612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Semi-BARF Semi-BARF

Hej smiley

Vi skal hente vores hvalp om en uge, men er nu blevet lidt i tvivl om hvordan vi vil fodre ham.
Hos opdrætter får hvalpene både BARF og tørkost, så vi som hvalpekøbere selv kan vælge, selvom opdrætter gerne så, at vi fortsatte med at råfodre. Vi kan rigtig godt lide ideen om råfodring, men vi bor i lejlighed uden plads til kummefryser, og jeg vil gerne have plads til, at vi også selv kan fryse ting ned smiley Vi har derfor snakket om, om man kunne lave en form for blandingsløsning, hvor han nogen dage vil få tørkost og andre råt. Er det helt åndssvagt og ødelæggende for hans mave, eller kan det lade sig gøre, hvis vi er meget opmærksomme på at han får alle de næringsstoffer han skal bruge osv.?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Semi-BARF
  • #4   21. jun 2016 Det kan du sagtens gøre. smiley
    du kan sagtens give ham tørkost morgen fx og så råt til aften. (og hvad end du ønsker til frokost hvis den får 3 gange eller mere om dagen smiley )

du kan også skifte mellem at det tørkost den ene dag og barf den anden.
    bare pas på den ikke bliver så vil med barf at den nægter tørkosten smiley smiley hihihi

• #5   21. jun 2016 fodrer og så blandet alt efter hvad jeg lige falder over .... ingen problem

• #6   21. jun 2016 Tusind tak for jeres svar allesammen smiley
    Vi skal da helt sikkert have gang i en blanding til ham så, og så måske på sigt gå over til kun råfodring.

I forhold til at købe fersk kød, så kan jeg godt se, at det er rigtig smart, men jeg har lige været igennem er længere sundhedskursus på min uddannelse, og er blevet ret parasitforskrækket, så vil helst ikke fodre med noget, som ikke har været frossen først smiley

Haha, Malene, den havde jeg ikke lige fået tænkt på. De finder jo ret hurtigt ud af, hvad de bedst kan lide!

• #8   21. jun 2016 Maj-Britt, det ved jeg godt, men derfor kan man jo godt prøve på at begrænse det lidt smiley men jeg ved godt, at jeg er blevet lidt miljøskadet af mit studie

• #10   21. jun 2016 Jeg kan ikke lige komme i tanke om navnene, men vil gerne prøve at finde det frem senere smiley

Men som sagt er det nok bare mig der er fjollet på det område. En af mine forelæsere udtalte, at hun ville ønske, at ingen råfodrede, fordi det spredte parasitter, men jeg ved også godt, at hun er ret ekstrem i sine holdninger, og jeg har aldrig selv hørt om nogle, som har haft probleme med BARF. Men det sætter stadig tankerne igang at høre sådan noget.

Kommentér på:
Semi-BARF

Annonce