722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kogte æg og karrysalat Kogte æg og karrysalat

Julefrokost..
Jeg er den heldig vinder af kogte æg og karrysalat...

En del af frokosten jeg ikke selv spiser... Og derfor har virkelig svært ved at gætte mængder på!

Vi bliver 14-18 voksne. Og Gud ved hvor mange børn.. Ej der er mindst 1 barn med og maks 5. Alt efter hvordan de der sammensatte familier fordeler børnene i juledagene.
Er 20 hele æg nok?
De serveres sammen med tomat og sild og karrysalat til brød. Som ret nr. 2 ud af 9.

Og hvad er jeres yndlings opskrift på karrysalat?
Evt jeres yndlings købe-karrysalat. Hvis i har en sådan...

Hit me smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kogte æg og karrysalat
  • #2   20. dec 2018 Jeg tror jeg ville satse på 2 æg pr person..
    Og så kan du give de resterende til dem fra frokosten der rent faktisk spiser æg smiley

Karrysalat ved jeg ikke noget om :b

• #3   20. dec 2018 Bumle - men jeg ved jo ikke hvor mange der kommer.. 15-23 inkl. Børn.

De har lige spist 1-2 fiskefilet på franskbrød
    Så er der rugbrød med to slags sild, æg og tomat og karrysalat.
    Derefter kommer der sylte og leverpostej med franskbrød
    Tarteletter.
    Små frikadeller med salat
    Mørbradbøffer med løg og rugbrød
    Flæskesteg og ribenssteg
    Hamburgryg med grønlangkål og flødekartofler
    Og risalamande
    Kaffe og kage til pakkespil.

Jeg tror simpelthen ikke folk spiser to æg hver.
    Men spørgsmålet er om 20 er spot on, lige lidt for lidt eller lidt i overkanten..

• #4   20. dec 2018 Hmmm.. Jeg tror jeg ville satse på at lave 30 æg.. Ellers 25. Så er der nok til at de der vil, spiser 2 æg..
    Og selv hvis I løber tør for æg, lyder det til at der er nok af andre gode ting man kan proppe i sin mave! smiley

• #5   20. dec 2018 Uh. Jeg synes det er en svær tjans. For ja er der mange børn, så går der nok også flere æg.. De gider jo ikke sild.

• #6   20. dec 2018 20 æg skåret i halve er mere end rigeligt smiley

• #7   20. dec 2018 4 halve æg pr person er helt sikkert for meget.
    Det halve er nok - og der vil uden tvivl også være lidt til rest....

Ps - fiskefilet på franskbrød??
    Det lyder ikke rart, synes jeg.

• #9   20. dec 2018 Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg havde ikke tænkt på at æg kan skæres over..
    Så er 20 æg sikkert fint.

• #10   20. dec 2018 Hvis du køber Gråstens karrysalat og pisker en anelse fløde og vender i, så den bliver dejlig cremet og luftig så er der ikke en sjæl der opdager du ikke selv har lavet den smiley smiley

• #11   20. dec 2018 hvis æggene er med henblik på at serveres sammen med sild, så vil jeg også sige 1 æg per person burde være nok .

• #12   20. dec 2018 Et per person er alt rigeligt smiley

• #13   20. dec 2018 Beklager ang. Fiskefileten. Hvis den klassiske er på rugbrød så er den det også her.
    Jeg spiser ikke fisk smiley så hvad ved jeg om hvad der er underneden smiley

• #14   20. dec 2018 Men mange tak for jeres input smiley
    Jeg går med 30 æg. Og så er der et par stykker til at komme i karrysalaten, og jeg når at spise et par stykker blødkogt til morgenmaden i dagene op til også smiley så passer det nok meget godt smiley jeg vil i hvertfald ikke der mangles.

• #17   20. dec 2018 Altså nu spiser vi også fiskefilet på rugbrød . Men stjeneskud laves da f.eks på franskbrød, så syntes ikke det lyder så underligt med franskbrød hvis nogen har den lyst smiley

Jeg vil også mene at 20 æg er mere end rigeligt, ofte spiser folk ½-1 æg pr. person, hvis de spiser det til sild, eller tager en æggemad hvis de som mig ikke spiser sild smiley

Karrysalat aner jeg heller intet om, det spiser jeg nemlig heller ikke smiley

• #18   20. dec 2018 Stjerneskud laves vel på enten ristet franskbrød eller rugbrød. Tror det vil blive en blød omgang på frisk franskbrød og det ville helt sikkert mangle de bitterstoffer der er i enten rugbrødet eller ristningen.

Men der er altid noget for enhver smag, det er klart smiley
    Den klassiske måde at servere fiskefilet til julefrokost er jeg dog ikke i tvivl om, er på rugbrød med citronstykker og god remoulade.

• #19   21. dec 2018 Jeg køber altid Gråsten karrysalat, tilføjer lidt fløde, en del ekstra karry, en anelse sukker, små æbletern(gerne cox orangeæbler), fintskåret forårsløg og hakkede kogte æg. Alle elsker det og voldæder.....

30 æg lyder fint, heraf ca. 8 hakkede og puttet i karrysalaten.

• #21   23. dec 2018 Caroline vi er enige, men hvis det lige skulle være lige til at gå til, så er en Gråsten med lidt fløde et godt bud.
    Men jo, en god hjemmelavet karrysalat er ikke sådan at kimse af smiley

• #22   24. dec 2018 Tja, "min" Gråsten (godt opgraderet med æbler mm.) tror alle er hjemmelavet, men er jo meget hurtigere at få færdig. Kan ikke huske hvor mange gange jeg er blevet bedt om opskriften på den skønne karrysalat og alle griner højt, når den alligevel er halvfabrikata!

Kommentér på:
Kogte æg og karrysalat

Annonce