Søger elevplads dyrepasser Søger elevplads dyrepasser
Hej.
Jeg er en 21 årige tøs som er ved at uddanne mig til dyrepasser. Jeg søger med næb og klør en elevplads og prøver nu også at smide et link her i håb om at nogle kender til nogle steder hvor de kan bruge en. Er interesseret i alt UNDTAGEN forsøgsdyr og heste! Zoologisk have, dyrepark, dyrebutik, internat, pension osv. også selv landbrug vil være super Bare de er godkendt som elevplads.
Jeg håber der er nogle der er nogle der kan hjælpe
Mvh Nanna
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
jeg har hjulpet frivilligt deroppe(sammen med min mand).... bygget jaguar bur,lavet katteanlæg osv.....
Super dejlig lille zoo, med dyrene i focus og et godt arbejdsmiljø.... ved ikke om de mangler pt.... vores kammerat der arbejder deroppe ,snakker vi jævnligt med..
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
nov 2008
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Ja det er min mors
Jep, kender godt zoocentral.dk
Jeg skal starte på 1. hovedforløb d. 11 okt, så derfor jeg overvejer en dyrehandel i et år. Bliver først dyrepasserassistent efter 2. hovedforløb og så derefter videreuddanne mig til dyrepasser
Ja jeg har tænkt rigtig meget på at tage til udlandet - har allerede været i praktik på Island i 4 uger, rigtig spændende! Vil meget gerne til udlandet igen i en længere periode.
Heste har jeg ingen erfaring med overhovedet så derfor ikke heste
nov 2008
nov 2008
jul 2006
Jeg er selv elev med malkekvæg lige nu - og inde for landbruget kan man jo heller ikke skærer alle over en kam
jul 2006
Nej, det har jeg ikke. Det er noget man sammen med sin elevplads finder ud af hvor længe man skal være der. Og så vil jeg også gerne prøve noget nyt. Overvejer meget at tage til udlandet i en halvt års tid. Jeg synes også bare det er svært at finde steder hvor det ikke er friviiligt arbejde.
Tjae, jeg ved bare det ikke er mig. Har som sagt arbejder med forsøgsdyr på skolen. Det interesserer mig ikke må jeg indrømme.
Ja jeg går på Organia. Har snakket lidt med Torben, det var også ham der hjælp mig med at komme til Island så vil prøve at hive fat i ham når jeg kommer på skole igen
jul 2006
Okay, der var vi da heldige os der var på Island. Vi gav omkring 3000 dk for flybillet tur/retur. Og så havde vi ellers 6000 til kost og logi hvor vi fik flere måltider i zoo'en. Det var kun morgenmad og aftensmad vi selv skulle betale og der havde vi en lille the køkken på det hostel vi boede på så det blev bare noget nemt vi købte og lavede der + alt var rigtigt billigt. Så vi havde både råd til at tage i byen, i den blå lagune og køber gaver til os selv og dem derhjemme ud fra de 9000 dk vi fik. Der var også en som kunne bo hos en værstfamilie gratis - hun skulle kun betale for flybillet og havde så ellers bare 6000 dk at bruge for på det hun ville
jul 2006
nov 2008
nov 2008
jul 2006
nov 2008
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 28
denne side bruger de fleste landmænd til at finde deres elever og du kan selv sidde og søge også.
Jeg startede selv med at ville uddanne mig til dyrepasser, men fandt hurtigt ud af at det faktisk ikke var særligt nemt at finde en plads men snakkede med flere zoologiske haver og de sagde at de foretræk elever som havde været i landbrug først, da man derved fik den erfaring man har behov ved at arbejde med store dyr.
jeg selv fik en elevplads på ved et svinelandbrug og ja så blev jeg bidt af det arbejde og er blevet der lige siden hehe :o)
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
For det andet skal din ansøgning udmærke sig positivt, ikke noget med at sende standard-ansøgninger (gælder til alle elev-steder)
Og jo mere relevans du kan få på dit cv jo bedre, praktikophold, udlandsarbejde, frivilligt arbejde osv
Hold øje med de forsk. zoo-hjemmesider ang hvornår de søger elever.
Landbruget kan altid bruge elever, så det er et rigtig godt sted at starte.
Er selv dyrepasserelev i Odsherred Zoo, vi er pt 2 elever og en ny plads bliver først ledig om 2½ år hvis vi begge bliver læretiden ud. Dog har vi mange 2 og 3 måneders praktikanter som igennem sin tid hos os får gode udtalelser og kontakter og dermed held til at få elevpalds i en anden zoo, hvis man vel og mærke udmærker sig i forløbet, og er mobil, dvs villig til at flytte til en anden landsdel.
Men hvis man brænder for faget, kan man ikke tillade sig at være alt for kritisk mht plæreplads, man må groft sagt tage hvad man kan få, det vigtigste må være at få uddannelsen.
Som dyrepasser, uanset speciale, kan man altid søge jobs i anden retning end ens speciale, vi har feks. en med speciale i kvægdrift
Held og lykke med det
nov 2008
jul 2006
Jeg er også frisk på hvad som helst, stort set. Også ligegyldigt hvor i landet det er - for som du også skriver er det rigtig svært at få hvis man ikke er mobil osv. Som skrevet tidligere tænker jeg også meget på at tage til udlandet igen i en periode. Jeg er allerede elev hos en landmand nu her og er færdig d. 8 oktober hvor jeg skal på skole igen - og kunne godt tænkes jeg skulle ud et år mere indenfor landbrug
Okay, det har jeg været lidt i tvivl om man kunne, altså få jobs andre steder end i det man har speciale i, så tak for svar
jul 2006
Søger elevplads dyrepasser