Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring flere gange?
  • #1   23. jun 2018 Det har ikke noget at sige

• #3   23. jun 2018 Det kan være en rigtig god ide at parre over flere dage hvis tæven vil.
    Selv med progesteron test, er chancen for at der er flere levedygtige sædceller der når de fugtbare æg, større.

Og enig med kennel hearthitter ifht. timingen for flere parringer.
    Min egen tæve blev parret 3 dage i træk og 8 hvalpe - Det største antal i den tæve linje flere generationer tilbage.

• #5   23. jun 2018 Man skal blot passe på ikke at parre for mange dage i streg, da hanhunden skal nå at regenerer sædcellerne. Lidt som mennesker smiley så er det mest "skud" i én, der har sparet op. Men jo flere parringer, jo mindre krudt og mere væske er der kun i det hanhunden leverer.
    Jeg mener helt klart man skal parre mere end én gang, hvis man ikke er helt sikker på ægløsningsdagen, men hundene skal ikke bare have lov til at parre i flæng. Hanhunden kan også stresse, hvis de går sammen konstant.

• #7   23. jun 2018 smiley smiley :D ISabelle....sjovt, det har jeg heller ikke.

• #8   23. jun 2018 Præcis smiley

• #12   24. jun 2018 Isabelle og Linda: Hvis kvinder løste flere æg fra æggestokken, ville flere parringer jo rent faktisk give større mulighed for tvillinger etc.
    Der findes jo tilfælde hvor kvinder har født tvillinger, med forskellige fædre, da der er løst 2 æg, og æggene er befrugtet af forskellige mænd (flere "parringer" over nogle dage med forskellige mænd).
    Jeg kan huske mindst et tilfælde hvor tvillingerne er kommet ud med forskellig hudfarve, den ene med en hvid far, den anden med en sort ... Moren havde lidt af et forklaringsproblem over for sin faste partner smiley

Der er jo også tæver hvor der sættes flere forskellige hanhunde på, under samme parringsperiode, så der er en chance for at at få forskellige kombinationer (hvalpefædre) i et enkelt kuld. Her kommer genetisk test jo så ind bagefter.

• #13   24. jun 2018 Man skal blot spørge en dkk-opdrætter. De ved alt, og det er jo bare herligt

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #16   24. jun 2018 Vi plejer at lade dem mødes to til tre gange over den tid täven vil. Nogle gange ned en dag imellem.

Da aslan lavede et ups kuld kom der ni. Jeg går ud fra de kun parrede en gang smiley han boede ikke her så who knows

• Iben J
    Iben J Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 10
    #19   24. jun 2018 Tvillinger med forskellige fædre

profilbillede
  • #20   24. jun 2018 I teorien behøver man bare at parre en gang, så kan man få et stort kuld, hvis det er på den rette dag, rammer man det forkerte tidspunkt, så bliver udfaldet et helt andet.

I naturen vil dyrene parre flere gange, det øger chancen for, at der er lagt æg ned, der er helt klar til befrugtning.
    I vores moderne tider, så er det os mennesker/opdrættere, der skal gætte os til, hvornår den rette dag er, og der kan tæverne godt snyde.
    Da nogle opdrættere kører langt for at få tæven parret, så er det ikke ligegyldigt at vide, hvornår hun er helt klar, så derfor tages progesterontest mm, og derfor parres ofte flere gange, for så er chancen for at ramme det perfekte tidspunkt større - sådan er det når vi mennesker vil bestemme naturens gang.

Har man ramt det korrekte tidspunkt første gang, så behøver man i princippet ikke få parret tævet flere gange, men da men ikke ved, hvornår det er NU, så går man med livrem og seler og lader hundene parre så længe de vil, dog med 1 -1½ døgn mellemrum.

• #21   25. jun 2018 De kuld der er kommet her, er sket med 1 parring ved hver, da hanhundene blev besøgt i udlandet. Alle flotte store kuld.
    Ingen test taget, jeg holdt øje med hvornår tæven var klar.

• #22   26. jun 2018 Av, Bumble bee, jeg vidste faktisk ikke du havde ramt så plet. Er jo vant til folk parrer flere gange pga de ikke har helt styr på, hvornår tævens ægløsning er.
    Jeg er jo i den anden grøft, min tæve tror hun er drægtig HVER gang hun har været i løb. smiley også dengang der ikke var en han i miles omkreds.

Kommentér på:
Parring flere gange?

Annonce