1.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

"Dræberhund & Hugorm" "Dræberhund & Hugorm"

Var på tur til stranden igår med hundene. Vi gik lige ind i to hugorme, Stacia tog kampen op, hun pustede sig op og var en rigtig faaarlig en, liiige til slangen væsede af hende, så var det ikke sjovt længere og hun kom løbende tilbage. Heldigvis skete der ikke noget med nogle af dem.
Men mit spørgsmål er kan en hugorm bide og så fald er den giftig??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Dræberhund & Hugorm"
  • #1   27. apr 2007 http://www.bornholm.nu/?Id=13021

puh ha.. de kan godt blive væk fra mig *GG*

• #2   27. apr 2007 Hmm som sagt heldigvis skete der ikke noget... Men de S.... bæster er vågnet af deres vinter søvn, så pas på der ude med jeres hunde...

• #3   27. apr 2007 hudorme er ikke giftige, vi har ingen giftige slanger i DK.....

• #4   27. apr 2007 Uhha er simpelthen SÅ bange for de kryb! Håber ikke vi møder nogen på vores gå ture... Uhha for helt kuldegysninger af tanken!

• #5   27. apr 2007 Okay er de eller ikke giftige???? får lidt mixer signaler lige nu

• #6   27. apr 2007 hmm...synes jeg har hørt om hunde der er døde af sådan et bid? men det passer måske ikke....?

• #7   27. apr 2007 Fint så vi holder os laaangt væk fra de bæster...

• #8   27. apr 2007 Av....Jeg troede kun de var på heden?

• #9   27. apr 2007 Hvorfor er de fredet, hvad gør de for miljøet siden man har fredet dem?? mener bare der var andre dyr jeg personlig ville frede frem for en Hugorm..

• #10   27. apr 2007 Fandt lige dette på nettet:

Der er mange hugorme i år, og her i sensommeren kommer de frem og slikker solskin så snart lejlighed byder sig. Så der er grund til at være på vagt når man færdes i skove og i åbne naturområder.

Forrige mandag gik det helt galt i Liseleje Plantage i den såkaldte Hundeskov ved den store p-plads. Mickey Nielsen, Liseleje, var ude at lufte sin dejlige labrador, der løb frit omkring og pludselig forstyrrede en hugorm, der bed fra sig.

Mickey Nielsen fortæller, at han straks kørte hunden til dyrlæge. Det viste sig at hunden var blevet bidt fire gange. Dyrlægen forsøgte at behandle med binyrebarkhormon, hvilket ikke virkede. En rundringning til andre dyrlæger, sygehuse og Statens Serum Institutut endte resultatløst, for serum mod hugormebid skal være friskfremstillet, og der er to dages leveringstid. Efter svære lidelser døde hunden.

Statens Serum Institut bekræfter, at man ikke længere ligger inde med serum mod hugorme, men at man i stedet har et mere højrenset og virksomt middel på lager og kan levere forholdsvis hurtigt. Men det sælges kun til menneskebrug, ikke til behandling af dyr.

Dyrlæge Hanne Nielsen, Frederiksværk Dyrehospital, oplyser, at det er en alvorlig sag, når en hund bliver bidt af en hugorm, og at dyrlæger ikke normalt ligger inde med serum. Hun bekræfter, at det tager et par dage at rekvirere serum, og så er det ofte for sent.

- Et hugormebid giver voldsomme hævelser og huden falder af. Hvis hunden samtidig er allergisk kan giftvirkningen forstærkes. Vi behandler med binyrebarkhormon, for det virker nogle gange, siger Hanne Nielsen.

Frederiksværk Dyrehospital er ikke det sted Mickey Nielsen søgte behandling til sin hund.

• #11   27. apr 2007 Janie det var på Melby strand, og vi gik ind i to stk med mellen rum

• #12   27. apr 2007 Brak´s Fuuuck det siger du ik´ jeg holder mig laaangt væk

• #13   27. apr 2007 Shit............det er da deprimerende læsning det her.

Jeg er i skoven hver dag og troede skyggen var sikkerhed nok.

ØV

• #14   27. apr 2007 Jeg er nu heller ikke så skræmt vi ikke tager i skoven, på stranden og hvor vi ellers plejer at være.

Men jeg synes det er rart at vide, de kan forekomme steder jeg ikke havde den fjerneste ide om.

Skete der noget i skoven, ville en hugorm være noget af det sidste der ville ryge gennem mit hoved ;o)

• #15   27. apr 2007 Dina blev bidt af en hugorm da vi boede i sverige..
    Hun hævede op i ansigtet og blev meget skidt ( bidt i næsen)
    Hun blev indlagt på Kalmar Djursjukhus i 4dg før jeg fik hende hjem igen.. Hun var skidt i 3-4 uger efter også pga af medicinen hun fik..
    Hugormebid kan så absolut være farlige for en hund .. specielt de mindre racer..

• #16   27. apr 2007 her hvor vi bor er der ret mange spor efter dem og deres ham de har skiftet ligger tit i grøfterne eller på grusvejene...jeg har dog kun set én i hastig fart væk fra mig og hundene....så jeg må indrømme at jeg ikke ser dem som en trussel eller noget der skal holdes øje med hele tiden..og de skal jo også have lov til at være hér.... ;o)

• #17   27. apr 2007 Hugormebid kan være meget farligt for hunde, fordi det ofte er i ansigtet, munden eller på halsen, de blir bidt.

Vores tante og onkel mistede deres gravhund for nogle år siden. Den blev bidt på halsen, som svulmede op, og inden de nåede til dyrlægen, var hunden død, kvalt!!!!

Og ja. De små hunde er mere udsat, da de ikke har så stort korpus at fordele giften i.
    Det samme med børn....!

• #18   27. apr 2007 Men som det er skrevet før, så er de så sky, så de oftest er smuttet, inden man støder på dem!
    De får ikke mig til at blive hjemme hele sommeren!!!
    Nixen bixen

Det skulle da liiige være de der flåter.........!

Jeg er mere nervøs for en omgang borrelia fra sådan en fætter, end et bid fra enhugorm!

Kommentér på:
"Dræberhund & Hugorm"

Annonce