2.766 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Parring flere gange? Parring flere gange?
Hej alle.
Er chancen for at få flere hvalpe større ved at parre flere gange eller virker det som hos mennesker?
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Selv med progesteron test, er chancen for at der er flere levedygtige sædceller der når de fugtbare æg, større.
Og enig med kennel hearthitter ifht. timingen for flere parringer.
Min egen tæve blev parret 3 dage i træk og 8 hvalpe - Det største antal i den tæve linje flere generationer tilbage.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Jeg mener helt klart man skal parre mere end én gang, hvis man ikke er helt sikker på ægløsningsdagen, men hundene skal ikke bare have lov til at parre i flæng. Hanhunden kan også stresse, hvis de går sammen konstant.
okt 2012
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Der findes jo tilfælde hvor kvinder har født tvillinger, med forskellige fædre, da der er løst 2 æg, og æggene er befrugtet af forskellige mænd (flere "parringer" over nogle dage med forskellige mænd).
Jeg kan huske mindst et tilfælde hvor tvillingerne er kommet ud med forskellig hudfarve, den ene med en hvid far, den anden med en sort ... Moren havde lidt af et forklaringsproblem over for sin faste partner
Der er jo også tæver hvor der sættes flere forskellige hanhunde på, under samme parringsperiode, så der er en chance for at at få forskellige kombinationer (hvalpefædre) i et enkelt kuld. Her kommer genetisk test jo så ind bagefter.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
Da aslan lavede et ups kuld kom der ni. Jeg går ud fra de kun parrede en gang
okt 2016
Følger: 1 Svar: 10
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
I naturen vil dyrene parre flere gange, det øger chancen for, at der er lagt æg ned, der er helt klar til befrugtning.
I vores moderne tider, så er det os mennesker/opdrættere, der skal gætte os til, hvornår den rette dag er, og der kan tæverne godt snyde.
Da nogle opdrættere kører langt for at få tæven parret, så er det ikke ligegyldigt at vide, hvornår hun er helt klar, så derfor tages progesterontest mm, og derfor parres ofte flere gange, for så er chancen for at ramme det perfekte tidspunkt større - sådan er det når vi mennesker vil bestemme naturens gang.
Har man ramt det korrekte tidspunkt første gang, så behøver man i princippet ikke få parret tævet flere gange, men da men ikke ved, hvornår det er NU, så går man med livrem og seler og lader hundene parre så længe de vil, dog med 1 -1½ døgn mellemrum.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
Ingen test taget, jeg holdt øje med hvornår tæven var klar.
okt 2012
Jeg er jo i den anden grøft, min tæve tror hun er drægtig HVER gang hun har været i løb.
Parring flere gange?