3.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Diana M
Diana M
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

Min chihauhau siger som en gris Min chihauhau siger som en gris

Hejsa alle hundeelskere
Har lige et spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med ???? Min chihauhau Eddie på snart 7 år er begyndt at lyde som en gris, hvis han spiser for hurtigt eller har leget for meget..er det noget jeg skal gå til dyrlægen med eller er det normalt for racen?
De bedste hilsner
Diana og Eddie

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min chihauhau siger som en gris
  • #1   9. apr 2018 Det lyder som noget med vejrtrækningen, jeg vil klart få det undersøgt

• Diana M
    Diana M Tilmeldt:
    apr 2018

#2   9. apr 2018 Det gør jeg! Har næsten lige fået ham, har kun haft store hunde før så ved ikke så meget om racen og om det er normalt for chihauhauer men jeg får fat i dyredoktoren i morgen og får en tid.
    Tak for det hurtige svar smiley

• #3   9. apr 2018 Prøv at se videoer af reverse sneezing, og se om ikke det passer ret godt.

Hvis det er det, kan det være forårsaget af blød gane, som kan være operationskrævende. Det er en bekostelig affære, og forsikringerne dækker vist ikke længere hos disponerede racer (herunder chi).

Det kan også være at dyrlægen ikke synes det er så slemt, og derfor ikke kræver operation smiley Og så kan det også være helt almindelige bussemænd der driller smiley

• #4   9. apr 2018 Det lyder som omvendt nysen eller reverse sneezing.
    Men din dyrlæge kan hjælpe med det..

http://www.aalborgdyrehospital.dk/viden-om/hund/reverse-sneezing-omvendt-nysen-1

• #5   9. apr 2018 #3 - du var hurtigst smiley

• #7   9. apr 2018 Caroline, der er nu STOR forskel på lyden ved reverse sneezing og hosten ved hjerte- eller lungeorm. Ormene kildrer i halsen, og får hunden til at harke/lave en slags opkastlyd, eventuelt med et par tørre host. Reverse sneezing lyder som, ja, baglæns nys.

• #9   9. apr 2018 Tænker også reverse sneezing. Hjerte-lungeorm er desværre ved at være meget udbredt også langt væk fra Sjælland. En del nordjyske dyrlæger inkl min egen er i gang med at advare. De ser mange tilfælde.

• #10   10. apr 2018 Men man skal tjekke for orm, uanset hvor man bor, og det skal gøres to gange om året. Jeg er fra Århus-kanten, og mine hunde er testet positive hvert år i 6 år (i år er første gang de er testet fri). Men det har ikke noget at gøre med reverse sneezing, det er jo to forskellige ting.

Det svarer lidt til at anbefale at hunden bliver vaccineret mod leptospirose - det er noget man bør gøre uanset hvad, men ikke relateret til blød gane.

• #13   10. apr 2018 Caroline, læs hvad jeg skriver: man skal ALTID tjekke for orm, MINDST to gange om året UANSET hvad.

• Diana M
    Diana M Tilmeldt:
    apr 2018

#15   12. apr 2018 Jeg tager ham til dyrlægen..vil dog lige sige at alle hans ormekur, vaccinationer og heldbredsundersøgelser er up to date. Han får børstet tænder hver dag og dyrlægen har intet nævnt tidligere omkring tandproblemer..
    Det skal også siges at hans “grise” hosten kun kommer, hvis han spiser for hurtigt (godbidder, ikke hans mad) og når han leger for vildt

• Diana M
    Diana M Tilmeldt:
    apr 2018

#17   12. apr 2018 Det har jeg prøvet, men han åbner sgu ikke munden :p, men synes det hjælper når han løfter hovedet og jeg “kører” hånden op og ned på hals og bryst men om det er ønsketænkning ved jeg ikke smiley

Kommentér på:
Min chihauhau siger som en gris

Annonce