1.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

indlæring af apport indlæring af apport

Jeg har en hvalp på 8mdr som jeg forsøger at lære apport.
Men jeg har meget svært ved, at lære ham at samle ting op. Hvad er den korrekte måde at lære ham det på?
Jeg roser selvfølgelig overdrevent meget når han en sjælden gang samler op.
Vi går til træning, men synes ik der er meget hjælp at hente der.
Er der nogen der har erfaring med, at indlære det med klikker?
Så jeg i starten måske klikke bare han rør den, og så langsomt øger kravene.
Han henter og bringer gladeligt sit legetøj, men det er jo også en lidt anden situation.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indlæring af apport
  • #1   11. dec 2009 Vi lærte det sådan:

1: Du sidder med dummyen mellem dine knæ/ben, og når hunden bare kigger på den KLIK - GODBID ..

2: Så begynder hunden at dutte med snuden på den, KLIK - GODBID ..

3: Så begynder hunden at tage fat med munden, KLIK - GODBID ..

4: Så begynder hunden at hive den lidt til sig, KLIK - GODBID ..

5: Og så til sidst kan den smiley

Håber det kunne bruges ...

• #2   11. dec 2009 Men jeg har indlært det uden KLIK, da jeg ikke kunne have både kontrol på hunden, dummyen, og godbidderne, så istedet for KLIK, så roser jeg ved at sige SUPER :0)

• #3   11. dec 2009 Mia- Forestiller mig bare at det er nemmere at forstærke i det sekund hunden rører ved den, via klikkeren
    Men ja det kan helt sikkert bruges:)

• #4   11. dec 2009 Ja, det kan der være noget om ;0) - Jeg syntes bare det var så besværligt, men prøv dig frem, det er jo efektivt med klikkeren :=)

• #7   13. dec 2009 Carina- Nu har min vuf jo bære genet i sig og bærer gladeligt rundt på div ting. Men han skal lige lære, at samle det op på kommando også:)
    Det tog lang tid at lære min gamle hund apport, men pludselig en dag sad den i skabet.
    Jeg aner ik hvad næsepinds øvelsen er, men an sagtens bruge fremgangsmåden.
    Jeg prøver at bruge klikkeren og dur det ik så dropper vi den bare igen. Jeg bruger godbidder ret sparsomt, for ellers viger den bette ik fra min side:)

Charlotte- Det vil jeg prøve:)

• #8   14. dec 2009 Camilla: Vi træner også apport og jeg har en hund der ikke er glad for at holde så jeg leger med apporten, bevæger den så den er svær at fange og i det øjeblik hun tar den slipper jeg, det går efterhånden godt vi skal kun træne det 5-6 gang og så pause ellers synes hun det er kedeligt...

Jeg har hørt at der er nogle der ligger apporten på noget i begge ender, så midden er højre over jorden - to mursten er sådan noget... det skulle virke for nogle, så måske var det et forsøg vær` smiley

• #9   14. dec 2009 Louise- Det er ikke så meget fordi han ikke er glad for at holde, han kan bare ikke finde ud af at samle op:)

• #10   14. dec 2009 Men hvis du køre apporten hen over gulvet tager han den så ikke? Wasikka synes den er kedelig når den ligger stille - men det arbejder vi hen i mod...forhåbenlig smiley

Kommentér på:
indlæring af apport

Annonce