841 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
Hjælp! Diesel æder møblerne! Hjælp! Diesel æder møblerne!
Hej alle
Åh nej, Diesel har valgt at angribe vores spisebordsstole i køkkenet når han er alene hjemme.
Det er nok for sent at redde stolene som sådan, men kan vi forberede os på, at han ikke bider i andet?
Jeg fik at vide af én igår, at BidStop til heste skulle virke, men er der nogen der har erfaringer med dette eller noget andet?
God råd modtages meget gerne!
0 synes godt om
mar 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 171
jun 2012
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Jeg ville køre hvalpen mentalt træt inden den forlades.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.162
en lille papkasse med lidt guf i, som vandalen kan muntre sig med at smadre..
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.200
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.792
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Du ser nok en hund som der spiser møblerne?
Jer ser en hund som keder sig eller har ømme tænder. Det er selve det man skal gøre noget ved.
aug 2006
mar 2013
Han har en flaske, som han skal arbejde lidt med for at få godbidder ud af.
Skæld-ud er også så meget sagt, altså han bliver rykket væk og får et meget bestemt nej, eller også løfter vi ham når han gør det (Det har vi fået at vide fra træner, at vi kunne gøre, for det kan han ikke lide)
Jeg går med ham HVER morgen i ca. 30 minutter, så han er godt brugt når han kommer hjem. Jeg tror også han sover de første timer vi er væk hjemmefra, men han skal nok få bidt i dem senere.
Malene: Han er KUN i køkkenet, så det er ikke ret meget plads han har når han er alene hjemme.
Chilisauce? Og det er ikke dårligt for hans mave, hvis han så alligevel bider i det? Og får det ikke møblerne til at se grimme ud og lugte?
Han har masser af bidelegetøj når han er alene hjemme, og vi skifter også regelmæssigt ud i det, så han ikke har det samme legetøj ved sig hver dag, så han stadig finder det spændende når han får det igen.
aug 2006
mar 2013
Men ellers ikke
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Men vær nu sikker på at hvalpen ikke bare keder sig, sørg for at den får brugt hovedet ikke bare benene, giv fx morgenmad på plænen og lad hunden bruge minimum en halv time på at finde det;) husk at se på alene tid, måske er hvalpen bare for længe alene
mar 2013
Det er ikke stolebenene han bider i, men sæderne.
Han er alene ligeså længe som alle andre hunde - Imens jeg er i skole og min kæreste på arbejde.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
ala den her stil : http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundehus_hundegaard/hundegaard
(den af stål )
hvalpen skal selvfølgelig have mad, vand og legeting derind inden du går
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 155 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Tænker at jeg ville fjerne de ting som han ikke må tygge i det sted hvor han opholder sig imens han er alene hjemme i den periode hvor hans tænder klør så meget.
Måske er han alene alt for mange timer - en hvalp på 4 mdr sover et par timer og vågner og så skal der ske noget. Sker der intet finder de selv på narrestreger.
Så jeg ville helt sikkert få en til at kigge forbi ham efter et par timer.
mar 2013
Filthatten & Krokodillen: Det er helt sikkert at hans tænder klør, han er begyndt at tabe nogen af dem.
Men vi har ikke mulighed for at få nogen til at kigge til ham - Alle er jo (ligesom os selv) på arbejde i det tidsrum + at jeg ikke vil have en fremmed til at kigge til ham, når han er så lille.
Men du foreslår at jeg fjerner stolene inden jeg tager hjemmefra? Så tænker jeg, at de bliver mere spændende når de så kommer ud i køkkenet igen?
sep 2007
Jeg ser bare en parallel mellem at få småbørn og hvalp i huset.
Alt der kan puttes i munden skal fjernes eller sættes så højt at de ikke kan få fat på det.
Det er jo deres nysgerrighed og livsglæde, som gør at alt skal udforskes og puttes i munden.
Men jeg tænker altså at han sover og vågner og simpelthen keder sig og derfor begynder at splitte sæderne ad. Jeg ville helt klart se om jeg kunne finde en der kunne kigge forbi ham for en periode og lave lidt mentale øvelser med ham.
Så bliver det heller ikke så negativt for jer og ham når I kommer hjem. I går med garanti og tænker på " hvad har Diesel nu ødelagt, når vi kommer hjem" og gensynsglæden mellem jer er ikke som den burde være.
mar 2013
Er der ikke nogen der har erfaringer med noget spray eller noget andet man kan putte på møblerne, så han ikke har lyst til at bide i dem?
sep 2007
Held & Lykke!
aug 2006
Her må jeg lukke hvalpen væk til et hundeværelse, hvor der intet er der kan bides i stykker..Give noget som er tilladt at bide i mens det står på...Og så selv bide tænderne sammen:)
mar 2013
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.200
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
Så ja, enten find en der kan komme og se til ham, eller fjern alt hvad der ikke må gå i stykker fra hans rækkevidde.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2013
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.577
Og så skal man selvfølgelig sørge for at hvalpen er brugt nok i sit hoved til at tage en god lur når man går fra den og at den har noget at beskæftige sin mund med som den gerne må tygge i.
Har pt selv en unghund og en voksen. De er pga unghunden i fyrrummet når de er alene. Fyrrummet er ryddet for dørmåtte, sko, jakker og hvad der ellers kan tygges i og der er bygget en SOLID afspærring for de isolerede rør fra jordvarmen som den søde unge dame jo helst ikke skulle pille i.
jun 2012
Andre tips
# Papkasse eller lign. han kan/ må ødelægge når han er alene. Så det er dem han går i, når han keder sig. Evt med lidt foder i.
# Hele Gullrødder er gode til hvalpetænder der klør.
mar 2013
Der er ikke mulighed for afskærmning, da hans plads ville blive ALT for begrænset
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg er ikke nogen Uddannet hundetræner men har hjulpet nogle af mine venner der har haft samme problem..
jeg har lige nogle spørgsmål
du kan svare her eller i en private besked..
Er det jeres første hund hvis nej er det jeres første shæfer? og hvilken andre hunde har i haft
hvordan ser en typisk dag ud for diesel, fx gåture, aktiviteter?
hvordan er han som hund , er hand hyper glad, rolig osv?
ved godt der er mange der forslår hundelejetøj til når han er væk men der er jeg ikke enig i at det er den rigtig vej og gå.
jeg siger ikke det er forkert men ikke min måde og løse tingene.
men ellers en rigtig dejlig hunde race i har valgt og få..
den kan blive en af de bedste hunde i verden
Hjælp! Diesel æder møblerne!