824 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
To hunde igen igen To hunde igen igen
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om folks erfaringer når det handler om at have to hunde sammen - fordele/ulemper + godt/dårligt.
Jeg overvejer nemlig at få hund nummer to til sommer, hvor min nuværende hund bliver 2 år - hvilket, jeg syntes er et perfekt tidspunkt.
Det skal siges, at jeg er enlig, men det burde vel ikke være en hæmsko.
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Dobbelt så dyrt
Dobbelt så tidskrævende
Dobbelt så meget svineri
Plus
Dobbelt så meget glæde
Mindre dårlig samvittighed, når de lades alene
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246
- Det er svineri heller ikke.
- Pasning tror jeg heller ikke er et problem - det er begge små hunde og mine forældre bor 500 m fra mig, og de er klar til at passe dem når det er nødvendigt.
Jeg er meget tiltrukket af det dér 'dobbelt så meget glæde'. Jeg føler, at jeg har så meget mere omsorg og kærlighed at give
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.481
dec 2014
Men ja, jeg tror, min nuværende hund ville elske at have en hund at lege/være sammen med.
Jeg har hørt, at nummer to hund ikke knytter sig ligeså meget til mig, som nummer et har gjort - er det rigtigt? Jeg har hørt, at den knytter sig mere til min nuværende hund.
Og hvad mon min nuværende hund siger til at skulle dele min opmærksomhed? Min far syntes, det er synd, at hun ikke skal være alenehund, men jeg syntes jo, at hun vil få en masse fra den nye hund også.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
Ang pasning har aldrig været et problem for mig. (Mine forældre, svigerforældre og veninder passer dem gerne sammen)
Jeg elsker at mine har så meget glæde at hinanden. Og så nyder jeg at arbejde med dem på hver deres måde.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
Der er 10 års forskel på dem(den gamle har altid været alene hund) men hold op hvor er de glade for hinanden og har meget ud af hinanden trods aldersforskellen. Men det kan man jo ikke være sikker på, på forhånd, så det er vigtig at gøre sig nogle tanker i forhold til worst case.
Jeg gjorde utrolig meget ud af at den gamle ikke skulle føle sig til sidesat. Jeg lavede forberedelser inden hvalpen kom(bur, kravlegård mv. blev sat frem, to måneder inden hvalpen kom, fik jeg bur i bilen som jeg kørte rundt med, den gamle fik ikke lov til at komme ind i den, jeg var oppe og besøge hvalpene en gang i ugen fra de var 2,5 uge og den gamle var med i bilen, så jeg lugtede jo meget af hvalp når jeg kom ud) så havde hun en chance for at finde ud af at noget ny var under opsejling.
Jeg vil ikke selv have to hunde som ligger tæt på hinanden aldersmæssigt, da det simpelhen er et for stort arbejde i forhold til opdragelse og træning. Men jeg har nok også høje krav/ønsker til mine hunde og deres daglig opførsel og så træner jeg på konkurrenceplan, derfor ikke det ikke fungere tidmæssigt for mig, at have to hunde som er næsten lige "krævende" i forhold til det.
Jeg er forresten selv med dem.
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
dec 2014
Jeg er klar på det ekstra arbejde ved at have to, der ligger tæt i alder. Jeg vil endda gerne foretrække, at de ligger tæt aldersmæssigt - jeg tror, de ville få mere ud af hinanden.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Det med at nummer 2 ikke knytter sig så meget til ejer som nummer 1, den passer ihvertfald ikke herhjemme..
Jeg har Afrodithe på 3 1/2 år og fik Costa hjem i februar som 9 uger gammel..
Afrodithe er en rigtig "mors hund".. Men det er Costa altså også, han er meget mere knyttet til mig end Afrodithe er..
Men det har med garanti også meget med deres racer at gøre..
Ellers er det fantastisk med 2 hunde.. De underholder hinanden når de er alene..
Pasning er ikke noget problem her.. Min mor og stedfar passer gerne begge hunde..
dec 2014
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Jeg kan kun anbefale det, og kommer aldrig selv til kun at have én hund. De har så ufatteligt meget glæde af hinanden (hvis man altså finder et godt match), og jeg har mindre dårlig samvittighed over at tage på arbejde osv. fordi de jo netop ikke er helt alene hjemme.
Og nej, nummer 2 hund knytter sig ikke mindre til dig. De er nøjagtigt lige så glade/afhængige af dig, om der er 1 eller 2
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Jeg har overvejet det meget nøje, og jeg er kommet frem til, at det skal være en sort dværgpuddel
Jeg har en Jack Russell Terrier, så de kommer til at passe fint sammen i størrelsen
dec 2014
Det er dejligt at vide
To hunde igen igen