5.808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Fransk bulldog/beagle ?? Fransk bulldog/beagle ??

hvad synes i om denne blanding af to racer?
jeg har set flere salgsannoncer på dem, synes hvalpene ser fine ud, men det er jo ikk kun det det kommer an på smiley
er der nogle der har noget viden på det område?
vi har selv gået med tanken om at blande disse to uden overhovedet at have bestemt noget som helst, vil bare lige hører nogle der evt. har forstand på det om det kan være en god blanding, eller om i synes det er helt hen i vejret smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog/beagle ??
  • #2   6. aug 2010 Hvad skulle grunden til at blande dem dog være? De minder jo ikke om hinanden sindsmæssigt?

• #3   6. aug 2010 Syntes generalt bare blandinger er no go ...

• #4   6. aug 2010 ro på smiley
    jeg spørger jo bare stille og roligt hvad jeres mening er, da jeg selv har set nogle af dsse blandinger, jeg siger jo ikk at det er en god blanding, derfor skal jeg da heller ikk ind og give en god grund til at blande dem, jeg søger bare gode råd, der er ingen grund til at fare op over det, et forum som dette er vel også til at søge råd og stille spørgsmål uden at skulle forsvare sig.

• #5   6. aug 2010 Hvem farer op? To stiller jo bare spørgsmål, og to andre skriver deres mening stille og roligt.

^^ dette er også skrevet helt stille og roligt

• #7   6. aug 2010 kender en der har sådan en blanding, der så os lidt boxer i ham, meeeeen det er verdens dejligste hund

• #8   6. aug 2010 Til jer der spørg hvorfor, vil jeg våge at komme med et svar..
    Fordi det er de hunde trådstarter har... smiley

• #9   6. aug 2010 Jeg synes det lyder som en god ide smiley
    Jeg har tidligere haft en Beagle, og har nu en Mops. Jeg kender ikke så meget til Fransk bulldog, men synes det kan være en fordel for luftvejene. Og blandinger giver jo som regel stærkere, og mindre sarte hunde.

• #11   6. aug 2010 Synes det er helt tosset overhovedet at blande
    Jeg kan simpelthen ikke se formålet

• #12   6. aug 2010 Det er fuldstændig forrykt at blande beagle sind ind i noget som helst. Tænk på folk tror de får en selskabshunds blanding men i realiteten får de en fuldblods jagthund som kræver massiv aktivering.

• #13   6. aug 2010 Hunde kan nu engang ikke blive sundere end det de kommer af, så det med at blandinger skulle være sundere holder altså ikke i byretten. Derud over så er det bestemt ikke sikkert at FBéns vejrtrækningsproblemer forsvinder fordi man blander med en racer er har længere snude.

• #14   6. aug 2010 Jeg vil give Nathalie ret, der er ikke meget ro på svarene her !
    Folk går jo fuldstændig i forsvar her, over en udtalelse og mening.
    En sag kan jo ses fra mange sider, og det kommer jo helt an på øjnene som ser smiley
    Jeg har tidligere læst biologi, og der var det almindelig kendt, at det var godt at blande gener og racer. Og det er jo også på den måde, at der kommer nye racer til.
    Og så har intet imod racer! Har jo selv en af slagsen smiley

• #15   6. aug 2010 charlotte: Jovist, når man taler om "raske" gener. Syge gener vil altid give sygt afkom, uanset hvor mange racer man blander sammen.

Jaja, det er vældig simplificderet. *s*

• #16   6. aug 2010 I dette tilfælde har man så oven i hatten to racer der på inden måde passer sammen rent sindsmæssigt.

• #17   6. aug 2010 Jeg kan altså stadig ikke se nogen der hverken himler eller går i forsvar? Hvor er udråbstegnene, skældsordene og de personlige angreb?

• #18   6. aug 2010 Sunshine:
    - jeg synes måske der er en smule misforståelser herinde.
    -Og så mener jeg, at alle racer har deres skavanker.

Men det afholder mig ikke fra at købe dem smiley
    Jeg synes det er dejligt at vide hvad man får i sind og størrelse, selvom de stadig kan være forskellige.
    Og så går jeg ind for ansvarsbevidst avl. Ingen hunde handel på rastepladser og andet. Man skal være meget omhyggelig med valget af opdrætter.

• #19   6. aug 2010 (Og så synes jeg forresten, at jeg havde udtalt mig om emnet....)

• #20   6. aug 2010 Nej synes slet ikke det er en fornuftig blanding ligesom mange herinde har sagt, lad være det kan blive noget værre rod....Kunne lige se min stille og rolige Diablo (Fransk Bulldog) sq blandes med min venindes Live (beagle) som bare har energi og virkelig sin egen mening og finder sig ikke i noget, nu er hun heller ik så gammel, men har aldrig oplevet det med ham, to vidt forskellige sind... Kan virkelig ikke se nogen fornuftih grund til og gøre det... Og det med blandinger er sunder! er noget fis i en hornlygte.......

• #22   6. aug 2010 Okay jeg gir' op !
    Og Nathalie....jeg ville ikke tage imod de råd og meninger, som kommer fra DKK fanatikere eller andre, der skal have "beviser" for en mening !
    Held og lykke med hvad du end beslutter smiley

• #24   7. aug 2010 ha ha ja man kan jo altid give op når man ikke har beviser for en påstand!!! Vores første hund derhjemme var en Afghansk Mynde som blev 14 år..... med DKK stambog... Aldrig fejlet det mindste!! Så har jeg haft 2 papilloner som blev 14 og 10 år og nu har jeg dem jeg har nu, en fransk der er sund og rask som er røgten fotograferet da dyrelægen gerne vil ha billeder af hvordan en næse og god vejrtrækning sq se ud på en fransk!!! De havde nemlig rigtig mange franske inde som desværre døjede med det!!!

Jeg spurgte faktis om det hunde med stambog og NEJ det var flest uden!! Men der var selvfølgelig også nogen med, men de havde mange som folk har købt fra "avler" som bare vil laver nogen hvalpe og tjene en masse penge, da racen er så populær!... Så synes de udtagelser der er tegn på stor udvidenhed...

Alle hunde kan blive syge, men hunde med DKK stambog har nogen gange nogen avls krav som de skal igennem inden de bliver brugt.... Tror ikke den nævnte "avler" af den blanding tjekker hans hunde for ret meget andet end et sundheds tjek!!!!
    Men igen alle kan blive syge stambog eller ej....

• #26   7. aug 2010 Maj-Britt P.... Ja som du siger kan jeg heller ikke se det giver en stærke racer og blande dem som du så rigtig forklare!! Godt skrevet....

Kommentér på:
Fransk bulldog/beagle ??

Annonce