1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Mastiff og dækken? Mastiff og dækken?

Godaften smiley

Jer med de store korthårede hunde, fryser jeres når det fryser godt til udenfor?

Uden at være helt sikker, syntes jeg ikke at Juice har en underuld, som vil kunne holde ham varm når det er så koldt udenfor som det er i tiden. Temperatur her har lagt fast på 4-6 grader minus, og med den hårde vind, føltes det jo som 10-15 minusgrader, hvis ikke koldere, her de sidste par dage.

På de lidt længere ture, syntes jeg ikke der går længe før at han ryster (hvilket jeg kun kan se når han står stille, og ikke når han går og løber)

Jeg har aldrig set en mastiff med dækken (men møder så stort set heller ingen i mit område) og vil da nok også syntes at det så fjollet ud. Men har i dækken på jeres her i de kolde dage? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mastiff og dækken?
  • #2   5. jan 2016 Helt alvorligt kender jeg en med en mastiff som har købt et dækken til en lille pony. Det var billigere end hundedækken. Og vovse kan holde varmen

• #6   5. jan 2016 Ganske rigtigt at de er forskellige. Men det vil jo også være træls at give ham det på, og han så evt ændre pels og derved måske vil få det værre når jeg så piller det af igen smiley

Han har jo en kort pels, men den er alligevel lidt mere tæt end den vil være om sommeren. Ved bare fra hesteverdenen at det med dækken kan være noget møg at starte på, hvis man ikke har planer om at skulle køre det hele sæsonen ud.

I princippet ved jeg heller ikke om han ryster fordi han fryser, eller om han bare er lidt ivrig efter at vi går videre. Normalt går mine hunde løse, og så løber og leger de jo med hinanden - men sætter jeg mig et sted og han står ved mig for at snakke, så kan jeg se det smiley

• #8   5. jan 2016 Sara: Det kan det nemlig smiley Men må nok ud og købe et, så vi har det hvis jeg finder ud af at det faktisk er fordi han fryser, og ikke fordi han er utålmodig smiley

Han føltes desuden ikke kold som sådan når han ryster, hans øre er kølige - men jeg skal da ærligt erkende at jeg syntes det er svære at bedømme på ham end de samtlige heste jeg har og har haft smiley

• #10   5. jan 2016 Claus, det vil jeg lige prøve smiley

Han er jo pt. kun 7 måneder og vokser en del endnu. Ville også være træls hvis de kostede det hvide ud af øjnene når jeg kan risikere at skulle ud og købe 5 inden han er færdig med at vokse. ??

• #12   5. jan 2016 Har lige målt Juice over ryggen, og kom frem til at han var 75 cm fra nakke til halerod. Igen uden at være helt sikker på det var ikke nemt at låne ham, han ville hellere spise målebåndet så han skulle lokkes lidt smiley

Men syntes ikke der er nogle vinterjakker på dyrlageret i den størrelse smiley

• #13   5. jan 2016 Hooks har nogle til billige penge smiley - både til hest og hund hehe

• #14   5. jan 2016 Her er der i hvert falde penge at spare smiley http://www.hooks.dk/produktsida/hundedakken-winter-outdoor-thermo-master/41512/41523/

• #16   5. jan 2016 Jeg kender flere med store hunde(generelt glathårshunde) som giver den dækken på, fordi de ikke kan holde varmen. Både dalematiner, boxer, bullmastiff, Doberman, weimaraner mv.

• #17   5. jan 2016 Ville ikke være så nervøs for at han ikke sætter pels. Med heste har de jo dækken på hele tiden, når man først tager den beslutning. Men lige hjælpe lidt på vej de ekstra kolde dage. Det ville jeg ikke være betænkelig ved. Læg en kold hånd på bringen når i er ude. Bliver den varmere / kan du mærke varmen, så ville jeg holde igen med dækken. Er han kold så hjælp lidt på vej.

• #18   5. jan 2016 Anne-Kathrine: Ryster hunden så fryser den, så simpelt er det, og så skal den, i min optik, have dækken på.
    Men nu har jeg også set flere hunde som er blevet voldsomt syge, fordi ejeren ikke ville give dækken på(jeg var selv en af dem, for 8 år siden). Herunder en boxer sidste vinter, som faktisk fik seriøse vejrtrækningsproblemer på grund af tyk grøn snot, det var ikke rart at se på. Den fik medicin og måtte holdes indenfor i en længere periode, til den kom ovenpå igen. Det er der ingen grund til at byde vores hunde, når vi har muligheder for at afhjælpe det.

• #19   5. jan 2016 Jeg har en thermo master fra Höoks til Yoshi og den er super god til ham smiley

• #20   5. jan 2016 @aboutmydogs var det ikke også det jeg skrev?? At der ikke var grund til at holde igen?? Men når det er sagt har jeg også mødt hunde der ryster af andre grunde end at de fryser

• #21   5. jan 2016 Argh kan så godt se at kommentaren omkring 'ikke sætter pels' kan være misvisende. Er ment som han vil stadig sætte vinterpels selvom man i perioder bruger dækken.

• #22   5. jan 2016 Også lige sådan en her med på vejen også smiley tror vi er ret enige about ...;-)

• #23   5. jan 2016 Super, så må der bestilles et dækken smiley Tusind tak for linkene foroven, underligt jeg ikke selv havde tænkt på bigbullies da vi har handlet der flere gange, i forbindelse med at Juice er flyttet ind smiley

Og nogle hunde ryster faktisk af andre grunde end fordi de fryser. Emma begynder at ryste hvis hun skal sidde og vente, om det så er fordi hun skal vente på at Juice bliver færdig med hvad han nu skal, eller om vi skal vente på grønt lys ved et fodgængeroverfælt. Hun gør det så snart hun bliver utålmodig, ikke meget men nok til at det lige kan ses - og det er uanset årstid og vejr smiley

Men ellers så tak for jeres brugbare svar. Vi lå få bestilt et dækken, for fryse skal han da bestemt ikke smiley

• #25   6. jan 2016 Har aldrig oplevet at min bullmastiff eller engelske mastiffer har frosset/rystet af kulde. Min engelske mastiff, hanhund, ville mægtigt gerne bade både sommer og vinter (fik ikke lov om vinteren).

Men hvis din hund ryster/viser tegn på at den fryser, så lyder det som en god idé med et dækken. Måske det ændrer sig med alderen, så han ikke er så forfrossen som voksen ? smiley

• #26   6. jan 2016 Jeg er godt klar over at nogle hunde ryster af andre årsager end kulde, blandt andet nervøsitet, spænding, utålmodighed mv. Men det er jo ikke det der er tilfælde ved den beskrivelse TS har givet af hvornår hendes hund begynder at ryste.

• #27   6. jan 2016 Hvis hunden fryser så skal den da have et dækken på. MIn dobermann er også korthåret og uden uld. Hun har så heller ikke noget fedt under huden, så hun pi***fryser hvis hun kommer ud uden dækken iøjeblikket. Jeg bruger Rambo's hundedækkender. De er gode - og ikke særlig dyre, hvilket er smart da min slider sine dækkener op når hun maser gennem krat, ruller eller lige kommer til at gnave lidt i dem når hun skal vente i bilen til træning). Når det er så koldt som lige pt med frost og bidende vind så har hun en islandsk sweater under dækkenet (jep, min svigermor strikker sweatre til både mig og min hund smiley )

• #28   7. jan 2016 Mastiffer har underuld, men hvis din hund fryser, så skal du da bare give den et dækken, på, nogle mennesker er jo også mere kuldskære end andre og sådan er det jo nok også med hunde selvom de er af samme ravce

• #29   7. jan 2016 Mette Marie: Jeg kender Rambo dækkenerne, havde et par stykker til min hest da jeg stadig havde hende smiley Dem må jeg lige se på.

Kirsten: Ja du har sikkert ret i at de har underuld, men meget er det bestemt ikke. smiley Ihvertfald ikke på min Juice smiley

• #30   7. jan 2016 Nu er Juice jo heller ikke en mastiff, men en DDB. smiley

Mon ikke der er en del forskel på pelstypen på de 2 racer. Juice som vist på billedet i startindlægget, ser i hvert fald totalt glathåret ud, så for mig giver god mening, at han ville have godt af et dækken.

• #31   7. jan 2016 En dogue de bordeaux og en fransk mastiff er jo det samme smiley

• #32   7. jan 2016 Men mange, inklusiv mig, tænker umiddelbart engelsk mastiff, når der kun skrives eller siges mastiff, og ved et spørgsmål som dette, der drejer sig om noget, hvor der er forskel på de to racer, kan det virke forvirrende kun at sig mastiff.
    Jeg ved godt, at du satte et billede ind, men for mig lyder det som om, at Kirsten tager fejl af racen.

• #33   7. jan 2016 Lene ja det har du sikkert ret i, kunne godt have uddybet det lidt mere smiley

• #35   8. jan 2016 Det ser også lækkert ud, Krumme smiley

Kommentér på:
Mastiff og dækken?

Annonce