{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dværgschnauzer - hvem - hvad - hvor?
  • #2   8. feb 2019 Tak Linda. Kan du begrunde hvorfor?

  • #3   8. feb 2019 A-S herinde har vidst sådan en, så jeg ville høre hende om det smiley

  • #5   8. feb 2019 Tak smiley

    Sundhed og sind er vigtigere end udseende, og så skal det være et sted hvor hundene er familiehunde før de er alt muligt andet.


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #6   8. feb 2019 Kennel Grønquist og Kennel Montana har jeg en god fornemmelse af. Jeg kender dem ikke personligt, men har fulgt dem i diverse dværgschnauzer grupper på FB (Jeg har selv dværgschnauzer).
    Dem der opdrættede min første dværg vil jeg hjertens gerne anbefale, men de opdrætter schæfer nu og dem jeg har en fra nu, ønsker jeg ikke at anbefale.

    Hvis du har udset dig en bestemt farve har det selvfølgelig også lidt at sige. Men skulle jeg have ny hund nu, så ville det som udgangspunkt blive fra en af ovenstående.


  • #7   8. feb 2019 Frisenborg går enormt meget op i udstilling, og sindet er efter min mening for varmt. Nu har hun kun S/S, som ikke lige er en farve for mig, men mine forældre har hund fra hende, og deres hund har alle dage været over-sensitiv på mange måder.

    Jeg ved kennel Proud Danish snart skal have P/S hvalpe på en tæve, der tidligere har lavet virkelig skønne hvalpe.
    Jeg ville selv købe her, hvis hun får sorte hvalpe igen smiley
    Hun går 100% op i sind, hun udstiller også, og ovenstående tæve er vidst færdigudstillet. Så også flotte hunde. Og ikke kæmpe store (et plus i min verden)

    Har du en bestemt farve i tankerne?

    Nu skriver du at sind er vigtigt, her har jeg hørt flere gange at S/S sådan lidt sat på kanten er rigeligt hysteriske, de sorte og P/S har gost temp. og de hvide er mere skiftende afhængig af hvor linjen stammer fra. Omend det jo også kan være gammelkonesnak, så har det nu holdt ok stik hos dem, jeg har mødt..:)

    Men der er mange opdrættere, kennel starling laver flotte hunde, min egens far er fra kennel chinon, også rigtig fine hunde.

    Men generelt er det jo en race, hvor opdrætterne mest af alt går op i udstilling.. Min egen er fra kennel sváva, som sætter sind og brug før udseende, men hun er gået over til P/S mellemschnauzer nu.


  • #8   9. feb 2019 Kennel Grønqvist er dybt seriøs. Vi kender Lise og Jesper rigtig godt og deres hunde og ikke mindst sundheden, kommer i første række. Det er prioriteret meget højt, da der er nogle problemer som bliver negligeret. Hundene bor ikke hos dem men de bor hos hundene. Skønne temperamenter ligeså. Det er dog hvide og sorte de har. Ikke S/P og S/S. Jeg ville klart have dem på min liste, men de er også meget kritiske hvem de sælger til.

  • #9   9. feb 2019 Louise c:
    Dejligt at høre at der er stort fokus på sundheden hos nogen stadig smiley
    Jeg synes flere gange jeg er rendt ind i den der holdning med at det er en sund race, men udover øjnene er intet tjekket...
    Det er jo ligesom den tråd, der kører med hjerte-/lungeorm, hvor samtlige folk, der aldrig har tjekket deres hund, raskvæk skriver, at hunden aldrig har haft det. Det kan man jo dybest set ikke vide, når man ikke tjekker.....


  • #12   9. feb 2019 A-S jeg ved at Lise er tosset over at folk ikke tester. Jeg ved at de tester for noget forskelligt. Er det ved dna måske? Lise holder ikke sin kæft og er deraf måske ikke så populær blandt andre. Det er hun ligeglad med.
    I øvrigt ser jeg jo forskellige i min salon. Jeg er helt enig. De sorte er mest "omgængelige" smiley


  • #14   9. feb 2019 Tusind tak for jeres meget konstruktive svar smiley

    Det er ikke mig selv der skal have ny hund, selvom vi nu er nede på bare en enkelt smiley

    Men jeg har lovet at hjælpe en bekendt med at finde rundt i hvalpejunglen, og det er en race jeg kun kender af navn og udseende, så der er også lidt at sætte sig ind i.

    Ang. sundhed, hvad skal man være særlig opmærksom på?


  • #16   9. feb 2019 Tak Maj-Britt smiley

  • #17   9. feb 2019 Hearthitter, du har helt ret, jeg huskede forkert, kennelnavn er Famous Danish smiley

  • #18   9. feb 2019 Linda: Tja.. træningsmæssigt er det sikkert skønt, men de skal jo også fungere i hverdagen.. og når man er nød til at aflive pga sind, synes jeg der er noget at overveje.....

  • #21   9. feb 2019 Hearthitter: smiley


    Linda:
    Vi kommer også derude med hundene til pensionen, når vi er på ferie. Skønne folk! Seriøs opdrætter, helt sikkert!
    Det er bare mit indtryk at udstilling fylder rigeligt, og jeg vil ikke købe der..:) Det er jo også en smagssag, men jeg synes ikke en dværgschnauzer skal være så sensitiv som fx mine forældres. Den har alle dage været alt for overfølsom, bange for alt og dårlig bidehæmning.. det er sikkert ikke rene gener, men det ér også gener.


  • #23   9. feb 2019 Præcis, mine udtalelser er baseret på egne oplevelser, hvad hun selv har fortalt og hvad jeg har hørt fra andre:)

  • #24   9. feb 2019 Louise: overså dit indlæg, sorry!

    Jeg er ret sikker på der er nogen ting, som hundene igennem linjerne kan udelukkes at have. Men ellers så ved jeg ikke om folk gør andet end øjenlyse, hvilket dybest set er for lidt...

    Min opdrætter fik også lavet hd og ad på sine, som den eneste i landet, på det tidspunkt.. Håber opdrætterne er blevet gladere for at teste siden dengang (6år soden trods alt).

    Ift temperament: det er i den grad også min oplevelse at de sorte har bedst sind.. men man kan jo virkelig brænde nallerne på den slags udtalelser....;)


  • #25   9. feb 2019 Fyns internat har en 2-årig schnauzertæve til omplacering - ved ikke om det kunne være noget?

  • #26   9. feb 2019

    profilbillede
  • #27   9. feb 2019 Hjemmegående >> Det prøver jeg at lade gå videre, men jeg tror helt det skal være en af de små smiley

  • #28   9. feb 2019 Ja ved godt det ikke lige var helt som ønsket men faldt bare lige over opslaget og tænkte, tænk nu hvis smiley

  • #29   9. feb 2019 Hjemmegående>> godt tænkt, nogle gange har man jo en holdning til man får en ny smiley

Kommentér på:
dværgschnauzer - hvem - hvad - hvor?

Annonce