986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

varme ved hvalpe varme ved hvalpe

Nogen der har et godt råd, Maggie har 8 hvalpe som er 4 dage gamle, så de skal bruge noget varme og Maggie har det MEGET svært med varme, hun kan ikke holde ud og være i kassen når det er så varmt, der er ca, 22 - 24 g Hvordan løser jeg dette problem?????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  varme ved hvalpe
  • #1   12. apr 2007 er du sikker på hvalpene ikke varmer hinanden?

• #2   12. apr 2007 sætter en varmelampe over dem

• #3   12. apr 2007 jo men sætter jeg en varmelampe op så er der jo stadig for varmt til Maggie, eller hvordan menerdu??

• #4   12. apr 2007 Jeg har en grise lampe, må ha skåret ud i pap, hvorda i mener uden at Maggie også bliver varm, de er jo ikke ret gamle så hun vil helst være hos dem hele tiden men kan ikke

• #5   12. apr 2007 dit problem er at tæven ikke vil være ved hvalpene fordi tæven får det for varmt i hvalpe kassen ??

• #6   12. apr 2007 Jeg har aldrig haft brug for eksra varme til mine hvalpekuld.
    Du skal sørge for at de ligger på et tørt underlag. Dvs. du skal skifte underlag min. 4 gange i døgnet.
    Læg et godt lag aviser i bunden, og så tæpper ovenpå.
    Hvis du også har nogle af de kunstige lammeskind, så er det bare perfekt.
    Mine kuld har været inde i huset ved almindelig temp.

• #7   12. apr 2007 ja, hun render fram og tilbage, hun vil være hos dem, men kan ikke holde ud og være der, hun sveder ingen tvrivl om det, hun har altid haft det meget svært med varme

• #8   12. apr 2007 Jeg har ikke varme på i rummet om dagen men temp i kassen er ca 22-24 g har jeg målt, lavere tror jeg ikke hvalpe har godt af, eller hvad?????

• #9   12. apr 2007 Nu er jeg ikke den store ekspert på området, men hvis de er indenfor i stuetemperatur og ligger godt og tørt og putter hos mor, er det så nødvendigt med griselampe??

Ku forstå det, hvis det var bidende koldt og vinter, eller hvis hvalpene ikke var inde i huset osv.

• #10   12. apr 2007 kan du ikke sænke temp. i rummet så tæven får det køligere og vil ligge hos hvalpene.

• #11   12. apr 2007 Har hun det helt godt, tænkte jeg på, siden du siger at hun sveder, har hun feber måske. måske skulle du få tjekket hende, mine tæver har aldrig gået fra deres små der kun er 4 dage.

• #12   12. apr 2007 jo, jeg kan åbne et vindue, men det jeg er i tvivl om er om det så er for koldt for hvalpene, hvis temp foreksempel kommer ned på 16-18 g , der ville Maggie have det godt

• #13   12. apr 2007 hæhæ hvorfor forstår i ikke hendes spørgsmål.... smiley

maggi kan ikke ligge hos hvalpene hele tiden pga det er for varmt for maggi, men så når hun ikke er der er det så for koldt for hvalpene? tror det er det hun mener hehe er det ikke??

• #14   12. apr 2007 hun har ikke feber, hun har været meget urolig men det tror jeg er for at hun er ked af at det er for varmt

• #15   12. apr 2007 jo, Betina, det er lige presis det jeg mener, hun skulle jo helst være hos dem hele tiden

• #16   12. apr 2007 men hvis mor er hos hvalpene, så er de jo varme nok, og så er der ikke behov for lampen.. Især ikek hvis den genere mor så hun ikke giver hvalpene mælk nok..

• #17   12. apr 2007 Det virker ikke rigtig at hun ikke vil ligge hos dem, en tæve viger normalt ikke fra så små hvalpe. Om det så er for varmt el. ej.

• #18   12. apr 2007 jeg prøver og få det køliger i kassen og ser hvad hvalpene siger til det, mange tak for rådene, vender tilbage

• #19   12. apr 2007 jamen hun vil ligge hos dem, hun går ud af kassen og op i den igen hele tiden, hun siger helt tydeligt, gør noget mor her er for varmt

• #20   12. apr 2007 hved ikke om hvalpene så bliver kolde, men et foreslag at ligge noget koldt under tæppet i kassen hvor hun ligger

har hørt om opdrættere der sidste år i hedebølgen havde hvalpe der havde det for varmt, buttede et et spækbræt i fryseren i et stykke tid og så under tæppet ved hvalpene
    Måske du kunne ligge det under tæven i stedet?

• #21   12. apr 2007 Erika, noget ligene tænkte jeg også, nu ligger hun ikke på tæpper for der kan hun ikke komme af med varnen under sig, næ jeg her ofred 4 gode sommer fjer dyner, jeg har lige flyttet hende og hvalpene ind i rummet ved siden af som er vores sovevæelse og det er det køgeliste rum, så tænker jeg at jeg kan lufte dynerne indimellem så de ikke er for varme, hun var ikke ked af at jeg flyttede hende, lagde sig straks med hvalpene, men nu må jeg jo se hvordan det gå

• #22   12. apr 2007 jeg håber på det bedste for hende og hvalpene...

• #23   12. apr 2007 Det er første gang jeg har hvalpeog der står jo i alle bøger at der skal være ret så varmt syntes jeg derfor var jeg bange for om det blev for koldt for hvalpene, men det er rigtigt i naturen er det jo heller ikke så varmt og da slet ikke i sebierien, det er vist nåk derfra racen stammer, måske derfor hun altid har haft det bedst i frostvejr

• #24   12. apr 2007 Føles hvalpene lune, når du rører ved dem? Hvis ja, har de det rigeligt varmt. Det er meget forskelligt hvor meget tæven gider være hos hvalpene. Jeg ville måske umiddelbart sige at dundyner er for varmt, et vattæppe håndklæder eller pet-bed er bedre.

Venlig hilsen 'en der venter kuld nr.14

• #25   12. apr 2007 en der venter kuld nr. 14 ja se sådan en kunne jeg jo nok bruge lige nu, jo de er lune, men jeg begynder og tro at der måske er noget galt, hun graver rede alle vegne og hun vil ikke strække sig ud så alle hvalpene kan komme til at dige, hun krummer sig næsten i fosterstilling men de må godt dige, jeg har ringet til dyrlægen, de ringer tilbage de er midt i et kejsersnit, hun har stadig ikke feber 38,5 - 38,7 jeg ved sku snart ikke hvad jeg skal gøre

• #26   12. apr 2007 Har hun fået en kalksprøjte? Lagde du mærke til om hun fødte alle efterbyrderne. Hun kan godt være urolig, fordi der stadig er en hvalp i hende eller evt. en efterbyrd.

• #27   12. apr 2007 det lyder ikke rigtig,
    godt at du har kontaktet dyrlægen
    har hun været hos dyrlægen lige efter fødslen ??
    jeg var altid hos dyrlægen og tæven fik en sprøjte til at trække livmoderen sammen, så var jeg sikker på at alt kom ud. Held og lykke

• #28   12. apr 2007 Man bliver jo helt nervøs på dine vegne. Skriv lige hvad der videre sker, IKKE?????????.

• #29   12. apr 2007 Mona prøv lige at se i BC, der har jeg skrevet lige netop om dettte til dig for flere timer siden.

• #30   12. apr 2007 Har du mærket hendes patter om der er mælk om de er meget spændte og varme??????

• #31   12. apr 2007 Hej, Snow K og alle i andre som var så søde til at hjælpe. Jeg har lige snakket i tlf med Lise, som har moren til Maggie, fik i en fart temp ned åbnet døren så Maggie kan gå hvis/når hun vil, og se det hjalp med det samme, alle de andre tegn jeg så er så helt naturligt, hun behøver ikke ligge med hvalpene hele tiden, men hun ved når de skal have mad og varme, ja det var enormt dejligt og snakke med Lise så jeg fik orden på det hele , nu er der fred og ro. Der er ikke fugtigt ved hvalpene det passer jeg hele tiden, jeg har prøvet og gi hende et tæppe og prøvet et vattæppe, men nej hun vil kun ha dyner, jeg har 4 jeg skifter i mellem de ryger i vaskemaskinen og tørretumpler så snart de er brugt. Så nu håber jeg det hele vil gå godt igen, men tusinde tak for hjælp

• #32   12. apr 2007 Det var dejligt at læse. Jeg har lige tænkt på hvorfor du ikke kontaktede Lise, så dejliogt med ro hos dig og hundene.

• #33   12. apr 2007 Pyyyh en lettelse....held og lykke med de små.

• #34   12. apr 2007 Har lige været oppe og se til dem, hvalpene ligger i den ene ende af kassen, nogen på ryggen og Maggie ligger i den anden ende og kikker på sine børn, der er kun ca 16 g så det må være den temp de har brug for. Hvor er jeg letet over at det ikke var andet

Kommentér på:
varme ved hvalpe

Annonce