Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppekur.....
  • #1   26. feb 2007 Vi behandler hvis de kommer - ellers ikke. Og jeg synes egentlig ikke vi har det store bøvl med de kræ.

• #2   26. feb 2007 Jeg behandler også kun.
    Nu har jeg oss en meget korthåret lys hund, så jeg ville ku se det med det samme.

• #3   26. feb 2007 vi har før givet jessie da hun er sammen med mange hunde, og specielt gårdhunde som ofte har lopper!!!

• #4   26. feb 2007 Ja samme her - og man opgader det jo stort set emd det samme - så kan ikke forstå det skulle være et problem hehe men men smag og behag griner - skulle bare lige vide det ikke var mig der var sær griner

• #5   26. feb 2007 ok, det skal nok tilføjes at vi forebygger mod flåter, hvis vi ved vi skal opholde os i naturen/skoven/vådområder eller andre mere udsatte steder med flåter f.eks. i forbindelse med ferie... Og forebygger man mod flåter ryger lopperne jo egentlig også... smiley

• #6   26. feb 2007 behandler også bare, men ingen af mine har nogensinde haft lopper..

ej har haft sprøjtet det der i nakken på dme nogle gange, men altså ikke hver tredje måned som der står man burde..
    mine hunde er også kort håret

• #7   26. feb 2007 *Sandie

Hehe ja det kan jeg forstille mig

Har selv indekatte havde 4 da det var på det højste men ´kunne dog ikke finde på at lade andre betale griner

• #8   26. feb 2007 *Sandie

Hehe nej det er rigtigt nok det kunne blive en dyr "kaffe" og invitere op på hehe

• #9   26. feb 2007 Jeg behandler forebyggende mod hjerteorm, dette virker også mod lopper og andet utøj

• #10   26. feb 2007 jeg bruger fronline Pour- on pet og fatter ikke min hund har fået lopper alligvel, jeg tror de kommer fra mine forældre da de har passet en hund- så måske ligger lopperne i gulvtæppe/sofa mv- jeg regnede ikke med at at han vil få dem på sig- jeg fandt nogle stk hos mine forældre- da jeg kom hjem var de hængende- havde ellers brugt en pipet for hele februar måned så han skulle være ganderet- jeg er bange og hystrisk på engang, er min hund peskyttet med frontline- Pour- on vet, er han så også beskyttet mod at de ikke lægger æg selvom han for en loppe på sig.. ?

• #11   27. feb 2007 *Karin
    Ja hvis du behandler ham efter sigende med en pipet (hver 4 uge eller hvor tit det nu er) så skulle der ikke være mulighed for at de kan formere sig - de kan dog godt springe på ham

*Maj-Britt
    Hvad forbygger du med ?? - og er det normalt at forbygge med hjerteorm? - har nemlig aldrig tænkt på at gøre det da jeg ikke lige har overvejet hvordan hunden bliver ramt af det, men jeg vil ikke risikere noget smiler

Har nok altid gået i den tro at det ikke er muligt at få hjerteorm medmindre man er mange hunde sammen hele tiden f.eks. i kenneler o.lign.

• #12   27. feb 2007 Jeg behandler mine katte,som bor ude.. hundene får en gang imellem,men mest for at holde flåter væk.. har aldrig mødt en loppe på nogen af dem eller haft mistanke om at de har det smiley

Så vi er vist heldig stillet smiley

• #13   27. feb 2007 Gitte se her

Min Jack russell har haft hjerteorm, men han var ikke syg, og det kunne ikke påvises i afføringen. Men jeg var til gravtræning med ham i august sidste år, og det var meget varmt. han skulle trække en død ræv af grav, men inden han nåede så langt, kunne han pludselig ikke trække vejret og faldt om. Det første jeg tænkte var et hedeslag, så han blev smidt i åen, og blev nedkølet. 14 dage senere var jeg til gravtræning igen, denne gang var jeg forberedt, så jeg havde vand og massser af våde håndklæder med. Han var ved at miste bevidsheden igen, men jeg skyndte mig at køle ham ned.
    ringede igen til dyrlægen, og skulle tage de tre prøver og så komme. De var negative, der blev taget blodprøver, der var intet. Røntgen blev taget, og der var noget " ormelignende" i overgangen lunger/bronkier. Han blev hjerteskannet og her blev det kriminelt, han havde forstørret hjerte i højre side og for lav blodstrømning til lungerne. Dette er typiske tegn på hjerte/lungeorm, så han kom i tre ugers ormebehandling og fik cortison for at lette vejrtrækningen. ca. 4uger efter behandling blev han skannet igen, og denne gang var alt normalt.Så selom afføringsprøverne er negative, kan hunden godt have hjerteorm. Han er nu i forebyggende behandling for hjerteorm, ræveskab, lopper og jeg ved ikke hvad

• #14   27. feb 2007 *majBritt

Hold da op hvor en grim oplevelse - ja det er med fuld forståelse at du nu forbygger frem for at behandle mod det.... - hvilket middel bruger du ??

• #15   27. feb 2007 Jeg bruger Advocate. Det er på recept, så en tur omkring dyrlægen er nødvendigt.
    Det virker også mod lopper og mange andre ting
    Du kan læse mere om det her
    (link fjernet)

• #16   27. feb 2007 Oki
    Smiler men ellers er det vel ikke normailt at forbygge hjerteorm ??

• #17   27. feb 2007 Hvis du bor i et område, hvor der er mange hjerteorm, er det en god ide at forebygge, hunden kan faktisk dø af hjerteorm

• #18   27. feb 2007 Oki - hum det er godt nok ikke lige noget jeg har tænkt over, men tager lige en ringer lige doktor dyr og hører ham ad.... =)

Kommentér på:
Loppekur.....

Annonce