546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Labrador folk Labrador folk

Jeg tror jeg har ramt af blindhed (eller uheldig)

Men er der virkelig ingen kvalifikationsprøver i november måned? Helst medio - slut november. Tror ikke helt vi bliver klar til primo smiley

Og det må hellere ikke bare være en B-prøve, har hørt det er pisse svært at få en 1. præmie..

Er der i øvrigt nogen der kan anbefale noget god træning her i midt-østjylland? Jeg kan godt træne selv, men det er jo rart med lidt input hist og her smiley Måske nogen der gerne vil træne sammen? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador folk
  • #4   17. okt 2012 Men der står jo bare Markprøve A/B etc derned af, er det med garanti at hvis det er en B-prøve så er der kval. prøve?

• #5   17. okt 2012 Retriever folk passer mig fint smiley eller andre der ved noget smiley

• #6   17. okt 2012 Men er det korrekt at en A-prøve er absolut no-go fordi man skal have 1. præmie i åbenklasse B-prøve?

Og der er heller ingen B-prøver i efteråret?

Jeg burde bare have styr på disse ting efterhånden, men det er som jeg ikke får det ordentlig ind -.-'

• #8   17. okt 2012 De eneste prøver pt er A og A/C prøver hvilket betyder at det er "rigtig" jagt man afprøver hundene på og derfor kræver det som sagt en 1.premie i åbenklasse B, de tidligste C prøver ligger i februar marts i år, B og kvalifikations prøver ligger først når man er sikker på at kunne sende hundene i vandet.
    Der er ikke kvali-prøver på alle markprøver pga dommerkrav

• #9   17. okt 2012 Og flatrunner var hurtigere

• #10   17. okt 2012 Nu tillader jeg mig lige at stille et dumt spørgsmål, men er der en grund til at det skal være kval. prøve? jeg tænker at hvis det er i avlsøjemed, er det jo ikke et KRAV at man har kval prøven (er det et krav for at få hvapene på hvalpelisten?) og som køber ville jeg jo være lige så glad (måske gladere) for at kunne studere resultater til "almindelige" markprøver som til kval. prøver -og eksteriørdelen kan man jo tage til en udstilling og få overstået

• #11   17. okt 2012 Okay..
    Michelle, kvalifikationsprøven skal til for at kunne udstille i brugshundeklassen - hvor jeg tror Ramses vil have bedre chancer.

Er det svært at få en 1. præmie på b-prøve? Der var nogen der sagde til mig, at man nærmest skal gå fejlfrit... Hvor man jo må have x-antal "minus" point på kval.

• #12   17. okt 2012 Også er tanken med kvalifikationsprøven at den skal simulere hundens naturlige evne til at arbejde (det vil sige at fører godt kan lave fejl, uden man ikke består af det)
    Hundene henter fuglevildt på prøven, og der kommer skud. Så forskellen mellem b-prøver og kval. prøven er nu ikke voldsom står.

Hvis man skal vælge hvalp ude fra arbejdsvillighed, så skal man nok kigge efter dem hvor forældre dyrene bliver brugt på aktiv jagt.. Hvilket jeg også arbejder på at få Ramses med på.. Problemet er bare at jeg ikke selv er jæger, og min kæreste er ny jæger og tør ikke helt (fuld forståeligt) så jeg er gået i stå på det punkt.

• #14   17. okt 2012 Okay,

så det er mængden af apporteringer der bliver hårde?

Derudover er der vel de gængse med, ro på post, afleveringer til hånd, skudfasthed, lineføring. Altså basis tingene.

• #16   17. okt 2012 åh gud, kan der være kaniner?

• #19   17. okt 2012 Jeg frygter nu ikke, at Ramses vil gå kold. Fordi vi gik til træning, hvor træneren, syntes hunden udelukkende skulle apportere i to timer.. Med god grund at det nu er mig der træner, da min mor er kørt surt i det.. Det var ikke vildt spændende. Så han har prøvet det. Men det med mange tomme færter skal øves på! For det kan jeg godt se må være frustrerende og en grund til at opgive som hund smiley

Og vi skal nok ikke lige på b-prøve før kval. er taget smiley Ramses er så glad for kaniner at han gerne vil slikke på dem smiley

• #20   17. okt 2012 Men det var selvfølgelig primært enkelt og dobbelt markeringer. Så derfor skal der trænes noget mere søg.

Kom gerne med flere ting de tunge-kanoner kan have svært ved smiley Det er rart som en nybegynder som jeg, at få af vide. Ellers er det svært at træne smiley

• #22   17. okt 2012 Ok, takker for opklaringen smiley

Flatrunner -du har jo osse hundeverdenens svar på duracellkaniner, så hvis de går døde ser det da skidt ud *GG*

Line -jeg mener nu godt man kan se en masse udfra markprøve-resultater (som er noget lettere tilgængelige, i forhold til at skulle ud at se hunden på praktisk jagt ;))
    Men hvis ikke det er der dine ambitioner ligger, er der self ingen grund til at sigte efter masser af resultater der smiley

ang det med at du gerne vil have hunden på jagt men ikke er jæger, så kan du jo prøve at kontakte den lokale jagtforening. Man kan godt gå med som hundefører uden at have jagttegn.
    Men det kræver self at hunden er trænet i et omfang så den kan klare de udfordringer den møder der, ellers bliver man nok ikke inviteret med igen.
    Jeg kender en der har gået med som hundefører på mange jagter før hun selv tog jagttegn, så prøv da om ikke du kan få lidt kontakter til nogen jægere der kunne tænke sig at have dig med, når din hund er klar smiley

• #23   17. okt 2012 Mine ambition er kval. prøven lige nu smiley Tør ikke drømme om mere - ved ikke om JEG har evner til mere smiley

Hvordan filan får jeg ham til at galoppere hjem af? Altså det er ikke ved først apportering han lunter hjem, men ved nummer fire begynder det at halte smiley
    Vi har brugt lidt, når vi var flere ude, at så lade en anden hente end ham, så går det over stok og sten igen. Men det kunne være super fedt at tænde ham på en anden måde smiley

Det var i øvrigt verdens mest elendige markprøve træning vi gik til, altså det var jo dødsygt for hund og fører.. Og nu har jeg lidt ekstra tid pga. studie skift, så vil jeg tage mig lidt kærligt af ham - og min egen trang til at træne smiley

Hvor stort skal jeg lave søget? Er det 20x20 m. med tre dummyer til en start?

• #25   17. okt 2012 Fedt! God konstruktiv vejledning smiley Virkelig noget jeg kan bruge!

Mit hjerte ligger ved udstillingen, ingen tvivl, men mit hjerte ligger også ved hundens naturlige evner. Nu er jeg med i Ramses og han er en apporterende jagthund, jamen så er det for FEDT at se ham lave noget han bare kan smiley
    Altså hvis I forstår - det er ligesom folk der bruger border collier til hyrdning - det er jo bare fedt.

Jeg tror jeg vil prøve at tilrettelægge et program (lige som til fitness), nu ikke så meget med hvor meget der kan øges osv, men mere så man ved hvad man skal når man går ud.
    Jeg kommer tit til at lave lidt det samme på en træningstur, fordi det halter med min fantasi.

Det er langt fra sikkert at Ramses bør anvendes i avlen, han har nogle kvaliteter, men i forhold til hvor mange gode labradorer der bliver avlet, så er det meget svært at vurdere om hans gode sider opvejer de dårlige.. Så det er for sportens skyld der bliver gjort så meget i det smiley

Kommentér på:
Labrador folk

Annonce