{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.706 visninger | Oprettet:

Chihuahua hvalpe dør kort tid efter fødsel.. Hvornår fjernes de døde hvalpe fra tæven, så hun ikke bliver forvirret/stresset over de forsvinder? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min chihuahua tæve cika fødte i torsdags et kuld af 3 hvalpe. De blev født lidt over en uge før tid, og var derfor meget små og ustabile fra fødslen. Cika har vist meget omsorg og vasket dem, det eneste der bare ikke kunne komme op at køre var at hvalpene skulle dige hos hende. Derfor har vi måtte give dem erstatning hver 2 time lige siden fødslen. Den første døde desværre et døgn efter og de to sidste har vi netop nu 3 dage efter fundet livløse. De var ikke stærke nok. smiley det har været nogle utrolig hårde dage og nu slut med en ulykkelig slutning.

Vi har netop fjernet den ene døde hvalp fra hende, men er sådan i tvivl om hvornår vi skal fjerne den sidste, da hun stadig viser omsorg overfor den - sikker på den og tager den ind til sig.
Er så bange for at fjerne den for tidligt, så hun bliver ulykkelig, forvirret og stresset.

Er der nogen der har været i samme situation, som kan give gode råd.?? Vil så gerne finde en god slutning på dette for min Cika..

På forhånd tak.
Vh Simone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua hvalpe dør kort tid efter fødsel.. Hvornår fjernes de døde hvalpe fra tæven, så hun ikke bliver forvirret/stresset over de forsvinder?
  • #1   9. jan 2017 Åh hvor må det være frygteligt hårdt. Jeg kan desværre ikke komme med gode råd, men sender de varmeste tanker

  • #3   9. jan 2017 Du hjælper ikke hendes heling ved at lade dem ligge.
    De skal fjernes og så skal tæven hjælpes videre med aktivering, afledning og eventuelt medicin til at standse nedlægning af mælk.
    Sikke en trist situation.
    Ved man hvorfor hun fødte for tidligt? Er hun herpesvaccineret?


  • #7   9. jan 2017 Sikke en sørgelig udgang på Cikas drægtighed. smiley Jeg er helt enig med De andre i at hvalpen bør fjernes, det gavner ikke Cika at pleje en død hvalp desværre. Jeg syntes også at det vil være mest nærliggende at kontakte ammestuen.dk for er der nogen som kan hjælpe og besvarer alle dine spørgsmål, så er det stedet, De har så meget samlet erfaring omk. fødsler, hundemødre og hvalpe at de må kunne gi dig svar på hvad som helst, "hvilket ikke enhver dyrlæge kan". Held og lykke med Cika smiley

  • #8   9. jan 2017 Jeg ville fjerne hvalpene.. Måske der er nogen i nærheden med en hund der har fået lidt mange hvalpe? Nogle der ikke behøver mælk, men som stadig har brug for mor til at opdrage?

    Ved godt det ikke er så tit at de små får mange hvalpe, så ved ikke om det er en mulighed smiley


  • #9   9. jan 2017 Man skal være fuldstændigt klar over hvad der startede den tidlige fødsel samt hvad hvalpene døde af, før man overvejer at tage fremmede hvalpe ind.
    Hvis der fx er herpes i huset, vil de nye hvalpe også dø.


  • #10   9. jan 2017 Jeg har været udsat for, at vi var nød til at fjerne 9 hvalpe fra en syg tæve, da hvalpene var 8 dage gamle. Tæven blev selvsagt meget nedstemt og søgte efter sine hvalpe. Jeg fik lidt beroligende hos dyrlægen, til at hjælpe hende igennem de første dage.

Kommentér på:
Chihuahua hvalpe dør kort tid efter fødsel.. Hvornår fjernes de døde hvalpe fra tæven, så hun ikke bliver forvirret/stresset over de forsvinder?

Annonce