Hoste - Brækrefleks? :-( Hoste - Brækrefleks? :-(
Tirsdag morgen vågnede jeg op til en go omgang sygdom, ville selv kalde det en influenza, men lægen sagde i fredags at det er en "virus" :s ..
- Nå, men sagen er den, at jeg vil jo MEGET gerne være rask inden juleaften mandag, og har derfor 1 dag tilbage at blive rask i. Jeg hoster SÅ meget, jeg er så afkræftet at jeg dårligt kan stå på mine ben når jeg skal på toilettet uden de er ved at gi' efter under mig .
Men når jeg hoster, må jeg nærmest "stoppe" hosten fordi det udløser min brækrefleks hver gang jeg prøver på at hoste.
- Er der nogle søde mennesker der har nogle råd til at holde brækrefleksen nede?
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
Jeg sidder selv og kaster te og suppe ned i umenneskelige mængder, fordi jeg har ondt i halsen - og hoster slemt, som dig!
Jeg får også påvirket brækrefleksen hvis jeg hoster meget. Men desværre aner jeg ikke hvordan man som sådan undgår det helt. Jeg sørger bare for at drikke varmt osv. Sådan at (ja sorry ækle detaljer!) at slim mm. man hoster, forbliver løst og ikke får lov at "sætte sig". For nu sværere det er at hoste det der nu irriterer halsen op, nu mere oplever jeg også, at jeg påvirker brækrefleksen, men hvis det er relativt nemt at hoste halsen "i orden", så sker der ikke så meget + det er meget mindre smertefuldt når ikke det sætter sig
God bedring! Ellers må jeg sende dig en medlidende tanke d. 24. For jeg når nok ikke at få det meget bedre, havde feber i morges
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 256
- Både og.
Hosten er meget tør indtil jeg har hostet 3-4 gange efter hinanden, så er det som om det løsner slimen lidt, men når jeg så skal lave det "store" host for at få slimet op så kommet brækrefleksen, også må jeg stoppe midt i hostet
Jeg har prøvet de der slimopløsende man kommer i et glas vand, men kan slet ikk hoste det op pga, den der dumme brækrefleks heletiden kommer
maj 2010
- Derfor jeg var hos lægen i fredags, men han sagde at når det "bare" er en virus er der ikke noget at gøre så fik intet medicin eller noget
maj 2010
- Det kunne være det skulle prøves her til aften, men det godt nok ikke meget mad der kommer ned for tiden, har ingen apetit
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
maj 2010
- Jeg har også drukket the uafbrudt de sidste par dage, men uanset om det er the eller suppe så er alt ved at blive så vammelt for mig at jeg næsten kun kan få lidt koldt vand ned :'/
maj 2010
- De hedder mucolysin, men synes ikke det har nogen virkning idet jeg ikke kan hoste pga brækfornemmelsen
maj 2010
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Echinacea purpurea (purpursolhat) skulle også være godt. Nogle dråber i et halvt glas vand.
Rigtig god bedring ig forhåbentligt god jul
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Men udfra det du fortæller, så skal du nok ikke sætte næsen for meget op efter at være frisk juleaften. Men du kan måske afhjælpe symptomerne selve juleaften ved at snuppe et par Panodil e.l. og så godt med lakridser/bolcher m.m. Og så dejse omkuld i sengen når juleaften er slut.
Rigtig god bedring.
Hoste - Brækrefleks? :-(