{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Hund bor sammen med kat, og ny killing kommet i hjemmet. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, vi har en sød hun labrador blanding som er 1 år ( hun er virkelig en kylling hund på den måde at ikke er modig) ??også har vi en hun kat på snart 3 år.
De 2 kan fint med hinanden, og vi har fået en ny killing hjemmet, men vores hund er lidt bange for den nye killing, på den måde at den meget roligt undviger den nye killing og tør ikke at gå forbi den, så tænker om nogen har prøvet at have hund og kat sammen og fået ny kat i hjemmet og hvor længe gik der før de kunne gå frit omkring med hinanden?

Havde forventet at hunden var nysgerrig over for den lille og bare var lidt ligelgad hvis den ikke gad hende.

Kommentarer på:  Hund bor sammen med kat, og ny killing kommet i hjemmet.
  • #1   4. sep Her den lille nye killing

profilbillede
  • #2   4. sep Det lyder til hunden har fundet ud af at katte har nåle i poterne smiley

• #3   4. sep smiley

• #4   4. sep Jensen, dog ikke ?? hun har ikke prøvet at blive væst eller fået klo før, og den nye killing har lun væst af hende.

• #5   4. sep Jeg tænker, at de nok skal blive venner. Giv det bare den tid, de har brug for - og hvor er de lækre alle tre smiley

• #6   4. sep Det er de bestemt ?? ja det skal de nok få, men det var også mere om man kunne være på forkant for at hjælpe dem godt på vej

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.162
    #7   4. sep Min hund har efter 6 år stadig respekt for kattene

• #9   4. sep Dejligt i 2 sidste skriver men kan ikke se noget hjælp i det i skriver ??

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.162
    #11   4. sep

• #12   5. sep Der er ikke så meget andet at gøre, Benjamin, end at give det tid - og sikre, at ingen af dyrene gør skade på hinanden, men det lyder det ikke til, at de kunne tænkes at gøre.

Nogle gange er det bedste, man kan gøre, ikke at gøre noget smiley Hvis du fx prøver at presse hunden til at være mere modig/nærgående overfor killingen, kan det have den modsatte virkning.
    Hvis din hund sådan generelt er lidt utryg overfor nyt, er det bedste du kan gøre, at lave selvtilidsøvelser overfor nye ting. At hunden udviser forsigtighed overfor en kat (inkl en killing) er fornuftigt nok smiley

• #13   5. sep Giv det tid!
    Jeg har sat Aslan sammen med 8 katte efterhånden, tror jeg.
    Begge parter, skal have lov til at trække sig og man skal ikke presse dem smiley
    Så længe ingen angriber, så vil jeg ikke blande mig for meget, når de hilser på hinanden.
    Både Aslan og Luna kan jeg have med hjem til min mors 2 katte uden problemer. Den ene gider dem ikke, den anden vil kun Luna smiley

• #14   5. sep Jeg tror måske, at det er lidt det samme, når man får en ny hvalp, da kan der også gå lidt tid inden den voksne hund, vænner sig til den ny. Giv det tid og gør som andre skriver, det bedste er tit ingenting, at gøre.

• #15   6. sep Isabelle,Julia og JT tak for jeres svar ??
    Det går allerede meget bedre mellem, de spiser sammen og de 2 katte kanmege sammen med smule væs.
    Hunden holder afstand men er dog begyndt at synes det lidt spændende at se hvad den nye killing laver ??

Så jeg forsætter med rose hvor det de gør godt og ellers blander jeg mig ikke.

Til Jeanette
    - jeg spurgte jo til råds, for at se om nogen jo havde prøve lign det samme og havde tip. Og at du kun svare at din hund har respekt for dine katte, er self godt at høre men det inge hjælp?

Til hippie og Hector, nejbdet ved jeg godt ikke ved, men igen det var også kun råd og tips jeg søgte, og ikke 100% opskrift, da dyr self ikke er ens. Og hvis man ikke har noget man mener man kan hjælpe med af det, så kan man jo lade være med svare unødvendigt.

Dette er ingen negativ kommentar til jer, blot svar til jeres svar ??

profilbillede
  • #16   6. sep Jeg tror det læses lidt negativt, fordi de smileyer du bruger bruger forvandlet til 2 spørgsmålstegn når du poster smiley

Men det er rigtig dejligt at det går frem af smiley

• #17   6. sep Jo men skrev jeg det ikke var negativt ment og der for blot et svar, men ja, jeg kunne godt sætte smil på.

Men ja det skønt det går den rette vej smiley

• #18   7. sep Dejligt at høre, at det går godt, Benjamin.
    Noget, du skal have i tankerne er, at katte naturligt ikke lever i flokke. Det er derfor ikke sikkert, at dine to katte bliver bedtsevenner, men nøjes med at acceptere hinanden.

Jeg har ikke prøvet at have killing og voksne hunde - men flere hvalpe og voksne katte.
    Interessen fra såvel hunde som katte har været meget forskellig. To af kattene var nærmest helt uinteresserede i hundene. De levede fint side om side, men havde ikke nogen nærkontakt. Den yngste af mine katte blev bedstevenner med alle de tre hunde, jeg havde gennem hendes liv. Jeg gætter på, at din killing kan få et lignende forhold til din hund.

Du får lige et billede af to gode venner og legekammerater smiley

profilbillede
  • #19   7. sep Hvor det sødt, og tak for din fortælling, det tager jeg til efter tanke ??
    Men det går så godt, killing og hun kan nu lave næse/snus uden nogen form af væs knure.

Og begge katte leger så godt sammen, så det går over alt forventning, det gået meget hurtigt med de accepterer og kan lege med hinanden??

• #20   7. sep Det ER altså så fantastisk rørende og dejligt, når vores dyr er glade for hinanden smiley
    Post gerne billeder, Benjamin - eller lad være og nyd bare, at dine dejlige dyr har det godt - også med hinanden smiley

• #21   7. sep Ja det så skønt, er så glad inden i, at jeg kan lade dem i ro og fred være sammen uden problemer, og bare tosser rundt sammen, der så perfekt, jeg deler gerne billeder, skal bare lige havde taget nogen, jeg ikke altid så hurtig til at fange de rette øjeblikke??

• #22   7. sep DET kender jeg - ikke lige at kunne fange øjeblikket - kunne vise det der særlige sjove, glade, skønne der sker mellem vores elskede dyr. Men pyt - det vigtige er jo ikke billederne - men øjeblikkene smiley smiley (siger jeg til mig selv, når jeg sååååå gerne vil dele nogle af de mange skønne, varme, sjove etc situationer med mine hunde, men ikke får BILLEDET)

• #23   8. sep Vores hund eeeelsker killinger, men nu er jeg også katteopdrætter, så han er vant til, at der jævnligt kommer nye katte/killinger i huset.

Vi har et kuld killinger, der er født den 2. September. Han går flere gange om dagen hen og stikker snuden ind til killingerne og passer godt på dem. smiley

Nyindkøbte killinger er han meget forsigtig overfor og undgår gerne lidt at tale med dem den første tid, indtil de har vænnet sig til ham. Hunde ved instinktivt at katte kan være farlige, fordi de har kløer, så de lader hellere katten komme til dem.

Det skal nok komme til at gå med tid og tålmodighed. smiley

• #24   8. sep Jeg fik lige det her øjeblik, men det ganske udmærket med dem nu ??

profilbillede
  • #26   8. sep Hvor er de søde - og skønt, at din hund kan ligge så afslappet med killingen helt tæt på smiley

• #27   9. sep Det nu engang også rarest når kæledyrene har det fint sammen smiley

profilbillede
  • #28   9. sep Penny og Kitty smiley

profilbillede
  • #29   10. sep Det kan vi hurtigt blive enig om, det så skønt når de kan sammen ??

profilbillede
Kommentér på:
Hund bor sammen med kat, og ny killing kommet i hjemmet.

x