2.667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Altid syg = dårligt immunforsvar? Altid syg = dårligt immunforsvar?

Jeg er ALTID syg.. det er pisse irriterende, for har mange sygedage og når kun liiige at blive rask, så er der en der nyser i bussen oog BANG så er jeg syg igen suuuk..

Har lige haft lungebetændelse for 2-3 uger siden der blev behandlet med antibiotika OG prednison fordi jeg ik ku blive rask, og for 3 dage siden blev jeg drønforkølet fordi jeg er startet på nyt studie hvor der sidder mange og snotter..Har gerne lungebetændelse 2-3 gange om året fx( har også astma)

Er mit immunforsvar bare ekstremt dårligt eller hvad fanden er der galt med mig?
Jeg spiser sundt og varieret, ryger ikke, drikker 1-2 gange om året og får masser af luft mm..

Hvad pokker kan jeg mere gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altid syg = dårligt immunforsvar?
  • #1   21. sep 2012 Det var da fuldstændig vanvittigt at behandle dig med immunnedsættende medicin, når du får infektioner hele tiden...

Hvordan ser det ud med dit vitaminspejl?
    Bl. a. D-vitamin er altafgørende for immunsystemets effekt - en læge tjekket det?

• #2   21. sep 2012 Jeg har diabetes og mit immunforsvar er ikke supergodt - jeg hjælper det på vej ved at tage D-vitaminer og stærke C-vitaminer, jeg har ikke haft så meget som en forkølelse i to år. Jeg motioner og spiser sundt, men ryger smiley Jeg fik taget blodprøve hos lægen, og jeg var i stærk D-vitaminmangel.

• #3   21. sep 2012 Når jeg får lungebetændelse, så får jeg også altid prednison, fordi ellers kan jeg ikke blive rask. Stress har en stor betydning for mit imumforsvard, har jeg fundet ud af..Før jeg stoppe med at køre i fast aftenvagt, havde jeg altid mindst 3 lungebetændelser om året.
    Nu hvor jeg er stoppet, har jeg i 2 år ikke haft lungebetændelse overhovedet.

• #4   21. sep 2012 Ja, jeg er klar over, at man symptombehandler folk med lungebetændelse med prednisolon - men har man problemer der rækker ud over det og disse er relateret til et svækket immunsystem, så gør man jo altså kun tingene værre.

Specielt hvis man som læge ikke i det mindste forsøger sig med en udredning i forhold til årsagen til hyppige infektioner.

Er helt enig i forhold til stress. Hvis der er noget, der ødelægger kroppens forsvarsværk, så er det det.

• #5   21. sep 2012 Jeg har ik fået tjekket noget med vitaminet hos lægen. Jeg har i de sidste par år fået prednison kure flere gange om året netop pga jeg ikke kan blive rask smiley jeg arbejder om natten nogen gange skal det tilføjes

• #6   21. sep 2012 Ydrk... Du må bede din læge om en ordentlig udredning.

• #7   21. sep 2012 Ja jeg hader det os men det virker.. Det er det eller en uge på hospitalet hvor de alligevel giver mig prednison smiley Hmm skal man bare sige til lægen at man gerne vil ha tjekket ens værdier eller ?

• #8   21. sep 2012 Du skal naturligvis beskrive din bekymring for de hyppige og genstridige infektioner og så netop bede ham tage de relevante blodprøver.
    Husk at nævn D-vitamin - de tager den sjældent pr. automatik fordi den er lidt bøvlet.

• #9   22. sep 2012 Bed lægen om at undersøge om du ikke bare har astma, men kol. Kol kan man også få selv om man ikke har røget.

• #10   15. okt 2012 Er du tjekket for fødevare allergi?

Kommentér på:
Altid syg = dårligt immunforsvar?

Annonce