Bøvl med Telia Bøvl med Telia
Hej fantastiske HG'er
I plejer altid, at kunne hjælpe, så please help me
Situationen er sådan, at min nabo har sagt ja til et tilbud fra Telia og hun ville derfor spare noget med 400 kr.
Det indebar mobil, tv og internet.
Hun har så efterfølgende fået en mail om, at der ikke er et brugbart telefonstik og at det derfor vil koste noget med 800 kr, at få sendt en teknikker ud og ordne dette. Det ønsker hun ikke.
Efterfølgende har vi regnet ud, at dette nye tilbud faktisk er dyre end hendes nuværende priser.
Der udover solgte de hende en mobil (Huawei Y5ii) til 1,-, oplyste hende om, at det var den nyeste model (hvilket det ikke er!) og forsøgte at sælge hende en tablet af samme mærke som hun pænt takkede NEJ tak til.
Dagen efter kom posten med to pakker.
En med mobilen og en med tabletten.
Hun har så i går afleveret pakken med tabletten og sendt den retur, og skulle betale 100 kr for dette.
Hun ringede i dag ind til Telia og oplyste dem om dette, de var ligeglade og mente ikke, at det var deres problem.
Men..
Mobilen ville jeg gerne have og købte den derfor af min nabo. Har åbnet æsken med mobilen men dog ikke taget den i brug endnu.
Naboen har fortrudt og vil derfor ringe ind til Telia og bruge sine 14 dages fortrydelsesret. Vi står med håret i postkassen nu, fordi nu kommer vi vel til, at betale fuld pris for mobilen (2.150,50 kr) i de 6 mdr. den er bundet i. Jeg tænker at vi kommer til at hænge på den, hvilket er fuld forståeligt.
Jeg har desuden i går sagt ja, til at oprette et mobil abonnement hos dem grundet den nye telefon til 99 kr de næste 6 mdr.
Dette vil jeg jo også gerne afbryde igen og fortryde, da mit oplyste simkort nummer konstant bliver ved med, at blive afvist.
Jeg har ikke lyst til at være kunde hos dem efter alt det her bøvl frem og tilbage. Men kan jeg trække mig?
Hvad ville i gøre i denne situation?
Håber i forstår den lidt rodet situation
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
Men hvis hun nu afbryder sit abonnement og jeg forsætter mit - med de 99 kr om måneden?
Tror du så, vi slipper for de 2.150 kr og i stedet nøjes med 6x 99 kr
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.504
okt 2007
Men hvordan ville i stille jer, angående det, at de har sendt en tablet hun ikke har bedt om og hun derfor retunere den for 100 kr. så der kom track and trace på den, det er de bedøvende ligeglade med
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.504
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 328
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
2) Hvis tablet er med i tilbuddet hænger i på den, hvis ikke, skal de tage den retur. Hvis fejlen er deres de fik sendt den ud, burde de også dække de 100 kr i returforsendelse men god fornøjelse med at få dem hos telia
Ærgeligt hun nåede at tage imod pakken. Hun skulle bare have afvist den i døren. Jeg afviste en lastbil fra Silvan "i døren" i forgårs for ikke at skulle risikere at diskutere hvem der skulle betale returfragt - nemmere at lade dem skændes med vognmanden/postbudet om det
Jeg var telia kunde engang i min fars navn. Min far besluttede jeg var gammel nok til selv at skulle betale min tlf, og fair nok jeg tjente penge i kassen i fakta. Jeg ringede til telia og begyndte at betale selv. Nogle måneder senere spørger far, "hvaa... havde vi to ikke lavet en aftale?" i 3-4 måneder havde telia trukket fra os begge, selvom de påstod hårdnakket at det kunne ikke lade sig gøre i deres it systemer. Det løste sig ikke før far hyrede en advokat.
De er store, de er stride og kundeservice rager dem. Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke
okt 2007
alting er afmeldt og vi slap med, at kun de 100 kr for returpakken skal betales. Heldigvis!
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
Bøvl med Telia