{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Nappe og hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej... smiley

Nogle der kan hjælpe min kæreste og jeg har fået hund. En labrador blandet med doberman. Han napper når han vil lege og vi siger stop til ham. Og han hopper op af mennesker og når vi går ind af døren når vi kommer hjem. Han er ikke til at falde til ro.

Det skal siges at han er 7 måneder. Hvad gør vi?

Mvh Annika smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nappe og hoppe
  • #1   9. dec 2019 Har I lært ham hvad "stop" betyder?


  • #2   10. dec 2019 I har fået en meget aktiv blanding, der kræver en hel del aktivering både fysisk og mentalt. En Dober hopper smiley Min bliver i klubben kaldt 'hoppe-dobben' smiley Når de er glade kan de næsten ikke lade være. Hvis du ikke vil have at han hopper op er du nødt til at 'omdirrigere' adfærden og lære ham at det rigtig godt kan betale sig at fx sitte i stedet.
    Både dobere og labber vil gerne have noget i munden når de er glade og det er helt normalt at de napper under leg. Igen tilbyd ham et alternativ. Stik ham i bold i munden eller et andet stykke legetøj.
    Du må forvente at i har fået en hund der skal ud og lave noget - både fysisk og mentalt. At kommer til hundetræning i fx DcH programmat vil være en rigtig god ide smiley


  • #3   10. dec 2019 Afsted til TRÆNING med den hund. Den skal dels lære hvad de ord mennesker siger betyder, og så skal den bruge sit krudt på noget fornuftigt.

    Det bliver kun værre de næste halvandet-to år, så se at få gjort noget ved det nu.



  • #5   10. dec 2019 Indlær et nej.
    Tilbyd anden aktivitet.
    Aktiver hunden bedre.


  • #6   10. dec 2019 Hvad var tanken bag anskaffelsen af netop den blanding?

  • #9   10. dec 2019 Når Perle skal være rigtig sød mod en af os eller Clinton så får man lige en tur med fortænderne (lidt som når de kløer sig selv med fortænderne). For pokker det gør nuller naller. Vi beder hende pænt om at stoppe og nusser hende istedet. Clinton stjerner helt ud på hende når hun lige synes han trænger til en gang 'nulren' bag ørene. Hendes mor gjorde det samme og iflg ejeren af hendes far er det normalt for Dobere. De bruger munden utroligt meget til at slikke, sutte, nappe osv

  • #11   11. dec 2019 hvalpetræning heller bare hundetræning. ellers giv hunden et lille kødben så går den over og ligger sin smiley

  • #12   11. dec 2019 @10: Perle uddeler 'bodyslams' til folk hun er virkelig glad for; hun kommer ganske enkelt løbende og hopper helt op og rammer ens overkrop med sin samlede vægt (33 kg). Og ja, er man ikke lige forberedt så holder man sig ikke på benene smiley Hun ynder at gøre det når hun er blevet belønnet med bolden så får man lige et slam af en tæskeglad hund med sin elskede bold i kæften. Min venindes to labber og mine træningskammeraters labber har været lidt nemmere at lære at holde benene på jorden en hoppe-dobben: De fleste har sådan set bare i en periode bedt hunden sitte hver gang den gjorde antræk til at ville hoppe op og så belønnet dem for at sidde. Det samme er forsøgt med hoppe-doppen i dens unge dage. Men nej, så sidder den bare og får spændt fjederen endnu hårdere og man får et endnu højere hop ud af det når den har spist sin belønning smiley

  • #13   11. dec 2019 #12
    Det lyder som Atlas smiley sit er også prøvet, men så kan man være ret sikker på, at få et snudedut på kinden, når man vil belønne kræet. Han har formået at give min mor et blåt øje, fordi han bare var så glad for at se hende.


  • #14   21. dec 2019 Er der slet ikke nogle der har gode ideer til at vi kan stoppe hans nappe. Ved godt hundetræning, men starter først næste år. Så nogle gode ideer kunne jeg godt bruge.

  • #16   21. dec 2019 Du er nødt til at AKTIVERE hunden. Køb aktivitetsspil, giv foder i foderbolde eller spred det ud på plænen, sæt klatter af leverpostej på træer og lad hunden finde og spise det, balancer på træstammer, træn tricks.

    Det er ikke en hurtig løsning på en understimuleret unghund, andet end, at du som ejer må ud og aktivere den.


  • #17   21. dec 2019 Du har fået en del ideer til aktivering her i tråden (som du iøvrigt ikke har kommenteret eller svaret på spørgsmål i i 12 dage) smiley

    Ellers prøv at Google "mental aktiering....... Hund".

    Jeg håber at du er klar over at det er en HØJaktiv hund, du har købt ?


  • #19   23. dec 2019 Tak for de mange gode råd. Det vil jeg prøve med ham. Har købt legetøj hvor man kan putte god bidder i. Ja jeg ved godt det er en aktiv hund jeg har. Men derfor er det også okay at sige fra om aften når man skal sove. Han skal også lære at det okay at lege men der er også en grænse. Vi går lange tur med ham. Og vi tager ham et sted han kan løbe frit rundt... Så han får også brændt sin krudt af. Det kan godt være han er aktiv, men derfor er det ikke okay at han napper. Derfor vælger jeg at tage til hundetræning med ham næste år. For det skal simpelthen stoppe.

  • #20   23. dec 2019 Og når han napper og ikke høre efter. Giver vi ham 10 min ro ude i gangen. Så han kan falde ned om aften og det hjælper. For man vil jo også gerne sove. Det har min kæreste og jeg gjort i 6 dage og det hjælper på ham. At nu er det nok og du får lige ro til at falde ned. Han er svært at komme til når han er oppe i gear. Så kan han ikke falde til ro med det samme. Derfor får han lige puste rum

  • #21   23. dec 2019 Lange ture og frit løb, trætter kun musklerne, ikke hjernen smiley

  • #22   23. dec 2019 Prøv at læse denne artikel:

    https://www.paastreif.no/ALT-OM-HUND/Naturlig-hundetrening/Hunders-normale-s-vn-og-aktivitetsbehov/

    Måske skal du revurdere hvor meget søvn din hund har brug for. Artiklen her siger mindre end 8-13 timer i døgnet. Og for at den skal sove, skal den være mentalt træt. Det bliver den ikke af at løbe.

    Du er NØDT TIL at træne din hund. Lær den at give pote, rulle rundt, bakke m.m. Lad den balancere på træstammer, finde leverpostej på træer, finde tabt legetøj. Du kan ikke køre en unghund FYSISK træt.


  • #23   24. dec 2019 Det er i øvrigt så almindeligt, at alle nikker genkendende til denne:

    profilbillede
Kommentér på:
Nappe og hoppe

Annonce