546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Overnatte udenfor Overnatte udenfor

Vi har i weekenden været på sheltertur, og det gik over al forventning. Det var rigtig hyggeligt, og bare massere af tid til at lege, nusse og give sig tid til hinanden, da begge telefoner "desværre" løb tør for strøm fredag aften. smiley

Der skulle dog have været flere med, men måtte melde afbud pga akut opstået sygdom. Vi har nu snakket om en revanche, men hvem har erfaring med overnatning udenfor i frostgrader med hunden? Jeg personligt har testet af jeg kan grave et hul i sneen, og holde varmen til dagen efter (men vil gerne indrømme, det var ikke varmt)

Vi snakker selvfølgelig tør, i beskyttet kurv med tæpper, der er løftet op i hjørnet af shelteren så der med 90% sandsynlighed er læ. Der er minimum 2 kroppe til at varme luften op, omend jeg ikke ved hvor stor betydning det har. Hun har ikke direkte adgang til vores kropsvarme, da kurven om natten bliver sat ind i et bur da jeg ikke stoler på om hun kan finde på at løbe på udflugter, og er nervøs for snore/halsbånd og andre ting der kan vikle sig om hendes hals når jeg sover og ikke kan holde øje.

Jeg har gode erfaringer fra tidligere labradorer med de tre andre årstider, men jeg kender ikke til de tre vintermåneder hvor risikoen for frost er stor.

Hvad kan en labrador / jeres racer? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overnatte udenfor
  • #1   22. okt 2017 jeg har set i friluftsgruppen på facebook at folk har sovepose til deres hunde..

en gammel aflagt en smiley

• #2   22. okt 2017 Har absolut ingen erfaring at byde ind med. Vil bare lige sige: Nøøøøj, hvor ser det hyggeligt ud smiley
    Måske man kunne give hende et dækken på, og så overdække buret ? Tænker at hun vil vække jer, hvis hun skulle begynde at fryse.

• #3   22. okt 2017 Ja vi havde tæpper med til at dække buret med i weekenden, men jeg tror bare at hun nød, at der for en gangs skyld var tempereret. Hun er meget utilfreds med at jeg har tændt gulvvarmen. Den ødelagde hendes bedste soveplads, og koster mig mange forudrede blikke over hendes tidligere "fliser-jeg-er-kold-plads" nu er blevet varm.

Da vi var oppe at tisse ved en 4-5 tiden både lør og søn hvor hun er van til at manden står op og skal på arbejde og går tur med hende, fik hun lov at blive ude, fordi jeg alligevel var halvvågen. Hun viste ingen tegn på at søge mere varme. Ville egentlig bare lege, og nød at ligge på vores fødder. Jeg tror Ziva har en fod-fetish.

Jeg har faktisk en gammel sovepose hun gerne må få, omend manden vil påstå han har fået den. Men jeg tror ikke på hun vil bruge den - men måske hvis det bliver koldt nok, bliver den attraktiv?

• #4   22. okt 2017 God idé med den sovepose. Så har hun da muligheden for at søge ind og varme sig.
    Tænker at I bare må kaste jer ud i det, og se hvordan det går smiley

• #6   22. okt 2017 Jeg tænker at det skal være rigtig koldt før en simpel afdækning af hunden ikke er tilstrækkelig. Især hvis man kan ligge i læ.

Det ligner næsten spejder hytten i Solrød?

• #7   22. okt 2017 John : de er bedre klædt på men de slår mig ikke som meget bedre. Ikke som at klappe en eurasier hvor der skal lidt til inden man får klappet selve hunden smiley

Jeg tror at hvis dine bare sover i frostvejr at så vil jeg tro at Ziva nemt kan holde varmen i en shelter. Der er hun løftet væk fra den kolde jord og kolde vind og uden risici for at blive våd. Det er næsten værre med risikoen for nedkøling end egentlig at luften er kold.

Ann-Marie tror du har ret jeg bare må teste det. Måske hvis det bliver koldt og jeg lukker hende ud vil hun blive liggende mellem manden og jeg for at få varmen ved at være smørklat. Desuden viser hun ingen tegn på at have lyst til at drage på eventer uden jeg er med men på den anden side er hun 6 måneder og det sker teenagers får underlige ideer

Johnny er bålhytten sammen med 2 shelvere bag ved der ligger i Næstved nord jeg opdagede takket været en anden hg bruger. Fre-lør var test af Ziva første overnatning ude men kør til søn skulle faktisk have været på amager men da vores selvskab blev syge valgte vi bare at blive hvor vi var. Men hvis den ligner den i Solrød vil jeg da have den i mente til næste 'ferie' og høre spejderne om lån. Det er en god billig rejseform jeg glæder mig bare vildt til Ziva kan gå nogle lange ture så vi kan studere området. Når hun kan gå er vi klar til Sverige smiley

• #8   22. okt 2017 Det var meningen jeg selv ville have overnattet i shelteret ved kalkgraven i Solrød. Men nu er det blevet for koldt til at jeg selv gider smiley Jeg tror ikke det ville være noget problem for Sally - eller andre hunde med underuld og dæk pels smiley

• #9   22. okt 2017 Uhh jeg elsker friluftsliv. Betød meget for mig i valg af hund at hun ville med i skoven og gå ture udover markerne. Være mit selskab når jeg kigger stjerner og kunne overnatte i telt.

Du kan fint sove ude stadig. I nat har jeg svedt virkelig meget. Jeg har 3 soveposer efter årstid. Jeg var nervøs for kulden og tog min vinterpose med men fortrød jeg. Heldigvis kan de jo bare lynes op.

Jeg tror Sally ville elske dig højt for en tur i det fri smiley

• #10   22. okt 2017 Hvad man laver i soveposen må man altså lige holde for sig selv her på HG smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Elsker også frilufts livet og Sally ligeså smiley Tanken var at fiske i søen og så grille dem om aften, og en rå til Sally smiley

• #11   22. okt 2017 Hahaha smiley smiley

Kan ikke fange fisk med Ziva hun hopper i og prøver selv. Men måske hvis hun er træt smiley kan da være hun skal med en dag. Men er mere til at grille en bøf. Fisk skal kun komme i form af sushi smiley

• #12   22. okt 2017 Vores rottweiler tager gerne en lur udenfor i frost, så tror næppe det il ære et problem.

• #13   22. okt 2017 Her er friluftsgruppen: https://www.facebook.com/groups/friluftsliv.email/

• #16   22. okt 2017 her har vi Tiger med på tur i sverige.. han havde også hans egen taske til mad osv. smiley han sov inde i Shelteren sammen med os. og havde hans egen Poncholiner.. og hvis han frøs krøb han op imellem to af os.. det fungerede helt godt.

profilbillede
  • #17   23. okt 2017 Hvor sejt Steffen smiley sikke et eventyr smiley

• #18   23. okt 2017 Hvor ser det vildt ud smiley Åh hvor er jeg misundelig på den tur og oplevelse

hvad race er Tiger?

Så kan Ziva helt sikkert godt holde varmen i en shelter.

• #19   23. okt 2017 Han var en blanding af lidt af hvert. Boxer schæfer og sikkert noget andet også. Men sådan en nogle og 40 kgs hund. Det var min kammerats hund.

Kommentér på:
Overnatte udenfor

Annonce