741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

forsikring, afregning hos dyrlægen forsikring, afregning hos dyrlægen

Jer med sygeforsikring - hvordan fungerer det hvis i gør brug af den, afregner i med dyrlægen, og sender regningen ind til forsikringen efterfølgende, eller afregner dyrlægen med forsikringen?

Jeg har aldrig gjort brug af sygeforsikringen selv, håber da heller ikke det bliver tilfældet, men hvad er Jeres erfaringer?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forsikring, afregning hos dyrlægen
  • #2   14. feb 2017 Nogen dyrlæger afregner direkte med forsikringen, ellers betaler du, og sender regningen til forsikrings selskabet.

• #3   14. feb 2017 Jeg har de få gange jeg har brugt Zentas forsikring, sendt den ind, fået pengene på egen konto og så betalt dyrlægen.
    Jeg får på klods hos dyrlægen, derfor det kan lade sig gøre at de først får dem når jeg får dem retur.
    Om min dyrlæge kan afregne direkte med forsikringen ved jeg ikke, men nogen dyrlæger og forsikringer kan smiley

• #5   14. feb 2017 Spar dine penge! Drop forsikringen og lav en indsamling i stedet.
    Smart, ikke?

• #7   14. feb 2017 der er måske også forskel på hvad de forskellige forsikringers praksis er..

arhh søren, du er også så genial!

• #8   14. feb 2017 I know smiley

• #9   14. feb 2017 Jeg tror der er forskel, men det er yderst sjældent jeg bruger forsikringen, for jeg har forsikret den hund der aldrig fejlet noget smiley

• #11   14. feb 2017 Bruger man sin forsikring så kan det i den grad betale sig.
    Men gør man ikke, ja så er det jo spild af 1500 kr.
    Spørgsmålet er nok mere om man tør lade være.

• #12   14. feb 2017 1500 kr. er ingenting hos en dyrlæge. Det er sådan set bare et enkelt besøg der.

• #13   14. feb 2017 Lillemor, du har glemt det vigtigste. Du skal tigge og låne penge fra andre.

• #17   14. feb 2017 No no no, kæmper selv med at nå 0 på kontoen hos dyrlægen. Det bliver en stor dag. Jeg forventer da at de giver kage så smiley

• #18   14. feb 2017 Eller en gratis vaccine. Hæhæ smiley

• #19   14. feb 2017 Agria laver direkte skadesrefusion med nogle dyrlæger, når beløbet er over 800 kr. Det er virkelig en fordel ved store operationer. Så behøver man ikke have penge op af lommen til at begynde med.

• #20   14. feb 2017 Helt klart en fordel og en god ting.

• #21   14. feb 2017 altså vi kan gøre begge dele, men den ene gang jeg havde brug for forsikringen var beløbet ikke højere end 2500 så betalte kontant og afregnede med forsikringen selv smiley

• #22   14. feb 2017 Normalt betaler vi regningen hos dyrlægen, og så sender den ind.

Denne gang afregner dyrlægen direkte med forsikringen, da det er blevet så dyr en omgang 9600 + besøget i lørdags. Når de så har fået pengene fra forsikringen, sender de en regning til os på det vi selv skal betale smiley

Hos vores dyrlæge afregner de gerne direkte med forsikringen ( i hvert fald agria), hvis regningen løber op over 5000.-

• #24   14. feb 2017 Det er hammer smart det der med direkte afregning ved store regninger, det betød for os denne gang at vi slap for at skulle låne penge. Jaja det var jo kun et par uger vi skulle have lånt pengene, men stadigvæk.

Efter flytning jul og fødselsdag, er vores konto efterhånden ret så tom, og efter en dyrlægeregning og specialfoder er den endnu mere tom smiley

• #25   14. feb 2017 mindre regninger betaler jeg og sender ind
    ved store ting som operationer eller andet lign - kan vi aftale med dyrlægen at de sender regningen direkte til dyrekassen - og så skal vi kun betale selvrisko - de resterende % der ikk dækkes og så 300 kr for at dyshospitalet ordner regningen for en.

• #26   14. feb 2017 jeg har endnu ikk prøvet at bruge den hvor den bliver sendt direkte afsted og ordnes.

• #27   14. feb 2017 Jeg har ikke prøvet at bruge min egen, 7-9-13, 4+ år og den har været spild af penge so far, på den af hundene der er sygeforsikring på.

Men sidste år, da svigermors hund fik hvalpe (hos os, hunden er avlet hos os og vores kuld hvalpe hun fik), endte det i kejsersnit, der betalte vi det fulde beløb først og sendte så regningen til forsikringen som sendte noget retur.
    - Betalte dog først ved et senere tjek, selvom jeg stod sådan lidt perpleks ved dyrlægen og ville betale men de skyndte at sende os hjem med hund og hvalpe.
    (Vi nåede det indenfor normal åbningstid, hos vores faste dyrlæge).

Men det ER da lidt smartere, og måske mere sikkert, for alle parter, hvis dyrlægen kan afregne direkte med forsikringsselskabet!

Fx ligesom på bilen, den skulle ha' ny rude pga. en skade - mekanikeren sender regningen ind, forsikringsselskabet dækker hele regningen og sender os en regning på selvrisikoen. All done! smiley
    - Ville være smart med hundene også, især hvis man står en sen aften hos en vagtdyrlæge og skal have noget ordnet i en stor prisklasse, så begge parter er sikret.

Jeg vil nok ikke kunne hive fx 15k ud bare lige sådan et sted en nat, og ville da være smart om dyrlægen nemt kunne slå op og sige ah, hunden er forsikret - sygeforsikret - der og der - og den er betalt så den kører som den skal. Bum lad os fikse hunden!

• #29   14. feb 2017 Ah John, sådan kan man nu ikke sætte det op. Ikke alt handler om penge.

• #30   14. feb 2017 MLA - Jeg tror ikke din dyrlæge har direkte afregning med forsikringsselskaberne - det havde de i hvert fald ikke før i tiden (okæh....det er så også lige 15 år siden jeg havde dem, nu når jeg tænker over det.....måske der er sket ændringer smiley ). Min dyrlæge har vist heller ikke. Det ville heller ikke blive ret aktuelt at spørge min dyrlæge, for han glemmer i forvejen altid at sende regningen, så jeg selv må rykke for den smiley

Da vi var på Faxe med Milas, spurgte de, om vi ville have, at de afregnede direkte med forsikringen. Jeg mener de tog et gebyr på 250 kr., hvis de skulle gøre det. Dét er jeg sgu for nærig til smiley - Der gik desuden kun 3 dage fra vi sendte regningen ind, til vi havde fået forsikringspengene.

• #31   14. feb 2017 Mon ikke det for ALLE skal give mening smiley Der er næppe nogen der ofre penge på en operation/behandling, hvis de ikke finder nogen mening med det smiley

For mig er "kodeordet" : Kan hunden blive rask, og få et godt liv efterfølgende, og kan jeg stå inde for hvad hunden skal igennem.

Vi har som sagt lige ofret 9600 i fredags, plus vi også brugte 1300 torsdag, og også var afsted lørdag ( det ved jeg ikke hvad blev, da det bare blev skrevet på kontoen) . Og der var intet for mig at overveje inden jeg sagde " fiks ham, gør hvad der er nødvendigt". Det var urinvejssten, og vi har igen vores glade, friske og raske hund, og det endda selvom der opstod den komplikation at han fik hjertestop under narkosen. Havde det kostet 30.000 , havde jeg sagt præcis det samme. Mine hunde , kærligheden til dem, og glæden ved dem kan overhovedet ikke gøres op i penge.

• #32   14. feb 2017 Jeg har ingen grænse pengemæssigt, men det skal selvfølgelig være i hundens interesse og for hundens bedste.
    Jeg kunne få x antal Schæferhvalpe for de penge jeg har brug på Laika, men det er jeg ligeglad med, for det er ikke pengene det kommer an på og sådan ser jeg slet ikke på det.

• #33   14. feb 2017 Enig, om det er 1000 kr. eller 20.000, det ændre intet for mig. Det er jo bare penge og ikke en skid andet.

• #34   14. feb 2017 Jeg kunne også have fået en ny hvalp for de penge vi bare denne gang har brugt på Mailo, men hvorfor i alverden skulle jeg dog det, den nye hvalp er jo ikke Mailo, og han er frisk igen. Så er pengene altså fulstændig ligegyldige!

• #35   14. feb 2017 Enig, jeg har haft Laika i 5 år og jeg kunne helt seriøst få mere end en ny hvalp for de penge jeg har brugt på hende, jeg tør slet ikke sætte et beløb på her, hun har været og er dyr i drift, men jeg vil ikke have en anden hund. Jeg vil have Laika og så kan penge ellers være penge. Jeg er altså kold hvad det angår.

• #37   14. feb 2017 Ja det må vi da være, for penge kommer aldrig til at spille en afgørende rolle for mine to. Det kan ikke gøres op i penge.
    Et forsigtigt bud er at Laika har kostet 100.000 på 5 år og jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke engang tror det kan gøre det.
    Men det havde jo så været 10 nye Schæferhvalpe ..

• #38   15. feb 2017 Agria har direkte skadesrefusion hos de fleste dyrlæger - dvs. at dyrlægen kan sende regningen direkte ind til dem - også selvom man i forvejen afbetaler hos dyrlægen. smiley
    Det har jeg i hvert fald prøvet hos to forskellige klinikker sidste år.

Mine hunde har også kostet 2-3 nye hunde af samme race - pr. hund på 1 og 2 år. Jeg vil også hellere have dem end nye hunde smiley

• #39   15. feb 2017 #30 Rikke, din dyrlæge (som også er min hvis det kræves) har direkte refusion i visse tilfælde, men måske det afhænger af forsikringsselskabet, i dette tilfælde var det alm brand.

• #40   15. feb 2017 Jeg vil selv sende ind hvad jeg synes der kommer forsikringen ved..

• #41   15. feb 2017 Man aftaler det selvfølgelig med dyrlægen. Der er nogen ting som jeg heller ikke har sendt ind. smiley

• #42   15. feb 2017 #39 - OK - det er ikke noget, de ligefrem reklamerer med så - altså at de har forsikringsaftaler. Da jeg havde hestene på Sjælland, spurgte dyrlægerne altid om de skulle afregne med min forsikring. Men af ren nysgerrighed vil jeg spørge, næste gang jeg skal derhen.

Men uanset - så vil jeg altid foretrække selv at stå for indsendelse, for det er ikke alt, jeg vil have sendt ind.

• #43   15. feb 2017 Jeg synes Feks heller ikke det kommer dyrlægen ved om jeg har mine hunde forsikret eller ej og hvor meget..
    Det år agria kom til dk, steg priserne lige med et ekstra nyk ved visse dyrlæger i vores område.. Det er sjovt nok de samme dyrlæger der har forsikringsreklamer i vinduet og som tilbyder direkte refussion.

• #44   15. feb 2017 Man kan sende regningen til forsikringen (Dyrekassen) over nettet og ofte allerede samme dag, eller senest dagen efter, have pengene på kontoen.

Dyrekassen er ved at få samme løsning som Agria har, med at man KAN afregne direkte med dyrlægen, op at stå. Men jeg fornemmer ikke helt, at det fungerer endnu.

• #45   15. feb 2017 Det er såmænd ikke kun dyrlæger, der har forsikringsaftaler, der spekulerer i den slags. På Sjælland oplevede jeg gentagende gange, at dyrlægen spurgte om der var sygeforsikring på den hest, der skulle behandles. Hvis ja, så var prisen lige lidt højere end hos en anden hest, der ikke havde en sygeforsikring. Og det var vel at mærke ikke fordi de skulle afregne med selskabet.

• #47   15. feb 2017 Ginne: Jeg har også haft det lidt sådan med, om hvorvidt det var klogt, at informere dyrlægen om, hvorvidt dyrene er forsikrede.

Men jeg finder, at det virker til min fordel, da der pga. en svinestreg fra Danske Bank, i forbindelse med bankskifte, endte med at komme restriktion på Kias forsikring, i forhold til hendes allergi. Dyrlægen er meget meget påpasselig med ikke at nævne ordet allergi på regningen, i tilfælde, hvor det ikke er hovedårsagen til konsultationen, hvor han ellers helt sikkert havde skrevet det, og forsikringen ville have brugt det som undskyldning, for ikke at dække regningen.

• #48   15. feb 2017 Jeg afregner også selv med dyrlægen og sender det til forsikringen jeg synes vedkommer dem. Det med hvad man vil sende ind afhænger jo af så meget og man skal jo regne med at jo mere man bruger forsikringen jo dyrere bliver præmien. Jeg nøjes med at bruge forsikringen til de virkelig dyre ting. Det er stadig i mit favør at have Perle sygeforsikret; jeg trak virkelig på forsikringen i 2013 da hun havde leptospirose og brugte den i 2016, da hun fik en skulderskade. Småting som en skåret pote, en gang dårlig mave osv bruger jeg ikke forsikring til. Clinton har endnu kun været til dyrlæge for at blive vaccineret, så det kan godt vise sig at hans forsikring kun kommer andre til gode smiley

• #49   15. feb 2017 Mette Marie: Præmien ændrer sig ikke i fx. Dyrekassen, så vidt jeg ved. Men der er max. beløb på hvad man kan få tilbage årligt ... mener det er 30.000.

Min katte har indtil videre aldrig fejlet noget, så de penge er gået til nogle andre, mens Kia har været syg siden hun var 5 mdr. og der har vi i den grad gjort nytte af forsikringen.

Det er ikke alt jeg sender ind. Men især vagtdyrlægeregningerne kan hurtigt løbe op, for selv kun "småakutte" ting.

• #50   15. feb 2017 @Sanne: Jeg har agria (og er egentlig ret tilfreds med dem). Præmien steg en del året efter at jeg havde brugt forsikringen temmelig meget smiley
    Så vidt jeg ved er det meget normal procedure for forsikringsselskaber at skrue lidt på præmierne når man bruger dem smiley
    Agria har også max dækning pr år osv. De forskellige hundeforsikringer er ikke særlig forskellige.

• #52   15. feb 2017 Tak for jeres erfaringer:)

Kommentér på:
forsikring, afregning hos dyrlægen

Annonce