6.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvordan - tænde gasovn? Hvordan - tænde gasovn?

Hejsa.

Jeg passer hund for mine plejeforældre, og de har gaskomfur. Jeg går ud fra, at ovnen også er tilkoblet gas.

Jeg har købt en frysepizza, som jeg meget, meget gerne vil kunne tilberede i ovnen, men jeg har ingen idé om, hvordan jeg tænder for denne her ovn, og jeg kan ikke få fat i mine plejeforældre.

Jeg håber, der er nogen herinde, der kan hjælpe mig.

Jeg har prøvet at søge på google, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge.

Mærket er: SMEG.
Det er det eneste, jeg umiddelbart ved om den.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan - tænde gasovn?
  • #2   8. jun 2013 hmm... der sker ikke noget som helst, når jeg drejer på knapperne smiley

Jeg får lige taget et billede er termostaterne og lægger herind.

Øjeblik smiley

• #3   8. jun 2013 ...

profilbillede
  • #4   8. jun 2013 Det er længe siden jeg har haft en gasovn, men mener der skal være et lille rør i bunden inden i ovnen når lågen er åben....

Drejer du kun på den nederste knap? for tror du skal havde den øverste hen og stå på den med propellen og de 2 lodrette parenteser (varmluft ikon), tror ikke det er en gas ovn....

• #5   8. jun 2013 Nu har jeg snakket med min tante, som jeg ved, har haft gaskomfur i mange år. Det er højst sandsynligt en el-ovn, men den virker ikke..

Der er hverken lys eller varme, og varmluftsblæseren starter heller ikke. Og det er ligegyldigt hvilken rækkefølge jeg forsøger mig med.

De plejer at have en miniovn, men den er her ikke denne gang, så mon ikke miniovnen har været anskaffet, fordi den rigtige ovn ikke virker. Det er mit gæt i hvert fald.

I skal have tusind tak for hjælpen smiley

• #6   8. jun 2013 Øv da osse, så må du hitte noget andet at spise ;o) også giv dem en pegefinger for ikke at fortælle dig det med ovnen når de er tilbage ;oP

• #7   8. jun 2013 De har muligvis fortalt mig det, men det har været rigtig lang tid siden. Jeg har aldrig brugt ovn, når jeg har passet deres hund...

Hmm... mon man som "straf" skulle tage de to frosne lamme-mørbrad op og spise smiley

Ej... der er ikke det rigtoge tilbehør smiley

• #8   8. jun 2013 hahaha jamen et eller andet skal du da have ;o)

• #9   8. jun 2013 hehe smiley ja

Det bliver pocheret laks med pstapenne, fine ærter og bernaisesauce (det kan jeg spise til stort set alt), og så er der lækre, spiseklare avokadoer i køleskabet. Det overvejer jeg kraftigt at spise til også... På en eller anden måde.

Jeg glæder mig allerede, og det er heldigvis noget, der er ret hurtigt at lave smiley

• #10   8. jun 2013 hehehe velbekomme ;o)

• #11   8. jun 2013 Det hjalp min tante mig også med at tjekke, og min onkel spurgte til det hele, da min tante spurgte ham om hjælp.

Det går nok.

Ved nærmere eftertanke er laks en del sundere end frost-pizza.

Jeg har for øvrigt droppet bearnaisesaucen, og bruger avokado som dip i stedet. Endnu sundere smiley
    Der er også røget laks i køleskabet. Det tror jeg, vil give et rigtig lækkert røget "spark" til det hele.
    Laksen kom i vandet frossent, så jeg tilbereder det nænsomt. Pastaen er færdig, og laksen får lige et øjeblik mere.

Jeg glæder mig faktisk til mit improviserede og sunde aftensmåltid smiley

(Og ærgrer mig ikke så meget over, at kæresten sidder og spiser svinemørbrad derhjemme smiley )

• #12   8. jun 2013 hehe hvor du hygger om dig selv, det er rart man kan det engang imellem ;o)

• #13   8. jun 2013 Min erstatning for frysepizza smiley

profilbillede
  • #15   8. jun 2013 Haha smiley

Jeg takker for tilbuddet, men jeg er i fuld gang med at spise smiley

Kommentér på:
Hvordan - tænde gasovn?

Annonce