323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bøvl med Telia Bøvl med Telia

Hej fantastiske HG'er
I plejer altid, at kunne hjælpe, så please help me

Situationen er sådan, at min nabo har sagt ja til et tilbud fra Telia og hun ville derfor spare noget med 400 kr.
Det indebar mobil, tv og internet.
Hun har så efterfølgende fået en mail om, at der ikke er et brugbart telefonstik og at det derfor vil koste noget med 800 kr, at få sendt en teknikker ud og ordne dette. Det ønsker hun ikke.
Efterfølgende har vi regnet ud, at dette nye tilbud faktisk er dyre end hendes nuværende priser.
Der udover solgte de hende en mobil (Huawei Y5ii) til 1,-, oplyste hende om, at det var den nyeste model (hvilket det ikke er!) og forsøgte at sælge hende en tablet af samme mærke som hun pænt takkede NEJ tak til.

Dagen efter kom posten med to pakker.
En med mobilen og en med tabletten.
Hun har så i går afleveret pakken med tabletten og sendt den retur, og skulle betale 100 kr for dette.
Hun ringede i dag ind til Telia og oplyste dem om dette, de var ligeglade og mente ikke, at det var deres problem.

Men..
Mobilen ville jeg gerne have og købte den derfor af min nabo. Har åbnet æsken med mobilen men dog ikke taget den i brug endnu.

Naboen har fortrudt og vil derfor ringe ind til Telia og bruge sine 14 dages fortrydelsesret. Vi står med håret i postkassen nu, fordi nu kommer vi vel til, at betale fuld pris for mobilen (2.150,50 kr) i de 6 mdr. den er bundet i. Jeg tænker at vi kommer til at hænge på den, hvilket er fuld forståeligt.

Jeg har desuden i går sagt ja, til at oprette et mobil abonnement hos dem grundet den nye telefon til 99 kr de næste 6 mdr.
Dette vil jeg jo også gerne afbryde igen og fortryde, da mit oplyste simkort nummer konstant bliver ved med, at blive afvist.
Jeg har ikke lyst til at være kunde hos dem efter alt det her bøvl frem og tilbage. Men kan jeg trække mig?

Hvad ville i gøre i denne situation?
Håber i forstår den lidt rodet situation smiley

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøvl med Telia
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #1   21. jul 2017 mobilen hænger i på, den er taget i brug så snart at emballagen er brudt.

• #2   21. jul 2017 Præcis.. Det tænkte jeg nok! Forståeligt nok.
    Men hvis hun nu afbryder sit abonnement og jeg forsætter mit - med de 99 kr om måneden?
    Tror du så, vi slipper for de 2.150 kr og i stedet nøjes med 6x 99 kr

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #3   21. jul 2017 i slipper ikke med de 6x99 kr med mindre at i benytter jer af det tilbud som i fik.

• #4   21. jul 2017 Der står vel i er bundet i x-antal måneder?

• #5   21. jul 2017 Vi har accepteret, at vi kommer til at betale fuld pris for mobilen. Sådan er det jo bare! smiley

Men hvordan ville i stille jer, angående det, at de har sendt en tablet hun ikke har bedt om og hun derfor retunere den for 100 kr. så der kom track and trace på den, det er de bedøvende ligeglade med

• #6   21. jul 2017 I og med den er den del af tilbudet med mobilen HAR hun jo sagt ja til den ved at benytte sig af mobilen

• #8   21. jul 2017 Hvis den er købt over nettet så skal de tage mobilen tilbage, hvis den kun er prøvet.

profilbillede
  • #9   21. jul 2017 1) hvis varen er købt online, SKAL de tage den retur, selvom den er åbnet.

2) Hvis tablet er med i tilbuddet hænger i på den, hvis ikke, skal de tage den retur. Hvis fejlen er deres de fik sendt den ud, burde de også dække de 100 kr i returforsendelse men god fornøjelse med at få dem hos telia

Ærgeligt hun nåede at tage imod pakken. Hun skulle bare have afvist den i døren. Jeg afviste en lastbil fra Silvan "i døren" i forgårs for ikke at skulle risikere at diskutere hvem der skulle betale returfragt - nemmere at lade dem skændes med vognmanden/postbudet om det

Jeg var telia kunde engang i min fars navn. Min far besluttede jeg var gammel nok til selv at skulle betale min tlf, og fair nok jeg tjente penge i kassen i fakta. Jeg ringede til telia og begyndte at betale selv. Nogle måneder senere spørger far, "hvaa... havde vi to ikke lavet en aftale?" i 3-4 måneder havde telia trukket fra os begge, selvom de påstod hårdnakket at det kunne ikke lade sig gøre i deres it systemer. Det løste sig ikke før far hyrede en advokat.

De er store, de er stride og kundeservice rager dem. Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke

• #10   21. jul 2017 problemet er løst.
    alting er afmeldt og vi slap med, at kun de 100 kr for returpakken skal betales. Heldigvis!

• #11   21. jul 2017 Fantastisk! Hvor er jeg glade på jeres vegne!

Kommentér på:
Bøvl med Telia

Annonce