841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hjælp! Diesel æder møblerne! Hjælp! Diesel æder møblerne!

Hej alle

Åh nej, Diesel har valgt at angribe vores spisebordsstole i køkkenet når han er alene hjemme.
Det er nok for sent at redde stolene som sådan, men kan vi forberede os på, at han ikke bider i andet?

Jeg fik at vide af én igår, at BidStop til heste skulle virke, men er der nogen der har erfaringer med dette eller noget andet?

God råd modtages meget gerne!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Diesel æder møblerne!
  • #1   26. aug 2013 Han er knap 4 måneder nu. Og han spiser dem kun når han er alene hjemme, så vi kan ikke engang fange ham i det, og skælde ham ud på en proper måde.

• #2   26. aug 2013 Jeg har haft brugt chillie enten pasta eller stært pulver blandet op med vand og så penslet det på møblerne i rummet hor den er alene. Det fik ihvertfald kureret Tiko ret hurtigt.

• #3   26. aug 2013 Derudover sørg for at han har noget han må tygge i. Kødben/ hudben eller lign. Jeg har altid givet Tiko dem i en størrelse hvor jeg er 100% sikker på han ikke kan sluge dem, nu hvor ham har dem uden opsyn.

• #4   26. aug 2013 Skæld ud er på ingen måde vejen frem og slet ikke overfor en hvalp smiley stop den i det, afled og beløn hvis i kan fange den i det.
    Jeg ville køre hvalpen mentalt træt inden den forlades. smiley

• #5   26. aug 2013 Jeg ryster lidt på hovedet..Sorry. Hvorfor er det blevet forbudt at skælde ud på en hvalp?.Altså sige meget bestem nej eller lignende ved uønsket adfærd.

• #6   26. aug 2013 Fyld marvben med noget opblødt foder og smid i fryseren aftenen før, så er der langtidsbeskæftigelse der måske er bedre end stoleben.
    en lille papkasse med lidt guf i, som vandalen kan muntre sig med at smadre..

• #7   26. aug 2013 du kan købe en flaske Hot Chilli Sauce med en masse kinieser tegen på det liner en sutteflaske den smøre du på så skulle han stoppe med at bide i tingen

• #8   26. aug 2013 Giv hunden noget andet at se til og begræns så hans aleneplads.

• #9   26. aug 2013 Snow: Indenfor den moderne hundetræning anvender man ikke positiv straf som skældud nu engang er.
    Du ser nok en hund som der spiser møblerne?
    Jer ser en hund som keder sig eller har ømme tænder. Det er selve det man skal gøre noget ved.

• #10   26. aug 2013 Nej Casper, jeg svare dig ud fra mine erfaringer med alle de mange schæferhvalpe jeg har haft gennem årene..

• #11   26. aug 2013 Tyggeting har han nok af. Han har hudben, som han elsker at tygge i - når vi er hjemme med ham.
    Han har en flaske, som han skal arbejde lidt med for at få godbidder ud af.
    Skæld-ud er også så meget sagt, altså han bliver rykket væk og får et meget bestemt nej, eller også løfter vi ham når han gør det (Det har vi fået at vide fra træner, at vi kunne gøre, for det kan han ikke lide)
    Jeg går med ham HVER morgen i ca. 30 minutter, så han er godt brugt når han kommer hjem. Jeg tror også han sover de første timer vi er væk hjemmefra, men han skal nok få bidt i dem senere.
    Malene: Han er KUN i køkkenet, så det er ikke ret meget plads han har når han er alene hjemme.

Chilisauce? Og det er ikke dårligt for hans mave, hvis han så alligevel bider i det? Og får det ikke møblerne til at se grimme ud og lugte?

Han har masser af bidelegetøj når han er alene hjemme, og vi skifter også regelmæssigt ud i det, så han ikke har det samme legetøj ved sig hver dag, så han stadig finder det spændende når han får det igen.

• #12   26. aug 2013 Pt. Har jeg selv problemet med mine puder...Men kun når jeg ikke er i rummet....

• #13   26. aug 2013 Snow: Diesel holder sig heldigvis fra sofa og puder - Hvis han lige ser sit snit en enkelt gang hvor han kan nå puden fra gulvet, så kan han godt finde på lige at nuppe lidt til den.
    Men ellers ikke smiley

• #14   26. aug 2013 Stoleben kan pakkes ind i stanniol, det gider de fleste hunde ikke at tygge i.
    Men vær nu sikker på at hvalpen ikke bare keder sig, sørg for at den får brugt hovedet ikke bare benene, giv fx morgenmad på plænen og lad hunden bruge minimum en halv time på at finde det;) husk at se på alene tid, måske er hvalpen bare for længe alene

• #15   26. aug 2013 Han får altid sin mad drysset ud i haven smiley
    Det er ikke stolebenene han bider i, men sæderne.

Han er alene ligeså længe som alle andre hunde - Imens jeg er i skole og min kæreste på arbejde.

• #16   26. aug 2013 hvad med en hvalpekravlegård - det har vi haft stor glæde ud af hjemme hos os ?

ala den her stil : http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundehus_hundegaard/hundegaard
    (den af stål )

hvalpen skal selvfølgelig have mad, vand og legeting derind inden du går smiley

• #17   26. aug 2013 Som jeg opfatter din beskrivelse - så keder din hvalp sig og finder alternativt tidsfordriv ved at bide i sæderne på køkkenstolene, fordi hans tænder klør.
    Tænker at jeg ville fjerne de ting som han ikke må tygge i det sted hvor han opholder sig imens han er alene hjemme i den periode hvor hans tænder klør så meget.
    Måske er han alene alt for mange timer - en hvalp på 4 mdr sover et par timer og vågner og så skal der ske noget. Sker der intet finder de selv på narrestreger.
    Så jeg ville helt sikkert få en til at kigge forbi ham efter et par timer.

• #18   26. aug 2013 Karin F: Tak for forslaget, men så tror jeg vi skulle have gjort det fra starten af. smiley

Filthatten & Krokodillen: Det er helt sikkert at hans tænder klør, han er begyndt at tabe nogen af dem.
    Men vi har ikke mulighed for at få nogen til at kigge til ham - Alle er jo (ligesom os selv) på arbejde i det tidsrum + at jeg ikke vil have en fremmed til at kigge til ham, når han er så lille.

Men du foreslår at jeg fjerner stolene inden jeg tager hjemmefra? Så tænker jeg, at de bliver mere spændende når de så kommer ud i køkkenet igen?

• #19   26. aug 2013 Nej for til den tid burde hans tænder jo være skiftet og han burde have lært at være alene hjemme.
    Jeg ser bare en parallel mellem at få småbørn og hvalp i huset.
    Alt der kan puttes i munden skal fjernes eller sættes så højt at de ikke kan få fat på det.
    Det er jo deres nysgerrighed og livsglæde, som gør at alt skal udforskes og puttes i munden.
    Men jeg tænker altså at han sover og vågner og simpelthen keder sig og derfor begynder at splitte sæderne ad. Jeg ville helt klart se om jeg kunne finde en der kunne kigge forbi ham for en periode og lave lidt mentale øvelser med ham.
    Så bliver det heller ikke så negativt for jer og ham når I kommer hjem. I går med garanti og tænker på " hvad har Diesel nu ødelagt, når vi kommer hjem" og gensynsglæden mellem jer er ikke som den burde være. smiley

• #20   26. aug 2013 Som sagt - Jeg skal ikke have en fremmed til at kigge til min hvalp smiley

Er der ikke nogen der har erfaringer med noget spray eller noget andet man kan putte på møblerne, så han ikke har lyst til at bide i dem?

• #21   26. aug 2013 Helt fint - men du efterspørger råd og jeg giver dig et.

Held & Lykke!

• #22   26. aug 2013 Der findes sikker noget for hunde som smager meget dårligt, men så finder hvalpen bare noget andet der kan bides i...
    Her må jeg lukke hvalpen væk til et hundeværelse, hvor der intet er der kan bides i stykker..Give noget som er tilladt at bide i mens det står på...Og så selv bide tænderne sammen:)

• #23   26. aug 2013 Filthatten & Krokodillen: Det er også helt fint, og jeg siger mange tak smiley Men dit råd var ikke noget jeg ville benytte mig af smiley

• #25   26. aug 2013 ved flere der har brugt det når de først har smagt på det gør de det ikke igen de er aldrig blevet syge af det

• #26   26. aug 2013 Jeg tænker også, at gør han det er kedsomhed, så hjælper det ikke bare at fjerne stolene - for så finder han bare noget andet at bide i smiley
    Så ja, enten find en der kan komme og se til ham, eller fjern alt hvad der ikke må gå i stykker fra hans rækkevidde.

• #27   26. aug 2013 Pjevs som nu er 5 mdr kan være alene i 4 timer uden at ødelægge noget, jeg tror det er toppen, hvis man ikke vil sørge for at hvalpen ikke er alene længere end den magter uden at ødelægge må man flytte lt der kan ødelægges, og den der med t alle arbejder og ingen kan sørge for at hvalpen ikke er alene længere end den magter køber jeg ikke! Man kan altid sørge for et ordentlig liv til sin hnd hvis man vil, fx ved at få pasning i de overskydende timer smiley det er et spørgsmål om at ville!

• #28   27. aug 2013 Bodil D: Det er da helt sikkert et spørgsmål om at ville, men jeg vil ikke have en fremmed til at kunne gå ind i mit hus til min hundehvalp. Det skal siges at vi kun lige har boet i den by vi bor i, i et halvt års tid - ergo er der endnu ikke så mange at trække på..

• #29   27. aug 2013 Har efterhånden været igennem en del hvalpe og min konklusion er at det mest effektive og rareste for alle parter er at lade hvalpen/hunden være alene på begrænset plads og så sørge for at der ikke er noget den IKKE må bide i stykker på den plads. Dvs. lav en afskærmning så han ikke kan komme til stolene. Når hunden er voksen så holder det der med at bide ting i stykker som regel op af sig selv og man kan droppe alt det med afspærringer, begrænset plads osv.
    Og så skal man selvfølgelig sørge for at hvalpen er brugt nok i sit hoved til at tage en god lur når man går fra den og at den har noget at beskæftige sin mund med som den gerne må tygge i.
    Har pt selv en unghund og en voksen. De er pga unghunden i fyrrummet når de er alene. Fyrrummet er ryddet for dørmåtte, sko, jakker og hvad der ellers kan tygges i og der er bygget en SOLID afspærring for de isolerede rør fra jordvarmen som den søde unge dame jo helst ikke skulle pille i.

• #30   27. aug 2013 Tiko har aldrig fået dårlig mave af chillie. Det er jo ikke noget han spiser, når han først mærker det på tungen tror jeg ikke han gnaver yderligere i det. Jo tror det vil farve hvis det er stof, men hvis de alligevel skal skiftes ud kan de jo bruges til at vende ham fra det.
    Andre tips
    # Papkasse eller lign. han kan/ må ødelægge når han er alene. Så det er dem han går i, når han keder sig. Evt med lidt foder i.

# Hele Gullrødder er gode til hvalpetænder der klør.

• #31   29. aug 2013 Jeg siger tak for alle svar og gode råd smiley
    Der er ikke mulighed for afskærmning, da hans plads ville blive ALT for begrænset smiley Vi har nu tyet til en hvalpesitter, som kommer og leger med ham på de lange dage. smiley

• #33   3. sep 2013 Ved ikke om i har fået løst problemmet men...
    Jeg er ikke nogen Uddannet hundetræner men har hjulpet nogle af mine venner der har haft samme problem..

jeg har lige nogle spørgsmål
    du kan svare her eller i en private besked..

Er det jeres første hund hvis nej er det jeres første shæfer? og hvilken andre hunde har i haft

hvordan ser en typisk dag ud for diesel, fx gåture, aktiviteter?
    hvordan er han som hund , er hand hyper glad, rolig osv?

ved godt der er mange der forslår hundelejetøj til når han er væk men der er jeg ikke enig i at det er den rigtig vej og gå.
    jeg siger ikke det er forkert men ikke min måde og løse tingene.

men ellers en rigtig dejlig hunde race i har valgt og få..
    den kan blive en af de bedste hunde i verden smiley

Kommentér på:
Hjælp! Diesel æder møblerne!

Annonce