Overnatte udenfor Overnatte udenfor
Vi har i weekenden været på sheltertur, og det gik over al forventning. Det var rigtig hyggeligt, og bare massere af tid til at lege, nusse og give sig tid til hinanden, da begge telefoner "desværre" løb tør for strøm fredag aften.
Der skulle dog have været flere med, men måtte melde afbud pga akut opstået sygdom. Vi har nu snakket om en revanche, men hvem har erfaring med overnatning udenfor i frostgrader med hunden? Jeg personligt har testet af jeg kan grave et hul i sneen, og holde varmen til dagen efter (men vil gerne indrømme, det var ikke varmt)
Vi snakker selvfølgelig tør, i beskyttet kurv med tæpper, der er løftet op i hjørnet af shelteren så der med 90% sandsynlighed er læ. Der er minimum 2 kroppe til at varme luften op, omend jeg ikke ved hvor stor betydning det har. Hun har ikke direkte adgang til vores kropsvarme, da kurven om natten bliver sat ind i et bur da jeg ikke stoler på om hun kan finde på at løbe på udflugter, og er nervøs for snore/halsbånd og andre ting der kan vikle sig om hendes hals når jeg sover og ikke kan holde øje.
Jeg har gode erfaringer fra tidligere labradorer med de tre andre årstider, men jeg kender ikke til de tre vintermåneder hvor risikoen for frost er stor.
Hvad kan en labrador / jeres racer?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.639
en gammel aflagt en
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Måske man kunne give hende et dækken på, og så overdække buret ? Tænker at hun vil vække jer, hvis hun skulle begynde at fryse.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
Da vi var oppe at tisse ved en 4-5 tiden både lør og søn hvor hun er van til at manden står op og skal på arbejde og går tur med hende, fik hun lov at blive ude, fordi jeg alligevel var halvvågen. Hun viste ingen tegn på at søge mere varme. Ville egentlig bare lege, og nød at ligge på vores fødder. Jeg tror Ziva har en fod-fetish.
Jeg har faktisk en gammel sovepose hun gerne må få, omend manden vil påstå han har fået den. Men jeg tror ikke på hun vil bruge den - men måske hvis det bliver koldt nok, bliver den attraktiv?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Tænker at I bare må kaste jer ud i det, og se hvordan det går
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Det ligner næsten spejder hytten i Solrød?
jun 2017
Jeg tror at hvis dine bare sover i frostvejr at så vil jeg tro at Ziva nemt kan holde varmen i en shelter. Der er hun løftet væk fra den kolde jord og kolde vind og uden risici for at blive våd. Det er næsten værre med risikoen for nedkøling end egentlig at luften er kold.
Ann-Marie tror du har ret jeg bare må teste det. Måske hvis det bliver koldt og jeg lukker hende ud vil hun blive liggende mellem manden og jeg for at få varmen ved at være smørklat. Desuden viser hun ingen tegn på at have lyst til at drage på eventer uden jeg er med men på den anden side er hun 6 måneder og det sker teenagers får underlige ideer
Johnny er bålhytten sammen med 2 shelvere bag ved der ligger i Næstved nord jeg opdagede takket været en anden hg bruger. Fre-lør var test af Ziva første overnatning ude men kør til søn skulle faktisk have været på amager men da vores selvskab blev syge valgte vi bare at blive hvor vi var. Men hvis den ligner den i Solrød vil jeg da have den i mente til næste 'ferie' og høre spejderne om lån. Det er en god billig rejseform jeg glæder mig bare vildt til Ziva kan gå nogle lange ture så vi kan studere området. Når hun kan gå er vi klar til Sverige
sep 2013
jun 2017
Du kan fint sove ude stadig. I nat har jeg svedt virkelig meget. Jeg har 3 soveposer efter årstid. Jeg var nervøs for kulden og tog min vinterpose med men fortrød jeg. Heldigvis kan de jo bare lynes op.
Jeg tror Sally ville elske dig højt for en tur i det fri
sep 2013
Elsker også frilufts livet og Sally ligeså
jun 2017
Kan ikke fange fisk med Ziva hun hopper i og prøver selv. Men måske hvis hun er træt
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.639
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.148
sep 2013
jun 2017
hvad race er Tiger?
Så kan Ziva helt sikkert godt holde varmen i en shelter.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.148
Overnatte udenfor