Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trim af broken coat
  • Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 189 Svar: 10.570
    #1   6. mar 2022 Ved "pluk" og ved brug af trimkniv fjerner du døde hår og hårrødder.
    Ved at bruge trimmaskine klipper du bare hårene og de døde hårrødder bliver siddende, hvilket kan ødelægge pelsen på en ruhåret hund.

• #2   6. mar 2022 Broken er som sådan ruhåret, men der er oftest "bare" en tyk bræmme ned langs ryggen. Resten er kroppen er der ikke så meget at trimme på.
    Ved brug af klippemaskine (tænker det fejlagtigt er dét du mener med en trimmemaskine), får du ikke trukket det døde hår stride ud, og giver derved ikke plads til, at et nyt ru hår kan vokse frem. Så er det at underuld en tager over, og pelsen ødelægges og begynder ofte at fælde.
    Jeps der findes en trimmemaskine som plukker pelsen ud. Det er bare mindst lige så hurtigt med fingrene/kniv. Pas på ikke at skære med kniven, for så får du samme resultat som ved klippemaskine. Har du en rigtig Brokem pels, så kan du vedligeholde pelsen og gøre rigtig meget ved at skrabe en trimmesten/pimpsten over pelsen ugentligt.

• #3   7. mar 2022 @Henning: Hvis det er din egen hund du er lidt i tvivl om (den du har i din profil) så ser den mere ruhåret end broken ud smiley

• #4   7. mar 2022 Du har 3-4 trimmeracer i din blandingshund, som ikke bliver broken. Så den er bestemt ruhåret.

Frem med trimmekniven smiley

• #5   8. mar 2022 Jeg kiggede bare på billederne og tænkte 'helt klart ruhåret' smiley Nu hvor jeg tjekkede teksten så nej, den bliver aldrig broken og kan kun være ruhåret smiley
    Så ja, du må igang med trimmekniven - det er så heller ikke specielt svært smiley

• #6   8. mar 2022 hvilke racer bliver broken? smiley

• #7   8. mar 2022 Jack- og Parson Russell i alle tilfælde. Jeg tænker også Kromi og andre, men primært Russlerne

Kommentér på:
Trim af broken coat

Annonce