1.171 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Hvordan ser jeres dag ud mht aktivering Hvordan ser jeres dag ud mht aktivering
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan I aktiverer jeres hund i hverdagen....
Hvordan ser en typisk dag ud for jer (eller rettere jeres hund) mht aktivering?
Jeg er lidt lost mht at finde på ny aktivering til hunden nemlig, så ville gerne have lidt inspiration...
Gerne hvad I gør morgen, middag og aften. Altså hvordan det er delt op i løbet af dagen...
0 synes godt om
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
Det er sjovt og udfordrende...
Mine dage er meget forskellige. Nogle dage kører vi i hundeskoven. Andre dage går vi og andre igen cykler vi. Bobby er jeg ved at træne op i slalom. Vi træner ca 3x 10 om dagen. De andre 2 træner jeg et par gange om ugen - 15-20 min max.
Ellers leger vi kaste lege, og med alt deres aktiveringslegetøj.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.475
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
sasha vækker min kæreste eller vækkeuret gør, og de to tager en gåtur hvor hun løber fri og snuser egen og solsorter op ca 20 min.
så kommer hun hjem og enten ind og sove igen eller også er jeg kommet op og så er der snart morgenmad. den får hun nogle dage i sin kong som opblødt, men ellers i sin skål (hun spiser det kun iblandet fx a38)
så sker der ikke meget mere fra morgenen af end at hun ligger i sofaen og slapper, men når vi nærmer os tiden for at jeg skal ud af døren venter hun på sit ben som hun får når jeg går ud og så har hun den at hygge med nogle minutter.
når jeg så kommer hjem efter ca 8 timer max står den enten på en huritg tisse tur først elller direkte til den lange 1 times tur hun får hver dag (weekender eller dage med tid er dette i søborg ved moserne eller på oxbjerget)
på standard turen er vi enten på kirkegården (stor og lidt skovagtig) hvor hun aktivt snuser i buskaser og vi holder stor 4- 5 gange og træner apport, blive, op (hun sætter forben på fx sten) eller kombinerer blive og apport, eller apport mens hun går plads mv.
men alt dette er ikke det primøre på gåturen da hun ellers bliver for fokuseret på mig og ikke på at udforske.
hjemme igen laver vi så et par gange i ugen søgeøvelser i stuen, eller hun leger tumlelege med os og legetøj i sofaen.
og så vanker der aftentur på 20 min uden aktivering, men løs 2/3 af turen af og til er man heldig at møde en legekammerat og så trækker turen ud og hun kommer godt træt i seng.
det var standarddagen for sasha - en næsten 7 år gammel labrador tæve der formentlig ikke ville brokke sig eller blive besværlig hvis hun kun fik halvdt så meget aktivering
så opsummeret så er det min. 2 timers gåtur hver dag, men nogen grad af indbygget træning og hundeleg.
vi skal dog starte til rally i maj hvor jeg forventer træningen tager til
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
Alene ca. 6-8 timer.
Eftermiddag: Ca. en time til 1½ time i hundeskoven.
Aften: luftes i haven
sen aften: gåtur ca. 30 min.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Balto får ca 45-60 min gåtur om dagen, men da jeg har mange problemer med ryggen for tiden pga graviditet, har jeg fået ordre på af jordemoder at jeg ikke må gå for meget med ham, så det er kærestens job i øjeblikket, men han arbejder jo temmelig meget, så gåturene bliver der ikke så meget af (selvfølgelig de der 45-60 min hver dag), derfor ville jeg gerne have lidt ideer til ekstra aktivering herhjemme også... Idag har den stået på 3x fodersøg i haven, 1x fodersøg indenfor, gåtur på ca 30-40 min inkl lydighedstræning og fodersøg ved små græsarealer vi kom forbi, og nu får han så sin aftensmad i marvben istedet for i skålen...
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
Begge hunde morgentur på ca 20 min i skoven hvor de løber løs og leger.
Begge går så i hundegård i min. 8 timer dagligt men jeg er på arbejde!
Eftermiddag: Træning med begge henholdsvis, spor, lydighed, eftersøgning, feltsøg.
Begge bliver trænet dagligt hele året rundt og det tager ca et par timer dagligt og nogengange trænes de igen om aftenen!
Den gamle bliver løbet og cyklet med ihvertfald hver anden dag mellem 5 og 10 km så hun er i god form.
Fra foråret af og indtil sent på efteråret svømmer den gamle også hver til hver anden morgen i ca. 15 min.
Mine hunde mangler vist ikke aktivering;-)
Dagen sluttes af med en god aftentur!
dec 2009
Den der hundegård, er du ikke bange for at nogle skal snuppe dem? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan I bor, men jeg synes også det kunne være fedt at hunden var ude hele dagen, men tør jeg simpelthen ikke af frygt for tyveri...
mar 2006
mar 2006
dec 2009
Ja okay vores er jo "kun" hyggehund... Han skal selvfølgelig aktiveres, men ikke på samme måde som dem med hunde der bliver brugt som brugshunde.... Han skal bare blive træt og være velfungerende
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 49
Min lille vaps (4 måneder) bliver luftet i haven fra morgenen af , og derefter tumlet med og får sig så en aktiveringsbold for at falde til ro inden jeg tager afsted 4-6 timer.
Når jeg kommer hjem leger vi i haven eller tager i skoven.
indimellem dagen er hun ofte ude og tisse/snuse i haven, og bliver tumlet med både inde og ude alt efter vejret.
Træningen er 5-10 min ca. 2-3 gange om dagen.
Til aften bliver hun luftet i haven igen.
dec 2009
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 140
aug 2011
dec 2009
Hvorfor udfores EFTER træning? Hvad er forskellen om det er før eller efter?
aug 2011
dec 2009
Ok, men vi træner jo slet ikke på samme måde som du gør, så det er nok ikke så relevant for os
aug 2011
dec 2009
Så den står på papkasser, marvben, fodersøg og lydighedstræning.... Så det var bare hvis folk nu havde andre sjove ideer til hvad man kan lave...
Fandt en hjemmeside med nogle gode ideer, som skal afprøves, så må vi se om det falder i hans smag
Hvordan ser jeres dag ud mht aktivering