Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på Golfen Retriever
  • #1   20. okt 2019 Du kan læse om racen her:

https://www.dkk.dk/race/golden-retriever

• #2   20. okt 2019 smiley smiley smiley

profilbillede
  • #3   20. okt 2019 #2 …. Fniiiis … smiley

• #4   20. okt 2019 Det er vist en sandhed med mange mange modifikationer smiley

Golden kan deles op i jagtlinjer og udstillingslinjer.

Sådan groft generaliseret:

Jagtlinjer: typisk lettere/mere adræt af bygning og ofte mørkere i farven.

Udstillingslinjer: tungere bygger - kan virke mere lavstammede. Ofte lysere i aften med nogen nærmest hvide.

MEN du kan altså også finde en lys jagtlinje eller mørk udstillingslinje.

Højdemæssigt er de indenfor samme område.

Mentalt er der også forskel på de to, så det er værd at overveje grundigt, hvad man ønsker:)

• #5   20. okt 2019 Jeg er enig med Michelle. Ofte virker de lyse større end de mørke, men jeg vil ikke kalde den højere. Der er dog stor vægt forskel i racen. Min hanhund (jagtlinje) vejer 26 kg og ligger i den lette ende. Jeg hører ofte om hanhunde på over 40 kg. Men der er også generelt problemer med overvægt i racen.

• #7   20. okt 2019 smiley smiley smiley

• Catharina  T
    Catharina T Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   21. okt 2019 Det var en opdrætter på koebhund.dk, som snakkede om det og en anden opdrætter grinede af det, da jeg fortalte det. Men jeg var faktisk skrevet op til en til medio december,som jeg sagde nej til, da jeg troede den var større end antaget. Nu føler jeg mig lidt dum, ville så brændende gerne have en inden jul. Jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg tør satse på en hund uden stamtavle/DKK. Flere har sagt til mig, at når man køber en hund billigere end på koebhund.dk betaler man ekstra i dyrlægeregninger.

• #9   21. okt 2019 Stamtavlen i sig selv er ikke en garanti for en sund hund, men den gør det muligt at se, hvad forældre, bedsteforældre osv er testet for af arvelige lidelser og med hvilket resultat og på den måde vælge en hvalp med de bedst mulige forudsætninger.
    Jeg synes, de penge er godt givet ud smiley

Jeg er sikker på, der er nogen DKK-medlemmer herinde, der gerne hjælper med at slå hvalpe op i hundeweb (den database, hvor oplysninger om helbredstests, konkurrence-resultater mm registreres).

• #10   21. okt 2019 Hvorfor fravælge et kuld pga størrelse? SÅ stor variation er der heller ikke på det punkt.
    Jeg ville i stedet se mig rigtigt godt for omkring fysisk sundhed og mental sundhed. Nørd hundeweb og se hvad forældrene har opnået af resultater.

• #11   21. okt 2019 Mht størrelse så gælder det vel om at vælge en race hvor størrelsen passer til det man ønsker smiley Forældrenes størrelse er som udgangspunkt en god indikator på hvalpens størrelse som udvokset. Og så kan man alligevel blive overrasket smiley Min Dobermann var kuldets mindste hele vejen igennem. Hendes forældre var i den lille ende af racen. Min Dober var en 'lille lort' indtil hun blev 1½ år (som 1-årig var hun 60 cm og vejede 25 kg) pg vi troede måske at det var her hun stoppede og så bare fik lidt mere fylde (60 cm er så under minimumsmålet, men det var OK for mig). Som 1½ årig gav hun sig så til at vokse igen. Som 2½-årig var hun udvokset: 67 cm og 33 kg (max for tæver er 68 cm og 35 kg).

• #13   21. okt 2019 Hvordan kan man tjekke temperament/sind hos forældrene til sin kommende hvalp? Jeg mener, hvad kigger man efter? Om den er aggressiv over for andre hunde kan vel være svært at se hvis man "bare" besøger opdrætter. Min næste golden skulle da nemlig helst ikke være som dem flertallet beskriver ??

• #14   21. okt 2019 Fubert - smut ud at at se hunde til prøver, retrieverdage mm, hvor du kan få set dem i "stressende" omgivelser og se dem så hjemme og sammenlign - hvordan håndterer den omgivelserne, andre hunde mm.

• #16   21. okt 2019 Ida hvad hedder den gruppe på fb?

• #18   21. okt 2019 Ud over de ting, som allerede er nævnt, så kan du også kigge på mentalbeskrivelsen på Hundeweb, for at få en ide, hvis der da er lavet sådan en på hunden.

• #19   21. okt 2019 Ellie er af jagtlinien og i den mørke farve skala smiley
    Hun er heller ikke nær så langhåret som udstillongsmodellerne.

Vi var i skoven, hvor vi var 3 forskellige farver goldens som legede.

profilbillede
  • #21   21. okt 2019 Ellie kunne næsten være gået for en sort labrador smiley tilgengæld kom vi forbi verdens største vandpyt som festen forsatte i.

Ellies mor var ikke så stor igen.
    Ikke ifht nogle af de andre goldens jeg har set. Sidst vi vejede Ellie vejede hun 15kg.
    Jeg er spændt på hendes voksen vægt

Kommentér på:
Forskel på Golfen Retriever

Annonce