Klar til parring - tæve Klar til parring - tæve
Hej alle hunde-elskere.
Hvordan kan man se om en tæve er klar til parring??
Jeg har en chihuahua tæve, som når hun kommer i løbetid ikke efterlader noget blod. Derfor ved vi ikke hvornår hendes første dag var.
Hun har været hævet i en ugestid, men nu er hun begyndt at tage halen til siden og de andre hunhunde er vældig interesseret i hende, som hun er i dem. De "parre" hele tiden. Er tiden så ikke ved at være der, eller gør de det lidt tid før at hun er helt klar??
De skal vel være helt færdige med at bløde først?? Hun bløder vel lidt goså uden at vi opdager det - på trods af hvide klinker i huset.
Håber at i kan hjælpe - og tak for det☺
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Ellers kan man få taget en blodprøve ved dyrlægen der fastslår tidspunktet..
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 24
Vi må se om vi kan få ro på dem, så hun kan hvile lidt☺
aug 2007
Hvormange gange bør de hænge sammen? Det bør vel ikke overstige mere end en gang pr. dag.....eller hva´
Jeg vil selvfølgelig gerne have hvalpe, men jeg vil hellere passe på min lille Milli-My.
Hvordan plejer du / i at gøre?
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
aug 2007
aug 2007
Dejligt at høre om lidt erfaringer☺
Man holder vel hunde efter de har parret til han slipper hende, ikk´? Så det ikke gør mere ondt på dem end højst nødvendig??
Hvad gør i??
aug 2007
aug 2007
For 2 og 3 år siden har vi haft hvalpe på en anden chihuahua tæve. Så lidt har vi prøvet. Men ved hende, kunne vi se hvilken dag der var løbetids dag 1. Det kan vi ikke med Mille-My.
Hannen er på plads.
Vil bare være helt sikker på de ting jeg kan huske fra sidst.
Intet er vigtigere end vores dejlige lille hund. Vi har 3, 2 små chihuahua og en dejlig gammel gravhund (13,5 år). Vi vil gøre alt for vores dejlige hunde uanset hvad det koster.
Tror at hun vil føde i starten af dec. det har vi prøvet før. De andre to kuld vi har haft har ikke været alene de første 2 1/2 uge (ferie). Vi sover ved hvalpene og passer godt på dem. Er også ved dyrlæge lige efter fødslen, Cille fik antibiotika, sammentrækkende og kalk iv. Og de skal også til dyrlæge inden de bliver solgt for evt. vaccination (hvis køber vil have det), men de skal have en sundhedsattest, vil jo gerne være så sikker så mulig på at de er raske.
Vi følger stadig de hvalpe vi har haft og det er utrolig dejlig og spændende.
Tusind tak for bekymringen☺
Klar til parring - tæve