1.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Udgifter til vand og el i hus Udgifter til vand og el i hus

Hej

Jeg har forsøgt at regne på hvad det vil koste at bo i et hus.

Det jeg ikke har styr på, er hvad jeg kan forvente at bruge af kr. i vand og el.

Jeg ved at det afhænger af mange ting, men hvad skyder i på at det kan koste for 1 person?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udgifter til vand og el i hus
  • #1   28. mar 2018 Er det eje eller leje?

• #2   28. mar 2018 Hvor meget betaler du nu?
    Du kommer vel til at betale det samme som du gør nu.
    Der er jo ikke forskellige priser om du bor i hus eller lejlighed.

Hvor meget afhænger helt af husets/lejlighedens størrelse og isolering

• #4   28. mar 2018 Det er eje.

Anni, som jeg skrev ved jeg godt det afhænger af forskellige ting, derfor prøver jeg på at komme frem til et nogenlunde ca beløb. Jeg spørger jo fordi jeg ikke ved hvad det koster.

• #6   28. mar 2018 Tak, det var et svar jeg kunne bruge til noget smiley

120 m2 hus:
    14000 om året til olie til opvarmning
    10.000 til el.
    2500 til vand.

Jeg kan hvert fald se at jeg ikke har ramt helt forbi smiley

• #7   28. mar 2018 Trine, ser du, det bliver der ikke oplyst om mere i salgsopstillingen, det er kun varmeforbrug der bliver skrevet om. Ellers havde jeg stadig ikke skrevet hvis jeg kunne se hvad ejeren selv havde betalt.

• #8   28. mar 2018 Faktisk lidt sjovt, jeg spørger til en enkelt lille ting, hvis folk ikke kan svare, så er det så simpelt at bare lade være overhovedet at skrive noget.

Jeg startede netop med at skrive, at jeg var klar over at det var afhængig af mange ting, og alligevel kommer der den trang op i folk, at skrive at det afhænger af bla bla bla.

Hvorfor ikke bare forholde sig til det skrevne og lade være med at forholde sig det til uskrevne? Ud af de 4 der har svaret, er der kun en der kunne svare på mit spørgsmål, hvilket jeg takker for.

Nærmest hver gang jeg laver et indlæg på en side, så kommer jeg i tanke om hvorfor det er så sjældent at jeg deltager aktiv på diverse sider smiley

• #10   28. mar 2018 Vi bruger Ca 1600 i strøm og 1800 i træpiller. 100 kVm 2 voksne og 1 barn

• #11   28. mar 2018 Der kommer også en masse andre forbrugsafgifter og lign. Bla. Vand, Spildevand, skraldespand, rottebekæmpelse m.m.

Jeg kan desværre ikke svare på hvad vi giver i varme og el i et stort hus (242 m2) med 4 voksende. Det har jeg slet ikke styr på smiley

• #12   28. mar 2018 ...... uha uha da da .....
    Hvis du forventer et eksakt svar, så må du jo komme med samtlige oplysninger man skal bruge for at kunne svare på dit spørgsmål, ellers så er det jo komplet umuligt at svare.

Så grunden til at du ikke får eksakte svar skulle du måske søge hos dig selv, frem for at brokke dig over svarene du får.

Håber, at du på trods af at vi er nogle, som har besværliggjort dit liv, må få en god påske.

• #14   28. mar 2018 To personer, 128 m²
    varme - 8000kr
    el - 10000
    vand - ??

• #15   28. mar 2018 135 kwm 69’er typehus med hulrums isolering. Vi er to personer smiley

El - 5.800 kr.
    Vand - ca. 1.800 kr.
    Naturgas - ca. 12.000 kr.

Vær opmærksom på, at det ca. er dobbelt så dyrt at komme af med vandet igen smiley Og glem ikke ejendomsskattebilletten, der kommer i januar og august smiley

• #16   28. mar 2018 Hus 254 kwm - 5 pers.

El; 32.000,- (Vi har el-varme)
    Vand; 2500,-

• #17   28. mar 2018 TS .... Du spørger
    " Det jeg ikke har styr på, er hvad jeg kan forvente at bruge af kr. i vand og el. "
    .......................................................
    Jeg spørger
    " Hvor tit går du i bad ? .... ( brus eller karbad ) ...... har du vaskemaskine og hvor tit vasker du ? ..... opvask ??? ... har du mange blomster du skal vande? .... skal der vandes have ? ..." osv. ... osv.

"Hvor mange el-pærer har tændt og hvor længe ... hvor længe kører din eventuelle vaskemaskine .... hvor mange gange om ugen støvsuger du ? ... osv. ... osv. "

Hvis du kan svare på det ... vil det være MEGET nemmere at svare på -------> det kan du godt selv se .... ikke ??? .... så det er ikke " en enkelt lille ting vi skal svare på " ...... ellers må du prøve dig frem.
    ............................................................
    Så når folk prøver at hjælpe dig ... synes jeg godt , du kan tale pænt til dem ...

• #19   28. mar 2018 84 kvm.
    1 person.
    7-8000 i strøm og måske 1500 i vand, både alm. og spildevand.
    Bruger så træpiller ved siden af, har ikke regnet på det, men mon ikke det er omkring 6000.

• #21   28. mar 2018 Af ren nysgerrighed: Hvordan kan I have en så lav vandudgift? Jeg betaler ca 4500 kr i vand, og vi er 2 voksne og en baby. Er det helt gal?

• #22   28. mar 2018 J.M.P. - for vores vedkommende har jeg kun oplyst, hvad det koster for mit vandforbrug. Spildevand kommer ved siden af.

• #24   28. mar 2018 Jeg ved ikke hvorfor det er så billigt her.

• #25   28. mar 2018 Har lige fået regning på både vand og spildevand. 670 kr. for et halvt år.

• #27   28. mar 2018 Vi får to separate regninger - en for vand forbrug og en for spildevand. Men der er sikkert variation fra kommune til kommune.

• #30   28. mar 2018 Aha, på den måde. Spildevand er inkl hos os. Måske er det derfor smiley Men det er vildt billigt hos dig, Zenta!

• #31   28. mar 2018 Jeg vil så også tilføje at ejendomsmægler faktisk sagde det da jeg kiggede på huset .. Så måske er det bare ekstra ordinært billigt her smiley

• #33   28. mar 2018 En gang om ugen er vel rigeligt? Man bliver jo beskidt igen

• #34   28. mar 2018 Til gengæld, John .. Når jeg så går i bad, så bliver jeg der til der ik er mere varmt vand smiley

• #36   28. mar 2018 Ah, unfair .. Havde jeg karbad, så blev jeg der til jeg var helt opløst smiley

• #38   28. mar 2018 Egentlig underligt at man behøver at vaske håndklæder. Man bruger dem jo først, når man er helt ren smiley

• #40   28. mar 2018 Det nemmeste er at kigge på hvad der er brugt i huset tidligere og vurderer ud fra det. Det bør være oplyst i salgsannoncen. Evt kontakte det lokale vandværk og elselskab og beregne ud fra et forventet forbrug.

Vi bruger feks vildt meget el fordi vi varmer op med en varmepumpe. Så vores elregning dækker både vores el forbrug i dimser og lys og varmeforbrug i 180 kvm hytte og opvarmning af brugsvand.
    Så det mål kan du slet ikke bruge hvis du bor i et paracelhus med fjernvarme.

Men ja vi forventer vi med vores nye opvarmning kommer til at bruge ca. 16.000kr årligt i el.

Vi bruger ca. 12000kr på vand årligt men det er så inkl. Afledning, renovation og affaldsordning, fri losseplads, rottebekæmpelse osv. Vi har et ret højt forbrug af vand for 2 personer. Men det er et sted jeg simpelthen ikke vil spare. Jeg elsker at gå i bad. smiley
    Tilgengæld vander vi i haven med regnvand. Når vejrguderne da ikke giver rigeligt.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #41   28. mar 2018 2 voksne, 2 børn på 130 kvm, fordelt over 2 etager + 70 kvm kælder. (rækkehus, og dårligt isoleret)

1250 kr. i el hver måned.
    - vi har stor køleskab, kummefryser, opvaskemaskine, tørretumbler, og vaskemaskine.
    vaskemaskine, tørretumbler og opvasker kører i gennemsnit 1-3 gange dagligt.
    vi er dårlige til at få slukket lys, og tv kører stort set hele dagen.

vand betaler vi over huslejen.

varme er over fjernvarme, der betaler vi 800 kr. om måneden, en periode løber over 3 måneder, og vi bruger ca. for 500 kr mindre hvre periode.

fjernvarmens pris varierer fra by til by. ex. er fjernvarme markant dyre i en lille by 6 kvm fra hvor vi bor.

Kommentér på:
Udgifter til vand og el i hus

Annonce