5.609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Søger elevplads dyrepasser Søger elevplads dyrepasser

Hej.
Jeg er en 21 årige tøs som er ved at uddanne mig til dyrepasser. Jeg søger med næb og klør en elevplads og prøver nu også at smide et link her i håb om at nogle kender til nogle steder hvor de kan bruge en. Er interesseret i alt UNDTAGEN forsøgsdyr og heste! Zoologisk have, dyrepark, dyrebutik, internat, pension osv. også selv landbrug vil være super smiley Bare de er godkendt som elevplads.

Jeg håber der er nogle der er nogle der kan hjælpe smiley
Mvh Nanna

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger elevplads dyrepasser
  • #1   19. sep 2010 kender en der arbejder i skærup zoo..... ved de deroppe tager elever ind af og til..
    jeg har hjulpet frivilligt deroppe(sammen med min mand).... bygget jaguar bur,lavet katteanlæg osv.....
    Super dejlig lille zoo, med dyrene i focus og et godt arbejdsmiljø.... ved ikke om de mangler pt.... vores kammerat der arbejder deroppe ,snakker vi jævnligt med..

• #2   19. sep 2010 Hvis du vil være dyrepasser duer det ikke i en dyrehandel de kun godkendt til dyrepasserassisten. Har du overvejet at tage til udlandet? For det er jo enormt svært at komme i zoo herhjemme. Kender du siden www.zoocentral.dk det en side for dyrepassere der bliver der sat opslag op når de forskellige steder søger elever og der er også opslag fra udlandet af og til

• #3   19. sep 2010 Er det din mors profil du bruger? For kan se der i profilen står du er 48 ;). Hvor langt er du i uddannelsen? Og hvorfor vil du i zoo og ikke de andre ting?

• #4   19. sep 2010 Er der sådan du måske kunne hører ad om de kunne bruge en elev i det nye år i skærup zoo ? smiley

Ja det er min mors smiley

Jep, kender godt zoocentral.dk
    Jeg skal starte på 1. hovedforløb d. 11 okt, så derfor jeg overvejer en dyrehandel i et år. Bliver først dyrepasserassistent efter 2. hovedforløb og så derefter videreuddanne mig til dyrepasser smiley

Ja jeg har tænkt rigtig meget på at tage til udlandet - har allerede været i praktik på Island i 4 uger, rigtig spændende! Vil meget gerne til udlandet igen i en længere periode.

Heste har jeg ingen erfaring med overhovedet så derfor ikke heste smiley Forsøgsdyr siger mig bare ikke så meget og så må jeg indrømme jeg ikke er så vild med at dyr bliver brugt til forsøg, det jeg lidt for stor dyreelsker til - men kan godt se det et godt arbejde de gør, uden tvivl smiley

• #5   19. sep 2010 Dorthe: Dyrene i forsøg har det faktisk meget bedre end mange andre dyr. Ved ikke om du har set et rigtig forsøgsdyrs sted? Jeg er snart færdig med specialet forsøg da jeg startede var zoo også drømmen men kom ind i forsøg var også kritisk som dig dengang men det har ændret sig. synes du skal tage ud og se nogen steder før du afskriver det. Lundbeck har b.la også krybdyr i forsøg og der er mange steder hvor det ikke kun er rotter og mus. Men hvis du er klar på at tage til udlandet så synes jeg du skal gå efter det. Det giver rigtig godt i cv'et. Du siger at en gård også vil være ok. og så vil jeg sige at dyrene i forsøgsdyrs branchen har det 20 gange bedre en dem i landbruget kunne aldrig drømme om at arbejde i landbruget. Der er mange flere love i forhold til forsøg end der er i landbruget hvilket sikre dyrene i forsøg bedre forhold

• #6   19. sep 2010 pratikplads. dk eller praktikpladsen.dk har en liste over alle steder er godkendt til elever og du kan se hvornår den næste elev stopper de forskellige steder så du kan se ca. hvornår de måske søger en ny og være i forkøbet

• #7   19. sep 2010 Jo jeg har set det. Både i Odense og på min skole hvor vi selv har en forsøgsdyr stald, både med rotter, mus, kaniner, katte, hunde og grise. Ved godt dyrene ikke lider. Tværtimod. Det er bare ikke mig smiley Har også arbejdet med dem da vi skal rundt over det hele på skolen, både i vores zoo, forsøgsdyrstald, heste og landbruget.

Jeg er selv elev med malkekvæg lige nu - og inde for landbruget kan man jo heller ikke skærer alle over en kam smiley Der er også rigtig mange landbrugs dyr der har det godt. Men ja, er godt klar over der desværre også ses noget andet nogle steder! Det kan være rigtig forfærdeligt, desværre.

• #8   19. sep 2010 Ja det har jeg også hørt noget om smiley

Nej, det har jeg ikke. Det er noget man sammen med sin elevplads finder ud af hvor længe man skal være der. Og så vil jeg også gerne prøve noget nyt. Overvejer meget at tage til udlandet i en halvt års tid. Jeg synes også bare det er svært at finde steder hvor det ikke er friviiligt arbejde.

Tjae, jeg ved bare det ikke er mig. Har som sagt arbejder med forsøgsdyr på skolen. Det interesserer mig ikke må jeg indrømme.

Ja jeg går på Organia. Har snakket lidt med Torben, det var også ham der hjælp mig med at komme til Island så vil prøve at hive fat i ham når jeg kommer på skole igen smiley

• #9   19. sep 2010 Lige præcis. + flybillet, transport, vaccine og evt. sprogskole kommer oven i prisen.

Okay, der var vi da heldige os der var på Island. Vi gav omkring 3000 dk for flybillet tur/retur. Og så havde vi ellers 6000 til kost og logi hvor vi fik flere måltider i zoo'en. Det var kun morgenmad og aftensmad vi selv skulle betale og der havde vi en lille the køkken på det hostel vi boede på så det blev bare noget nemt vi købte og lavede der + alt var rigtigt billigt. Så vi havde både råd til at tage i byen, i den blå lagune og køber gaver til os selv og dem derhjemme ud fra de 9000 dk vi fik. Der var også en som kunne bo hos en værstfamilie gratis - hun skulle kun betale for flybillet og havde så ellers bare 6000 dk at bruge for på det hun ville smiley

• #10   19. sep 2010 Jeg har også kigget lidt på Harnas og andre sider. Og hvergang jeg læser om det har jeg bare lyst til at pakke kufferten meeen, det lige det med alle de penge der smiley Men ja, er helt sikker på det er en oplevelse for livet!!!!

• #11   19. sep 2010 Dorthe: Kender godt skolen det også den jeg går på. Men den kan ikke sammenlignes med et forsøgsdyrs sted. Godt nok er det de samme dyr men der er meget mere i det end pasningen. Du kommer til at lære meget om anatomi, medicin og forskning. Jeg synes ikke det var spændende til at starte på men du lærer faktisk enormt meget om forskning i div. sygdomme udvikling af proteser osv. alt efter hvor du er. Og du genkender ofte folk i tv fordi de forsker der hvor du er. Nogen af vores forskere har f.eks. hvalhjertet fra finhvalen og scanner det og de har også nyrene. det ret spændende at høre om. Så der også adfærds forsøg. Vi har en forsker ved os der har fortalt om et andet forsknings projekt han har lavet et andet sted. Hvor han har forsket i demens hos hunde. Da jeg startede kendte jeg gså kun til de forsøgsdyr der var på skolen og synes heller ikke det var det der tiltrak mig mest men det har godt nok ændret sig ;). Men forstår godt hvis det fordi du ikke kun vil arbejde med mus og rotter på lundbeck har de både hunde, grise, krybdyr, mus og rotter af hva jeg ved af og eleverne bliver vidst sendt rundt i en turnus så de får prøvet lidt af hvert

• #12   19. sep 2010 Der har været en lærer på skolen der er blevet manager for et eller andet wildlife center der hedder Tasikoki. Et sted i udlandet kan ikke huske hvor. Men spørg evt. dennis jensen fra skolen han ved hvem du mener du siger det jeg har skrevet så kan du evt. spørge ham om hjælp til at komme i kontakt med hende evt. på FB hun vil vidst måske godt have nogen gode folk derned så vidt jeg har hørt ved dog ikke hvad man får betalt osv. men tror der er lidt dansker rabat hvis man kontakter hende smiley

• #13   19. sep 2010 Jamen altså det kunne da godt være man skulle overveje det. Lige nu er jeg ret sikker på det vil være mig men ja det kan da ændre sig. Inden jeg blev elev med malkekvæg tænkte jeg det samme om det og det har godt nok også overrasket mig og er faktisk gået hen og blevet lidt vild med køer. Dog er det ikke noget jeg kan se mig selv arbejde med i flere år men det har da givet mere ny erfaring og mere viden om, ja lige koen smiley så tror da helt sikkert jeg vil overveje det en gang til med forsøgsdyr. Jeg har bare lidt den tanke at man er "indelukket" i en labratorium, i sin hvide dragt og ikke kommer ud og ser dagens lys får man får fri eller har en pause. Men der kan det jo så også være jeg ser helt forkert på det smiley

• #14   19. sep 2010 Dorthe: Det kommer nok an på hvor man er. der er flere steder hvor de har får,grise, køer og hunde til at gå ude. Vi har haft frilandsgrise og får i perioder og selvom vi i perioder mest er inde så er der nogen gange nogen ting vi skal ud med så lidt kommer man ud men de steder hvor det kun er mus og rotter kunne jeg godt forestille mig man er inde hele dagen

• #15   20. sep 2010 Hvis du skulle få lyst til en elevplads ved landbruget så gå ind på denne hjemmeside: www.jobstafetten.dk
    denne side bruger de fleste landmænd til at finde deres elever og du kan selv sidde og søge også.
    Jeg startede selv med at ville uddanne mig til dyrepasser, men fandt hurtigt ud af at det faktisk ikke var særligt nemt at finde en plads men snakkede med flere zoologiske haver og de sagde at de foretræk elever som havde været i landbrug først, da man derved fik den erfaring man har behov ved at arbejde med store dyr.
    jeg selv fik en elevplads på ved et svinelandbrug og ja så blev jeg bidt af det arbejde og er blevet der lige siden hehe :o)

• #16   20. sep 2010 synes du selv skal kontakte dem......

• #17   20. sep 2010 Hvis du vil ind i zoo-branchen er det for det første vigtigt at du ikke sender uopfordrede ansøgninger, de ryger stort set altid i skraldespanden (bliver hverken læst eller besvaret)

For det andet skal din ansøgning udmærke sig positivt, ikke noget med at sende standard-ansøgninger (gælder til alle elev-steder)

Og jo mere relevans du kan få på dit cv jo bedre, praktikophold, udlandsarbejde, frivilligt arbejde osv

Hold øje med de forsk. zoo-hjemmesider ang hvornår de søger elever.

Landbruget kan altid bruge elever, så det er et rigtig godt sted at starte.

Er selv dyrepasserelev i Odsherred Zoo, vi er pt 2 elever og en ny plads bliver først ledig om 2½ år hvis vi begge bliver læretiden ud. Dog har vi mange 2 og 3 måneders praktikanter som igennem sin tid hos os får gode udtalelser og kontakter og dermed held til at få elevpalds i en anden zoo, hvis man vel og mærke udmærker sig i forløbet, og er mobil, dvs villig til at flytte til en anden landsdel.

Men hvis man brænder for faget, kan man ikke tillade sig at være alt for kritisk mht plæreplads, man må groft sagt tage hvad man kan få, det vigtigste må være at få uddannelsen.

Som dyrepasser, uanset speciale, kan man altid søge jobs i anden retning end ens speciale, vi har feks. en med speciale i kvægdrift smiley

Held og lykke med det smiley

• #18   20. sep 2010 Tanja: Arbejder sammen med en elev der hedder silas? Ham har jeg gået på grundforløb med smiley

• #19   20. sep 2010 Tanja - Hvordan fik du din elevplads? Dukkede du personligt op ?
    Jeg er også frisk på hvad som helst, stort set. Også ligegyldigt hvor i landet det er - for som du også skriver er det rigtig svært at få hvis man ikke er mobil osv. Som skrevet tidligere tænker jeg også meget på at tage til udlandet igen i en periode. Jeg er allerede elev hos en landmand nu her og er færdig d. 8 oktober hvor jeg skal på skole igen - og kunne godt tænkes jeg skulle ud et år mere indenfor landbrug smiley Men selvfølgelig hvis jeg kunne finde en elevplads i en zoologisk have/dyrepark var det da helt sikkert en drøm der ville gå i opfyldelse.

Okay, det har jeg været lidt i tvivl om man kunne, altså få jobs andre steder end i det man har speciale i, så tak for svar smiley

• #20   20. sep 2010 Kender godt jobstaffetten og layo, og det bliver højst sandsynligt også til et år mere indenfor landbruget - måske grise denne gang smiley Men kunne da være sjovt at komme i en zoologisk have eller lign. når det nu er det jeg rigtig brænder for smiley tak til jer alle for svar

Kommentér på:
Søger elevplads dyrepasser

Annonce