609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Forebygge glid på gulv Forebygge glid på gulv

Min Diablo et jo inde og blive opereret i hoften nu, og da vi har fået trægulv, tænker jeg selvfølgelig på at forebyge, at han kommer til at glide rundt, især her under genoptræningen.

Vi regner med at ligge måtte og tæppe i det omfang vi kan, men tænker at købe nogle Paws sko. Vil de være skridsikre? Hvad med fx potevoks?

Det er lakeret trægulv, hvis det har nogen betydning

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forebygge glid på gulv
  • #1   17. apr 2018 Tror potevoksen vil få ham til at glide mere! kunne jeg ihvertfald forestille mig.. tror nu nok almindelige hundesko er mere skridsikre end Paws..

• #2   17. apr 2018 Pernille

Har aldrig haft brug for potevoks, men synes bare at mindes at nogle brugte det inden de gik i ringen til udstilling fx.

Hvis Paws er for glatte, kigger vi på rigtige sko. Men synes nemlig Paws virker som den mulighed han nok nemmest vil finde sig i.

• #3   17. apr 2018 Paws virker også behagelige i forhold til almindelige sko - er bare usikker på hvor effektivt det vil være men ellers må i ud og se på almindelige hundesko smiley

Kommer måske an på hvilken slags potevoks men den slags jeg bruger feks giver en glat overflade som er vandafvisende (hvilket jo egentlig også er formålet).. på et gulv som jeres ville Mille skride rundt med mit potevoks på - så du skal nok ihvertfald overveje hvilken slags smiley Kan være dem fra udstillinger kan anbefale en god slags til formålet smiley

• #4   17. apr 2018 Kan sagtens være at paws sko er nok smiley Håber jeg da, ville være rarest smiley

• #5   17. apr 2018 En eller anden løsning finder vi i hvert fald, så han kan have fodfæste på gulvet.

Men vi må lige snakke mere med dyrlægen og sygeplejersken og høre hvad de mener. Men ellers må vi prøve os frem

• #6   17. apr 2018 Er ikk andet for smiley Er også gode tanker du har gjort dig smiley

• #7   17. apr 2018 Har også fået dem til at klippe hans kløer så de heller ikke er for lange. Og så skal han lige have studset pelsen på poterne.

Han skal i hvert fald have de bedste forudsætninger for at komme i gang med at bruge benet igen

Men ud fra det her billede fra inden vi kørte afsted i morges, skulle man ikke tro han fejler noget.

profilbillede
  • #8   17. apr 2018 Pawz er MEGET stramme oppe omkring "håndleddet", og er bestemt ikke noget nogen skal have på i timevis. Dertil er det jo gummi, så poten kan ikke svede derinde.

Hvad med helt almindelige babysokker fra H&M, dem med gummidutter på? Hvis de falder af, kan du lige sætte lidt selvklæbende forbinding rundt om ved håndleddet, så de bliver hvor de skal.

• #9   17. apr 2018 Jeg brugte babysokker til Two Face da hun efter et langt sygdoms/skadesforløb var meget usikker på bagparten, og derfor gled på trappen (3-4 trin) op til lejligheden. Det virkede faktisk ganske udmærket smiley

• #10   17. apr 2018 Vi har også glat gulv, og her får de potevoks på ude i gangen så de ikke bare glider rundt på gulvet. Så det vil jeg i hvert fald IKKE anbefale smiley

God bedring med ham smiley

• #11   17. apr 2018 Tak for jeres forslag! Det hele bliver taget med i overvejelserne.

Han skal ikke have, hvad end det ender med, påhele tiden. Når han er i buret eller hviler hos os, er poterne fri, og det samme når han skal ud

• #12   17. apr 2018 Hvis du ender med Pawz, så klip en slids i den stramme elastik. De er altså virkelig stramme, og jeg kan se at min får direkte ondt, hvis hun har en på i mere en 8-10 minutter. Derfor klipper jeg altid i elastikken. Omvendt bruger jeg dem kun udendørs, netop fordi hundene sveder gennem poterne, og der ikke kan åndes i dem.

• #14   17. apr 2018 Det kan godt tyde på jeg skal undgå Paws og gå efter sokker eller rigtige sko.

Tak for de tips der er kommet

Dyrlægen har ringet og operationen er gået godt, så nu får han lige lidt tid til at vågne ordentligt og så bliver han hentet

• #16   17. apr 2018 Cola med sukker?

Og harpiks, er det bare fra en sportsforretning?

• #18   17. apr 2018 Vær obs på, at harpiks smitter af på trægulvet, og kan være en pestillens at fjerne igen.
    Det er derfor, der er en del håndboldhaller, hvor der ikke må spilles med harpiks smiley

• #20   17. apr 2018 Smart med toegrip! - Gad vide om hundene ikk bare gnaver dem af neglene.. sender de til dk?

• #22   17. apr 2018 Super, tak smiley

• #23   17. apr 2018 Altså, skal hunden ikke have virkelig lange negle for at de dutter fungerer? Eller i det mindste være bygget anatomisk så neglene har kontakt med gulvet....?

profilbillede
  • #24   17. apr 2018 Langpelsede schæfer-futter smiley

profilbillede
  • #25   17. apr 2018 Gulvtæppe på gulvet

• #26   17. apr 2018 Henrik

Vi har et vi kan ligge et enkelt sted, men der kommer ikke væg til væg tæpper. Vi er netop lige kommet af med dem

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #27   17. apr 2018 Karina: Som babyhus kan jeg anbefale de der babymåtter/gulv puslespil - vi har dem alle mulige steder pt til Zara og dem står vi alle sammen godt fast på. Du kan købe dem brugte og billigt på reshopper appen eller i genbrug eller hos en tidligere babyfamilie.... Vi fik de fleste af vores. Babysam har dem naturligvis, men de er sgu for dyre!

God bedring til vores lille yndlingsdjævel smiley

Kommentér på:
Forebygge glid på gulv

Annonce