Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plantekød
  • #1   3. jan 2018 Jeg har spist det i tortillas i dag. Det var udemærket, det smager ikke af ret meget i sig selv, men var fint med krydderi

• #3   3. jan 2018 Har også læst drama-"bulimi"-queens historie smiley

• #4   3. jan 2018 Ditte, hvad med konsistens?

• #5   3. jan 2018 Jeg har prøvet mange og måske alle deres andre produkter. Man skal ikke sammenligne med smagen af det rigtige produkt men bare overveje om man kan lide smagen. Jeg synes deres største bekymring er at konsistensen passer mig dårligere. Jeg skal selvfølgelig prøve en burger. Jeg er ikke vegetar men er åben for at nedbringe Co 2 og mit kødforbrug tager ikke skade af at blive nedsat

• #7   3. jan 2018 Jeg synes faktisk det havde en ret kød-agtig konsistens, det smuldrede lidt finere end hakket oksekød, men ellers mindede det meget om det.
    Jeg kommer helt sikkert til at bruge det igen.

• #9   3. jan 2018 25 kr i Netto

• #12   3. jan 2018 Ja absolut en overkommelig pris

• #13   3. jan 2018 25kr for hvad? 500g?

• #16   3. jan 2018 Caroline

nyhedsværdien falder om 21 dage men der har butikkernes automatisk bestillingssystem lært selv at bestille op men nu begynder dens tal at være alt for høje. Om ca i 26 dage kan det købes endnu billigere

• #17   3. jan 2018 Jeg mener der er 400 g i

• #18   3. jan 2018 Bekræfter at der er 400 g i.

Der er hele 18% protein i, og jeg vidste ikke det her:
    "Vores plastbakke er tilmed lavet med min. 50% genbrugsplast og vi donerer 20 øre pr. solgt bakke til PLASTIC CHANGE, som støtter opsamling af plastic affald i verdenshavene"

• #20   3. jan 2018 Jeg skal helt klart prøve det! Folks reaktion er i hvert fald overvejende positiv ^^

• #22   3. jan 2018 havde helt glemt det, det skal klart prøves ... vil gerne flytte min kost i den veganske retning ....

en af de bedste burgere i Aarhus får man på den veganske cafe Mikuna ...

• #23   3. jan 2018 Indica - Der er vel intet i vejen for at en Kemi ingeniør har fundet en smart måde at binde det sammen på så det får en kød konsistens. Nu er det jo langt fra alle E numre der er den mindste smule skadelig smiley Jeg er helt klart pro innovative og smarte løsninger smiley

• #27   3. jan 2018 Hvad unaturligt er der i ovenstående produkter? smiley
    Det er da en snart måde at nedsætte co2 og kødforbrug generelt smiley

• #29   3. jan 2018 Det får næppe plads i vores husholdning.
    Helt pr princip vil jeg ikke købe ting, der udgiver sig for noget, det ikke er.

Jeg er meget mere back to basics - i stedet for halvfabrikata foretrækker jeg at lave ting fra bunden så jeg kan identificere indholdet.
    Jeg gider ikke unødig kemi, jeg får rigeligt i de fødevarer, der allerede findes i min husholdning.

Og måske vigtigst og helt lavpraktisk - jeg optager ikke næringsstoffer fra ret mange grøntsager, så det virker tosset at gøre forsøget..
    Og så er der intet ved det, der frister...

• #30   3. jan 2018 Jeg har det fint nok med at bruge et erstatningsprodukt
    Jeg lever plantebaseret til dagligt og spiser/drikker ikke normalt soya eller erstatningskød, så jeg har intet problem med at bruge det i kosten i ny og næ

• #31   3. jan 2018 Kommer heller ikke ind her.
    Jeg får i forvejen en pakke kød til at strække 2 eller 3 dage, så forbruget er minimalt.

• #33   4. jan 2018 Hvorfor kalde det vegetabilsk "KØD" i stedet for at kalde det "fars" eller "køderstatning"?
    Det indeholder jo for størsteparten soja og hvede!

Om det er sundere end kød (læs: animalsk kød) ved jeg ikke, men kald det da for filan, hvad det er:
    Sojamelsfars med krydderier og grøntsager (og artificial meat flavouring without Meat) smiley

• #34   4. jan 2018 Den røde farve er rødbede. Jeg kunne ikke være mere ligeglad hvad de kalder det. Og hvis de prøver at ramme en kød smag og konsistens. Så er det vel meget nærliggende at bruge ordet kød i deres markedsføring.

Det nære mig mere alt det sukker stads der markedsføres som sundt.

• #35   4. jan 2018 Nu var det heller ikke farvestoffer, jeg var efter. Jeg ved godt at der bag de flest E-numre gemmer sig helt naturlige farver og aromaer, fx E162, som du nævnte, Johnny. Men hvorfor ikke kalde det noget andet end kød, når det henvender sig til dem, der vil undgå eller begrænse indtag af kød?

Det med energibarer fyldt med sukker, synes jeg også er dårlig markedsføring. Jo, der er masser af energi i sukker, og det kan være nødvendigt under hård fysisk udfoldelse, men det må ikke forveksles med kosttilskud.

• #36   4. jan 2018 Kalder de det da kød? På pakken står der da vidst bare "hakket". Jeg tvivler stærkt på at de kan få lov at markedsføre det som "kød"

Men det er nu ligemeget for mig. Det bliver ikke en del af vores husholdning. Vores frysere er fyldt med kød der har haft et godt liv, og det værdsætter jeg ret højt. Vegetar bliver jeg aldrig. Men når det er sagt har jeg et par familiemedlemmer - kødspisere også - som har prøvet produktet som burger. Deres melding er at det ikke smager af alverden, konsistensen er lidt anderledes end hakket kød, men det giver en god mæthed. smiley

• #37   4. jan 2018 Jeg ville egentlig gerne prøve det, mest bare for at prøve. Men med cøliaki kan jeg ikke tåle det, så det bliver ikke denne slags jeg får fornøjelsen af.

Hvis de en dag laver et glutenfrit alternativ, skal jeg da helt sikkert prøve.

• #38   4. jan 2018 jeg vil gerne prøve det smiley

lige en hurtig sidenote, kan se i skriver det er billigt altså 400 gram for 25 kr..

er jeg nærig?? smiley jeg nægter at give mere end en 20'er for 500 gram kød og som regel betaler jeg ikke mere end 10-15 kr pr 500 gram..

det er godtnok kun en 5'er mere men for mit vedkommende så synes jeg en 5'er mere for 100 gram mindre er dyrt!
    men det kan selvfølgelig være det værd!

• #39   4. jan 2018 Nanamusen
    Jeg synes det er billigt, men jeg vil så heller ikke støtte billig produktion af kød smiley

• #40   4. jan 2018 Miemiv
    Hvor ser du det bliver kaldt kød?
    Det hedder hakket, men da ikke noget med kød?

• #41   4. jan 2018 Ditte - billig produktion?

kan du sige datovare smiley
    det er både økologisk, store klumper kød og hakkede kød med lav fedt procent jeg får til de penge smiley

nu er jeg ret kendt hvor jeg får kødet, så det gør også prisen det mindre, men man kan nemt få MEGET billigt god kvalitets kød når man tømmer butikkens lager af varer der hvis de ikke bliver solgt, bliver smidt ud.
    og det er som regel økologiske produkter eller de produkter som lige er dyrer end de andre smiley

• #42   4. jan 2018 Kun sjældent kan kød købes så billigt i mit område - hakket kød koster 20-25 kr for 500 g.

Hvis der er noget, der kan ramme min samvittighed, så er det ultrabilligt kød. Jeg køber det, det bliver jeg nødt til, desværre..

For et par måneder siden så jeg en and til 40 kr.. Den fik lov at ligge..

• #43   4. jan 2018 Sorry
    Gik ud fra at det var billig-kød, til den pris, det er klart at hvis det er ved at ryge på dato kan man få det billigere, det kommer man sikkert også til at kunne med dette produkt, og man kan vel ikke rigtig sammenligne med hvis man kender nogen man kan få det billigere af smiley
    Jeg sammenligner med når jeg ser kødpriser i køledisken og der er det billigere end økokød (som jeg dog heller ikke spiser)

• #44   4. jan 2018 Ditte, det markedsføres som plantekød...

• #45   4. jan 2018 CH
    Det har jeg altså ikke set producenten skrive, kun div medier, men jeg udelukker da ikke at jeg tager fejl smiley

• #46   4. jan 2018 Hvis ikke det var markedsført som en slags kød erstatning, så havde det ikke solgt lige så godt og folk var ikke blevet oplyst.

Det kan godt være at veganere har deres opskrifter, men det er jo ikke noget en alm kød æder interessere dog for. Og veganere er mere villig til at gå på kompromis med smag og konsistens. Her er et produkt der så vidt muligt skal erstatte kød smag.

At nogen bliver stødt tillægger jeg vores "jeg har en mening om alt, og SKAL ytre den" kultur.

• #47   4. jan 2018 Dette her lagt i køledisken ved siden af kødet...
    Det er ikke tilfældigt at det ser ud, som det gør.

profilbillede
  • #48   4. jan 2018 CH
    Det er korrekt, men det der var nogle her i tråden der brokkede sig over, var at det var blevet kaldt kød og det har jeg altså ikke set producenten gøre nogen steder

• #49   4. jan 2018 At man stødes af noget har vel intet at gøre med hvorvidt man ytrer sig om det...

• #50   4. jan 2018 det er helt okay smiley
    altså med kødet der ligger i køledisken, der er jeg jo også for nærig til at betale! det er derfor jeg handler på den måde som jeg gør smiley

og min lokale butik elsker mig, de undgår madspild og får stadigvæk en indtjæning selvom de sælger mig 400 gram økologisk hakkede kød for 5 kr.

men synes ikke man skal have dårlig samvittighed over at vælge det billige kød frem for det dyre, mad er dyrt og det er dyrt at leve generelt, så hvis man ikke har økonomi til andet skal man jo stadigvæk leve og spise.

men godt råd handel i morgen timerne, eller vær godt kendt hos den lokale købmand, det er som regel det der giver god pote både i pengepungen og fryseren smiley

jeg har flere gange fået 10+ kg kød for 100 kr fordi det har været sidste slagsdato og jeg havde plads til at tømme frysedisken, når man har gjort det nok gange kommer der ekstra rabatter på og man får tilbudt at tømme det lager for fx. 5 kr pr 500 gram.. altså for mit vedkommende kan det godt betale sig!
    vores kød budget hedder 500-700 kr om måneden og det er rigeligt til 3 voksne og vufferne, og det er ikke sjældent der bliver spist 1 - 2 kg kød om dagen.. hvis ikke mere for både hundende og de to mænd er vilde med kød!

men nu skal tråden ikke handle om kød haha smiley

synes det er spændende og et postivit projekt at gøre frysedisken mere "grøn" og lettere for folk at vælge kød fra smiley

• #51   4. jan 2018 Nej, producenten må naturligvis ikke, det giver sig selv. Det er forhandlerne, der gør det.
    Mon ikke også det stoppes?

• #53   4. jan 2018 Hvis det markedsføres som "kød" er det vildledning. Og det må man selvfølgelig ikke smiley

• #54   4. jan 2018 Hvis min kost skulle være mindre kødrig og mere planterig, ville jeg heller ikke vælge det produkt.
    Jeg er ikke glad for en masse forarbejdning og der er jo masser af lækkert vegetarisk mad.

• #56   4. jan 2018 Indica
    De fleste jeg har set i div veganer forums jeg er i, klapper i deres hænder over produktet, så jeg tror nu nok at masser af veganere vil bruge det. Men selvsagt ikke hver dag

• #58   4. jan 2018 Indica - der er nok forskel på reference på hvordan kød smager smiley med kemi kan man altså nogen andre ting som man ikke kan all natural smiley

Det handler vel om hvilken grad af forarbejdning og processen af produktet. Produktet kunne man vel næsten blande selv.

• #59   4. jan 2018 Det er ikke noget jeg kommer til at spise. Jeg bryder mig ikke om at spise noget der forsøger at ligne noget andet og forstår ikke helt pointen i at ikke ville spise kød og så alligevel gerne have noget minder rigtig meget om det. Skulle man så ikke bare spise kød ????
    Det forekommer mig at mange af 'køderstatningerne' er baseret på soja. Soja er et miljømæssigt temmelig problematisk produkt, så hvis man undgår kød for miljøets skyld og så istedet bruger soja er man stort set lige vidt. Fx kommer man ikke uden om store miljømæssige omkostninger til transport af soja - også selvom den er økologisk.

• #60   4. jan 2018 Mette - Nu ved jeg ikke møj om soja vs miljø. Men det kan vel på ingen måde sammenlignes med den måde køer sviner?

• #62   4. jan 2018 Mette
    De fleste stopper jo med at spise kød for ikke at spise dyr og dermed medvirke til at de dør samt for manges vedkommende har et dårligt liv. Det betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke kan lide smag/konsistens eller de retter man kan lave med det.

• #63   4. jan 2018 Lad os nu kalde en spade for en spade. Produktet er fremstillet til kødspisere, der gerne vil skrue lidt ned for kødet, men ikke sætte sig ind i hvordan man laver god vegetarisk mad. Lidt hurtigt køb af aflad uden at gå for meget på kompromis.

Man kan lige gemme planterne i en lasagne og samvittigheden er ren.

Jeg forstår ikke konceptet - hvorfor spise køderstatning, når kød fungerer optimalt til de retter erstatningen er skabt til?

Hvorfor camouflere det gode grønne og pakke det ind i korn og soja?

Jeg er som Indica sikker på, at dette ikke bliver en revolution hos veganerne, men derimod solgt i en periode til kødspisere..

• #65   4. jan 2018 CH

Jeg forstår ikke konceptet - hvorfor spise køderstatning, når kød fungerer optimalt til de retter erstatningen er skabt til?

Fordi man ikke vil støtte kødindustrien

Jeg synes personligt det er fedt med er hurtigt alternativ ind imellem. De fleste af de retter jeg laver, tager en del tid fordi de laves fra bunden, hvor vil det blive rart engang imellem at kunne lave en kødsauce på 10 min. Når jeg har et barn der skal hentes og bringes fra ridning og et der skal til sejlads og en der skal til noget 3. Men nej det kommer ikke til gennemgående at erstatte mine almindelige vegetariske måltider. smiley

• #66   4. jan 2018 Haha.. jeg sidder og flixer Elementary, afsnitter handler om kunstigt kød smiley smiley

• #70   4. jan 2018 jeg er den dovne .... jeg synes det er rart at kunne lave en "kød" sauce, eller en burger der ligner det man kalder det, men er uden kødet .... bliver også nemmere at lave fx burger til 7, hvoraf de 3 mener de dør hvis ikke det er BØF, og de andre 4 er mere eller mindre til det hele også det der ikke er BØF i ....

laver også gerne fra bunden, men elsker også muligehden for hurtige alternativer, sådan har jeg det såmænd også med den "almindelige" mad ...

• #73   4. jan 2018 Vil lige understrege at jeg ikke er veganer, og ikke selv har undersøgt noget som helst ...

men jeg har en bekendt der er det, og som jeg kender som en der har ok styr på tingene ... spurgte hende angående det med Soya og regnskoven hvortil hun svarede at den Soya der oftest bruges i vores fødevarer er produceret i Europa, og at langt største delen af den Soya produktion der er skyld i regnskovens udryddelse bruges i produktion af dyrefoder .

• #76   4. jan 2018 aner det ikke ... men jeg kan da sagtens se en problematik i at vil man skåne dyrene og miljøet for den belastning fx køerne udgør, ved at fravælge kød i sin mad, så på sigt jo flere der gør det og jo mere det breder sig World Wide, og vil man samtidig ikke erstatte med "kunstigt" fremstillede alternativer, men vil have at det er den ægte sunde plantevare, så skal der jo alt andet lige skabes en del mere plads til produktion af planter ... så det vil da også skabe udfordringer

• #81   4. jan 2018 altså nu bliver det næppe i min levetid verden vendes rundt på det madmæssige plan, men i min logik så vil det på sigt gavne regnskoven hvis efterspørgslen af kød i væsentlig grad minimeres, for så skal der så heller ikke produceres så meget dyrefoder = det må jo så gavne regnskoven ... at der så måske en overgang skal bruges noget som det der HAKKET for at begynde at lokke flere over på madvaner uden kød, så synes jeg ikke det er så skidt, en del vil nok ikke falde for stilen, mens andre måske vil begynde at undersøge mere om den og dermed ende med at bevæge sig i en endnu mere vegansk retning og få lyst til at lave mere fra bunden ...

alt forandring af fastgroede vaner er svær, og tager tid og kræver måske overgangsting der ikke i alles øjne er de mest optimale, men som dog er med til at trække tingene i en bedre retning ...

vi har været uendelig mange år om at ødelægge kloden, og ved ikke om det nogensinde vender, men hvis det skal er det en lang og sej proces og den skal jo starte på en eller anden måde ....

• #89   4. jan 2018 https://www.wwf.dk/wwfs_arbejde/skov/soja/

https://samvirke.dk/artikler/mad-og-klima-grisen-truer-regnskoven

http://www.soy4you.dk/faq/81-forurener-produktion-af-soja-ikke-ligesaa-meget-som-produktion-af-koed-naar-det-kommer-til-stykket/

Men alt andet lige så kan man jo håbe at der med tiden findes andre alternativer ... der er efterhånden flere erstatninger til yoghurt og cr. fraiche hvor der ikke er Soya i, så mon ikke det kommer med tiden

• #90   4. jan 2018 @ Indica .... jeg synes nu godt sådan rent miljømæssigt at man må lokke folk over på, om ikke kød fri kost så dog til at der spises væsentligt mindre ... uanset at man spiser kød ud fra en dyre etisk betragtning om at dyret skal have haft en ansvarlig/god opvækst, så er kødproduktion stadig en miljømæssig belastning ...

• #91   4. jan 2018 Det kommer jeg aldrig til at købe smiley dels fordi jeg elsker kød og dels fordi det indeholder mandler (allergi) og svampe (kræsen) : D

Om det er kommet for at blive tør jeg ikke spå om, men mon ikke “nyheds-værdien” falder på et tidspunkt smiley

• #93   5. jan 2018 @60: Jo, svineriet fra soja kan faktisk ganske udmærket konkurrerer med svineriet fra køer smiley
    Soja som ingrediens i foder eller fødevarer er meget belastende for miljøet. Desuden er soja et krafitigt allergen.

• #96   10. jan 2018 Vi kunne nok godt finde på at prøve det ind imellem. Men fast bestanddel nej. Jeg vil hellere have en grønstsag ligner en grøntsag.
    Vi har lige spist burger uden kød, i stedet har vi grillsteg nogle store svampe som giver noget bid.
    Revet squash og gulerod i tomatsovs, så får man lidt bid i lasagnen.
    Osv.
    Vi spiser ikke ret meget kød længere efter vi er begyndt at abonnere på vegetarkassen fra årstiderne. Vi vælger det på den måde fordi kæresten ikke fungerer ret godt på kød. Og slet ikke efter hun er begyndt på visse typer medicin der påvirker maven. Så hun undgår det helt ( undtagen fisk). Og på den måde kan keg overskue at lave spændende og smagfuldt vegetarmad i en travl hverdag.

• #98   11. jan 2018 Jeg kunne faktisk godt finde på at blive vegetar eller i hvert fald spise mindre kød, men jeg er så utrolig dårlig til at spise grøntsager.
    Jeg bryder mig ikke om bønner (kun 1 slags), svampe, broccoli, og flere ting.. Haha

Har ofte tænkt at det der med at være madsmager, kunne være skægt.. Indtil jeg kommer i tanke om at jeg faktisk er en ret kræsen person haha

• #99   11. jan 2018 Indica - Udover det miljø-moralske perspektiv, hvad er der så galt med de råvare du remser op? smiley Det er jo bare sukker i forskellig form. Det er jo hverken giftigt eller farligt på nogen måde.

Jeg er fan af råvare, men jeg kan også godt omfavne videnskab der binder mad sammen på en ny måde smiley

• #101   11. jan 2018 I sidste ende bliver det nedbrudt til det samme. Så makro nærings værdien er fuldstændig den samme smiley
    Så kan man selvfølgelig diskutere GI ved komplekse kulhydrater og vitaminer/mineraler smiley

• #103   12. jan 2018 Stine H: Hvor køber du seitan henne? smiley

• #104   12. jan 2018 Stine, Seitan udgiver sig ikke for noget, det ikke er.

Det er i mine øjne en mere "ærlig" fødevare og processen frem mod slutproduktet er mere naturlig og uden kemi.

Gluten kan selvfølgelig udgøre et problem på flere fronter...

• #106   12. jan 2018 Stine H
    Jeg synes at quorn fars og hakket fra naturli smager helt ens. Problemet for nogen ved quorn vil nok være at det ikke er vegansk men "kun" vegetarisk

Kommentér på:
Plantekød

Annonce