{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.976 visninger | Oprettet:

Naboens børn går ind i min have {{forumTopicSubject}}

Naboens børn spiller fodbold og bolden ender tit inde hos mig .jeg kaster den selvfølgelig tilbage lige så snart jeg ser den. Jeg har sagt til børnene at hvis hundene ser den så er der ikke meget bold tilbage.
Min datters hunde staff og en schæfer.
Så finder vi ud af at de hopper over hegnet og henter deres bold ..det skal siges at haven er meget stor og hundene løber jo rundt ..

Hele haven er hegnet ind så hundene kan ikke komme ud.

Vi har så sagt til børnene at de ikke skal komme ind og har tilbudt dem vores nr så de kan SMS, så skal vi nok kaste bolden tilbage ...
Det ville de ikke have ...
De hoppede så over igen efter et par timer ..så tog vi fat i forældrene og sagde igen at vi ikke vil have de kommer ind til os. Og denne gang fik de vores nr. ..

Jeg er bekymret for om hundene vil bide børnene ...hvis de bliver ved med at komme ind ... hvordan er vi stillet hvis nu de blev bidt ?
Jeg ved ikke hvordan hundene reagere på fremmede børn i haven ...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens børn går ind i min have
  • #2   19. aug 2018 Hvis det var mig, så ville jeg begynde at punktere bolden, inden jeg smed den retur smiley

    Tænker at de bliver pænt trætte af punkterede bolde, og måske finder et andet sted at spille bold smiley


  • #3   19. aug 2018 Vi har sagt at hundene godt kunne bide ...vi aner det jo ikke ... både til børnene og forældrene.
    Vi vil ikke risikere at der sker noget med hverken børn eller hunde ...
    Jeg kan ikke lige gennemskue hundeloven??


  • #4   19. aug 2018 Hundene har punkterede en bold ...de har mange..
    De spiller i deres egen have ..hegnet er vel 150 cm ..
    Bolde i haven genere mig ikke ..men børn i haven med løse hunde vil jeg ikke have ...
    Og forhåbentlig bliver de derinde, men hvis uheldet er ude ..kunne der så ske noget med hundene ...det er det jeg bekymrer mig om


  • #5   19. aug 2018 Ifølge hundeloven, må dine hunde ikke bide. Kun hvis de føler sig truet.

    Hvordan det så tolkes, er op til den enkelte betjent. Er du uheldig, og betjenten hader hunde, kan du risikere at hundene skal aflives. Er betjenten hundemenneske, som forstår at det er naturligt, at hundene forsvarer deres have, kan de slippe for en aflivning.
    Men det afhænger også af, hvor alvorligt de bider.

    Så det bedste vil helt klart være at undgå, at det ender med bid !!

    Hvad med pigtråd øverst på hegnet, så de ikke kan kravle over ?


  • #6   19. aug 2018 Jeg har overvejet at plante brombær langs hegnet, det tror jeg ikke er så rart at hoppe ned i. Jeg bliver bare lettere irriteret når de gjorde det igen efter vi havde sagt det første gang ..det er nogle rimelige store børn. Men forhåbentlig hører de efter forældrene og de bliver på deres egen side. Kan jo ikke være rigtigt at hundene skal have snor på i egen have ....

  • #8   19. aug 2018 Tænker også pigtråd eller strømførende. Også selvom det ikke burde være nødvendigt.

  • #10   19. aug 2018 Som udgangspunkt må hunde jo aldrig bide, men der er jo et lille forbehold i loven, hvor der kan tages hensyn til situationen (f.eks. en hund der bider, fordi den bliver overfaldet e.l.). Om det gælder, når et fremmed barn hopper ind i haven tænker jeg vil være en vurderingssag, så endegyldigt svar er der nok først den dag sådan en sag kommet for retten.

    Umiddelbart tænker jeg dog, at sådan en episode kunne ryge ind under undtagelsen - indtrængende på egen grund må vel af hunden godt opfattes som trussel. Særligt hvis de ikke ligefrem har flået ungerne i stumper og stykker, men "bare" har bidt dem.


  • #11   19. aug 2018 Altså naboen optrapper jo selv ved ikke at respektere og i sådan et tilfælde kommer mine hunde altså før det at enes med naboen.

  • #12   19. aug 2018 Kan du ikke sætte nogle spidse søm, pigtråd eller glasskår på toppen af hegnet?

  • #15   19. aug 2018 Vi er bestemt ikke interesseret i en konflikt med naboen.
    jeg synes vi har været meget imødekommende med at de skriver SMS og vi kommer ud og kaster bolden tilbage...der er altid nogen hjemme.
    Og jeg ved de har mange bolde.. så de skal bare blive inde hos dem selv.



  • #16   19. aug 2018 Hva med at tage deres bolde, tegne store p*kke på dem med noget, som ikke ligefrem går af hurtigt - kunne da være rigtig sjovt smiley

  • #17   19. aug 2018 Den yngste er omkring 10 år...og vi har snakket med forældrene og forhåbentlig bliver der ikke mere ...det var bare hvis nu børnene lige glemte at de ikke skal hoppe over ...hvordan vi er stillet hvis hundene kunne finde på at bide.
    Hegnet er stort nok, men raske drenge kan jo sagtens klatre over
    Men ja...hvis de fortsætter må vi snakke med dem én gang til og fortælle vi bliver nødt til at politimelde dem hvis de bliver ved ...bare af hensyn til hundene og selvfølgelig børnene.


  • #18   19. aug 2018 Inden "våbenkapløbet" løber helt løbsk, lad mig da i al stilfærdighed foreslå en 16 fod dyb voldgrav befisket med tyrehajer, der som bekendt kan leve i ferskvand. Disse prægtige predatorer fodres kun nødtørftigt - lidt som en 180°'s spise med Price

  • #20   19. aug 2018 Nix, men jeg har set alle 'Jaws'erne' smiley

  • #21   19. aug 2018 Hvis ikke forældrene kan få deres børn til at respektere det, så må du sende en skriftlig advarsel, og overtrædes denne også, så må du ringe til politiet, selvom det ærlig talt ikke skulle være nødvendigt.

    Hvor gamle er børnene?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #22   19. aug 2018 Send en skriftelig advarsel, og sig at du bliver nødt til at gå til politiet med det, hvis de ikke gider respektere det.

    forklar på skrift, at du er utryk ved at børnene bare gå ind i din have, da du har store løse hunde, og at det er generende for dit privatliv.


  • #23   19. aug 2018 Vildt hvor lidt rummelig samfundet er blevet idag overfor børn o.O Da jeg var barn rendte vi os ind til naboen efter bolden men det var der squ aldrig sure miner over. Kun hyggelige snakke med naboen.

    Hvorfor har man bosat sig så tæt på andre mennesker hvis gerne vil være så meget i fred?

    Men ja optrap da en konflikt, det lyder som en rigtig super idé eller nowet


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #26   19. aug 2018 Anya: Så børn må gerne rende ind i din have, alt det de vil, uden at de spørger om lov?

  • #27   19. aug 2018 Trine - Hvis ens hund bider et barn har den imo en hæklefejl, hvis barnet ikke nærmer sig den.

    Batdog - Vi har skam godt naboskab til alle vores naboer hvor vi boede. Men super at det idag er ok at ville gøre skade på børn med pigtråd olign.

    Ja det træls de ikke lige høre efter osv, men at foreslå pigtråd og strømhegn og endda politiet, så er man fanme langt ude. Men i har nok været mønsterbørn allesammen ikke? smiley

    AT - Jeg har ikke en have, jeg bor i lejlighed, men når vi flytter i hus må naboens børn skam gerne komme og hente deres bold uden at frygte strøm, pigtråd, og politianmeldelse.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #30   19. aug 2018 Der er nok en grund til at der findes private steder, og offentlige steder.

    Nogle folk vil gerne have deres grund i fred - og det har intet med rummelighed at gøre, med PRIVATLIV


  • #32   19. aug 2018 Anya en hund der forsvarer en bold viser helt normal adfærd.

    børn har godt af grænser.


  • #35   19. aug 2018 Batdog - Jeg elsker du altid er så nedladende at det til at grine over. Det er sørgeligt at det er et behov du har.

    Sørgelig tilgang i har til børn, man må da håbe i ingen har eller får.

    PS. Jeg har aldrig sagt at børn SKAL have ret til at gøre hvad de vil, men at ville sætte diverse op for direkte at skade dem er fanme sygt.

    AT - Så må forældrene tage dem med til offentlige steder? Seriøst? For alle har tid til at tage på udflugter hele tiden? Øhm nej. Når man har addreseret problemet til forældrene må man squ lige give det lidt tid. Børn skal squ ret ofte have ting afvide mere end én gang, men kan godt se det svært at forstå når i nu alle har været mønsterbørn der ALTID hørte efter første gang ikke?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #37   19. aug 2018 Anya: Jeg var ihvertfald et barn der havde respekt for andres private grund - for mine forældre var så dygtige at lærer mig, at man skal spørge om lov til at måtte hente en bold i andre folks haver - og hvis disse ikke var hjemme, så måtte jeg finde en anden bold, eller vente til at naboerne var hjemme.

    Forældre der ikke gider tage sig tid til at lærer sine børn at befærde sig blandt andre mennesker, og respektere andre folks private grunde, burde slåes i hovedet - for selvom at man køber et parcelhus i et villakvarter, med børn til alle sider, så giver det ikke ensbetydende ungerne ret til bare at rende ind på grunden - tvært imod.

    Men okay, forældre skulle jo nødig tage lidt ansvar.. tænk hvor hårdt de har det i forvejen. smiley smiley smiley smiley

    Altså selv mit 4 årige barn, ved at man ikke skal gå ind i andres haver uden at spørge om lov.

    Hvor svært kan det være at tage hensyn sin andre mennesker, og ikke kun leve efter mig mig mig-princippet.


  • #39   19. aug 2018 Jeg gider ikke, at min have fungerer som en offentlig park. Chili ville helt sikkert ikke bide børn og Conor ville overpisse deres sko. Det er mig, man skal frygte og evt. lureminéring aka hundelorte

  • #40   19. aug 2018 Du håber at folk ingen børn har eller får, Anya...

    Føj for satan en udtalelse!

    Du kan så være lettet over at jeg ikke har børn - her ville der følge en skideballe til de unger, der gik i haven uden at spørge.
    Uanset om der er hund eller ej, det vil jeg bare ikke have. Punktum. Ikke til diskussion.


  • #41   19. aug 2018 Jeg har en bekendt, som pludselig havde to sæt meget vrede forældre på dørtrinet - deres børn var løbet ind i hendes have, og hendes hunde var blevet meget begejstrede og havde hilst og hoppet op af dem. Forældrene mente bestemt, at hun skulle betale for 5 sæt nye tøj, fordi det var blevet beskidt, og der var gået hul i noget af det.
    Jeg synes helt ærligt, at det virker som om, at børn har fået en unormal status i samfundet - at de er over alt og alle, og folk skal bare rette ind, ellers vanker der.
    Da jeg var barn (og jeg er altså kun snart 21), gik vi aldrig ind i nogens haver, medmindre der var spurgt om lov. Og fandt vores forældre ud af, at vi bare var rendt ind på privat grund uden tilladelse, så ventede der en KÆMPE skideballe, og jeg kan love dig, at man tænkte sig om en ekstra gang inden man gjorde sådan noget igen.

    Børnene er helt sikkert vores fremtid som altid, men det kan dælme ikke passe at nutidens børn og unge ikke lærer hvad almindelig pli og dannelse er. Op med en brombærbusk, eller sæt noget på hegnet, som de ikke kommer alt for meget til skade af.


  • #42   19. aug 2018 Jeg skal lige have den én gang til.... så man er ikke rummelig over for børn, hvis man vil bestemme over sin egen grund??

  • #43   19. aug 2018 Anya, dén kommentar er under bæltestedet, og ville svare til at nogen skrev “hvor er det en skam du har fået et barn” smiley

    Men hvis man nu har en hund som ikke bryder sig om børn, mener du så, helt seriøst, at den kun må opholde sig inden døre, fordi uopdragne snotunger kravler over et halvandet meter højt hegn? smiley

    Jeg må bare sige, at hvis man oplever at møde mere end 2 idioter på en dag, skal man prøve at kigge indad, også selvom det gør lidt ondt.

    TS, der er ikke et facit på dit spørgsmål. Det er en vurderingssagkyndig hvad der skal ske, hvis hundene bider. Det afhænger alene af hvor meget hundene bider. Overfladiske bid og mindre skambid vil nok ikke sanktioneres, men svære skader (mange skambid) eller drab vil nok koste hundene livet.


  • #44   19. aug 2018 Ja, børn er vores fremtid.

    Derfor skal forældre lære dem helt almindelig respekt, såsom at man ikke bare vader ind på folks private ejendom, som det passer én. (Selvom det tilsyneladende er mægtig svært for nogle forældre). Med den tendens at børn skal og må alt, alle steder og på alle tidspunkter, bliver vores fremtid tudende, egocentrerede røvhuller.

    Jeg gad heller ikke have fremmede rendende på min grund, uanset størrelse og alder.


  • #45   19. aug 2018 Selv min datter på 9 år ved man ikke render ind i folks haver..

    Man ringer som min på først..


  • #46   19. aug 2018 anya jeg tror alle ved at pigtråd og hajer er en joke. Det er slet ikke sådan et indtryk batdog giver herinde som bruger og det ved du også hvis du følger lidt med.

    Som en der ikke kunne få børn iflg lægevidenskaben men fik et synes jeg din kommentar er enorm nederen. Jeg håber folk bare lader den fare for du har næppe ment det så hårdt


  • #47   19. aug 2018 Og som barn rende jeg godt nok ikke bare ind i folks haver heller...

    gjorde det en enkelt gang og der kom en meget vred og råbende mand ud.. Så det har holdt mig fra det smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #48   19. aug 2018 at man kan få sig selv til at skrive, at man håber at folk ikke har, eller får børn. Siger rigtig meget om hvor nedern man er..

  • #49   19. aug 2018 Det er ikke alle børn, der har lært det hjemmefra, men det er altså ganske almindeligt liiiige at ringe på, før man henter sin bold. Og de her nabobørn skal jo så lige have tid til at lære det.
    Nu ved jeg ikke, hvor gamle de er, men skolebørn kan du godt forvente af, at de hører efter første gang hvad det her angår ...

    Selvfølgelig mener ingen her i tråden, at børn skal skades ... det var en joke.


  • #51   19. aug 2018 Måske der netop er den "modstand" mod børn efterhånden, fordi forældre som dig Anya mener at deres børn har ret til alt og må være over alt smiley

    Jeg gider sgu heller ikke have andre folks børn rendene i min have, ligesom jeg heller ikke gider have andre folks hunde, katte osv rendene, der er MIN have, MIT private sted, og MINE hundes fristed.


  • #52   19. aug 2018 Og …. Anya synes det ville være vanvittigt hyggeligt at der kommer flere unger rendende ind i hendes soveværelse / stue / badeværelse hele tiden …. ( der på 2. sal … eller hvilken etage hun nu bor på ) … for det er jo børn og det må de selvfølgelig gerne …. Ikke ? smiley

    Ens have og ens lejlighed er begge dele PRIVAT område så det må jo være det samme … eller ? smiley


  • #54   19. aug 2018 Kris, TS skriver at den yngste er omkring 10 år, så uanset hvad, burde de faktisk forstå det.

    Rikke, fuldstændig enig. Børnene bliver jo aldrig bedre end det deres forældre lærer dem. Det er bare synd at det ender med endnu en generation af uvorne unger, der mener at alle skal bukke og skrabe for dem, imens deres forældre curler løs og ødelægger mere end de gavner.


  • #56   19. aug 2018 Da jeg var barn rendte vi os ind til naboen efter bolden men det var der squ aldrig sure miner over. Kun hyggelige snakke med naboen.
    Siden dengang er der kommet en hundelov og en skambidsparagraf.
    Som gør at man ikke ved, om ens hund kan risikere at blive fjernet og aflivet, hvis et uheld sker.

    Til TS:
    Hvad med at bluffe? smiley Sæt sådan et skilt på hegnet.


    profilbillede
  • #57   19. aug 2018 Haha god idé...hegnet er et massivt træ hegn ...så det går nok ikke smiley

  • #59   19. aug 2018 Så træk en snor øverst og brug isolatorer så det ser lidt ægte ud. smiley

    profilbillede
  • #60   19. aug 2018 Som forældre er en af de største opgaver, da netop at lære ens barn/børn hvordan man opføre sig, og hvordan man er overfor andre mennesker. De fleste forældre syntes forhåbentlig at deres børn er de mest fantastiske i verden, men tro det eller lad være, men det gør de fleste andre mennesker altså ikke, børn er ikke verdens navle, og børn skal ikke bare have lov til at gøre alt.

    Jeg syntes det er så synd og en kæmpe skam, at alle de der " jeg må alt" børn fylder så meget, for det er desværre bare dem man ser og lægger mærke til, selvom der også findes masser af børn der da heldigvis lære hvordan man opføre sig.

    Når man bor tæt tager man hensyn til hinanden, og det betyder også at børn altså må have regler og begrænse sig, bare fordi man er et barn har man ikke fripas til at gøre lige hvad der passer en, og larme alt det man lyster , ligesom jeg heller ikke kan gøre det smiley

    Man har altså ikke speciel status og ret til ting, bare fordi man er et barn / har børn smiley


  • #61   19. aug 2018 A: Arh, det havde jeg overset. I så fald burde TS bestemt kunne forvente, at ungerne lyttede efter.

    PS: På den skole, hvor jeg arbejder, fik børnene at vide på første skoledag, at de ikke måtte gå længere end til risten, fordi området bagved er til de store børn ... selv de helt nye 0.-klasser på 5-7 år har ikke overtrådt den grænse endnu.


  • #63   19. aug 2018 Og Rikke, det væreste er at netop de børn aldrig bliver til en skid, for den dag de skal stå på egne ben og klare sig selv, falder deres verden sammen. Forældrene ødelægger dem i en grad der gør at de ikke kan begå sig. Det er sgu synd.

    Vi ser desværre resultaterne i kommunerne. Et af vores værste børn, som er tvangsanbragt på en sikret institution, er sådan et barn smiley Dybt kriminel og egocentreret ud over alle grænser, og hans meget ressourcestærke forældre synes bare at han er en engel smiley


  • #64   19. aug 2018 Tag fat i forældrene igen og måske også børnene. Fortæl at bider hunden dem i benet feks så kan de måske aldrig spille fodbold igen. Det er en bold til 50kr fandme ikke værd at ricikere.

  • #65   19. aug 2018 Jeg ville nok sige noget mere bestemt fra over for børnene, hvis det sker igen

  • #67   19. aug 2018 Og hvis en ti-årig ikke fatter en klar besked har ungen sgu da en lignende hæklefejl...

    At man bosætter sig i en by betyder ikke at folk har fri adgang til ens ejendom... i den optik så måtte alko-allan og vennerne også holde øl-spa-dag i dit badekar... smiley

    Visse racer ER mere vogtende end sheltier...og selvom man har en lille sød hyggehund...så har man stadig ansvaret for den...også hvis den utilpassede unge stikker en pind gennem øret på den og den forsvarer sig. Derfor vil de fleste ansvarlige hundeejere/voksne/forældre faktisk have børn og dyr under opsyn når ingen af dem kender hinanden...

    Men bevares... lad dog børnene....


  • #70   19. aug 2018 Jeg håber problemet er løst ved, at du har snakket med forældrene smiley

    Jeg havde samme problem, + naboungerne fyrede snebolde i hovedet på Kia, som indeholdte is og sten (de har været mellem 8-12 år).
    Det blev løst ved, at jeg ærligt fortalte forældrene, at jeg ikke kunne garantere, at Kia ikke ville bide ungerne, hvis de hoppede ind i haven.
    Vi kunne forsøge at forebygge, ved, at de kom ind og hilste på hende, i haven ...
    Det tilbud sagde forældrene ja tak til, børnene fik nu en anden relation til Kia, så de kunne bedre forstå, at man skulle tage hensyn til hende også.

    De unger hoppede, så vidt jeg ved, aldrig over muren igen. Derimod kom de og bankede pænt på, og spurgte, om de måtte hente deres bold .. som regel var det for sent smiley
    Naboen har så fået 2 efternølere nu, så det bliver spændende hvordan de bliver. Jeg har taget drengen i at stå, og spule Kia med en haveslange, hen over muren ... Han er kun 3-4 år, Kia synes det var fedt. Hensigtsmæssigt var det ikke, da alle havehynder og åbne vinduer også blev spulet. Forældrene er informeret smiley
    Og det kuld unger har også været inde og hilse på Kia, som forærede dem en ny fodbold, da hun havde aflivet en af deres, og de var blevet dybt ulykkelige.
    Forældrene vil gerne at deres unger er med til, at socialisere den nye vov, når den engang kommer smiley

    Derudover har det nye kuld unger også "mistet" en 4-5 spande, en masse skovle i alverdens farver etc. Jeg tænker, at hvis det finder over 1.50 meter mur eller 1.80 meter hegn, så er det ikke et uheld, som en bold kan være, og så må det være mit ...

    Det vil være virkelig uheldigt, at få lavet en reel konflikt, med dine naboer, for lige pludselig vil hunden så være et mål for "hævn", og det er der ingen der ønsker.


  • #72   19. aug 2018 Jeg synes ikke helt det fremgår, hvordan forældrene tog jeres henvendelse.

    Hvis de tog det seriøst, ville jeg nu lige vente og se, om de ikke får børnene til at fatte budskabet. Selv om jeg under ingen omstændigheder vil have børn til bare at gå ind i min have, synes jeg måske det er lige hurtigt nok at rykke ud med pigtråd, elhegn og lign. smiley


  • #73   19. aug 2018 Wow, Sanne, jeg tror godt nok ikke jeg havde kunne været så large over for børn der fyrede sten efter min hund - kudos for at kunne være så pædagogisk smiley

  • #75   19. aug 2018 Gud hvor kan folk bare ikke læse herinde, men det godt i kan være enige om at jeg er et forfærdeligt menneske, så kan i bonde over det og at jeg er en dårlig forældre til min datter smiley

    Jeg magter ikke engang forsvare mig selv for i har aldrig kunne lide mig alligevel, så ja lad os være enige om jeg er den forfærdelige fordi jeg synes det er forkasteligt at man foreslår ting der bevidst vil skade andres børn smiley God dag til jer.

    Og ja alle jeres kommentarer til mig om er slet ikke nedladende eller onde. Thumbs up for jeres dobbeltmorale der smiley

    Isabelle - Jeg skrev ingensteder jeg ønsker barnløshed over folk, det er godt nok en opdigtet fantasi. Jeg skrev at jeg håbede folk ikke havde børn hvis de mente det var ok at bruge pigtråd og strøm overfor børn. Og det står jeg aldeles ved.

    Til TS: Jeg håber virkelig du nøjes med at vælge dialog med forældrene. Selvfølgelig skal børnene ikke rende i din have når du har bedt dem lade være, men en stor del af børn skal altså have ting afvide mere end én gang. Alternativt så sæt noget net op over dit hegn, der hvor bolden ryger ind over, så det fanger bolden på forhånd smiley


  • #76   19. aug 2018 Helt ærligt, så tror jeg ikke, at Anya ønsker barnløshed for nogen, men hun fik måske formuleret sig lidt klodset. Hvis jeg har ret, så lad os komme videre. Jeg vil gerne sælge mine tyrehajer, så jeg kan få rengjort akvariet smiley

  • #77   19. aug 2018 Wtf jeg har hverken kommenteret på dig som person eller din evne som forælder. Great.

    Jeg spørger ganske enkelt om din kommentar om manglende rummelighed gælder, at man bare gerne vil bestemme over egen grund


  • #80   19. aug 2018 Nu tror jeg faktisk ikke at Anya ligefrem ønskede nogen ufrivillig barnløshed. Hun skrev Sørgelig tilgang i har til børn, man må da håbe i ingen har eller får. Ikke at hun håber i ikke KAN få børn.

    Der er stor forskel.


  • #81   19. aug 2018 Batdog - Nu lyver du igen. Jeg har aldrig kaldt folk for klamme, jeg kaldte holdningen klam, der er en forskel smiley

  • #82   19. aug 2018 Bum bum bum bum ...

  • #84   19. aug 2018 Alternativt så sæt noget net op over dit hegn, der hvor bolden ryger ind over, så det fanger bolden på forhånd

    Hvorfor skal TS sætte net op ? Det er da ikke hende der skyder bolde over til naboen.

    Skal der net op, så må det da være naboen der skal sætte det op så der ikke ryger flere af deres bolde over hegnet.


  • #85   19. aug 2018 Anni - Hun kunne evt. foreslå forældrene det så. Jeg er sikker på at de også er interesserede i at deres børn ikke bliver bidt af hundene.

    Isabelle - Jo jeg kan godt se det er klundet formuleret, eller i hvert fald mere alene end det var meningen, men sådan er det når man bliver følelses-præget af noget engang i mellem.


  • #86   19. aug 2018 Fünke: Uhh ha, det var jeg heller ikke, i sproget i hvert tilfælde, da jeg bad dem stoppe.

    Men jeg lagde meget vægt på, at Kia synes det var sjovt (hun nåede ikke, at komme til skade), så jeg ville ikke præge hende til, at være mistænksom, over for ungerne på hver side.
    Vi havde ikke børn i familien, så hun blev ikke præget på ret mange børn generelt. Så jeg prøvede, at få alle situationer med børn, til at være en god oplevelse.

    Jeg tror det var godt givet ud, da hun kort ført hun døde, tog på en udflugt, på egen pote, (nogen må have lukket havelågen op ...).
    Jeg fandt ud af, at hun var taget over på skolen, og der havde hun leget med børnene ... det gamle tossehoved ...
    Da jeg fandt hende, hvor hun var på vej hjem, legede hun, at hun tilhørte en familie med mor, far og børn, en af disse, i barnevogn. Hun kom tullende logrende glad, ved siden af barnevognen, som havde de haft hende i snor, og som var hun en del af deres familie ... Det var såå mærkeligt ...

    Jeg smed en undskyldning op i byens FB-gruppe, og de tog det såå pænt, og forskellige fortalte så, hvad Kia havde lavet, på sin udflugt smiley

    Hun forbandt børn med leg, især apport smiley

    Naboens børn, der havde kastet med sneboldene, var nogle meget artige børn, da de lige pludselig stod ansigt til ansigt med Kia, og hendes Moar, på Kias territorium, indhegnet bag mur og hegn smiley


  • #87   19. aug 2018 Lækker drejning til “I kan ikke lide mig” smiley


  • #88   19. aug 2018 A - Det er skam ingen drejning. Det er bare sådan det forholder sig smiley

  • #91   19. aug 2018 Holly er du vild med A, eller prøver du bare at gøre mig jaloux?

  • #94   19. aug 2018 Anya: Jeg tror, du tager noget personligt, som egentlig mest handler om din retorik ... det er temmelig klodset formuleret, som du selv har erkendt, og det er klart, at folk reagerer på det ...
    Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg kan altså ikke ikke lide dig, selvom jeg tager afstand fra dine kommentarer i denne tråd


  • #96   19. aug 2018 Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg bør svare, Holly smiley

  • #97   19. aug 2018 Rotterne - Hvorfor tror du det? Jeg kan ikke mindes nogensinde at have sagt jeg ikke kan lide dig? Jeg synes tværtimod at du virker til at have en mega fed stil og følger faktisk tit med i dine opdateringer om bryllup og alt muligt? (: Så det synes jeg da er ærgeligt hvis du tror. Men jeg husker som en si så beklager hvis jeg har haft skrevet det.

    Kris - Så du synes ikke folk er personlige mod mig i denne tråd, for det synes jeg i den grad de er, og ja nogle gange tager jeg ting lidt for nært, men jeg er dælme ikke alene om det her.

    Men ja retorik er ikke mit skarpeste træk, for jeg skriver ofte bare hvad jeg tænker og lige pt kommer jeg til kort i at gennemlæse som jeg ellers plejede at gøre.


  • #98   19. aug 2018 Anya: Jeg ser, at folk reagerer på din kommentar om, at du ikke håber, at de (vi?) har børn ... Hvilket jo ER en meget personlig kommentar.
    Og din kommentar om, at vi, som er enige i, at kommentaren var under lavmålet, ikke kan lide dig, er altså skudt langt forbi ift. mig selv i alt fald


  • #102   19. aug 2018 Kris - Jeg VED en stor del af dem der er personlige ikke kan lide mig, det lægger de slet ikke skjul på og det os fair nok. Så for mig er det bare fakta.
    Jeg ser nok anderledes på det. Jeg synes ikke det er personligt at skrive jeg ikke håber folk der synes det ok at skade andres børn ikke får eller har børn. Det er den holdning jeg har. Men jeg kan godt se jeg burde have skrevet det sammenhængende og at man kan opfatte det personligt som det står der.

    Rotterne - jeg godt se så xD Men det er jeg ked af og det har aldrig bevist været min mening smiley Jeg husker som skrevet som en si så jeg kan ikke pinpointe det desværre.

    Nicole - Har jeg skrevet børn var Guds gave for alle? Nej vel? Men der er sælme langt Ra Guds gave til at ville gøre børn ondt bare fordi de ikke høre efter. Det svare til at synes det ok at slå børn fordi de ikke høre efter i supermarkedet og det er der forhåbentlig ingen der synes er ok.
    Og igen er der langt fra at synes et barn er irriterende til at synes det ok at skade det. Du synes heller ikke det ville være ok hvis nogle lossede din hund hvis de synes den var irriterende vel?


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #103   19. aug 2018 har du overvejet at hunden lærer børnene at kende ?? mine er meget søde og her går naboens børn bare ind, dog skal de ikke tage bolden over hegnet så hakker min Boston, men går de ind i haven er der ikke noget.

  • #104   19. aug 2018 Jeg er stået af. Skal også lufte hunde inden jeg skal spanke Søren med en rusten spade...

  • #105   19. aug 2018 Hvor er jeg "glad" for at min tid som pædagog er forbi. Hvis forældre med børn på 10 år ikke kan afholde deres børn fra at planke ind til naboens hunde, så er Danmark sq ilde stedt smiley . Så man kan heller ikke afholde en 10 årig fra at rende ud på vejen i trafikken?

  • #106   19. aug 2018 Rusten spade? Så skal der altså vaseline på smiley

  • #109   19. aug 2018 Anya

    Jeg har intet personligt i mod dig - overhovedet!

    Men den kommentar du kom med der, synes jeg slet ikke hører til i denne sammenhæng.. Og du bliver alt for personlig med at skrive at visse folk ikke bryder sig om dig..


  • #110   19. aug 2018 A, brug en æbleskivepande i stedet for, det giver mange buler på en gang. smiley

  • #111   19. aug 2018 Hvem fanden puttede en krone i dig, Anni? smiley

  • #112   19. aug 2018 Jeg synes heller ikke, at det er okay at ville skade børn bevidst. Det kan man altså godt ytre, uden at skulle skrive, at man håber, de vil være barnløse (implicit er jo, at du regner med, at de ville være/er dårlige forældre).


    Derudover mener jeg bestemt, at man kan sige til en 10-årig, at barnet skal holde sig ude af ens matrikel. Hund eller ej. Og man kan også forvente og forlange, at det bliver efterlevet


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #113   19. aug 2018 Anya: Hvem er det helt nøjagtigt der ikke kan lide dig her i tråden - og hvorfor?
    Jeg undre mig bare, for jeg har aldrig oplevet nogen som direkte har skrevet at de ikke kunne lide dig.

    Men hvorfor skal man egentligt være så rummelig over for ANDRES børn? Hvorfor skal de have lov til at invadere ens personlige grund? Hvad er der blevet af høflighed? Ville du selv være stolt af, hvis dit barn bare vader ind på andres grund uden tilladelse?
    - Jeg ville selv føle mig som en fiasko, hvis jeg ikke engang formåede at lærer mit barn at spørge om lov. Men du har tydeligt en anden mening, som er ret interessant.


  • #114   19. aug 2018 Da vi snakkede med forældrene tog de det seriøst.. der var ikke noget der overhovedet.
    Derfor kan børnene jo lige komme til at glemme det ..
    Jeg var i tvivl om hvordan vi står i forhold til hundeloven hvis uheldet var ude og hundene bed børnene.
    Hundene er normalt meget glad for børn, men jeg ved jo ikke hvordan de vil reagere hvis lige pludselig der står børn i haven.


  • #115   19. aug 2018 Det var en femmer Søren, så jeg må ytre mig fire gange mere. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #117   19. aug 2018 Bettina: Men Forældrene har tydeligvis ikke taget det seriøst nok - for så havde børnene ikke gjort det..

  • #118   19. aug 2018 Tak Nicole, du er så sød smiley

  • #119   19. aug 2018 Isabelle . Jeg syntes egentlig det giver meget god mening, altså at der er nogen der syntes børn fylder alt for meget, og der er andre der mener der ikke er plads til børn og forældre med børn.

    Det er vel netop fordi vi er en del både med og uden børn, som oplever at flere og flere børn ikke får sat grænser, og må te sig som de vil, og så må alle andre bare finde sig i det, for gud nåde trøste den person der beder børn opføre sig ordenligt, holde mund osv, for deres børn er altså guds gave til menneskeheden, og de SKAL bare have lov at være der, og så må alle andre rette ind efter det.
    Så de forældre ser vel netop det modsatte, at der er mindre plads til dem og deres børn, fordi nogen sætter grænser og beder dem holde styr på deres børn .

    Jeg er slet ikke i tvivl om at der også findes mange forældre, som klare det super fint med at sætte grænser for deres børn, og lære dem hvordan man opføre sig ude blandt andre mennesker. Men det er jo desværre bare ikke dem man lægger mærke til, det er jo netop dem der fylder helt ekstremt og ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt.

    I vores omgangskreds er der både de børn der kan finde ud af at opføre sig ordenligt, og som har grænser og regler. Og så er der også dem jeg kalder "helvedes børn", dem der ikke har nogen grænser, og må te sig præcis som de vil, til stor gene for andre mennesker omkring sig ( f.eks den der dreng der kravlede nøgen rundt på mig og min stol, så jeg havde både røv og tis lugtende diller i hovedet) .



  • #121   19. aug 2018 AT - Hov hov. Jeg har ingen steder skrevet at børn skal have lov til at alt eller noget i den dur. Selvfølgelig skal de ikke have lov til invadere andres grund, men der er skisme mange andre måder at komme dette i forkøbet på end pigtråd og stødhegn synes du ikke?

    Jeg synes man skal være rummelig overfor børn fordi det er BØRN. Selvfølgelig er der grænser men at gå ind i haven efter en bold?

    Batdog - Du kan sagtens have ret i at jeg har ukonskruktive metoder. Jeg er nemlig ret impulspræget og har ikke verdens bedste selvtillid/selvværd. Noget jeg ikke er vildt god til at håndtere online, og der findes ikke et kursus i dette så vidt jeg ved. (Altså jeg ved godt der findes hjælp til det sidste men de ting jeg har forsøgt har aldrig hjulpet)
    - men der er både folk herinde der har erklæret mig dårlig mor og hundeejer så nogle kan ikke lide mig herinde og jo det er mere end bare uenigheder i tråde men alle ser jo heller ikke alt herinde fordi man kan se trådene. Så er der både FB og andre gallerier og PBer herinde. Og nogle tager tingene med andre steder hen.

    Til det med at skade børn, så tolker jeg nok på at folk synes det ok når de foreslår pigtråd og stød til at starte med, eller hække som ligefrem nærmest er beskåret så de kan komme til skade. Det tager jeg på min kappe.


  • #122   19. aug 2018 ''men der er både folk herinde der har erklæret mig dårlig mor og hundeejer så nogle kan ikke lide mig herinde''

    Så F**k da dem og glem alt det andet bavl! Hvis de virkelig er mod dig, vil de da vise sit sande ansigt herinde..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #124   19. aug 2018 Anya: Sgu fanden er der grænser. Og den grænse går ved folks personlige grund. Om ungerne så er så elendige til fodbold, at de sparker forkert, det kan ALDRIG give dem ret til bare at måtte gå ind i en have uden tilladelse.

    Det er dybt egoistisk at tro, at man kan lade sit barn vade ind på andens grund, fordi at det er et barn - wtf, et argument.

    Børn har ikke mere ret til ting end voksne, Det er nøjagtigt samme spilleregler - men folk er mere RUMMELIGE overfor børn, end voksne.

    Vi bor i rækkehus, men det er ikke ensbetydende med at man bare går ind i andres haver, eller kigger over hegnet - for det kan for mange være yderst generende at man ikke engang kan rende med bar røv i eget hjem, fordi at forældre tror at deres små prinsesser og prinser må befinde sig alle steder.


  • #125   19. aug 2018 Men Anya, at du har problemer med selvværd/selvtillid er jo i bund og grund dit problem, og ikke andres. Det kan man ikke forvente at folk herinde tager hensyn til, der er det at du netop selv må lære at holde igen, og holde dig fra ting hvor du VED at det vil ramme dig, og du så vil handler impulsivt på det.

    De første år jeg var herinde, tog jeg også alt personligt, fløj op i en spids, mente alle bare var imod mig, alle var idioter, og ingen kunne lide mig. Men i takt med at jeg har udviklet mig, så opdagede jeg også bare at jeg altså selv var med til at få stemningen prisket op, og at jeg selv havde ansvaret for noget af alt det fnidder.


  • #127   19. aug 2018 Vedr. skambidsparagraffen står der i hundeloven:

    "3.2.2.5. Acceptabel adfærd i en konkret situation
    Arbejdsgruppen har endvidere beskrevet en række situationer,
    hvor det efter arbejdsgruppens opfattelse omvendt kan
    være acceptabelt, at en angribende hund har udvist aggression
    overfor et menneske eller en anden hund, uanset at situationen
    udvikler sig til en bidepisode, hvor bidskaden fysisk
    kan anses for et skambid.
    I forhold til mennesker vil der typisk være tale om følgende
    scenarier:
    • Personen har forsøgt at trænge ind på hundens eller dens
    besidders territorium. Adfærden kan her betegnes som
    selvforsvar eller forsvar af dens besidder."



  • #129   19. aug 2018 Fredsfyldt - Ja det er nemmere sagt end gjort lige der men du har ret (:

    Nicole - Seriøst? Læser du ikke de ting jeg skriver? Jeg har svaret på lige præcis det mere end én gang nu? Nej børn skal ikke bare have ret til at gøre hvad der passer dem, men nogle faktisk de fleste børn skal have ting afvide mere end én gang og JEG synes det er for langt ude at ville sætte pigtråd og stød op før alt andet er prøvet.

    AT - Du læser ikke hvad jeg skriver jo -.-' Jeg har for sidste gang aldrig sagt børn skal have lov til alt. Kun at folk burde være mere rummelige.

    Rikke - Hvor har jeg skrevet jeg forventer folk tager hensyn? Jeg prøver skam at arbejde på det hver dag, tag det helt roligt men nogle gange kommer det bag på mig hvad jeg reagere på. Jeg kan ikke gøre alt i forkøbet og jeg kan altså ikke undgå nettet fordi det nogle gange går mindre godt (:

    Jeg har allerede udviklet mig meget og det kan folk der kender mig heldigvis godt se, men herinde er det som om at folk er viiirkelig gode til at huske på alt det dårlige.


  • #130   19. aug 2018 Anya:

    Hvor er det at folk skal være mere rummelige?? Hvad skal man HELT konkret gøre for at du mener at man er rummelig nok?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #131   19. aug 2018 Anya: Jeg hæfter mig ved at du mener at børn godt må gå ind på en grund efter en bold..

  • #133   19. aug 2018 Ida - Tak, men det jeg mente med det var altså ikke at vi gjorde det selvom vi ikke havde fået lov. I mit tilfælde var vi gode venner med naboen og der var ikke hegn mellem haverne. Vi spiste tit frokost sammen og sådan.

    Jeg har aldrig sagt børn skal have lov til hvad som helst, eller at grundejer ikke skal respekteres, men derfra og til at sætte pigtråd og stød op synes jeg bare er meeeget langt.


  • #134   19. aug 2018 Jeg gad helt ærligt ikke sætte et stødhegn op, blot fordi folk ikke gad holde deres børn på egen grund ... slet ikke så store børn, som sagtens kan forstå et "nej tak, bliv yde!"

    Jeg håber, forældrene tager en snak med poderne om at respektere dine grænser. Mon ikke smiley


  • #135   19. aug 2018 Anya: Men det kommer lidt til at gå ud over os andre, at du har svært ved at administrere dine følelser og reaktioner ... Er det fair?
    Skal vi rumme både dét og folks børn i vores haver?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #136   19. aug 2018 Anya: Hvis jeg havde naboer, hvor forældrene ikke gad opdrage på deres unger, og de gentagende gange gik ind i vores have, selvom at vi havde haft både fat i forældre og børn - så bliver man nødt til at tage andre og hårdere metoder i brug, hvis man er bange for børnenes sikkerhed ifht. ens hund..

    Hellere et rap over fingrende, end en hund der skader dem (bevidst eller ubevidst).


  • #137   19. aug 2018 Anya: I denne tråd reagere folk jo netop på hvad du skriver i denne tråd. Det hjælper altså ikke noget, at du hver gang du lader dig rive med af dine følelser, så bare smider " I hader mig " kortet, for så fralægger du sådan set dit eget ansvar, og giver skylden til alle andre. Der er ingen der siger at man kan løse ens problemer på en dag, det ved vi da alle godt at man ikke kan. Men når man gang på gang lader sig rive med, og folk så erklære sig uenige, så hjælper det bare ikke noget at man så smider " I hader mig " kortet, for du har altså også selv et ansvar, det er ikke bare alle andres skyld, og folk kan altså ikke tage hensyn til alle de forskellige ting brugerne herinde måske kan have svært ved.

    Herinde kan vi jo altså kun se hvad der sker herinde, ergo er det også det man bedømmer andre folk på, og det man reagere på smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #140   19. aug 2018 Sofia: Så nu skal vi bare stoppe, og lade tråden "dø"?

  • #141   19. aug 2018 Som jeg læser ts's indlæg, er der ikke noget, der tyder på, at børnene har været rendt ind i hendes have efter, at hun har talt med naboen. Så jeg synes nu ikke, at det springer i øjnene, at det er folk, der ikke gider opdrage deres børn.

    Og svar nr. 127 burde være beroligende i forhold til situationen.



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #144   19. aug 2018 Sofia: jeg stiller dig et spørgsmål. Det kunne du jo tage at svare på smiley

  • #145   19. aug 2018 Jeg vinger af. Jeg overskuer ikke at forklare mig selv mere nu (: Jeg har prøvet at klargøre hvad jeg mente så også må det være det. Der kommer intet godt ud af at fortsætte.

  • #146   19. aug 2018 Det nemmeste er selvfølgelig også at smutte.......

  • #147   19. aug 2018 Altså selv min yngste, der lige er fyldt 2 ved han ikke må gå længere end til skellet - og overholder det, selv når naboen laver noget så spændende som at køre på sin havetraktor. Man kan altså godt forvente at børn på 10 år kan lære et no go - også uden stødhegn

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #149   19. aug 2018 Sofia: Jeg undres nok bare over, hvorfor du følte for den kommentar smiley

  • #150   19. aug 2018 I dagplejen kan de lære ikke at rende i et drivhus så jeg forleden så kan en 10 årig sgu også lære at blive ude af en nabos have.....

  • #163   19. aug 2018 Holly: Ja, det er nærmest hver eller hveranden tråd efterhånden XD

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #169   19. aug 2018 Lene: Det lidt sjovt. for jeg tror faktisk at du er en anden profil som forklæder dig bag en ny profil..

  • #173   19. aug 2018 Det er ret sjovt at man ikke kan huske Nicole, men man kan sagtens huske navnet Anya smiley Fornemmer man måske en ven/veninde, familierelation eller noget, siden man som HELT ny bruger springer lige ind i den tråd med "drama" og forsvare en bestemt smiley Hvis ikke så kan vi dælme tale om at ramme plet, måske der skulle spilles lidt lotto smiley

  • #178   19. aug 2018 Jeg vil bare lige poste så alle ved, at denne nye aggressive "lene" IKKE er mig.

    smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #184   19. aug 2018 Holly: Man sørger for at være hvor hunden er.
    Og når man ikke er hjemme, så sørger man for at døren er låst.


  • #185   19. aug 2018 Posten og skraldemanden hopper ikke over hegnet smiley

  • #189   19. aug 2018 Der er gang i hønseriet. Man kan næsten fornemme støjen og de afplukkede fjer i luften. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #190   19. aug 2018 Holly: Næh, det er det ikke.
    Vi sørger for at være ude i haven, hvis hunden er ude, og lader den ikke være i haven selv.
    Folk der kender os, ved hvordan vores hund er, (Nu bider den ikke), og ved at de ikke skal gå ind.
    Fremmede som bare går ind, er med garanti tyveknægte, også kan de lærer det.

    folk den kender, gør den intet ved.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #195   19. aug 2018 Holly: Så er det godt at du kan være fri..

    Vi bytter ikke vores hund for nogen anden, for vi har verdens dejligste hund.


  • #198   19. aug 2018 Nicole: Jeg valgte helt bevidst at ignorere, for det er lidt sjovt at der lige kommer et par mænd ind og fortæller det er en hønsegård og gang i dramaet, når de samtidig selv lige puster lidt til det, så helt så kedeligt syntes de sgu nok ikke det er smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #199   19. aug 2018 Holly: Næh, du prøver bare på at være flabet og provokerende som altid smiley

    og hvis vi er langt fra hinanden i vores opfattelse af at eje en hund, så er jeg MEGET glad for det.


  • #203   19. aug 2018 Hvis nogen kan "tricke" Nicole, så er det mig. smiley

    #191 Nicole,
    Jeg følger med fordi jeg har kommenteret og derudover fulgt med fra starten af tråden. Nu er emnet efterhånden uddebatteret men underholdningsværdien er i top.. må jeg ikke synes det? smiley


  • #204   19. aug 2018 Oh no, I'm in the weird part of the Internet again

  • #207   19. aug 2018 Måske, men jeg gjorde udslaget. smiley

  • #214   19. aug 2018 Anya, nu må du tage dig lidt sammen!!

    ''Fredsfyldt - Ja det er nemmere sagt end gjort lige der men du har ret (:''-

    - hvis du ikke fungerer her, så find et andet fora.

    Du gør dig virkelig kun dig selv til et offer.. Har du nogensinde set et debat indlæg der omhandlede dig, uden at selv du havde blandet dig i debatten?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #215   19. aug 2018 Holly: Så længe at jeg bare ikke er lige som dig, så er jeg sgu ligeglad med hvad jeg er smiley

  • #218   19. aug 2018 Nicole: Du er i hvert fald ikke dummere end retardoen her i opgangen smiley Se , jeg forstår bare at gøre folk glade smiley

  • #226   19. aug 2018 Bare lige for at undgå misforståelser, så mente jeg altså ikke at Nicole var dum eller retarderet smiley Tværtimod, også selvom vi med jævne mellemrum er uenige smiley

  • #227   19. aug 2018 Selvfølgelig har Holly ingen på filter, det er kun tøser der bruger filter. smiley

  • #230   19. aug 2018 Man kan godt se kommentarer fra personer som har en på filter. Deres forumemner og statusbeskeder også, men man kan ikke kommentere. Jeg kan f.eks godt se Sørens kommentarer, selvom han har mig på filter. smiley

  • #232   19. aug 2018 man skulle næsten tro pitbullen voldemort var tilbage..... sådan som Peter nej Lene mener jeg fører sig frem

  • #237   19. aug 2018 Ikkesom, ja men hvis nu Holly havde mig på filter, så ville han da ikke kunne se mine kommentarer heri, ville han?

    Jo det ville han.


  • #238   19. aug 2018 Nicole : Haha super, det var bare fordi det virkede til at Holly i hvert fald misforstod den, for der var intet "slam" over den, det var mere bare en kærlig og forsøg på kæk kommentar smiley

  • #244   19. aug 2018 guud det er dig. velkommen retur. så starter festen for alvor på hg...

    nej Lene du har bare en skrivestil som minder mig 120 % om en gammel bruger. men det ville være total syret hvis det var pitten der pludselig valgte at give sig til kende på en halvdød søndag hahaha

    få lige overmokken Majbritt og tudekiksen minion ind i tråden så de kan se det her lool


  • #246   19. aug 2018 pjat med dig. du er en ren troldmand når det kommer til Pit tror jeg smiley

  • #247   19. aug 2018 "Dame, Søren og jeg har ingen spanking kørende"
    Endnu, siger jeg bare.


  • #250   19. aug 2018 Lens hvis det er ham så ender denne tråd vel på den unævneliges side? smiley

  • #253   19. aug 2018 Det er et løfte. Jeg skal bare lige have udbedret et par af de værste skader på stegepanden, som man siger.

  • #256   19. aug 2018 Det er en magisk troldmand side som ikke må nævnes

  • #260   19. aug 2018 Har lige tjekket, sidst ser blev skrevet om os var 4. august i år smiley men hvem ved, det kan være vi kommer på igen smiley

  • #261   19. aug 2018 jeg har også ostepops smiley *gnaske gnaske*

  • #262   19. aug 2018 Jeg har kun spelt kiks... pokkers!



  • #263   19. aug 2018 Eeeej Lens er du en spelt-mor? smiley

  • #264   19. aug 2018 nej det er spelt far der har købt dem og han er undskyldt for han viste ikke hvad det var hahaha

  • #265   19. aug 2018 Hahaha

  • #266   19. aug 2018 Wow, hvordan kan man ikke synes at peanut chips er guds gave til mennesket. De bedste er netop de billige fra Lidl. Tror vi er ude i nogen defekter her

  • #268   19. aug 2018 Peanut rejer er sgu da MEGA gode!!!! BATDOG : Skal jeg sende dig nogen ostepops ? smiley

    Jeg er ved at lave mint-is med chokoladestykker, og har lige kogt brombærgrød. Kan mærke at i morgen bliver en god dag smiley


  • #270   19. aug 2018 En mand kommer til lægen med det problem, at tisseleifen har fået en lidt underlig farve. Sådan orange changerende mod det gullige.
    Lægen: Hvor lang tid har det været sådan?
    Manden: Oh, vel en måneds tid
    Lægen: Er der sket ændringer i dit liv over den periode?
    Manden: Ja, jeg blev fyret fra mit job lige før problemet opstod
    Lægen: Prøv at beskrive en typisk dag for dig
    Manden: Jeg sidder hele dagen og spiser ostepops og ser pornofilm


  • #271   20. aug 2018 Lene kom som kaldet .. Spørgsmålet er bare hvem der kaldte smiley

  • #276   20. aug 2018 "Lene" min ven, jeg kan ikke huske hvad jeg lavede igår .. Men jeg ved med sikkerhed at jeg ikke trollede den herinde smiley

    Må vi ikke se dine hunde? Eller er Google nede?


  • #277   20. aug 2018 BATDOG : Det kunne jeg godt forstille mig. Min svigermor har en veninde der bor på Lanzarote og har boet der siden de var rejseledere i slutningen af 70erne, hun får også stadig sendt forskellige ting derned af familie her i DK, bla remoulade og lakrids smiley

  • #279   20. aug 2018 Batdog det er bare en perfekt handel. Jeg hader ostechips smiley

  • #286   20. aug 2018 Bare rolig BATDOG, der kommer snart nye forsyninger smiley

    Jeg vil også finde min seng om lidt, skal bare lige have den sidste portion is færdig i maskinen smiley


  • #295   20. aug 2018 Av av smiley

  • #298   20. aug 2018 Jeps, røg ned af sengen i ren spænding smiley

  • #304   20. aug 2018 Goooooood morgen,god morgen til hele bondegååården

  • #305   20. aug 2018 Lene S.:
    Jeg er sikker på, at de andre er efter dig, fordi du flere gange kalder dem ret grimme ting ... det virkede også som lidt mere end et tilfældigt sammentræf, at du bakker Anya op, når alle andre tager afstand fra hendes uheldige formulering.

    Et godt tip til fremtidige debatter: Lad være med at bruge sarkasme og personangreb, når du er uenig eller i decideret konflikt med nogen ...


  • #306   20. aug 2018 WTF skete der med denne tråd mens jeg sov de uskyldiges søvn?
    Milde makrel smiley smiley smiley

    Arme TS smiley


  • #307   20. aug 2018 CH: Lige nøjagtig! Jeg hørte godt min tlf brumme nogle gange, inden jeg faldt i søvn, men det her ...
    Jeg var jo nær kommet for sent ud af døren, fordi jeg lige skulle læse seneste nyt!


  • #310   20. aug 2018 Selvfølgelig er du det. Jeg retter mig selv til: De fleste andre.

    I øvrigt: Jeg har også selv tilkendegivet, at jeg ikke synes, at man bør skade børn med pigtråd og faldlem, men det var stadig en meget uheldig formulering, Anya kom med - hvilket hun jo sådan set har undskyldt for.


  • #311   20. aug 2018 Lene: Du bruger humor meget uhensigtsmæssigt, så det fremstår som personangreb. Fx når du sammenligner brugere med retarderede tumlinger ... Humor eller ej, så er det fuldstændig uhensigtsmæssigt med en aggressiv skrivestil, hvis du gerne vil have dine meddebattører til at lytte

  • #313   20. aug 2018 Min forrige kommentar var henvendt til Holly, ikke dig, Lene.

  • #315   20. aug 2018 Lene S: Du har samme reaktion og skrivestil som en tidligere bruger. Det var en spøg smiley Jeg tror ikke du er ham. Jeg tror du er en hun, som ikke er så ny som din oprettelse af denne profil smiley

    Og selvom Lene S skriver præcis samme sætning, som jeg har skrevet en gang "Hundefolk er ikke så slemme som kattefolk" så er det stadig ikke mig smiley
    Det er næsten spooky - og Lene S - det var også en joke - selvironi faktisk, rettet mod mig selv smiley


  • #316   20. aug 2018 Lene: Selvfølgelig må du bruge humor, men hvis du ikke selv kan se, at det var uhensigtsmæssigt, så vil du ramle ind i mange flere knubs herinde. Du går lige så meget efter manden herinde som alle andre

  • #317   20. aug 2018 Man kan altså ikke lige kaste sig selv ind fra højre, kaste bunker af svinere og bagefter skrige mobning, når folk reagerer smiley :D.

    Liiiiidt mindre aggressiv "debut" på HG havde nok hjulpet på det smiley
    At tage offerkåben på nu er lige til den gode side smiley




  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #318   20. aug 2018 Lene: Hvorfor er det at lige netop DET HER EMNE, er så interessant - eller rettere, det at skulle forsvare Anya, er så vigtigt at du bare blev nødt til at oprette en bruger?

    jeg spørger bare..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #322   20. aug 2018 Lene: Du har det så hård.
    Du kan bare droppe din provokerende skrivestil smiley


  • #323   20. aug 2018 Det er symptomatisk at det, der trækker ind i et hundeforum er drama og tonedebat og ikke hundediskussion smiley

    Det tegner godt smiley

    Jeg lærte engang at det er godt at stikke en finger i jorden den første tid i nye sociale sammenhænge.
    Det lærer vi tydeligvis ikke allesammen smiley



  • #325   20. aug 2018 Som en vaskeægte troll ville have sagt det smiley

    Bevares, vi lader os underholde af forskellige ting, men det forekommer mig at folk, der råber mobning ikke føler sig GODT underholdt ihvertfald.
    Og så er det måske en ide at introducere sig selv lidt mindre konfliktsøgende.

    Men hver sine fornøjelser smiley


  • #326   20. aug 2018 Hold da helt magle for en tråd smiley

    Jeg tror dog ikke at lene er voldemort, hvis det var tilfældet, så var vi blevet bedt om valid dokumentation for vores påstande smiley Dog nærmer hun sig grumt hans skrivestil ved at påpege at hun har sikret beviser ( for ondesindet påstande ) samt har kontaktet admin.
    Det ligner tilgengæld voldemort godt smiley

    Til selve spørsmålet, og den egentlige grund til tråden : Dialog med de voksne hos naboen vil sikkert være vejen frem smiley
    Er det ikke til at få løst problemet på den måde, så havde jeg valgt løsningen med en elektrisk tråd for oven på hegnet, dog uden strøm til at begynde med, men hopper de stadig over, så skal der strøm på. smiley

    Ps : jeg HAR børn, 4 stks endda, og børnebørn. Men det betyder ikke at fremmede børn skal fise rundt i min have smiley


  • #330   20. aug 2018 Jeg er altid fancy med ordene, som du sikkert ved nu, hvor du har fulgt med fra sidelinjen, Lene smiley

  • #331   20. aug 2018 Jeg kan lide børn, knuselsker mit eget men er ikke sådan en der kan sige at jeg elsker alle børn. Det bliver jeg nok aldrig. Jeg synes de fleste børn er klogere at være sammen med end de fleste voksne men efter kort tid vil jeg nu hellere være sammen med en gruppe voksne end en gruppe børn.

    Det er egentlig sjovt. Vi snakkede om det forleden. at have fået eget barn betyder ikke at jeg favner alle børn. tvært imod næsten smiley men det mener min veninde er lidt tabu at sige højt . Jeg tror det er normalt. mit fokus er mest på egne gener lige som alle andre pattedyr


  • #332   20. aug 2018 Jeg gider ikke børn, men har ingen trang til at kalde dem møg- eller snotunger før de har bevist at de er det smiley

    Ligesom jeg ikke kalder hunde for køtere, møgkøtere eller " lortet", som det så ofte ses herinde....

    Under alle omstændigheder skal hverken børn eller hunde færdes i min have hvis de ikke er inviterede.
    Det skal ingen, det er MIT sted.


  • #333   20. aug 2018 enig og ts har jo gode intentioner. hun vil beskytte dem

  • #334   20. aug 2018 Jeg har kun 1 profil her, 1 på HEG og 1 på KAG, Jeg hedder dog ikke det samme på alle 3 gallerier, er dog prøvet at blive beskyldt for at være en troll på KAG , endda af en bruger herfra smiley

    Men jeg må dog stemme i de andres kor, drop den aggrasive skrivestil, ellers kan du aldrig blve taget seriøst herinde smiley

    Ps Jeg bliver dog heller ikke taget seriøst, jeg er bare hende den underlige, med et par skøre hunde, og en røvfuld irreterende polakker, og så lige Bent der kan spolere ethvert køretøj han sætter sig ind i smiley smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #336   20. aug 2018 Lene: Der var ingen ironi i det jeg skrev..

    Du fortæller jo selv at du bliver mobbet, og syntes at det er synd for dig. men du ligger sgu selv som du har redt i det her emne.


  • #343   20. aug 2018 Ja en joke - men den faldt til jorden Isabelle må jeg erkende. Nu begynder jeg da at blive i tvivl pga brugerens reaktion.....

  • #345   20. aug 2018 Kan det for helvede ikke være lige meget, hvem Lene er? Pavens kusine, grev Ingolf eller ham den skaldede nede fra døgneren. Hæft jer ved, hvad der står i indlæggene. Alle herinde er jo anonyme i større eller mindre grad.

  • #351   20. aug 2018 Isabelle Indtil Lenes reaktion.... jeg er sgu i tvivl nu..... ville en ny bruger reagere sådan på en joke om at være en navngiven profil?

    Ja jeg er kommet i tvivl men mon ikke det viser sig....

    Lene S: (jeg elsker at vores navne næsten er ens - det går galt en dag smiley ) Det var en joke, pga din skrivestil men jeg tror stadig du er under et alterego. Og med dine seneste indlæg og majbritts er jeg faktisk kommet i tvivl om du er Peter. Men vi når det nok ikke længere nu....


  • #354   20. aug 2018 Voldemorts kone måske .... Uha smiley smiley smiley

  • #355   20. aug 2018 Tante: Bellatrix Lestrange?! smiley Oh my smiley

    UNDSKYLD Lene S - den lå lige for. Bellatrix er cool smiley


  • #356   20. aug 2018 Lens : Nu bliver det sgu næsten for uhyggeligt smiley smiley

  • #360   20. aug 2018 Jeg ville sørmer gerne skrive med julemanden smiley smiley

  • #366   20. aug 2018 du bliver også ved og ved lige som han gjorde....

  • #370   20. aug 2018 Ja det kan jeg se smiley

  • #371   20. aug 2018 Tal lige om at hijacke en tråd. Anya var ok god til det, men Lene er sgu da ekspert smiley smiley

  • #372   20. aug 2018 Lene har bare let spil smiley

  • #398   20. aug 2018 Titte bøh …. smiley -----> underlig tråd .

  • #403   20. aug 2018 Det eneste jeg er nysgerrig efter, det er hvem Voldemort og Peter er, lol

  • #410   20. aug 2018 Isabella: øv jeg troede lige der havde været en bruger herinde der hed voldemort smiley

  • #412   20. aug 2018 åh nej ikke det med telefon numre. Det fik mig i fryseren.... kan I huske det? Peter ringede mig op for at fortælle hvem han var og jeg postede hans nr og røg ud

    Peter har en tvilling lool


  • #413   20. aug 2018 Hmmm …. Måske ER det alligevel en eller anden kassedame fra supermarkedet , der lige har fået lov til at holde skiltet … mens pengene findes frem ?
    Intet bevis her …. hi hi … bare for at gøre tråden mere underlig . smiley


  • #424   20. aug 2018 Sofia: er du nu også heeeelt sikker på det? smiley

  • #426   20. aug 2018 :


    profilbillede
  • #428   20. aug 2018 Ej. man sidder snart og hulker af grin over denne tråd smiley Jeg har slet ikke tid til at sidde og glo med, men kan man lade være ? nej vel , det er sgu efterhånden noget af en farce smiley

    Lene : stop dog dig selv, du er vist den eneste der er pinlig i denne tråd smiley


  • #431   20. aug 2018 Og det her er mig, jeg kan så ikke finde ud af at sætte et fancy skilt på, sååå.... smiley

    profilbillede
  • #432   20. aug 2018 Lene : Din måde at skrive på, din retorik over for andre.... Det ser mig sgu en anelse for pinligt ud.
    Jeg har skrevet det før og kan kun gentage : Drop din aggrasive måde at skrive på, hvis du gerne vil tages seriøst. smiley


  • #436   20. aug 2018 John : jeg er gammel nok til at kunne huske skum smiley

  • #437   20. aug 2018 Lene : hvis du havde stoppet for længe siden, kunne du have sluppet for side og være gal i skralden smiley

  • #438   20. aug 2018 Lene hvis du sender Isabelle et link til din fb så stopper det der

  • #442   20. aug 2018 Åh ja jeg er en slemmer gammel Tante smiley

  • #444   20. aug 2018 Weee…. det er Burt Campbell fra skum … Jeg vidste det …. ha ha ha ha smiley

  • #447   20. aug 2018 så har du en tvilling Lene og jeg glæder mig over al den liv du kommer til at skabe herinde smiley det bliver næppe kedeligt

    men som de andre skriver så prøv at skrue ned for aggressiviteten i debatten så plejer det at køre bedre



  • #449   20. aug 2018 ud i skuret med ham hahaha

  • #453   20. aug 2018 #452 …. Ja … den er sjovere end … " Hvilken hundemad er bedst ? " .. smiley

  • #454   20. aug 2018 Ahh rotte, vi har mødtes IRL, den dag du satte måsen fast i hegnet og din kære mand måtte løfte dig ned smiley
    Åh ja, det glemmer jeg ikke lige forløbig smiley


  • #460   20. aug 2018 Altså nu er jeg jo frygtelig nysgerrig..hvem tror "Columbo " egentlig Lene er ? Fisken ?

  • #462   20. aug 2018 #460 …… næææ … men måske den samme , som nogen for 3-4 uger siden også troede var "Fisken " …. smiley

  • #463   20. aug 2018 NittiB : åh er nok for lidt på HG til jeg er med der.. anede ikke at det var gået i fisk for en måned siden..

  • #466   20. aug 2018 Isabelle …. det er ham med glasøjet …. ha ha ha

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #470   20. aug 2018 Hvorfor overhovedet sidde og udlevere sin facebook/instagram.. det er fanme for sygt.

  • #472   20. aug 2018 Jeg kan næsten ikke koncentrere mig om at arbejede ...

  • #473   20. aug 2018 #472 …. så må du lukke din mobil / com … og passe dit arbejde …. smiley smiley smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #474   20. aug 2018 Lene: Mon ikke at ansøgningen var en fejl smiley
    Tror du virkelig at hun er interesseret i at være venner med en fremmed mand på facebook?

    Jeg tror at du ser spøgelser. Og jeg tror at du er en anden bruger - det indrømmer jeg gerne, men det er fordi at du pludselig er afsindigt god til at huske en masse forskellige brugere, selvom at du tidligere i tråden havde problemer med at huske brugerne.

    Og egentligt tror jeg at folk her inde er ret ligeglade med hvem du er, det er bare sjovt, fordi at der er så meget internt humør omkring forskellige tidlige brugere.


  • #476   20. aug 2018 Ih hvor i skriver meget smiley Man kan slet ikke følge med.. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #477   20. aug 2018 Lene: Så isabelle har simpelthen ansøgt din mand på facebook, bevidst, for at finde ud af hvem DU er??

    - Sorry, men det skal jeg hører fra isabelle før jeg tror på det.


  • #478   20. aug 2018 Hvorfor skulle Isabelle ansøge din mand?
    Uden at genere Isabelle, så er hun altså ikke den stærkeste i FB og det kunne nemt ske ved en fejl.


  • #480   20. aug 2018 Men hvorfor skulle hun gøre det? Det er det jeg ikke helt forstår.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #481   20. aug 2018 Lene: Et screenshot beviser jo ikke om hun har gjort det bevidst eller ubevidst.

    Men nu har jeg også hørt nogle fugle synge om at Isabelle ikke er særligt skarp på facebook, så en ansøgning kunne sagtens være en fejl.



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #482   20. aug 2018 Altså ansøgte hun ham bevidst eller ubevidst.

    Hvis det er en fejl - og hun skriver til dig, for at fortælle at det er en fejl, og om du gider slette den - så skal du da ikke sige at der er at gå over grænsen :s


  • #485   20. aug 2018 Jeg skrev ikke at du løj men om hvorfor hun skulle gøre det.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #489   20. aug 2018 Rotterne: Netop.
    Jeg kunne ikke forestille mig, at Isabelle skulle ansøge, bare for at snerre. Med mindre at hun bliver opfordret til det.


  • #490   20. aug 2018 Tsk Tsk Lene smiley
    Tænk at prøve at hænge søde Isabelle ud som værende en stalker eller lign smiley
    Tror du ikke bare selv at du skulle lukke bogen nu?


  • #492   20. aug 2018 Jeg er venner med Isabelle på fb smiley
    UHA.. Hvis nu manden havde godkendt hende, kunne min profil sikkert også blive spottet smiley smiley


  • #496   20. aug 2018 Det er jo ikke sikkert at jeg har lyst til at blive spottet smiley
    Jeg bruger kun fb til familie og venner smiley


  • #497   20. aug 2018 Synes faktisk at det er rigtig synd og pinligt, at Isabella skal udstilles som en eller anden pervers type, når hun egentlig kun har prøvet på at hjælpe..

  • #499   20. aug 2018 Ingen her hænger Isabelle ud. Vi kender hende jo og derfor spørger jeg også om hvorfor Isabelle skulle ansøge din mand.
    Samt forklarede at Isabelle ikke er den stærkeste i FB.


    Desuden krævende jeg intet, heller ikke et billede af din hund. Jeg spurgte om vi ikke måtte se dem.
    Og sidst men ikke mindst, så latterliggjorde jeg ikke dine billeder men derimod alt det her som jo i den grad tager fart nu.


  • #504   20. aug 2018 Er på job så kan ikke høre hvad du siger på video smiley
    Må se den senere.


  • #506   20. aug 2018 Ej men hvor er det fucked up at det skal derud.. Men unægteligt underholdene

  • #507   20. aug 2018 Altså lyden fejler ikke noget, men maskinerne larmer smiley

  • #509   20. aug 2018 Hunden er i øvrigt rigtig fin

  • #514   20. aug 2018 Hej
    Hvor kan man købe de der livagtige latexmasker. Ja, for du er da stadig Peter fra l'easy, æk?


  • #516   20. aug 2018 Altså nu har jeg jo altså ikke påstået at du er Peter smiley
    Men hele din måde at komme ind fra højre på, midt i en tråd, for at forsvare een bruger og så hele din aggressive attitude. Nye brugere plejer lige at vente lidt inden de taber småkagerne.
    Og så har du utrolig godt styr på brugere, deres navne og det at kontakte HAerne, når man tænker på at du er ny.

    Vi har igennem tiden haft en del fake profiler, gamle brugere under dække, folk med dobbeltprofiler, folk der trollede den og meget andet, det er nok også derfor folk reagere stærkt på dig.



  • #519   20. aug 2018 Det ville såmænd have kunnet være stoppet hvis reaktionen havde været et overbærende skuldertræk smiley

    Men nu har vi sgu da fået valuta smiley smiley

    For helvede, det er syret smiley


  • #522   20. aug 2018 Kæft John smiley

  • #524   20. aug 2018 Mest stædige?? Tror altså du forveksler mig igen igen.

  • #526   20. aug 2018 Søde ven, jeg har skrevet 4!!!! indlæg så vidt jeg lige kan se, inden jeg i indlæg 478, spørger dig hvorfor Isabelle skulle ansøge din mand.

    Prøv at se indlæg 271, 276, 295 og 298. Det er de 4 indlæg jeg lige kunne se. Så, mest stædig og mest aggressiv?

    Fra indlæg 298 til 478 kunne jeg ikke lige se jeg havde deltaget.


  • #527   20. aug 2018 Du får sgu en undskyldning herfra Lene. den video er for sjov og jeg håber vi kan starte på en frisk smiley

    hvis bare jeg kunne vise dig denne Peters profil så ville du få et grin for jeg lover dig han har total samme skrivestil.

    velkommen til hg smiley og nej vi er sgu ikke rigtig kloge herinde men giv det en chance smiley

    min tid som hgs store drama Queen er ovre. Jeg ser mig slået med stil. Jeg tror alle husker din entré og tak for et godt grin med den video. respekt for det træk herfra. og sød hund også smiley


  • #532   20. aug 2018 Ih du milde sikke en tråd ...jeg vil bare sige jeg har fået svar på mit spørgsmål ..mange tak smiley


  • #535   20. aug 2018 åh nej... er det nu jeg skal indrømme at jeg har søgt og søgt men ikke kan finde den skide video af en mor der løfter en bil væk fra et barn... som jeg er sikker på at jeg så....! det eneste jeg finder er noget irriterende noget om en vandrehistorie...

    Hahaha

    jeg giver mig batdog. Jeg må have drømt om at se den video men hold op det er irriterende og ædru er jeg altså også selvom jeg ikke er ret god til at bruge en mobil smiley


  • #538   20. aug 2018 Lens
    Du var ikke sjov i Grækenlandstråden, slet ikke smiley


  • #540   20. aug 2018 hg i en nøddeskal hahaha

    profilbillede
  • #541   20. aug 2018 Var Peter ham med kamphundene

  • #543   20. aug 2018 ja det var ham smiley The pitbull wizard hedder bloggen

    derfor blev han kaldt voldemort for vi måtte ikke linke til siden dvs den unævnelige


  • #545   20. aug 2018 #536 … JOhN …. det gør jeg da ….. " Lad dog børnene lege " ….

  • #558   20. aug 2018 Ahahahahaha, jeg har ikke været i tråden siden jeg spankede Søren med en spade igår, og pludselig blev dét ret normalt, i forhold til det der er sket i tråden siden smiley

    Tisser i bukserne af grin over det her smiley Tena FTW!!!


  • #560   20. aug 2018 en gang om mange år finder nogle den og laver et studie hahaha

  • #562   20. aug 2018 Nu har jeg læst op på alt siden det med spaden igår (spaden, altså Søren og mig, ikke Søren og Batdog), og så havde jeg på mystisk vis sprunget første halvdel af indlæggene på denne side over også. Nu er alt læst op, og det er uden sammenligning det mest sindssyge jeg nogensinde har oplevet smiley

    Hulkede mig gennem videoen også. Er vild med navneskiltet smiley

    Harry Potters univers er på alle måder mere normalt, end det der lige er foregået. Enten det, eller jeg havde LSD i slikposen fra Brugsen. Wow smiley


  • #564   20. aug 2018 Vil frau Batdog lige dæmpe sig? Før vi ved af det, vil alle bare være med i klubben. Det ødelægger selvsagt lidt af eksklusiviteten i medlemskabet.

  • #566   20. aug 2018 #562

    Med mindre du har betalt ekstra har du nok ikke fået "Groovy Bears" i slikposen smiley


  • #567   20. aug 2018 #565
    Ok, jeg vidste ikke, at du havde en profil herinde


  • #568   20. aug 2018 Hvaaaa Søren, er du sådan lidt en runde-trunte ? smiley

  • #569   20. aug 2018 #566, så er det eneste skræmmende alternativ, at det faktisk ER noget jeg har læst smiley

    Og jeg er faktisk i tvivl om hvad der var værst, og hvad der kom først. Men det var en syg høne der lagde det æg smiley


  • #570   20. aug 2018 #568
    Nu ligger perfiditet mig uendeligt fjernt, men i hvilken sammenhæng er du blevet præsenteret for det udtryk?


  • #571   20. aug 2018 Rikke : det kan være at trunterne ikke udlåner ham smiley smiley

  • #572   20. aug 2018 Personligt har jeg så mange Søren’er, at jeg godt kan låne en enkelt ud. Tilgengæld har jeg kun én spade smiley

  • #575   20. aug 2018 Så din video nu. Elsker detaljen med dine alt for mange hårprodukter smiley

  • Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 11
    #577   20. aug 2018 Du burde efter min mening anmelde dem nu, inden hundene risikerer aflivning. De har INTET at gøre på din grund.

  • #578   20. aug 2018 Jeg kan ikke se videoen?

  • #579   20. aug 2018 Søren : Det var et mislykket forsøg på at være sjov smiley Jeg undskylder mig med at jeg i dag er tyet til smertestillende smiley

  • #580   20. aug 2018 Troede faktisk ikke hg kunne chokere mig, er nu blevet klogere... så lærte jeg noget om mig selv i dag, det bliver man åbenbart ikke for gammel til ....

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 12
    #583   20. aug 2018 Bettina A
    #10 skriver: " Som udgangspunkt må hunde jo aldrig bide,
    men der er jo et lille forbehold i loven, hvor der kan tages hensyn til situationen
    (f.eks. en hund der bider, fordi den bliver overfaldet e.l.). "

    Men min hund blev netop overfaldet, og aflivet NETOP p.g.a. hundeloven fra 2010.
    Så det #10 skriver, holder kun i nogle tilfælde.

    Så jeg anbefaler!
    Spørg foreningen Fair Dog, den eneste forening i Danmark,
    der tager hundeloven alvorligt, og gør et kæmpe arbejde for hundene
    og deres ejere, der er - eller kan - komme i klemme i Hundeloven.

    Og spørg ALDRIG Dansk Kennelklub, dem har jeg særdeles dårlige erfaringer med.

    Rådet med at blande politiet ind i sagen, er ALLE TIDERS hvis i ønsker nabokonflikt.

    Politiet ønsker mest muligt arbejde, til dem selv og til mange andre!

    Og jo flere stridigheder, jo mere arbejde, så hvorfor skulle de medvirke
    til at LØSE problemer?


  • #584   21. aug 2018 Lene Er det en fransk bulldog eller en boston terrier? (ikke for at fornærme) men kunne ikk rigtigt vurdere det udfra billedet.. Men kæft den er sød smiley Den må da ha en profil snart smiley - Damn du har været igennem møllen herinde med de beskyldninger.. Elsker videoen smiley :D

    Dejligt der trods alt blev undskyldt..


  • #586   21. aug 2018 ELSKER boston terriers.. overvejede kraftigt at få en boston inden jeg fik Mille i stedet.. De er SÅ skønne smiley

  • #587   21. aug 2018 Så er Fair Dog nævnt, så venter vi på Charlotte kommer forbi smiley

  • #588   21. aug 2018 Fair Dog er altså temmelig inkompetente, sådan generelt set. Se hvad de gjorde med Frigg og Marley, der endte med at sidde på internat i 1.000 år, i stedet for bare at få hundene aflivet straks. Selv en blind kunne jo se at hundene var listehunde, og loven er nu engang som loven er.

    Nej, de gør altså ikke noget godt! Mon de også var indblandet i at få den der hund til Sverige, som dræbte ham teenageren i sidste måned?


  • #592   21. aug 2018 Jeg tror bare at den er et eksempel på hvordan man ikke skal opføre sig, uanset om man er ny, gammel, på internettet eller IRL. Helt generelt er den bare et klase eksempel på virkelig dårlig opførsel.

  • #593   21. aug 2018 hov min undskyldning var altså ikke halv hjertet....

  • #596   21. aug 2018 Du kan bide dig selv i måsen, John smiley
    Jeg har intet at undskylde, og der kommer såmænd ikke engang en halvhjertet fesen undskyldning herfra.
    Jeg mener stadig at Lenes måde at agere og skrive på, er grænseoverskridende.
    Måske burde hun undskylde. smiley


  • #597   21. aug 2018 Tjaaa … Jeg ved stadig ikke helt , hvad jeg skal tro. … har set noget herinde der ligner før. smiley

  • #602   21. aug 2018 #600 … øhhh … jeg har aldrig påstået at du er en anden end den du er på videoen . … ( det er egentlig også lidt svært … ikke ? )
    Jeg skriver bare at jeg ikke helt ved , hvad jeg skal tro … da jeg har oplevet noget herinde , der ligner før .


  • #603   21. aug 2018 Jeg har lige et enkelt spørgsmål:

    Hvis andre ikke kan tage hensyn til Anyas oplevelser, følelser, whatever, hvordan søren skulle Lene så kunne tage hensyn til andre brugeres oplevelser med "den skrivestil" ?

    Man kan simpelthen ikke stå til regnskab for tilfældige brugeres tidligere oplevelser med andre tilfældige brugere - sådan en adfærd er absolut ikke velbegrundet og det er da gået langt over grænsen på begge sider. Det er jo fuldkommen absurd.


  • #604   21. aug 2018 Jeg magtede slet ikke at læse de mange opslag igår , da jeg syntes det kørte i ring og var ret intetsigende. Men nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge , hvad fanden er det for en video i taler om igen og igen ? smiley

  • #607   21. aug 2018 Nå ja, det var den del jeg glemte: den generelle måde at argumentere på, formulere sig mm. er selvfølgelig noget andet. Det er også noget, jeg selv slår ned på; hvis folk fx. skriver angribende e.l.

    Men personlige oplevelser med "den slags skrivestil" legitimerer ikke så absurd en adfærd.
    Generelt er det egentlig fuldkommen irrelevant med "jamen jeg har dårlige oplevelser med..." ala hun-startede-først - det gør ikke en uacceptabel adfærd mere OK.


  • #610   21. aug 2018 Det er nok altid en god idé at overveje hvordan man formulere sig særligt på skrift og særligt overfor folk man ikke kender.


  • #612   21. aug 2018 Flot profil billede, Lene.
    Er det et hint til folket herinde? smiley


  • #613   21. aug 2018 "Så, kan vi ikke stoppe den her, og få en til at lave en tråd om ubådmandens nye fængselsbetjent kæreste"
    Jo, eller endnu en om ulve smiley


  • #615   21. aug 2018 #609 …. Som jeg skriver ….. " sikker på hvad jeg skal tro " …. men det er vel ikke forbudt ?

  • #616   21. aug 2018 #614
    Touché


  • #617   21. aug 2018 Ej drop det dog, hvis jeg ser flere skriverier om den ubåd-idiot, tror jeg at jeg brækker mig smiley
    Ti dog tåben ihjel smiley


  • #619   21. aug 2018 vildt nok.... nogle kvinder vil ødelægge sig selv...

  • #622   21. aug 2018 Jaja, der var vist en der røg på MI listen smiley
    Livet er for kort til flabet *ællinger!


  • #624   21. aug 2018 Lene
    Hvis det er min kommentar om at kende hinanden du mener, så mener jeg (med ganske få undtagelser) ikke at folk herinde kender hinanden, men at man henvender sig anderledes på et forum ( med ukendte) end til sin vennekreds, da ting opfattes anderledes både på skrift og med folk der ikke kender ens humor og generalle opførsel


  • #625   21. aug 2018 #623 …. Så nu fatter jeg slet ikke en sk** …. hvordan kan du lige pludselig vide noget om nogen " baghistorie " …. Jeg troede du var NY her på HG … og ikke kendte nogen herinde ???

    Men OK …. Jeg står af her … BUM .


  • #630   21. aug 2018 #626 … BUM lige ophævet for et øjeblik …
    Det er sikkert rigtigt du er Lene S her nu …. men jeg er stadig ikke sikker på , du ikke har været her før … som ?????? .
    Men det er jo mit eget problem …. Så BUM igen .


  • #632   21. aug 2018 Personligt foretrak jeg Grækenlandstråden. Denne her er sådan lidt øvbøv vs ævbæv, men førnævnte var stupiditet på relativt højt niveau. Jeg var tæt på at pisse i bukserne - delvist af grin og delvist af en overfyldt blære, som der ganske enkelt ikke var tid til at tømme. Ja, jeg ved godt, at der er Hjallerup-marked metoden, men Conor havde lige "brugt" det sidste kartoffelmel smiley

  • #635   21. aug 2018 Minon
    Det går bare galt. Jeg drikker en del æblemost, og man skulle jo nødigt tage fejl af flaskerne smiley


  • #639   21. aug 2018 Plan B commin' up
    Jeg kan bedre lide appelsinjuice smiley


  • #641   21. aug 2018 Jeg har selvfølgelig også en bærbar pc, men den er så gammel, at den fik DOS 5.0 efterinstalleret *ka-tjing*

  • #642   21. aug 2018 Jeg holder med Bitten, og vælger at stille mig i et hjørne med en skeptisk mine på smiley

  • #645   21. aug 2018 Anya er ikke et kinesisk navn, men derimod russisk smiley

  • #646   21. aug 2018 Hm hm og hva så med Salla? smiley

    En forkortelse af salat smiley
    Ej det giver lige mange bogstaver.


  • #647   21. aug 2018 Tænk hvis vi alle kunne mødes i fordragelighed ved det røde skur, og danse i bar røv i måneskinnet suttende på hver sin SunLolly.

    …. og Rotterne tager sin nye bog om glasur med smiley


  • #648   21. aug 2018 Forfatter salla simukka er finsk, men om salla er et reelt finsk navn vides ikke smiley

  • #649   21. aug 2018 Anni: så ligger I altså tid og sted op herinde, så skal jeg nok forevige øjeblikket og filme det

  • #652   22. aug 2018 Læggeunderlag, læggehøne, læggestol, smiley og et hamster smiley

  • #654   23. aug 2018 det var da et kort visit af denne Lene profil.....

  • #656   23. aug 2018 Det kan jeg da egentlig godt forstå. Jeg var nok også blevet skræmt væk..

  • #657   23. aug 2018 men er der da sket noget mere? jeg har ikke været her

  • #658   23. aug 2018 Nej, for når man får en profil her, så er det 24/7 resten af livet smiley

  • #660   23. aug 2018 det var hun ovre sagde hun. men måske var det løgn.

    hvem ved


  • #662   23. aug 2018 Sært at slette sig NU. Nu var der jo faldet ro på og hun var begyndt at deltage i debatterne.

  • #663   23. aug 2018 Jeg havde samme indtryk som zenta

    den sletning mener jeg er sær


  • #666   23. aug 2018 Det var der intet der tydede på


  • #668   23. aug 2018 Ej Minion, rolig nu. Jeg har ikke set at der har været mere siden den dag.
    Hun skrev at det var hun kommet over og var også begyndt at deltage i debatterne og smed en status op igår. Tidspunktet er sært.


  • #669   23. aug 2018 hvilke minion? Jeg synes denne bruger har vist en sær adfærd. det er slet ikke konspiration men min oplevelse

    Jeg spurgte fordi jeg har samme oplevelse som zenta og troede der var sket noget


  • #670   23. aug 2018 Jeg er enig med Søren. Man må altså lige overveje det, inden man committer sig til HG. Det er et fuldtidsarbejde og kan man ikke forpligte sig FOR EVIGT så er der nok noget galt smiley smiley

Kommentér på:
Naboens børn går ind i min have

Annonce