1.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Australian Cattle dog Australian Cattle dog

Hej, da jeg er på udkik efter en ny konkurrencehund, som meget gerne skulle være en Australien Cattle Dog, leder jeg efter opdrættere i DK. Kender I nogle? På deres danske hjemmeside, er der ingen hvalpeliste, heller ikke DKK har nogle på liste. Jeg ved ikke hvor jeg skal lede ellers....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Australian Cattle dog
  • #2   21. aug 2014 Prøv at kontakte Lillen:

http://www.hunde-kurven.dk/

Jeg ved at hun brænder for den race smiley

• #3   21. aug 2014 måske her
    (link fjernet)

• #4   22. aug 2014 Til hvilken konkurrenceform?

• #5   22. aug 2014 Tak, men på Khkg hjemmeside er der ingen hvalpeliste smiley s, Renée: træner DKK lydighed og agility... Målet med træningen er at kunne stille til prøver. Lydighedskonkurrencer/ agilitystævner.

• #6   22. aug 2014 Hvorfor har du så valgt en acd? Bare af nysgerrighed. Det er ikke en race man ser meget i LP eller agilitykonkurrencer.
    Jeg ville klart kigge ude af landet. Generelt avler vi (gælder stort set alle hyrdehunde ) primært på showlinjer eller blandede linjer i dk, så jeg tror det ville være godt at kigge udenfor. Evt Tyskland eller Sverige. Sverige er gode i avl med både kelpie og border men ved ikke om de ogsåe r med acd

• #7   22. aug 2014 Jeg har brug for en hund, der indeholder nogle af de kvaliteter jeg leder efter, i en kommende træningspartner, og selvom det ikke er en race man ser meget til konkurrencerne, betyder det ikke, at den ikke er egnet. Jeg vil gerne i kontakt med opdrættere, og snakke med dem, og høre deres erfaringer. Jeg har og er glad for mine brodere, men jeg kæmper for meget med stress... Det nytter ikke noget, at man har en dygtig hund, hvis verdnen går ned, når vi er ude til konkurrencerne.... Derfor ser jeg efter en anden race...

• #8   22. aug 2014 Hvad med en Kelpie ? Jeg træner sammen med temmelig mange af dem og de er slet ikke stressede som jeg synes bordere kan være.
    De Cattledogs jeg har mødt har ikke gjort det specielt godt i konkurrencesammenhæng (DKK LP og DcH). Til AG er de simpelthen for tunge i måsen. Desuden så synes jeg at de kan være lidt vel skarpe overfor andre hunde. Husk på at det er en lidt anden hund der kræves for at flytte store flokke af kødkvæg end den der kræves til at flytte rundt på fåreflokke. Hvis man er glad for at træne med en pleaser som en border så tror jeg man får svært ved at klikke sammen med en cattledog, der vist ikke er så meget anderledes at træne end mine terriers smiley

• #9   22. aug 2014 Ja, jeg skulle også lige til at spørge om kelpien. Jeg tænker bare ift agility at den er noget lettere bygget. smiley

• #11   22. aug 2014 @ #10:
    .... men det betyder så ikke at en australsk kelpie ikke kan arbejde smiley Der findes linier af australske Kelpier, der er rigtig gode hunde til fx lydighed og agility. Fx laver www.tarrawangas.dk nogle rigtig gode hunde, hvoraf en hel del efterhånden gør det rigtig godt i DcH programmet. Jeg træner sammen med indehaveren af den kennel og hun har rigtig meget fokus på hundenes brugsegenskaber.

• #12   22. aug 2014 Trist at du har problemer med stress i dine hunde - det behøver ikke at være et problem i racen. Kender ikke noget til de linjer du har, men hos mine har jeg aldrig problemer med stress.

Jeg oplever som Mette Marie også acd som skarp og ikke så egnet til konkurrencer. Jeg ville klart kigge på kelpie af arbejdslinjer (fra Sverige ) hvis jeg var dig.

• #14   22. aug 2014 Men en wk er vel ikke fci registreret? Det ville være nok til at jeg holder mig væk og vælger en australsk kelpie af arbejdslinjer.

• #16   23. aug 2014 Jeg tænker ikke på udstilling. Men hvis man har interesse for sport og konkurrencer, så er det jo oplagt at vælge en med fci stamtavle.

• #18   24. aug 2014 Ja eller medmindre man vil til årets hund i LP. Hvor mane r bare det mindste ambitiøs er det jo helt fjollet på forhånd at udelukke sig selv fra de rigtig sjove ting pga en stamtavle.
    Og i dk avler vi generelt ikke fantastiske brugshunde, men så kan man jo heldigvis lede ude af landet.
    Kender fantastiske kelpier, der klarer sig super i hyrdning, LP og agility. Men ingen af dem er danske. I mange år har der været en på det finske lydighedslandshold.

Kommentér på:
Australian Cattle dog

Annonce