978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

God + superdårlig = seriøst opdræt?? God + superdårlig = seriøst opdræt??

Tja, jeg sidder lige og bliver lidt småtrist og ikke mindst lidt harm over hvad nogle opdrættere kan få sig selv til at kalde seriøst opdræt.

Anledningen er en ny opdrætter på labrador's kenneloversigt som på deres hjemmeside betegner sig som seriøs opdrætter og så er det at jeg kom til at tænkte på om det kun er mig som synes det er misvisende.

Kennelen venter hvalpe. Hanhunden de har valgt er en god han (både flot og med gode brugsegenskaber, en god afstamning sundhedsmæssigt og selv en god sundhedsstatus) så der er ingen problemer.

Men tæven har C-hofter og et HD-indeks på 75!!!!!!! (hvis vi havde muligheder for at indsætte smileyer ville her have været en "bræk-smiley").

Og så er det jeg gerne vil høre jeres mening.

Hvis blot man finder en god hanhund er det så OK at parre en tæve med en mildest talt svag sundhedsmæssig afstamning og C-hofter??

Bliver opdrættet seriøst hvis blot den ene af avlshundene er god (til trods for at den anden er superdårlig)?

Og til de som har hanhunde: Er det altid tæveejerens ansvar at avlen er fornuftig, sådan at man altid siger ja, uanset hvilken tæve som ens hanhund skal parres med?

Jeg undlader selv at svare på spørgsmålene, for de fleste kan nok regne min holdning ud smiley

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God + superdårlig = seriøst opdræt??
Kommentér på:
God + superdårlig = seriøst opdræt??

Annonce