1.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Min tand - del to! Min tand - del to!

Ak ja, så er der mere om tanden..

Nogle husker måske nok jeg fortalte om min tandpine for et par uger siden?..

Jeg var hos tandlægen et par dage efter og få boret et hul ned gennem tanden, for at dræne den for betændelse og lette trykket.

I går var jeg så oppe til første del af min rodbehandling. Han har boret hullet gennem tanden lidt større, og renset det hele igennem, så alle bakterier var væk, for det skal de jo være inden tanden bliver lukket permanent.
Jeg har så fået en tid i næste år, for jeg kan simpelthen ikke fixe flere fridage inden jul (arbejder i butik jo)..

Men ak, noget gik vist galt i går! Da han kom den midlertidige fyldning i gjorde det ondt af helvedes til!!! Jeg var lige ved at tude, heldigvis var det det sidste.
I går aftes sad jeg med ispose på kinden og spiste panodiler regelmæssigt.. Men så ved sengetid var smerten gået væk, jeg var dog en lille bitte smule hævet, men kun på samme måde som inden jeg kom til tandlægen. Tænkte det var fordi han havde rodet rundt..

Men NU, her til morgen, ser jeg ud som om jeg har en af de der vandballoner siddende under kinden.. Puuuh, jeg er hævet.. Kan næsten ikke spise, og det var skideubehageligt at knække mig lige før da jeg stod op..

Har fået en akuttid i efteriddag kl 16.. skal godt nok på arbejde 16.30, men ringer og tager en snak med chefen, for så længe jeg ligner Quasimodo tager jeg IKKE på arbejde...

Dumme dumme tand der bliver ved..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min tand - del to!
  • #1   16. dec 2010 puhhh det lyder godt nok ikke sjovt. jeg er ikke tosset med tandlægen i forvejen.

God bedring smiley

• #2   16. dec 2010 Puuuha, det lyder godt nok ikke sjovt!!! :o(
    Sender lige en bunke god karma din vej

• #3   16. dec 2010 Har du Ikke fået penicillin??

• #4   16. dec 2010 Ansofie,
    nej? Er jo lige stået op, tandlægen har først en tid kl 16..

Han underviser på skolen hver formiddag, så har først sene tider..

• #5   16. dec 2010 Puha hvor er det synd for dig :o(
    Jeg har ikke oplevet noget værre end tandsmerter.

Sidst jeg var til tandlægen og få lavet en knækket tand, gjorde det så ondt om aftenen så jeg hylede og vrælede og Michael måtte ringe til lægevagten som kom med nogle stærke smertestillende *GG*

• #6   16. dec 2010 Anita,
    jeg har heldigvis ikke så ondt i dag.. Der er bare tryk på, og jeg har svært ved at spise..
    Og så har jeg langt værre kvalme end normalt, har allerede kastet op to gange, men det kan være et tilfælde jo..

Har snakket med min chef, og vi har aftalt at jeg ringer når jeg er færdig hos tandlægen.. Og hvis der er travlt må jeg komme ind, for jeg ER jo ikke syg, men er der ikke travlt bliver jeg bare hjemme...
    Vil meget nødig ud blandt folk med det her ansigt..

• #7   16. dec 2010 Uha, en tandbyld..Sorry, men sidder her og små fniser for min far fik dem tit og han så ret sjov ud i sit stakkels "skæve" ansigt.

Men et er sikkert, der er stadig betændelse nede i den tand, der sidder måske en ½mm af roden tilbage nede i en af enderne, det sker tit hvis roden på tanden snor sig.
    Men godt at du har fået den akut-tid, så skulle du gerne få det meget bedre når den er renset ordenligt ud her i eftermiddag.
    Tandbylder forsvinder heldigvis også meget hurtigt, så snart behandlingen er påbegyndt, så Held og Lykke her senere på dagen.*Ss*

• #8   16. dec 2010 Hov tænkte lige at kvalmen kan meget vel være fra panodilerne, man får nemlig kvalme ved "overdosis" og da vi alle er forskellige så kan ikke alle tåle samme dosis som der står på "glasset".

• #9   16. dec 2010 Og så har jeg været hos tandlægen..

Fik pillet fyldningen fra i går ud, og boret til der kom snask ud derfra..

Så skyllede og rensede de, og konstaterede at pusset i kinden, sad over det hele, og ikke på et sted, så de kunne ikke rigtig dræne det med en kanyle..
    Da de så egentlig var færdige, synes han at jeg var for hævet ned mod halsen, så han ville forsøge sig med kanylen alligevel..
    Det gjorde ondt, især fordi de skulle manipulere rundt med pusset i kinden, men de fik taget lidt af det, ved at lave to huller... Så har jeg fået penicillin til 6 dage, og en tid igen i morgen kl. 9.30.. Til at gøre det hele igen :S

Jeg tror dog jeg bliver nødt til at tage på skadestuen senere, for han sagde at jeg IKKE måtte hæve mere ned mod luftvejene.. Jeg har tegnet en streg, og det har allerede spredt sig en smule, så nu giver jeg det lidt tid og holder mig i ro.. Chefen gav mig heldigvis fri til aften..

Og nåårh ja, for lige at cementere mit gode held, kom jeg jo hjem efter tandlægen og gik en tur med hunden, for derefter at opdage at jeg havde låst mig ude.... Så det blev en dejlig lang tur for hunden, mens vi ventede på at min mor kom forbi med ekstranøglen og lukkede mig ind.. Jeg er genial!

• #10   16. dec 2010 Eeeeeei Anja for fanden din ged !

Sender lige lidt held din vej altså... !!!
    Sig til hvis du skal have passet Basse ne dag hvis det ikke hænger sammen med tandlægetider og arbejde.
    Håber ikke regningerne bliver for store ?

Din stakkel *G* Ae ae !!!

• #11   16. dec 2010 Freja,
    jeg tror ikke jeg skal betale for det her..
    Røntgen forleden fik jeg jo gratis, så det her tror jeg hører under "deres fejl"-kategorien.. Eller i hvert fald med rabat, han er rimelig flink ham der Esben..

Rikke,
    Jeg er også rimelig stor.. Der var ingenting i går (udover at det gjorde rigtig ondt) og her i dag er jeg meget stor... Men nu må jeg bare vente og se, og tage mine piller...
    Har bare ikke kunne spise noget hele dagen, og det får jeg ekstra kvalme af, så har gået og knækket mig..

Burde ellers have god karme, for jeg gav en gammel mand et lift i dag, så han ikke skulle vente på bussen i snevejret smiley

• #12   16. dec 2010 Jeg vil også have ham som tandlæge !!!!!!!!!!!

• #13   16. dec 2010 Freja,
    han er også lækker! smiley

Høj, mørk krøllet hår og de blåeste øjne!!!

Blev skidesur på min mor, over at hun sendte mig til tandlægen i sin tid, uden liiiige at forberede mig på at han var HOT..
    Var intet problem for mig at gabe op da, for jeg stod nærmest og savlede da han kom ind smiley

• #14   16. dec 2010 Hold da op for en omgang :s Var da vidst ikke lige hvad du regnede med i sin tid. Puha.
    Sender lige en hel masse god bedring din vej

• #15   16. dec 2010 LOOOL Anja - Jeg skifter med det samme !!! smiley

Tror du man skal have gode tænder for at score en tandlæge ? smiley

• #16   16. dec 2010 Freja,
    hmmm... Altså, jeg har elendige tænder og det er ikke lykkedes mig?

...

Jeg synes jeg mærker et tryk på halsen, men er i tvivl om det bare er min "alm" aftenkvalme.. Synes ikke hævelsen har bevæget sig meget ud over stregen, måske en smule forrest..

Har snakket i tlf. med min mor, og vi blev enige om at give det en lille times tid..

Hvis jeg tager på skadestuen fordi hævelsen generer mine luftveje, hvad gør de så?

• #17   16. dec 2010 Anja - Åh, det håber vi virkelig ikke sker. Øh... Hmm. Kommer vel an på hvad slags hævelse? Hvis det er sådan noget med "noget i", så kan de måske punktere det? Ellers ved jeg det søreme ikke.

• #18   16. dec 2010 Tjae, der er vel ikke så meget at punktere?
    Det er kun 4 timer siden at jeg blev drænet jo...

Men det trykker, og jeg er virkelig i tvivl om det bare er min alm. kvalme eller hævelsen..

Vil heller ikke overreagere og tage på skadestuen for ingenting jo :S

• #19   16. dec 2010 Så har jeg lige været ude at kaste op.. Håber det hjælper lidt på den trykken på halsen..

Kommentér på:
Min tand - del to!

Annonce