Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  D.U.M
  • #1   19. apr 2011 Øhm undskyld mig, men hvad har det med hundeavl at gøre?

• #2   19. apr 2011 Hov.. var også et uheld at den røg herind, valgte forkert i drop down menuen

• #3   19. apr 2011 Ha ha ha... sorry, mine tanker faldt straks på useriøs skod avl *GGG*

• #4   19. apr 2011 Ballerina, er det da ikke også det?

• #5   19. apr 2011 hehe tjo... lige netop

• #6   19. apr 2011 Maria -det sker bare overraskende ofte for D.U.M. sammenlignet med en gennesnittelig voksen dansker;o)

Self KAN der sker uheld -kondomet sprang osv.

Men p-piller er meget tæt på 100% sikre hvis man tager dem korrekt, og det er trods alt ikke så ofte et kondom sprænger.
    Så alle de unger kan da ikke være resultat af prævention der svigtede -det handler vidst mere om manglende evne til bruge prævention eller til at bruge det korrekt

• #7   19. apr 2011 er du blevet enlig mor maria?

• #8   19. apr 2011 nu ser jeg ikk D.U.M men hvor er jeg træt af folk der mener man er som dem bare fordi man er ung mor. der er rent faktisk nogle af os unge mødre der har noget ordentligt i hovedet;-) så et eller 2 afsnit af det engang og fik nok.. og godt jeg ikk er deres børn..

hmm sku lige ud med lidt galle.. hehe..

• #9   19. apr 2011 er så heller ikk på den måde blevet sammenlignet med dem.
    men har hørt den der med så du er ung mor. det er ligesom dem der fra D.U.M..
    plejer så at sige, ja jeg er ung mor og nej ikk ligesom dem, for jeg har hjerne.. hehe
    og ja det jeg har set var så ømt at jeg simpelthen slet ikk har lyst til at se det.

• #10   19. apr 2011 Christina er da ikke den værste til at få børn smiley

Den ene Camilla venter nr. 6 barn smiley

• #11   19. apr 2011 Tjaae, om hendes graviditet er resultatet af skødesløs omgang med prævention, eller om hun har været uheldig skal jeg ikke kunne udtale mig om..

Men man KAN rent faktisk godt blive gravid selvom man beskytter sig..
    Det behøver ikke nødvendigvis betyde at man er snot-dum..

• #12   19. apr 2011 Anja -skriver jo heller ikke at det er umuligt. Der findes ikke prævention der er 100% sikker, men p-piller, kondomer o.l. er MEGET tæt på at være det -hvis det bruges korrekt self.

Så selvom der bestemt kan være en smutter en sjælden gang imellem, så kan jeg simpelthen ikke tro på alle de mange der siger de er blevet gravide trods prævention -det er så bare svært at gætte hvem der ER blandt de meget få der er blevet det, så som udgangspunkt er jeg altså noget skeptisk når folk fortæller at de er blevet gravide trods prævention.

• #13   19. apr 2011 og 6 børn er jo åbenbart ikke et problem, når bare kommeunen betaler -hun går jo på barsel det meste af tiden, og uden fast arbejde imellem, er det jo kommunen er betaler for at hun kan gå hjemme med ungerne.

• #14   19. apr 2011 Michelle,
    nej, jeg køber heller ikke den med at alle dem fra DUM er resultatet af uheld.. Nok mere en lidt skødesløs omgang med prævention..

Men det kan smutte..

• #15   20. apr 2011 Tja nogle folk kan åbenbart bare avle unger på stribe..

• #16   20. apr 2011 Hvad med os andre der bruger forskellige former for prævention. Vi går da ikke rundt og gang på gang bliver gravide ved et uheld. Det handler om ansvarlighed, og der kniber det åbenbart.

Så længe kommunen betaler, har man ingen kvaler. Men jeg fatter ikke at kommunen ikke smækker kassen i. Det er da udnyttelse så det batter. Det er jo i bund og grund os der betaler for det, og det ved jeg ikke lige om jeg har lyst til. Men har vi et valg, nej.

• #17   20. apr 2011 * Christin€ * - Hende med 6 børn er ikke med i programmet mere, hun findes dog på babygalleri smiley Hun er så vidt jeg husker 25 eller 26 år

• #18   20. apr 2011 Konsulent i Proces Ernæring - fan af FCI-tavler . - Jeg kan så berolige dig med at jeg ikke er spor misundelig på hende der venter sit 6. barn, jeg har mere end rigeligt i mit ene barn smiley

• #19   20. apr 2011 Konsulent,
    der har du nemlig en pointe..

Altså, selvfølgelig siger de unge piger de ting de gør - ellers fandtes lydklippet jo ikke! Men de siger uden tvivl også rigtig mange andre ting, som er knap så dumt og chokerende..

Jeg kan huske da DUM startede.. Dengang var det en dokumentar, hvor man fulgte nogle unge mødre i tykt og tyndt. Man så når det lykkedes for dem, og når de havde det svært. Der var både gode mødre med, og dem der klarede det knap så godt.

Nu handler det udelukkende om laveste fællesnævner, og man SKAL være en social taber, for at kunne komme med.. Har du et job, eller en baby daddy er du nærmest allerede dømt ude..

Det er virkelig en skam, for det startede så godt..

• #20   20. apr 2011 Gitte,
    men derfor kan det stadig ske?.. Altså, man KAN blive gravid ved et uheld.

Da min veninde fik sin første for tre år siden, lurede hun aldrig fejlen.. Et par måneder inden undfangelsen, havde hun glemt en p-pille som hun havde taget taget dagen efter, men derudover havde hun ingen fejl lavet.. Det var simpelthen bare en smutter.. Og det sker.

Jeg har da også haft masser af sex med beskytelse uden at blive gravid. Til gengæld er jeg også blevet gravid med beskyttelse.. Det sker af og til, og måske sker det lettere for nogle?...

• #21   20. apr 2011 Konsulent -jeg er ni ikke HELT enig. Self er det ikke HELE sandheden vi ser. Men det vi ser, er jo rent faktisk foregået.
    Jeg synes betsemt osse de har vist nogen unge mødre der har klaret sig rigtig fint, så det er da ikke kun de dårlige sider vi ser.
    Og for enkeltes vedkommende, ser vi nogen (efter min mening) ret grove ting -så uanset om den unge mor så gør det godt på andre punkter, så har det vi har set altså foregået, og i nogen tilfælde er det absolut nok til at jeg synes det er helt absurd at "sådan en" kan få lov at beholde ungen -uden "overvågning" af kommunen.

Jeg er på ingen måde i tvivl om at der osse findes unge mødre der klarer det ganske glimrende -jeg kender da selv nogen stykker der har gjort det rigtig godt.
    Men det er jo oftest ikke disse mennesker der melder sig til de unge mødre. For det skal man jo osse huske -de har SELV valgt at være med, og de VED jo at de bliver filmet, og kan derfor osse vælge en lille smule hvad de viser frem.

Nu har jeg ikke kanal 4 og følger ikke med i D.U.M. men har da set nogen afsnit efterhånden.
    Og nogen af de ting de viser frem, kan jeg altså blive rystet over -osse selvom det givetvis kun er en lille del af deres hverdag

• #22   20. apr 2011 Og herfra er der så i øvrigt ingen misundelse. Jeg er ganske glad for hverken at have børn eller at blive fulgt af et kamerahold;o)

Anja -tror du ikke det hænger lidt sammen med hvilken type mennesker der melder sig til reality-tv.

Dengang serien startede, var der jo tale om et dokumentarprogram der trods alt skulle foregå over en begrænset periode.

Det er ikke helt det samme man ser i dag -og det tror jeg da afspejler sig i hvilke folk der vil melde sig til programmet.

Prøv at kigge på andre reality-serier. Det er altså forholdsvist få "helt almindelige mennesker" (i mangel af bedre ord) der melder sig til sådan nogen programmer

• #23   20. apr 2011 Det er med hundeavl som med menneske avl:
    Kan man det, så gør man det....

• #24   20. apr 2011 Michelle,
    jeg tror du har ret i at mange af de folk der melder sig til reality-programmer, er en helt bestemt type mennesker..

Men derfor tror jeg nu stadig på at de frasorterer dem, der ikke er nok drama ved..

Jeg har hørt om en hel del unge mødre der er blevet afvist. Unge mødre med 1-2 børn, en fast kæreste, et job, unge mødre der ikke har så meget kontakt med kommunen som dem vi ser i programmet..

Jeg tror stadig de ved udmærket hvad de caster efter!...

Og så tror jeg selvfølgelig også du har ret i, at de fleste af de "kloge" selv vælger sådan et program fra.
    Rent personligt ville jeg aldrig deltage i det (nu er jeg også for gammel)..

Et af mine vennepar, blev inviteret til at deltage i et lign. program på tv2 "vores første barn". De skulle repræsentere de unge forældre. Og selvom tv2 har et lidt bedre ry end Kaare Sand, så takkede de nej, for de havde bestemt ikke lyst til at risikere at blive portræteret på den måde vi ser i f.eks DUM..

• #25   20. apr 2011 Anja: Jeg ser "Vores første barn" og forældrene portræteres pænt synes jeg :o)

• #26   20. apr 2011 Sanne,
    det synes jeg også i de afsnit jeg har set..
    Men det var dengang de skulle filme først omgang af det, og mine venner turde simpelthen ikke!.. Eller, pigen ville egentlig gerne, men faderen turde virkelig virkelig ikke.. De var bange for at blive fremstillet skidt..
    De er ellers rigtig gode forældre smiley

• #27   20. apr 2011 Better safe than sorry :o)

• #28   20. apr 2011 når man ka finde på at sige ting som: 'Det ikk' rigtigt, at Lucas ikke får sine grøntsager. Vi får da pomfritter'

og: 'Lægen syntes at jeg var for ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem arto.

og:'Hans Christian er helt vild med cola, han drikker det også om morgenen - ikk' også Hans Christian?? '

så står den altså ikk for godt til på øverste etage.
    jeg er slet ikk fejlfri og de ku sikkert os få mig til at fremstå som jeg ved ikk hva men i det mindste gør jeg alt for min datter for alt den opmærksomhed hun ska ha, den rigtige ernæring og får rørt sig godt og får noget frisk luft hver dag. det er sku det mindste man ka gøre. man står med et stort ansvar for et andet menneskes liv når man har barn og det ska tages seriøst.

citaterne er vist nogle gamle nogle men det var lige hva jeg ku finde af citater.

• #29   20. apr 2011 Hjertet banker,
    det bedste er den hvor Malou Stella skal til fest, og moderen strengt råber "du skal huske at tage dine p-piller! Jeg ved du skal til havnefest!"..

• #30   20. apr 2011 hehe ja den har jeg os læst.. så har man ligesom lagt stilen;-)

• #31   21. apr 2011 konsulent: jamen helt enig. det er klippet og redigeret så det blir bedst mulig underholdning. men skarpe er de tøser sku ikk..
    men jeg ville aldrig nogensinde overveje at være med i sådan noget. ik at jeg ska pudse glorie eller noget men har ikk det behov for at blive set. for det må det jo være

Kommentér på:
D.U.M

Annonce