1.380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Islam og gylle på markerne... ? Islam og gylle på markerne... ?

Ja fjollet overskrift, men kunne ikke lige finde på noget andet..

Idag, på denne skønne forårsdag - breder der ser pludselig en fæl stank over Ringsted og så er det jo ikke svært at gætte sig til hvad bondemanden har spredt på marken denne dag....

Men så kom jeg til at tænke på.... Der er jo mange der af religiøse årsager ikke spiser svinekød.
Men hvad mener de så om at næsten alle danske marker, bliver oversprøjtet med svinelort ?

Ved godt at afgrøderne jo ikke fysisk har svine og kogylle på sig, men det må da alligevel være en ubehagelig tanke.. (Det er det da også lidt for én selv nogen gange *G*)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af 20m hæk 2 sider 3.500 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 38 m hæk 3.500 kr.
  • Installation af vaskemaskine & opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Hækkeklipning 2.204 kr.
  • Siliconefuge på badeværelse 1.900 kr.
  • Havemand til lugning af bed + bortkørsel af affald 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islam og gylle på markerne... ?
  • #1   26. apr 2010 Tja, jeg spiser helst ikke afføring uanset hvilket dyr det kommer fra, men jeg skal nok spise frugt/grønt/korn. Jeg er ret sikker på at det ikke er noget hverken jøder eller muslimer skal tage højde for.

• #2   26. apr 2010 Bønnespire bliver dyrket i det!! i stedenfor kun jord smiley hehe

• #3   26. apr 2010 Selv ikke en okse/ lamme pølse , som er stegt på panden , hvor der tidligere har ligget svinekød må de spise. Så hvis landmanden spreder svine gylle ud over markerne og på frugt og grønt , så tror jeg ikke de må spise det heller?!

• #4   26. apr 2010 De må heller ikke spise vingummier , da der er gelatine i.

• #5   26. apr 2010 Jeg tror ærligt talt ikke de har tænkt over det..

Går man meget op i det, spiser man f.eks ikke på restauranter der serverer svinekød, da du risikerer at kokken har brugt samme kniv til at skære noget svin...

Men tjae... Tror som sagt ikke de har tænkt over det..

• #6   26. apr 2010 Anja cs. Det er muligt , men hvis det skal være helt efter retnings linierne inden for islam , så må de ikke spise noget der kan have været i forbindelse med svin. Egentligt lidt tanke vækkende , når der samtidig står i koranen , at såfremt mennesket står og er ved at dø af sult pga der ingen mad er , udover svin . Så må de godt spise svine kød , men som sagt , så kræver det der intet mad er og ens liv er i fare?!

• #7   26. apr 2010 Jeg har lige spurgt min søde, marokkanske kollega her før og hun spiser ikke svin.
    Hun siger også at alt som der er gelatine i spiser de selvf'ølgelig heller ikke. Men det er svært at kontrollere med f.eks hendes unger.
    For er det måske hjemme hos en legekammerat og bliver budt slik der, så tænker de jo ikke over at der er gelatine i.
    Og det med gylle på markerne sagde hun også at de kunne ikke kontrollere alt, men så meget som muligt.

• #8   26. apr 2010 Altså... Nu kender jeg en del muslimer.. Både tyrkiske og bosniske...

Og de spiser vingummi og de spiser også en burger fra grill baren selv om den er stegt på samme pande, hvor der også blir stegt bacon til en burger.. Og de spiser da også pommes fra samme friture som der er laves pølsemix i...

Men de sætter sig ikk ned og spiser en rød pølse med brød..
    Mange af dem ved ikk engang, hvorfor de ikk spiser svinekød.. De er bare opdraget såen og har ikk været vant til andet.. Men får de børn med en dansker.. Så må deres børn da gerne få røde pølser smiley

• #9   26. apr 2010 Min prinzesse ... Ja kan kun nikke genkendende til den beskrivelse . Hvad er en god muslim , og hvornår overskrider man reglerne ifølge koranen? Det er vist individuelt , og afhængigt af , hvem og hvornår man spørger. Men det er jo en hel anden snak:O)

• #10   26. apr 2010 Det er jo det samme med kristne, nogle lever som biblen siger, og så er der dem der har et mere afslappet forhold til hvad man må og gør.

• #11   26. apr 2010 Puuhh bor du også i Ringsted?
    Jeg kunne også lugte det lige før - og man vænner det mærkeligt nok hurtigt til stanken..

• #12   26. apr 2010 Jeg hørte også her i weekenden at de heller ikke må spise æbleskiver pga palmin ( Svinefedt). Det viste jeg faktisk ikke... Jeg troede det havde noget med årstiden at gøre ;o)
    Det må ikke være sjovt at være muslim i DK, som er et svineproducerende land! Vi spiser jo rigtigt meget svin....

• #13   26. apr 2010 De fleste muslimer går ikke op i det, og dem der gjorde, burde også holde sig helt fra dansk kød - hvis det skulle være helt efter bogen (koranen). Alt kød skal være halal slagtet før indtagelse, dvs. det skal slagtes hvor blodet flosser helt ud af kroppen, mens man siger "ALLAHU AKBAR".. altså gud er stor..
    Hver gang man tager et liv, skal man be et bøn for dyret, og man slagter ved at skære pulsåren over ved struben.. Det er den traditionelle måde at halal-slagte et dyr - om det så er ko eller høne.. smiley

OG LANGT de fleste byer har halal-slagterier, som sælger halal-kød.
    Man skal helt ind til KBH eller ÅRHUS før man finder en halalslagter..

• #14   26. apr 2010 Nemesis -
    Puha nej jeg synes at den var slem. Men tror måske også at det var rimeligt tæt på sdr park, hvor jeg arbejder - at gyllen var blevet spredt :-S

Gitte -
    Ja tror også at det er svært overhovedet ikke at få noget svin indenbords her i Dk smiley

Kommentér på:
Islam og gylle på markerne... ?

Annonce