunde overlevede ... og det gjorde naboernes hunde utroligt nok også ... he he ...

• #32   26. nov 2015 Blackie blev 14½. Indtil han blev 10 år fik han 2 skiver rugbrød med SMØR og LEVERPOSTEJ hver dag hos min svigermor. Han havde også sin egen æske med fyldte chokolader i skabet hos hende. Fejlede aldrig noget. Så flyttede hen herover til os og fik kun tørfoder og grøntsager og fik småskavanker. 4½ år efter, døde han. Mon det var smør, leverpostej eller chokolade? Eller var det sorgen over alt det gode han aldrig fik mere?

• #34   26. nov 2015 Lis A .... øhhh ... jamen hvor ser du jeg har skrevet at man ikke skal give sin hund det ... der er bedst for den ??
    Derfor kan det da ikke være forkert at lade den " snuse " til leverpostej sommetider ..... Jeg tror stadigvæk at hunde har godt af varieret kost ... ( det giver robuste maver ... er min mening ) .... også selvom den får 2 gram leverpostej også ... smiley

• #37   26. nov 2015 Ha ha METTE .... min gamle MOPS ... købt hos en lidet afholdt hundekennel ... blev 14 År ..... havde været hos dyrlægen én gang hele dens liv ... ( det var pga. en grannål i øjet 2 Juledag )
    Den levede af kattemad og leverpostejmadder hele dens liv ...Jeg havde 7 katte samtidig .. og den ville kun æde kattenes mad ) ....
    Sååå den burde være afgået ved døden mange År før.... men det gjorde den så ikke .... ha ha
    PS: ..... og den " elskede " pebernødder " ... så dem brugte vi som godbidder hele året . ... *GG*

• #39   26. nov 2015 Det står bag på posen

• #40   26. nov 2015 Jeg synes også 250 gram lyder af meget. Vores schæfertæve får lige omkring 300 gram om dagen. Hun er lige blevet sat ned, vi fodrer efter hundens foderstand.. Eller, hvad kloge schæfer mennesker siger, hundens stand er. Jeg er ikke selv så god til at se det, med mindre den er meget tyk eller tynd smiley

Hvilket mærke fodrer du med?

• #42   26. nov 2015 Fremover bør du sortere lidt mere kritisk i de råd du får fra venner .
    Hvalpe skal have varieret kost, inkl råt og ben, fra de er ca fire uger gamle, for at udvikle stærk tarmflora .
    Leverpostej er en dårlig vane. Brug et godt foder eller fodr råt, så spiser hvalpen når den er sulten nok.

• #43   26. nov 2015 Foder med eukanuba

Han vejer 4,5- 5 kg og er 10 uger og 3 dage også bliver det til 250 gram pr døgn

profilbillede
Kommentér på:
afveningen af hvalpe mad

Annonce