2.036 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar

26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Fuldspartle en væg?? Fuldspartle en væg??
Ja nu er jeg simpelthen blevet så træt af at se på min gang så i morgen har jeg tænkt mig at rive lortet ned.
Nu er det bare sådan at jeg skal fuldspartle væggen og det har jeg aldrig prøvet før.
Er der nogen af jer der har nogle gode fif? Eller skal jeg bare kører på, glatte ug og pudse efter når det er tørt? Skal jeg bruge noget bestemt udstyr bortset fra en stor spartel og spartelmasse?
Manden gider ikke hjælpe mig så nu gør jeg det sku bare selv:)
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Jeg plejer at ta en mindre spartel til at sætte klatter hele vejen hen af den brede spartel, sådan at det er jævnt fordelt langs kanten.
Så starter man nedefra og trækker op,,du finder selv en rytme/god arbejdsgang i det,,bare sørg for ikke at lægge spartlen for meget ned (det giver for tykt et lag :o)
Så skal der slibes og mellemslibes,,og har du ikke sådan en dertil-beregnet-dims,,så smid et stykke sandpapir på et mindre brædt (det bliver mere jævnt slebet hvis du sliber en større flade af gangen :o)
jan 2008
hø hø hø hø ;o)
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Okay jamen jeg må bare gå i gang med fuld skrue på i morgen. Har hørt jeg skal have noget forandringsgrunder, ved du noget om det?
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 610
Det du skal igang med støver ad h... til når du sliber så en støvmaske er nok ikke en dårlig ide. Det grunder du skriver om tror jeg nu nok hedder forankringsgrunder og det skal bruges for at væggen efterfølgende ikke suger alt tapetklister eller maling.
feb 2007
Altså det er jo ud til hoveddøren så havde bare regnet med at have døren åben ?
He he nå ja det står der da os, ikke så mærkeligt jeg ikke ku finde det på xl-bygs hjemmeside
jan 2008
Du skal for øvrigt lige være opmærksom på at ALT hvad der minder om ujævnheder kan ses når der kommer væv, filt, maling på bagefter. Det er totalt ris til egen røv at springe over hvor gærdet er lavest fordi man er ved at køre sur i spartle og slibebevægelser,,he he (lyder det som om jeg taler af egen erfaring ??? ;o)
Men du kan helt sikkert få det pænt selvom det er din første gang, bare ta' det stille og roligt og gi' det den tid det ta'r :o) Afhængigt af underlaget skal det måske spartles 3-4 gange
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 610
jan 2008
Det er bare sådan en tung træls støv. Man kan også leje en slibemaskine med støvsuger på,,men det synes jeg kommer lidt an på hvor stor en væg det drejer sig om ?
feb 2007
Kim: Er bare bange for de prakker mig alt muligt lort på jeg ikke har brug for.. ender sikkert med jeg kommer hjem med materialer til at bygge et nyt hus!
Har lige fundet ud af der er en kontakt på den ene side af væggen. Det komplicerer jo tingene lidt
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
I så gald ville jeg med hammer, og mejsel banke alt puds af og pudse væggen op på ny.
Du skal bruge cement, sand og vand
Et murerbræt og et pudsebræt af plastik og et med blød overflade.
Så pudser du op nedefra ved at stryge pudset op. Når du har dækket et stykke pudser du efter med pudsebrættet af plastic. Sådan fortsætter du og til sidst gør du væggen gladt med det bløde pudsebræt (med svamp/filtbelægning) som hele tiden skal være vådt. Det er et kæmpe arbejde, men resultatet holder! og du kan efterfølgende nøjes med at male væggene.
jan 2008
ingen problemer med den konttakt,,sæt spartlen ind til kanten på kontakten og træk den udaf ,,bare 5-10cm. ud fra hver kant. Det er lidt lissom når man kanter en væg med maling,,det gør man også så langt ud at man kan komme til med den større pensel/rulle :o)
Når du først har prøvet det så finder du ud af hvor lækkert et materiale sandspartel i grunden er ,,det minder lidt om modellervoks for voksne,,hi hi ;o)
Og husk på at jo færre kanter, klatter, o.s.v. du laver,,des mindre er der at slibe bagefter,,jeg kan love dig for at man tænker over det når turen kommer til sandpapiret ;o)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
jan 2008
Thumbs up der ;o)
Det bliver da i grunden spændende at hære i morgen hvad der egentlig er inde bag de paneler ?? :o)
jan 2008
Stavefejlene så jeg slet ikke,,jeg begyndte bare straks at spekulere over hvad jeg i grunden lige kunne gå igang med at pudse her ?? :o)
Og det bliver så skorstenen når det engang tør,,den er frostsprunget en smule efter at jeg løb tør for fyringsolien,,host
jan 2008
feb 2007
Ja jeg er os lidt spændt på hvad der kommer til at ske...
med hensyn til den kontakt der, den sidder i den væg derskal rives ned...
Det er ikke en murstensvæg men en gasbeton... har det nogen betydning?
jan 2008
Men det er lidt svært at bedømme når man ikke lige har set den jo :o)
jan 2008
feb 2007
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
jan 2008
Nåå ja,,jeg sad og tænkte på vægplader,,,spånplade, krydsfiner og gips og sådan,,jeg var vist træt i går,,hi hi
Tak for det :o)
Fuldspartle en væg??