Muskelopbygning på hvalp Muskelopbygning på hvalp
Min 6,5 måneder gamle labbehvalp har haft en længere sygeperiode, hvor hun ikke måtte lave så meget andet end korte gåture.
På den tid har hun mistet utrolig meget fylde på bagbenene og over rumpen. Det ser forfærdeligt ud.
Hun var ellers i pæn stand. Men en pencilinkur ødelagde hendes flotte figur fuldstændig. Hun er så ranglet og tynd bagpå pt, at det er ubehageligt for hende at sidde på det hårde gulv
Er der nogen gode råd til hvordan jeg kan træne hende op igen, så hun får muskler på bagdelen og lårene igen, uden at overanstrenge hende?
Og hvordan får jeg hende i bedre form - igen uden at overanstrenge hende.
God aften
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Vil man ofre pengene på det, kan waterwalk osse være en måde at genoptræne på, men må indrømme at når ikke der lægger skader bag, ville jeg ikke poste pengene i det, men bare stille og roligt sætte mængden af motion op
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
jan 2013
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 6
jan 2013
Pga alderen tænkter jeg også at ts skal være påpasselig med de hårdere fysiske aktiviteter for at forhindre overbelastning af hundens hofter og albuer. Husk den er ikke gammel og tålmodighed er som sagt det sværeste.
Dette er som sagt kun min holdning. Men for mig vil det være vigtiger at min hund fik opbygget muskelmasse naturligt ved mindst muligt belastning især i den unge alder
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.473
Det gør du ved at lade hende træne balance. F.eks at stå på en sofahynde der ligger på gulvet hvor du står på (giver bevægelse i underlaget), en træstamme i naturen hun skal balancere på, en seng hvor du træder rundt om hende, en fitnessbold o.lign.
Når hun kan disse begynder du at lave nogen ganske små skub på hende rundt omkring på siderne. Hun må ikke kunne udregne et mønster i bevægelsen. Du skal ikke skubbe så hårdt at hun flytter poterne, men hårdt nok til du kan mærke hun trykker i mod. Skal du træne bagpart vil du med fordel kunne skubbe foran på skuldrene (lægger vægten bagtil.) og på siderne af hende.
Derudover ville jeg træne i løft af poter på kommando (stående) Når hun løfter f.eks højre forpote lægger hun vægten bagover dvs. der hvor du gerne vil have.
Og så bakke øvelse og fra sit op i stå og fra dæk op i stå.
Disse ville jeg lave som en fast rutine i hverdagen.
Ser ikke nogen grund til anden målrettet styrketræning på en hvalp.
Det er ihvertfald de ting jeg ville sige til en start hvis du kom i genoptræning hos mig.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.473
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Man kan da godt lave diverse øvelser for at bygge muskler, men hvis den har tabt muskelmasse fordi den har været holdt i ro, så kommer de jo helt af sig selv igen, når den begynder at bevæge sig mere, så tror helt ærligt ikke jeg havde gjort en masse ekstraordinært for det.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.767
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 974
Det vil jeg tage til mig
Tålmodighed er noget af det største jeg har, når det gælder hunden
Muskelopbygning på hvalp