2.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fuldspartle en væg?? Fuldspartle en væg??

Ja nu er jeg simpelthen blevet så træt af at se på min gang så i morgen har jeg tænkt mig at rive lortet ned.

Nu er det bare sådan at jeg skal fuldspartle væggen og det har jeg aldrig prøvet før.

Er der nogen af jer der har nogle gode fif? Eller skal jeg bare kører på, glatte ug og pudse efter når det er tørt? Skal jeg bruge noget bestemt udstyr bortset fra en stor spartel og spartelmasse?

Manden gider ikke hjælpe mig så nu gør jeg det sku bare selv:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • VVS hjælp 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuldspartle en væg??
  • #1   9. mar 2010 Jamen total go arbejdslyst :o)
    Jeg plejer at ta en mindre spartel til at sætte klatter hele vejen hen af den brede spartel, sådan at det er jævnt fordelt langs kanten.
    Så starter man nedefra og trækker op,,du finder selv en rytme/god arbejdsgang i det,,bare sørg for ikke at lægge spartlen for meget ned (det giver for tykt et lag :o)
    Så skal der slibes og mellemslibes,,og har du ikke sådan en dertil-beregnet-dims,,så smid et stykke sandpapir på et mindre brædt (det bliver mere jævnt slebet hvis du sliber en større flade af gangen :o)

• #2   9. mar 2010 Hvis du vil rive lortet ned,,,hvilken væg vil du så forøvrigt fuldspartle ???
    hø hø hø hø ;o)

• #3   9. mar 2010 He he det er en væg ind til fyrrummet og så skal træpanelerne jo os af.. det kan vel godt kalde at rive ned smiley

Okay jamen jeg må bare gå i gang med fuld skrue på i morgen. Har hørt jeg skal have noget forandringsgrunder, ved du noget om det?

• #4   9. mar 2010 Rigtig god arbejdslyst.
    Det du skal igang med støver ad h... til når du sliber så en støvmaske er nok ikke en dårlig ide. Det grunder du skriver om tror jeg nu nok hedder forankringsgrunder og det skal bruges for at væggen efterfølgende ikke suger alt tapetklister eller maling.

• #5   9. mar 2010 Hvad er en støvmaskine for noget??

Altså det er jo ud til hoveddøren så havde bare regnet med at have døren åben ?

He he nå ja det står der da os, ikke så mærkeligt jeg ikke ku finde det på xl-bygs hjemmeside smiley

• #6   9. mar 2010 Nåå,,hi hi,,ja det er når du er helt færdig med at spartle der skal forankringsgrunder på. Det skal også på rå træ f.eks. og det gør at du ikke skal bruge 83 mill. liter maling bagefter, da det ellers vil suge helt vildt :o)
    Du skal for øvrigt lige være opmærksom på at ALT hvad der minder om ujævnheder kan ses når der kommer væv, filt, maling på bagefter. Det er totalt ris til egen røv at springe over hvor gærdet er lavest fordi man er ved at køre sur i spartle og slibebevægelser,,he he (lyder det som om jeg taler af egen erfaring ??? ;o)
    Men du kan helt sikkert få det pænt selvom det er din første gang, bare ta' det stille og roligt og gi' det den tid det ta'r :o) Afhængigt af underlaget skal det måske spartles 3-4 gange

• #7   9. mar 2010 hvis du skal ind og hente alle materialer i xl-byg alligevel så spørg dem om hvad du helt nøjagtigt skal bruge smiley

• #8   9. mar 2010 Ikke en støvmaskine ... men en støvmaske og det er såmænd bare sådan en maske til at sætte foran mund og næse så du ikke indånder alt det usunde støv smiley

• #9   9. mar 2010 Som Tina også skriver så støver det helt vildt, og det er sådan en fin støv som bare kommer ind ALLE steder, så enten få fingre i sådan en støvmaske eller luk og evt. tape døre til resten af huset (go' ide alligevel) hvis der er vinduer så åben dem imens du sliber.
    Det er bare sådan en tung træls støv. Man kan også leje en slibemaskine med støvsuger på,,men det synes jeg kommer lidt an på hvor stor en væg det drejer sig om ?

• #10   9. mar 2010 Hule: Ja lidt erfaring kan man godt hører. he he...

Kim: Er bare bange for de prakker mig alt muligt lort på jeg ikke har brug for.. ender sikkert med jeg kommer hjem med materialer til at bygge et nyt hus!

Har lige fundet ud af der er en kontakt på den ene side af væggen. Det komplicerer jo tingene lidt smiley

• #11   9. mar 2010 Er der en murstensvæg inde bag træpanelerne*?
    I så gald ville jeg med hammer, og mejsel banke alt puds af og pudse væggen op på ny.
    Du skal bruge cement, sand og vand
    Et murerbræt og et pudsebræt af plastik og et med blød overflade.
    Så pudser du op nedefra ved at stryge pudset op. Når du har dækket et stykke pudser du efter med pudsebrættet af plastic. Sådan fortsætter du og til sidst gør du væggen gladt med det bløde pudsebræt (med svamp/filtbelægning) som hele tiden skal være vådt. Det er et kæmpe arbejde, men resultatet holder! og du kan efterfølgende nøjes med at male væggene.

• #12   9. mar 2010 Indfør forbud mod sex med dyr nu !
    ingen problemer med den konttakt,,sæt spartlen ind til kanten på kontakten og træk den udaf ,,bare 5-10cm. ud fra hver kant. Det er lidt lissom når man kanter en væg med maling,,det gør man også så langt ud at man kan komme til med den større pensel/rulle :o)
    Når du først har prøvet det så finder du ud af hvor lækkert et materiale sandspartel i grunden er ,,det minder lidt om modellervoks for voksne,,hi hi ;o)
    Og husk på at jo færre kanter, klatter, o.s.v. du laver,,des mindre er der at slibe bagefter,,jeg kan love dig for at man tænker over det når turen kommer til sandpapiret ;o)

• #13   9. mar 2010 Tastefejl føler døgnets timer - jo senere des flere.....

• #14   9. mar 2010 Miemiv- Night Creatures' Nightmare L
    Thumbs up der ;o)
    Det bliver da i grunden spændende at hære i morgen hvad der egentlig er inde bag de paneler ?? :o)

• #15   9. mar 2010 Miemiv
    Stavefejlene så jeg slet ikke,,jeg begyndte bare straks at spekulere over hvad jeg i grunden lige kunne gå igang med at pudse her ?? :o)
    Og det bliver så skorstenen når det engang tør,,den er frostsprunget en smule efter at jeg løb tør for fyringsolien,,host

• #16   9. mar 2010 og nu vil jeg også lige sige godnat og go' arbejdslyst i morgen :o)

• #17   9. mar 2010 Ha ha okay så en støvmaske, sådan en ved jeg godt hvad er.. FLOT line...

Ja jeg er os lidt spændt på hvad der kommer til at ske...

med hensyn til den kontakt der, den sidder i den væg derskal rives ned...

Det er ikke en murstensvæg men en gasbeton... har det nogen betydning?

• #18   9. mar 2010 Nåå på den måde,,så lirker du bare lige rammen af kontakten, kan gøres med en lille skruetrækker med alm. kærv . Måske du endda er så heldig at træpanelerne er sat på efterfølgende, så du slet ikke skal ha' noget ved kontakten skilt ad ?
    Men det er lidt svært at bedømme når man ikke lige har set den jo :o)

• #19   9. mar 2010 og nope, gasbeton skal bare spartles med sandspartel. Medmindre du vil ha' Rutex/savsmuldstapet på ? For så er det kun nødvendigt at lappe hullerne i muren

• #20   9. mar 2010 Jeg må se på det i morgen. mange mange tak for alle jeres svar, jeg skriver lige i morgen hvordan det er gået smiley

• #21   10. mar 2010 Hulebjørnen - Forankringsgrunder skal IKKE på rå træ men derimod grundmaling til træ

• #22   10. mar 2010 Luise C
    Nåå ja,,jeg sad og tænkte på vægplader,,,spånplade, krydsfiner og gips og sådan,,jeg var vist træt i går,,hi hi

Tak for det :o)

Kommentér på:
Fuldspartle en væg??

Annonce