650 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
løbetids sprøjte løbetids sprøjte
Jeg har engang hørt et eller andet om, at man kan få en sprøjte eller lignende til sin tæve, ved dyrlægen.. så tæven skulle gå i løbetid? Det har jeg nemlig haft en lille diskussion med en om, om det er rigtigt. Er der nogen der ved det?
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Spørgsmål:
Kan man fremprovokere hundens løbetid?
Jeg har læst mig til, at den kan udsættes, men kan den også igangsættes? Vi vil nemlig meget gerne have hunden parret til i marts/april, men hun plejer at komme i løbetid allerede i december/januar og først igen i juni/juli.
Svar:
Hej Troels,
Jeg har ikke hørt om noget produkt registreret til det formål. Der er dog produkter i Danmark der muligvis efter lang tids behandling kan fremme brunsten, men de er ikke registreret til dette formål og kan desuden give en række ubehagelige bivirkninger for din hund. Jeg vil derfor stærkt anbefale at du holder dig til hundes naturlige cyklus.
Lone Flyvholm
--------------------------------------------------------------------------------------
Men jeg ved, at man kan få indsprøjtning der UDSÆTTER løbetiden - altså at den bliver sprunget over.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 70 Svar: 579
jun 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 27
jun 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 27
Lidt a la p-piller til mennesker, bare der gerne måtte komme hvalpe
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 70 Svar: 579
Jeg ville aldrig udsaette min taeve for den slags bare fordi det var min kalender mere belejligt med hvalpe paa et andet tidspunkt.
løbetids sprøjte