7.875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

tæven vil ikke spise tæven vil ikke spise

hej allesammen... jeg er i vildrede, jeg har en pekingeser som har født 7 hvalpe forleden dag men nu vil hun ikke rigtig spise.hun spiser ganske lidt, i dag har hun spist ca 75 gram råt kalvekød og 2 salami stænger, jeg har prøvet med kylling og ris og hvalpefoder og leverpostej men intet virker.Hun har ikke feber men har meget meget hurtig vejrtrækning og sover meget, hun passer dog sine hvalpe som hun skal.2 dage efter fødslen har hun fået indsprøjtning med kalk, d vitamin,antibiotika og noget for at trække livmoderen sammen.Er der nogen der har oplevet det samme med at tæven ikke rigtig vil spise efter fødslen?Den ene hvalp overlever desværre ikke da den ikke tager på men taber i vægt... håber på gode svar, med venlig hilsen Leif

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tæven vil ikke spise
  • #1   5. okt 2011 jeg kan kun sige et se og ringe til drdyr og hør hans mening

• #2   5. okt 2011 Har dyrlægen været idn over endnu en gang det lyder somom det er noget hg panelet ikke kan hjælpe med anden end med at anbefale at du skal søge dyrlæge og stoppe med at give hunden slik og ubrugeligt mad men tilbyde korrekt ernæring for en diegivende tæve.

• #4   5. okt 2011 Hun var hos dyrelægen igår hvor hun fik sprøjter med kalk, d-vitamin og antibiotika samt noget for at de sidste rester af moderkagen kan komme ud, så dyrlægen er indover men ville bare høre jeres råd eftersom det ikke har hjulpet hende endnu. Jeg prøver i morgen at gi hende tigermælk, hun har altid været kræsen og aldrig spist meget. hun drikke meget vand for tiden så det er da lidt positivt.. tak for jeres indlæg

• #5   5. okt 2011 Sådanne tæver har jeg også haft, jeg har prøvet en tæve, der ikk eville spise fra 3 uger før fødsel indtil 2 uger efter fødsel, kun meget sparsomt, gæt hvordan den så ud...hun lignede en, der kom direkte fra en KZ lejr...

Men jeg synes faktisk ofte at i dagene efter fødslen kan de være lidt småt spisende. Jeg har ofterst startet mine tæver op på dåsemad, gerne A/D(mener jeg den hedder fra Hills) der er meget power i den, og langt de fleste hunde vil gerne have den. Og så begynder man stile og roligt at trappe over på det tørkost den skal have.

Og når dyrlægen har været inde over, så har tæven det sikkert ok, bare man stadig er opmærksom at hun har det godt.

• #6   5. okt 2011 Hej Lykke,, tak for dit svar det hjalp lidt på humøret. Dyrlægen mente hun virkede fin nok men som hun sagde så har hun jo også født 7 børn som er lidt usædvanligt for sådan en lille en,, jeg prøver dåsemad i morgen. fortsat god aften.

• #7   5. okt 2011 Tak i lige måde:-)

• #8   5. okt 2011 Prøv at give den der ikke rigtig vil leve (hvis den ikke er død) at give den noget kogt koldt vand med druesukker rørt i. Det giver et boost, og derefter lidt erstatningsmælk. Så får den energi til at sutte, og vil derefter selv klare det.

Min Bianca har 15 dage gamle hvalpe, hvor en af dem vejede meget, meget mindre end de andre. Den har på 14 dage tredoblet sin vægt fordi den fik lidt ekstra kick-start, som beskrevet ovenfor. Læg den til de dievorter, som der er mest rift om, så ved du at den får nok at spise hver gang den dier. Bianca har lige haft yverbetændelse, og hendes yder er så brandvarmt, at man tror det koger over. Men hvalpene får nok at spise, og jeg hjælper så med at massere yveret, så det ikke er så stramt, og så kommer der mere "bevægelse" i det.

Bianca har til morgenmad fået afkølet havresuppe med druesukker, æggeblomme, mælkeerstatningspulver og hvalpefoder i, og det har hun spist med stor fornøjelse. Ellers er der hvalpefoder ad libitum.

Nu har hun det godt, og hvalpene trives, selv den lille.

• #9   5. okt 2011 Ring til dyrlægen for en sikkerheds skyld og spørg ad. smiley

• #10   6. okt 2011 Selvfølgelig skal du til dyrlægen. Bianca fik de samme sprøjter efter fødslen, men der gik ikke længe efter før hun halsede og havde feber. Det var yverbetændelse. Hun fik derfor ordineret antibiotika i pilleform, som hun har fået i 11 dage, og er slut nu. Hun har det meget bedre efter denne kur. Selvom hun måske ikke har så udpræget feber (over 39) kan hun godt have yverbetændelse.

God bedring med din tæve, hun skal helt sikker nok blive fin igen. Heldigvis går yverbetændelse ikke ud over hvalpene. Dog kan antibiotika godt give tynd mave hos hvalpene, men det er mine sluppet for, og tager fint på.

• #11   6. okt 2011 Jeg ville nok følge de andres råd om at kontakte dyrlægen.
    At hun ikke vil spise er en "ting", men at hun trækker vejret hurtigt (haklser) er en anden og et tegn på, at der er et eller andet, der ikke er, som det skal være.
    Kæmpe stort tillykke med hvalpene.
    Håber du kommer med en opdatering!

• #12   6. okt 2011 Undskyld "halser" skulle der selvfølgelig have stået!

• #13   6. okt 2011 så er der en lille opdatering. Har lige været hos dyrlægen igen og hun fik noget appetitstimulerende samt antibiotika, problemet med hendes kraftige vejrtrækning er ikke blevet bedre og dyrlægen kan ikke sige hvorfor. Jeg har fået andet foder med hjem til hende. Hun har ikke feber.Den lille skrøbelige pige kunne ikke klare det og måtte desværre ha det sidste stik.øv øv. Og til jer der hele tiden skriver kontakt dyrlægen, hvis i læser ordentligt hvad jeg skriver så har hun været hos dyrlægen Tirsdag og igen i dag torsdag.Det jeg var interesseret i var om andre havde oplevet om deres tæve ikke havde appetit efter fødslen samt om de havde vejrtrækningsproblemer.God dag til jer alle derude..

• #14   6. okt 2011 Det kan altså også skyldes stress, at den halser, altså hvis hun er lidt stresset ovenpå sin nye rolle som mor. Det har jeg selv oplevet, hvor tæven ellers ikke fejlede noget.
    Super at du har dyrlægen inde over:-)

• #17   6. okt 2011 tak for jeres indlæg... Det eneste jeg kan få hende til at spise lidt af er råt kalvefars..jeg ved bare ikke hvor godt det er for hende men dyrlægen sagde ikke noget til det.Hun har altid halset en del pga varme så det kombineret med med stress- ja så blir det jo slemt..Jeg fik speciel foder i dag som skulle være ekstra godt , men hun vil ikke røre det.Men på et tidspunkt spiser hun vel. hun drikke en del og hvalpene tager mellem 5 og 15 gram på om dagen.

• #19   6. okt 2011 ja det gør jeg, og gir hende også vand mens hun gir mælk. Jeg er der 24 timer i døgnet ..

• #21   10. okt 2011 hej igen. En sidste opdatering. Min tæve spiser normalt igen og er i topform.Hendes vejrtrækning er også fin igen og hvalpene trives godt. Tak til alle herinde for jeres kommentarer og hjælp. Mvh Leif

• #22   10. okt 2011 Lyder super godt...det har sikkert været som med min tæve...stress, det er ikke helt unormalt:-)

Held og lykke med hvalpene

• #23   10. okt 2011 Tak for opdateringen, det var gode nyheder.
    Nyd dem!

Kommentér på:
tæven vil ikke spise

Annonce