Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løbetids sprøjte
  • #3   27. mar 2009 Fra en dyrlægebrevkasse .

Spørgsmål:
    Kan man fremprovokere hundens løbetid?
    Jeg har læst mig til, at den kan udsættes, men kan den også igangsættes? Vi vil nemlig meget gerne have hunden parret til i marts/april, men hun plejer at komme i løbetid allerede i december/januar og først igen i juni/juli.

Svar:
    Hej Troels,
    Jeg har ikke hørt om noget produkt registreret til det formål. Der er dog produkter i Danmark der muligvis efter lang tids behandling kan fremme brunsten, men de er ikke registreret til dette formål og kan desuden give en række ubehagelige bivirkninger for din hund. Jeg vil derfor stærkt anbefale at du holder dig til hundes naturlige cyklus.
    Lone Flyvholm

--------------------------------------------------------------------------------------

Men jeg ved, at man kan få indsprøjtning der UDSÆTTER løbetiden - altså at den bliver sprunget over.

• #4   27. mar 2009 Det kan man godt men det er usikkett hvis det er fordi man vil have taeven parret da de saa vidt jeg har hoert ofte ikke faar aegoesning men bare bloedning. Og saa er det sikkert heller ikke saerlig sundt. Ka slet ikke forestille mig hvorfor man skulle goere det.

• #5   27. mar 2009 Nej jeg vil lige sige, at det ikke er fordi det er noget jeg skal bruge. Men fordi vi kom til at nakke om det. Så kunne det godt være nogen herinde vidste noget om det. Men nu talte vi om noget der kan fremprovokere ægløsning og dermed løbetid, så hunden kunne blive parret. Det synes jeg nemlig jeg havde hørt der var.

• #6   27. mar 2009 Men synes helt sikkert, det havde været smart hvis man kunne. Så det kunne tilpasses.. hvis det ikke betd noget for tæven.
    Lidt a la p-piller til mennesker, bare der gerne måtte komme hvalpe

• #7   27. mar 2009 Men p-piller til menensker er noeje testede og hormonindholdet tilpasset. Til dyr saavel hunde som katte er de hormoner der bruges til fx loebetidsudsaettelse ikke saerlig gode og har mange bivirkninger. Fx kraeft. Det er ikke saa testet saa man giver bare et ordenligt skud saa man er sikker paa de ikke bliver draegtige. Kunne ikke forestille mig det andet var bedre testet eftersom det er mindre brugt.

Jeg ville aldrig udsaette min taeve for den slags bare fordi det var min kalender mere belejligt med hvalpe paa et andet tidspunkt.

Kommentér på:
løbetids sprøjte

Annonce