1.951 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548

Anbefal en bil Anbefal en bil

Jeg tror lidt jeg opgiver bilgalleri..

De går næsten for meget op i bilerne derinde. Den ene sværger jo til det ene mærke og den anden til det andet..

Jeg skal bruge nogle erfaringer med robuste biler. Biler der bare kører i en evighed og sjældent besøger værkstedet.. Vi skal bruge en lab ikke en OEB smiley Så er alle vidst med.

Det skal være en bil hvor reservedelene ikke koster en bondegård.

Kort sagt en hamrende robust bil der kører flere 100 km uden at have besøgt værkstedet en gang om måneden smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal en bil
  • #1   30. mar 2014 VW!! Meget gerne en golf..
    Den er nærmest så idiotsikker som den kan blive og reservedelene er billige i forhold til mange andre mærker..
    Det er ikke unormalt at en golf kører 500.000 km før der kommer større problemer med motoren..

• #2   30. mar 2014 Toyata har i mange år ligget i top med driftssikre biler, og ikke så dyre reservedele ... og ja VW men det er generelt et dyrt mærke at købe .. de senere år har Skoda også fået fine anmeldelser ....

• #3   30. mar 2014 Tak smiley

Kom gerne med flere erfaringer!

• #4   30. mar 2014 Golf.

• #5   30. mar 2014 Vi har Toyota.... og har nu kørt 45.000 uden at den har haft brug for et værksted smiley

jeg var ikke imponeret af Toyota før.... men det har dælme ændret sig smiley

Var også glad for BMW smiley men det er selvf. en anden prisklasse i anskaffelsespris smiley

• #6   30. mar 2014 De har kørt noget mere end 45.000 km de biler som vi har råd til at kaste penge efter smiley

• #7   30. mar 2014 Helt klart VW!
    Jeg har haft Polo Hit, Passat og kører nu Polo Classic, og de har alle været ekstremt driftsikre, billige og en bil man føler sig sikker i.
    Min Polo Hit gav jeg under 20000 for og jeg kørte i den i tre år uden nævneværdige udgifter. Den blev kaldt farmerbilen, for jeg arbejdede som pædagogmedhjælper i en naturbørnehave, og jeg havde ofte en halmballe bagi til dyrene på gården...der var ingen fine fornemmelser der.. smiley
    Passaten slæbte af sted på hundebure med 2 store hunde og med hestetrailer med 2 kæmpe store heste, og den var bare sikker hver gang.
    Min nuværende Polo Classic, jamen den kører bare. Den er fra 1997 og den triller direkte gennem syn den ene gang efter den anden.
    Den har fået lavet noget til 5000 kr én gang mens jeg har haft den, ellers har det været vedligehold som olieskift, rustbehandling osv.
    Jeg købte den privat, og havde en mekaniker kammerat med ude og se den og godkende den.
    Ingen af bilerne har nogensinde svigtet mht at starte, uanset hvor koldt det har været.
    God fornøjelse med bilkøbet.

• #8   30. mar 2014 du bliver nød til at komme med lidt facts... hvad er budgettet.. hvad er kørsels behovet. hvor mange skal der kunne sidde i bilen.. osv. det er ikke helt ligegyldigt om det er dig og hunden. eller om i er en familie på 6 smiley

MEN jeg er så en af de der BG drenge der går for højt op i tingene.. jeg vil til enhver tid anbefale en toyota alternativt en subaru.. subaru er vildt undervurderet i DK. de vinder næsten hvert år tilfredshedstest i englang pga. deres driftsikkerhed,

• #9   30. mar 2014 winnnie føler du dig sikker i en polo hit?? så skal der vist ikke meget til hva smiley den har hverken abs. airbag eller noget som helst andet sikkerhedsudstyr udover selen smiley

• #10   30. mar 2014 Mig, kæreste og hund skal kunne være i bilen, og holder den nogle år, så kommer der nok et minimenneske til også, som gerne må kunne være i bilen.

Har bilen træk er det ikke så vigtigt med bagagerumsplads, for så kan barnevognen være i sådan et udvendigt bagagerum smiley

Budgettet til indkøb af bil er lavt. Eller ja generelt er det lavt. Derfor er det vigtigt for os at det er en bil der kører mere end den er på værksted.

20.000,- til indkøb ca.
    Vi kører nok ikke mere end 12.000 km om året

• #11   30. mar 2014 Steffen - ha ha....det er altså mange år siden jeg kørte Polo Hit, så det med sikkerheden var ikke lige det jeg tænkte mest på dengang. Jeg føler mig meget sikker i min nuværende bil, den er solid og robust.
    Men Hitten den var nu noget ganske særligt... smiley

• #12   30. mar 2014 toyota corolla er nok den mest driftsikre bil. ville aldrig købe en vw, så hellere en skoda eller seat. Der spare du lige 10-20% for samme bil. vw er bare et mærke med af for mange fanboys, selvom det da klart er en god bil. ellers bør du måske overveje en mercedes? den køre langt og går aldrig i stykker. det er selvfølgelig en gammel sag du får for 20.000 smiley

• #13   30. mar 2014 ok. kig på en toyota carina STC. sørg for at købe den i en 2,0. de burde kunne fåes til omkring 15000. hold øje med rust i skærmkanter ellers burde der ikke være noget. de er temlig billig i resevedele, og de er uhyre driftsikre ok sikkerhedsmæssigt med airbag og abs, og så er der også plads til barnevognen om et par år.

• #15   30. mar 2014 Jeg kan ikke køre carina'en Steffen.. Jeg har prøvet at køre sådan en, og jeg er bare 2 lorte høj, og carina'en kan ikke indstilles til sådan en bette lort som mig

• #16   30. mar 2014 Skal kunne køre min. 15,4 km/l hvis det er benzin eller 28,1 km/l hvis det er diesel

• #17   30. mar 2014 Vi har en Kia rio 1,1 diesel fra 2012. Jeg har til hverdag kørt 200 km i den hver dag. Hvis man kører pænt, kan den nemt kører 25 km på literen.

• #18   30. mar 2014 ok. smiley du finder overhovedet ingen bil der køre 28,1 til det budget. og med det kørselsbehov skal du heller ikke have en diesel. så er du sikker på værkstedsregninger.. hvor har du fået de km/l tal fra?? de er meget specifikke..

• #19   30. mar 2014 men det er ikke langt nok, og det er ud fra hvad fabrikken har oplyst smiley

• #20   30. mar 2014 stella den vil du sikkert heller ikke sælge hende for 20000 smiley

• #21   30. mar 2014 Jeg har en Fiat punto fra 95. Køre godt har kørt (ca 200.000) var mega billig og resservedele får man kastet i nakken til ingenting. Også fejler den sjældent noget smiley

Også en Fiat jo bare en mega lækker bil smiley

profilbillede
  • #22   30. mar 2014 Nej jeg regner heller ikke med Diesel, og det eneste jeg har set i den prisklasse er en smart car smiley

Det er ud fra grøn afgift smiley Så hvad der er budgetteret til

• #24   30. mar 2014 Steffen C: Arggg nej det ville jeg være ked af. Jeg havde ikke lige set budgettet.

• #25   30. mar 2014 ok. smiley

• #26   30. mar 2014 Koma

Jeg kan se markedet til den pris bugner med fiat punto, men nogen siger fiat er noget møg og ikke billigt i reservedele.. Ellers har jeg "forelsket" mig i en fiat panda, men har dog ikke prøvekørt en, og hvis det er helt galt med fiat så må jeg jo falde for noget andet smiley

• #27   30. mar 2014 Steffen

Jeg ved godt hvad der dukker op på bilbasen.. Men jeg kan jo ikke se hvor robust bilen har ry for at være og hvad sådan en koster at reparere

• #28   30. mar 2014 det er korrekt, men jeg sværger som sagt til toyota og har derfor valgt dem. smiley
    en yaris er en ganske driftsikker bil. sliddele er ikke synderligt dyre og jeg kender ikke til nogen kendte problemer med dem.

• #29   30. mar 2014 okay.. Tror faktisk der er en enkelt yaris smiley

• #30   30. mar 2014 det link jeg kom med er fyldt med yaris smiley

• #31   30. mar 2014 og husk det er forhandlere. der er også 3 privat mener jeg. du mister jo garantien men du får den jo så lidt billigere igen smiley

• #32   30. mar 2014 Toyota Yaris det er sagen den kører som den skal og har ikke problemer med min... smiley

• #33   30. mar 2014 Eij! Steffen smiley

Det er da vildt underligt!? Så mange kommer der ikke når man ikke søger specifikt på den model smiley

Kan det være fordi jeg sætter hak i "nysynet"?

• #34   30. mar 2014 det kan godt være smiley de fleste her er fra forhandlere så de vil oftest være nysynet, du skal dog være opmærksom på at det er lavet så biler nu bliver synet udfra den dato de første gang blev registret så selvom du køber en nysynet bil nu kan det godt ske den skal synes igen til efteråret hvis det lige passer med den dato.

• #35   30. mar 2014 Holy moly det var en god oplysning Steffen! Kan jeg et eller andet sted se en oversigt over hvornår de skal synes igen så?

Jeg fandt ud af det.. Jeg sætter dem til at have kørt maks 200.000 km fordi jeg har fået at vide at 300.000 km så er sådan en bil død

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #36   30. mar 2014 Min mor kører i en Panda, og hun er rigtig glad for den. Hun købte den fra ny af og har indtil videre kørt i 4 år uden større værkstedsregninger.

På de 4 år hun har haft den har den fået nyt oliefilter, skiftet olien (Self.), strammet til, også et enkelt dækskift og afbalancering.

Og hun vil vel og mærket ikke af med hendes smiley Også er den god da sædet kan pumpes op (Hun har hofteproblemer så hendes er købt som handicap bil, men med standard udstyr)

Hun bruger omkring 1300 kr i måneden på benzin og hun kører 60 km 5 dage i ugen smiley

• #37   30. mar 2014 det var den også i gamle dage.. nyere biler kan køre det uden problemer hvis man overholder service. men når man køber biler i den prisklasse skal man forvente at der skal skiftes lidt sliddele engang imellem. motoren er det mindste af det, men bøsninger og affjedring osv, du kan slå en evt. nr. plade op her http://www.nummerplade.net/synsrapport-og-synsdato.html

• #38   30. mar 2014 Men de har jo langt fra nummerplade på alle sammen smiley

Hvad er at overholde service? Hvor tit skal man afsted til det?

Hvilke dele er godt hvis de er udskiftet inden køb?

Hvor langt er så ok at de har kørt, hvis de snilt klarer at køre længere end 300.000 km?

• #39   30. mar 2014 det er der nemlig ikke nej smiley men det bliver du nød til at høre sælger om smiley

toyota køre med 15000 km service interval. hvis i selv kan gøre det spare man en del der, det er forskelligt hvad der kal gøre, men der skal som minimum skiftes olie og oliefilter, luftfilter. kontrollers og smøres bremser. evt. skifte bremsevæske, sådan nogle ting..

det er svært at sige hvad der vil være en god ting der er skiftet. det vil jo være godt hvis alle sliddele var skiftet men det er de ikke:-) men støddæmper ihvertfald. hvilket de sikkert også er på biler der har kørt så langt.

det er igen svært at sge hvad der er ok de har kørt.. de kommer altså bare HELT an åpå hvordan den er serviceret,, det vil være rigtig godt hvis du kan finde en med komplet servicebog, men du skal nok ikke regne med at der er så mange af dem. men imellem 2 og 300000 vil jeg ikke være så urolig for det, i køre heller ikke særligt meget så der vil være bil en en del år med den rigtige behandlig.. jeg kender til en toyota hiace (varebil) der køre som pakkepost. den har kørt over 1million km nu her fra DK, så vedligeholdelse er bare alt, og det er ligemeget hvilken bil valget falder på

• #40   30. mar 2014 Steffen

Lyder jeg som en som selv kan lave noget som helst på en bil? smiley Og hvad er så sliddelene?

Der var nemlig bare en på BG der havde skiftet rigtig meget, og folk skrev at det var jo slidtagedelene. tænkte jeg det var godt at gå efter biler der havde fået skiftet noget af det, men jeg ved jo ikke helt hvad det er.

Jeg ved ikke om vores kørselsbehov kune ændre sig, og da vi ikke har haft bil før, er det smadder svært at sige smiley

• #41   30. mar 2014 ha ha nej det gør du ikke smiley men det kunne jo være din kæreste eller en ven kunne, det er ret simple ting hvis man lige ved hvordan :.-)

ok. jamen det er lidt svært at sige. men bøsninger osv. i undervognen. støddæmper. koblingen. men du skal vre forberedt på at hvis du køber den ved en forhandler aner de oftest ikke hvad der er skiftet på den iløbet af dens levetid da de sikkert bare har fået den i bytte.

ja det er svært at sige. og når man får bil bruger tager man nok også cyklen sjældnere end man ellers havde gjort

• #42   30. mar 2014 Tusind tak for hjælpen Steffen!

• #43   30. mar 2014 ingen problem smiley du skriver bare hvis der er andet omkring bilkøbet du er i tvivl om smiley

• #44   30. mar 2014 Tak! Det tilbud vil jeg nok benytte mig af! smiley

• #47   31. mar 2014 Altså jeg sværger til Ford og har en Mondeo stationcar. Stor bil, med meget plads. Jeg elsker min bil, den har alt jeg vil have, 5 sæder, stort bagagerum, træk osv.
    MEN den kører ikke langt på literen.

Toyota er mine forældre glade for. De har lige solgt deres gamle Toyota Corolla stationcar fra 1996, for 15.000 kr., INGEN rust eller andre problemer.

• #48   31. mar 2014 KD

jeg vil klart anbefale dig at købe en brugt bil der kun har haft en ejer og som har passet bilen med service bog udfyldt og det hele, men du skal klart forberede dig på at have løbende værksteds regninger med gamle brugte biler det skal have mere vedligeholdelse..

Men en anden måde at få en en billig bil på er.. hvis du kender en mekanikker med adgang til værksted, så er det ud og finde en bil som er uden rust men du kan få til skrot pris og så er det ellers en tur forbi ophuggeren og shoppe, for under 20.000 kan du få en go brugt bil som har fået skiftet det meste også skal der ikke tænkes på det i et godt stykke tid.

• #49   31. mar 2014 Min far har denne tilsalg.. Ved ikke om det kunne være noget?
    Der kan sagtens , og uden problemer , sidde en labrador bagi.
    Min far er 2. ejer , og bilen er hentet i Tyskland.

(link fjernet)

• #50   31. mar 2014 Ser helst at årgangen ikke er ældre end 1997 og corolla'en kører vidst ikke helt langt nok smiley Men tak for tippet

• #52   31. mar 2014 Jeg er vidst kommet frem til at vi skal prøve toyota yaris, opel corsa og opel agila

• #54   31. mar 2014 Ja godt tip, tak smiley

• #55   31. mar 2014 Jeg har altså ikke læst hele tråden.

Men min gamle spand af en Toyota holder bare. Den starter trofast hver gang og den holder til alt.
    Min er fra 97 og st.car. Og er absolut ikke den eneste på vejene med sådan en.

Jeg har haft den i 5 år og ja, det har ikke været dyre ting, der har skulle laves igennem tiden. Det, som har kostet, har været kilderemmen (hedder det ik det?), men den skal jo skiftes, uanset hvilken bil, man kører i...

• #56   31. mar 2014 mange. (jeg selv inkl) har en holdning til franske biler.. særligt citroen og peugeot, jeg skal nok holde min mening for mig selv, du skal dog være opmærksom på at en xsara køre med en hydralisk affjedring. går den i stykker koster det en del mere at lave end bilen er værd.

• #58   5. apr 2014 Vi har haft over 30 biler i husstanden.

Mazda 626/6, Corolla, Primera, Passat, Polo 6N, Fiesta (2006) i prisklassen 30-100.000,- har alle kørt problemfrit udover batteri skift og alm. vedligeholdelse.

Franske biler, samt ældre Ford og en enkelte Opel har kun givet problemer.

Køber du en bil der kun er 3-5 år gammel, så kommer der sikkert kun lidt bremser , udstødning og måske dæk inden for en kort årrække.
    Kikker du biler der er 10+ år. så skal du vide hvad du skal kikke efter.

• #59   5. apr 2014 Her i huset har vi haft alt fra amerikaner, tyske, franske og japanske biler..

Flere Toyota( en del corolla'er, supra mk3, supra mk4, celica)
    Mercedes (w210, sprinter, vito)
    Audi (a6, a3)
    BMW (e46,e30, e34)
    VW ( transporter, golf 3, golf 2,)
    Opel ( 1 vectra)
    Peugeot ( 307)
    Chevolet ( trail blazer, blazer, el Camino og mange flere)

Har haft mange flere biler... man finder ud af hvilke biler man skal holde sig til smiley

En ting vi ved er at vi aldrig skal ha franske biler igen.. 1 fransk var for meget smiley
    Opel var også for meget!

Sværger helst til Toyota og vw hvis man skal have en til 20.000kr som er forholdvis driftsikker..

Jeg kører lige nu selv i en Audi a3 som har kørt 460.000km og den kører stadig som en drøm.. 7,9,13 for det! smiley

• #61   6. apr 2014 En gti overholder vist ikke kravene for vægtafgiften:-)

Kommentér på:
Anbefal en bil

Annonce