858 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
D.U.M D.U.M
de unge mødre indlæg
OMG - hvad sker der for Christina!! Gravid igen, med ny fyr, efter 2 mdr.. Hvorfor er det lige at man ikke passer bedre på, når man i forvejen har været enlig mor til én?
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 341
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
Self KAN der sker uheld -kondomet sprang osv.
Men p-piller er meget tæt på 100% sikre hvis man tager dem korrekt, og det er trods alt ikke så ofte et kondom sprænger.
Så alle de unger kan da ikke være resultat af prævention der svigtede -det handler vidst mere om manglende evne til bruge prævention eller til at bruge det korrekt
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
hmm sku lige ud med lidt galle.. hehe..
apr 2007
men har hørt den der med så du er ung mor. det er ligesom dem der fra D.U.M..
plejer så at sige, ja jeg er ung mor og nej ikk ligesom dem, for jeg har hjerne.. hehe
og ja det jeg har set var så ømt at jeg simpelthen slet ikk har lyst til at se det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.636
Den ene Camilla venter nr. 6 barn
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Men man KAN rent faktisk godt blive gravid selvom man beskytter sig..
Det behøver ikke nødvendigvis betyde at man er snot-dum..
jan 2007
Så selvom der bestemt kan være en smutter en sjælden gang imellem, så kan jeg simpelthen ikke tro på alle de mange der siger de er blevet gravide trods prævention -det er så bare svært at gætte hvem der ER blandt de meget få der er blevet det, så som udgangspunkt er jeg altså noget skeptisk når folk fortæller at de er blevet gravide trods prævention.
jan 2007
dec 2008
nej, jeg køber heller ikke den med at alle dem fra DUM er resultatet af uheld.. Nok mere en lidt skødesløs omgang med prævention..
Men det kan smutte..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Så længe kommunen betaler, har man ingen kvaler. Men jeg fatter ikke at kommunen ikke smækker kassen i. Det er da udnyttelse så det batter. Det er jo i bund og grund os der betaler for det, og det ved jeg ikke lige om jeg har lyst til. Men har vi et valg, nej.
okt 2010
okt 2010
dec 2008
der har du nemlig en pointe..
Altså, selvfølgelig siger de unge piger de ting de gør - ellers fandtes lydklippet jo ikke! Men de siger uden tvivl også rigtig mange andre ting, som er knap så dumt og chokerende..
Jeg kan huske da DUM startede.. Dengang var det en dokumentar, hvor man fulgte nogle unge mødre i tykt og tyndt. Man så når det lykkedes for dem, og når de havde det svært. Der var både gode mødre med, og dem der klarede det knap så godt.
Nu handler det udelukkende om laveste fællesnævner, og man SKAL være en social taber, for at kunne komme med.. Har du et job, eller en baby daddy er du nærmest allerede dømt ude..
Det er virkelig en skam, for det startede så godt..
dec 2008
men derfor kan det stadig ske?.. Altså, man KAN blive gravid ved et uheld.
Da min veninde fik sin første for tre år siden, lurede hun aldrig fejlen.. Et par måneder inden undfangelsen, havde hun glemt en p-pille som hun havde taget taget dagen efter, men derudover havde hun ingen fejl lavet.. Det var simpelthen bare en smutter.. Og det sker.
Jeg har da også haft masser af sex med beskytelse uden at blive gravid. Til gengæld er jeg også blevet gravid med beskyttelse.. Det sker af og til, og måske sker det lettere for nogle?...
jan 2007
Jeg synes betsemt osse de har vist nogen unge mødre der har klaret sig rigtig fint, så det er da ikke kun de dårlige sider vi ser.
Og for enkeltes vedkommende, ser vi nogen (efter min mening) ret grove ting -så uanset om den unge mor så gør det godt på andre punkter, så har det vi har set altså foregået, og i nogen tilfælde er det absolut nok til at jeg synes det er helt absurd at "sådan en" kan få lov at beholde ungen -uden "overvågning" af kommunen.
Jeg er på ingen måde i tvivl om at der osse findes unge mødre der klarer det ganske glimrende -jeg kender da selv nogen stykker der har gjort det rigtig godt.
Men det er jo oftest ikke disse mennesker der melder sig til de unge mødre. For det skal man jo osse huske -de har SELV valgt at være med, og de VED jo at de bliver filmet, og kan derfor osse vælge en lille smule hvad de viser frem.
Nu har jeg ikke kanal 4 og følger ikke med i D.U.M. men har da set nogen afsnit efterhånden.
Og nogen af de ting de viser frem, kan jeg altså blive rystet over -osse selvom det givetvis kun er en lille del af deres hverdag
jan 2007
Anja -tror du ikke det hænger lidt sammen med hvilken type mennesker der melder sig til reality-tv.
Dengang serien startede, var der jo tale om et dokumentarprogram der trods alt skulle foregå over en begrænset periode.
Det er ikke helt det samme man ser i dag -og det tror jeg da afspejler sig i hvilke folk der vil melde sig til programmet.
Prøv at kigge på andre reality-serier. Det er altså forholdsvist få "helt almindelige mennesker" (i mangel af bedre ord) der melder sig til sådan nogen programmer
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.991
Kan man det, så gør man det....
dec 2008
jeg tror du har ret i at mange af de folk der melder sig til reality-programmer, er en helt bestemt type mennesker..
Men derfor tror jeg nu stadig på at de frasorterer dem, der ikke er nok drama ved..
Jeg har hørt om en hel del unge mødre der er blevet afvist. Unge mødre med 1-2 børn, en fast kæreste, et job, unge mødre der ikke har så meget kontakt med kommunen som dem vi ser i programmet..
Jeg tror stadig de ved udmærket hvad de caster efter!...
Og så tror jeg selvfølgelig også du har ret i, at de fleste af de "kloge" selv vælger sådan et program fra.
Rent personligt ville jeg aldrig deltage i det (nu er jeg også for gammel)..
Et af mine vennepar, blev inviteret til at deltage i et lign. program på tv2 "vores første barn". De skulle repræsentere de unge forældre. Og selvom tv2 har et lidt bedre ry end Kaare Sand, så takkede de nej, for de havde bestemt ikke lyst til at risikere at blive portræteret på den måde vi ser i f.eks DUM..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.319
dec 2008
det synes jeg også i de afsnit jeg har set..
Men det var dengang de skulle filme først omgang af det, og mine venner turde simpelthen ikke!.. Eller, pigen ville egentlig gerne, men faderen turde virkelig virkelig ikke.. De var bange for at blive fremstillet skidt..
De er ellers rigtig gode forældre
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.319
apr 2007
og: 'Lægen syntes at jeg var for ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem arto.
og:'Hans Christian er helt vild med cola, han drikker det også om morgenen - ikk' også Hans Christian?? '
så står den altså ikk for godt til på øverste etage.
jeg er slet ikk fejlfri og de ku sikkert os få mig til at fremstå som jeg ved ikk hva men i det mindste gør jeg alt for min datter for alt den opmærksomhed hun ska ha, den rigtige ernæring og får rørt sig godt og får noget frisk luft hver dag. det er sku det mindste man ka gøre. man står med et stort ansvar for et andet menneskes liv når man har barn og det ska tages seriøst.
citaterne er vist nogle gamle nogle men det var lige hva jeg ku finde af citater.
dec 2008
det bedste er den hvor Malou Stella skal til fest, og moderen strengt råber "du skal huske at tage dine p-piller! Jeg ved du skal til havnefest!"..
apr 2007
apr 2007
men jeg ville aldrig nogensinde overveje at være med i sådan noget. ik at jeg ska pudse glorie eller noget men har ikk det behov for at blive set. for det må det jo være
D.U.M