afveningen af hvalpe mad afveningen af hvalpe mad
Hej
jeg har haft en lille snak med min veninde, ang det at vende sin hvalp til tørfoder
vores hvalp har fra kennel fået tørkost med en smugle vand og leverpostej i. og fik fortalt det skulle han til han var 3 måneder.
det er han så om 2 uger så nu er spørgsmålet hvordan skifter jeg over til alm tørkost, han har pt ingen interesse i at spise hvis jeg server alm tørkost, kommer der derimod leverpostej i så ryger det ned. så hvad ville jeres råd være.?
min veninde mener jeg skal forsætte med leverpostej til han selv viser interesse for alm tørkost. (tilbyde ham alm tørkost, hvis ikke han spiser så putte leverpostej i)
jeg tænker måske at sådan blande det. at morgen og aften er med leverpostej men skære ned på mængden også til kun leverpostej om aften f.eks. og til sidst helt væk.
eller skal jeg bare lave en kold turker og server alm tørkost og så spiser han når han er sulten.?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Ærlig talt så ville jeg nok bare tilbyde tørkost, bliver det ikke spist i løbet af 10-15 minutter så væk med det igen. Indtil hunden forstår at man spiser når der bliver serveret, selvom det lyder barsk
han vil ikke vise interesse for alm. tørkost hvis han ved der kommer leverpostej når han nægter. Men man kan jo sagtens bløde tørkosten op i lidt vand eller fx tilbyde råt også.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Giv hunden tørkost som sædvanlig og kom en ...lille bitte bitte smule leverpostej i ... bare så det dufter af leverpostej. ...... ( det er ikke noget den dør af )
Så har du en glad hund ... og du er glad , fordi du ikke skal kæmpe for at få hunden til at spise ... eller sulte den ....
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 168
ang leverpostej så ryger den væk, han prutter utroligt meget og nøj de lugter, men det lader jo så til at kunne være leverpostejen's skyld.
såh tror jeg at jeg vil prøve som mange af jer siger at tilbyde ham det og ellers væk igen så spiser han når han er sulten, og ellers måske lidt lakse olie i maden hvis det skulle være.
men nu har han idag f.eks. kun spist små 80 gram og han skulle gerne ha 250 gram på en dag.. men det tager han vel ikke skade af, han spiser vel når han bliver sulten
okt 2015
jul 2007
Men sådan er vi jo så forskellige ...
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Her fik hvalpene også råt fra starten, ja de fik faktisk samme blanding af tørkost, vådfoder, råt kød, ben og fisk, grønt og hjemmelavet mad som de voksne. Jo mere blandet de får, jo mere robuste bliver deres maver og jo sjovere synes de også det er at blive fodret.
Start f.eks. op med et kyllingelår eller lidt hakket kyllinge- eller oksefars til hvalpen sammen med det almindelige tørfoder, og så kan du efterhånden udvide sortimentet.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
jul 2007
Men igennem de 50 År jeg har haft hunde ...har jeg ikke oplevet nogen hunde falde døde om af leverpostej .... ... (I starten var tørfoderet slet ikke opfundet )
Men alle hunde overlevede ... og det gjorde naboernes hunde utroligt nok også ... he he ...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
jul 2007
Derfor kan det da ikke være forkert at lade den " snuse " til leverpostej sommetider ..... Jeg tror stadigvæk at hunde har godt af varieret kost ... ( det giver robuste maver ... er min mening ) .... også selvom den får 2 gram leverpostej også ...
jul 2007
Den levede af kattemad og leverpostejmadder hele dens liv ...Jeg havde 7 katte samtidig .. og den ville kun æde kattenes mad ) ....
Sååå den burde være afgået ved døden mange År før.... men det gjorde den så ikke .... ha ha
PS: ..... og den " elskede " pebernødder " ... så dem brugte vi som godbidder hele året . ... *GG*
okt 2015
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Hvilket mærke fodrer du med?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Hvalpe skal have varieret kost, inkl råt og ben, fra de er ca fire uger gamle, for at udvikle stærk tarmflora .
Leverpostej er en dårlig vane. Brug et godt foder eller fodr råt, så spiser hvalpen når den er sulten nok.
okt 2015
Han vejer 4,5- 5 kg og er 10 uger og 3 dage også bliver det til 250 gram pr døgn
afveningen af hvalpe mad