10.979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Udendørs kanin om vinteren Udendørs kanin om vinteren

Vi har i august købt et udendørs bur til vores gammel løvehoved kanin, han har altid været indekanin men han har nydt at stå derude lige siden, men hvad gør jeg om vinteren når vi rammer de - grader? Skal den fortsat forblive derude eller er det en god idé at den kommer ind?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udendørs kanin om vinteren
  • #1   5. okt 2009 synes i skal vælge enten eller.. For det er ikke sundt for en kanin at flytte ind og ud da klimaet er meget forskelligt.
    Min dyrlæge mener at har man først taget kaninen ind så må den ikke komme ud igen da dens tid inde påvirker dens pelsproduktion osv..

Mine er lige kommet ind(fik dem i foråret) og de kommer ikke ud igen.

• #3   5. okt 2009 Jeg kunne heller ikke drømme om at lade en gammel kanin som ellers altid har været inde, blive ude om vinteren....

• #4   5. okt 2009 Vi blev nød til at flytte den ud efter dyrlægen havde anbefalet det, men jeg er ikke sikker om han ville kunne overleve en dag med minus 10 grader... Men vil se om jeg ikke måske kan rydde vores åben skurhjørne hvor den kan stå og så proppe stalden med halm og hø..

• #5   5. okt 2009 Det er ikke en kælekanin så der er ingen risiko for at den kommer ind og bliver leget med.. nusser ham lidt i stalden.. han er forresten 5 år

• #7   5. okt 2009 Susanne: Ja det lyder som vores.. en del er åben og en del er lukket.

Hvad gør i egentlig for at vandet ikke fryser til i flasken?

• #8   5. okt 2009
    Husk at han får mere at spise, end han er van til. Der skal forbrændes en hel del mere for at kunne holde varmen, når han står ude.

Og husk at det godt må være noget med nogle kalorier i, så han ikke bliver for tynd, når det er koldt.

Vi har en lille vædder/løvehoved, som altid har ståt ude. Han kan selv vælge om han vil putte vartm og godt, eller løbe rundt udenfor i løbegården. Overraskende nok, sidder han rigtig meget udenfor, trods blæst, regn, frost osv. Sej lille gut.

Med venlig hilsen GItte

• #9   5. okt 2009 Tak Gitte.. vil sørge for at madskålen altid godt er fyldt om vinteren.. har hørt at de ikke må få frisk grønt om vinteren.. er det rigtigt?

• #11   5. okt 2009 Britta: Han var en kælekanin, men nu hvor han er kommet op i alderen vil han pludselig ikke ha' så meget kontakt til os mere.. har fået ham undersøgt flere gange om han har smerter osv. men han fejler ingenting og hygger sig ellers fint med sig selv..

Susanne: Hehe så må jeg ha' vinterjakken til at hænge ved havedøren *GG*

• #12   5. okt 2009 Pia: Ja det er derfor vi gjorde det i august.. havde ham lidt ude nogle dage indtil vi mente at vi nu kan forsøge med at blive derude og det gik heldigvis meget godt. Det med tæppet har jeg også tænkt på, må lige se hvor jeg har et der kan bruges..

• #13   5. okt 2009 Britta: Ikke kun dyr.. hvis jeg sådan tænker på min mand .. LOOOOOL

• #14   5. okt 2009 Vi har vores 2 kaniner stående ude, det gør de hele tiden.
    Hvis i har jeres ude siden august, og den er i et godt bur, der ikke står i direkte vind, og helst under et halvtag, så buret ikke får sne osv. til den tid.
    Vi gør ikke rigtig noget "for vores", de får hø at gemme/sove i, rigeligt mad og angående vandet, så putter jeg flasken ind i et viskestykke eller andet stof, og så lader jeg vandet være lidt lunt, når jeg påfylder..

• #15   5. okt 2009 Tak fir svaret Belinda .. tror virkelig jeg vil tømme det åben skurhjørne for ting og sager så den kan stå derinde, så kan den stå under halvtag.. har lige læst et sted at boblefolie omkring flasken kan hjælpe med frost.. nogen der har prøvet??

• #16   5. okt 2009 fir=for.. ;o)

• #17   5. okt 2009 Selv tak smiley
    Vores den ene står inde i vores skur, den anden uden for skuret, i et hjemmelavet bur, bygget op på skurets ene væg, med god stabilt tag osv. og bygget så der ikke kommet regn, eller sne ind i buret, men stadig luft og kiggehul smiley

Bobbleplast, nej det har jeg nu aldrig prøvet, men er da et forsøg værd skulle jeg mene smiley

Altså ved ikke hvor "bekymret" du skal være, jeg har også marsvin ude i skuret, og har for 1 uge siden, købt en lille hungris, som altid har været inden for, den er også blevet sat ud til de andre hunner, de går så sammen, og kan varme hinanden, men det bekymre ikke mig at den altid har været inden for.

• #19   5. okt 2009 Den kan sagtens stå ude, bare der er godt med halm i huset.
    Jeg har haft kaninunger i 18 graders frost, så lad den blive ude
    Husk bare der skal være læ

• #20   5. okt 2009 Super.. den skal nok komme i læ og skal nok sørge for at der er masser af halm og mad..

• #21   5. okt 2009 Kathrine: Altså vores bur er ret smart vi har en lille skuffe under buret som man kan trække ud hvor det meste af afføringen/tis ender, så den er nemt at gøre rent.. hvis jeg ikke havde halm/hø i buret ville vores kanin gå på tremmer så det er rigtig nemt at tømme buret og gøre det ren (tremmerne kan tages ud) mens kaninen stadig er i stalden :o)

• #22   5. okt 2009 Kaniner hører til udendørs ;D
    Har selv haft en del udendørskaniner, der stod i frostgrader uden problemer.

• #23   5. okt 2009 Tinna: Bare min ikke ender som dine ;o) Vil så gerne ha' hegnen oppe

• #24   5. okt 2009 hmm ja .. jeg har heldigvis de tremmer mellem skuffen, så halm og hø kommer ikke ned i den :o/

• #25   5. okt 2009 Arg mon dog - min have var jo komplet åben.

• #26   5. okt 2009 Tinna: Og det er den igen.. overvejede i går at gå hen til dit vindue og forskrække dig da jeg luftede vovserne ... meeeeeeen det gemmer jeg til en anden go' gang :oP

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #27   7. jan 2017 Jeg har fådet udendørs kanin, men har ikke noget sted udenefor hvor den kan står så den er inde for hvor vinduet står åben så der er koldt inde på værlse, må men godt det.

Kommentér på:
Udendørs kanin om vinteren

Annonce