{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Dele med barn, ressourceforsvar {{forumTopicSubject}}

Sådan lørdags-tanker..
oplever en hund der bor sammen med baby/barn. Hund og baby elsker hinanden hvilket jo er dejligt. Hunden må ikke komme på barnets legetæppe hvilket den heller ikke kommer. Hunden kommer så med sit legetøj, logrer og ligger det derpå og ligner den vil vise og dele sit legetøj. Det er jo sødt men det dur jo ikke hvis hunden så senere synes baby kommer for tæt på det?
Personligt ville jeg lægge legetøjet tilbage på hundens plads så det var adskilt og så baby ikke kommer det i munden.
Hvordan gør i, jer med små børn?


Kommentarer på:  Dele med barn, ressourceforsvar
  • #1   4. mar 2023 Hvis hunden ikke har et problem med det og voksne er obs på begge sammen, hvilket man altid skal være, så ville jeg ikke gøre noget videre, dig synes jeg ikke børn behøver have hundelegetøj i munden selv

    At hunden deler i denne situation på eget initiativ og sikkert lægger op til leg betyder ikke at jeg ville lade barnet tage hundens ting og mad ellers

    ang overvågning af samvær. en undersøgelse fra Belgien viser at 67 procent af de børn der kom på et hospital i løbet af et år var bidt af familiens egen hund.

    og 100 procent af dem - 100!- var bidt fordi barn og hund havde været alene.

    den dækker ikke alle bid men det er værd at bemærke


  • #2   4. mar 2023 Jeg forstår ikke rigtig det her opslag.
    Hvorfor må hunden ikke komme på babyens tæppe ?
    Jeg kan hellere ikke se at hunden har ressutceforsvar sådan som du beskriver det.


  • #3   4. mar 2023 Jeg forstår det så heller slet ikke, børn dør ikke af at hunden ligger hos den, faktisk giver det masser af tryghed. Man skal også passe på ikke at blive for bakterie forskrækket,

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #5   4. mar 2023 En hundekravlegård kan også bruges i en snæver vending, her vores barnebarn på 7 mdr., når hendes mor eller jeg ikke kan være opsynsmænd.

    https://www.facebook.com/charlotte.s.mikkelsen/videos/1405489129988609


  • #6   4. mar 2023 Jeg tror også, at man skal passe på, at man ikke fremprovokerer ressurceforsvar, hvilket man nemt kan gøre ved at holde hunden væk fra baby.
    Lad hunden deltage i babyens liv, lad den snuse til baby, lad den ligge sammen med baby hvis hunden gerne vil det mm.
    Og som andre skriver, i kravlegård med baby når man ikke lige kan holde øje med baby og hund.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #7   4. mar 2023 Så enig med Anni, inkluder hunden det kan ikke være så svært.

    Vores døtre er gode til, at inkludere vores hunde (7 stk.s) der ellers ikke er vant til børn og de er ikke bakterieforskrækket så hundene får også lov at møsse deres børn i hovedet og slikke på deres fingre (de kan vaskes før baby/barn stikker dem i munden). De får lov at undersøge deres legetøj o.s.v.. De ER en del af familien !

    Ps: Vores døtre ved så også, at det er et must, hvis jeg skal være barnepige, at hunde og baby/børn kan være sammen smiley De er begge selv opvokset med hund, men kun den ene har hund i dag.


  • #8   4. mar 2023 Mine hunde måtte ikke komme på legetæppet før mine unger kune vende sig og møve sig. Da min Sheltie ville ligge halvt på dem. Hun har leget med bold med dem og leget bukke slikke leg hvor begge unger har grint helt vildt. Min gamle Boston har mere synes de var i vejen, men så blevet bedt om at gå og det gør han.

    Den unge er vokset op med den lille dreng, og de har gjort så mange underlige ting, hunden har siddet på ham, har kravle med ham og bare elsket den dreng.

    Jeg har ikke på noget tidspunkt været bange for hundene ville gøre noget ved nogen af ungerne, men har sat grænser og har haft børnegitter til når de ikke kunne være under opsyn, do har ungerne altid være mandsopdækket af hundene og sikke en masse kærlighed


  • #9   4. mar 2023 Nu er det ikke mig der har hund og barn smiley

  • #10   4. mar 2023 Så længe hund og barn kan dele uden problemer så må de gerne det smiley

    Da min datter var lille måtte kattene gerne ligge på hendes tæppe og i hendes seng, så længe min datter ikke blev forstyrret eller vækket at dem smiley


  • #11   4. mar 2023 . Nu er det ikke mig der har hund og barn

    Men det er da dig som har lavet opslaget


  • #12   4. mar 2023 Ja smiley men det er ikke mig som det handler om lige der.. jeg har ikke hund.

  • #13   4. mar 2023 Jeg forstår ikke rigtig problemet ? Så længe man holder øje med dem, og sørger for at barnet ikke overskrider hundens grænser, som at hive i den i stedet for at ae og den slags når det er et helt lille barn, så kan jeg ikke se hvad der skulle ske. Det er da kun dejligt at hunden gerne vil barnet og kommer med legetøj.

    Da Lucky var omkring 6-8 mdr delte han barnevogn med min nevø på maks et par måneder, da jeg lige skulle kører en tur med ham imens min søster var til tandlæge.
    For et par uger siden var vi sammen med hendes yngste på omkring 1,5 år, der gik hul på posen med foder, så der var foder ud over det hele, det sad hun så og gav teemo. Jeg sad og hjalp. Teemo syntes bare det var fantastisk at blive fodret.
    De havde også deres legetøj liggende sammen med det hun legede med. Det eneste man risikere ved at lege med deres legetøj, er at de kommer og vil være med.

    Det eneste problem jeg har haft med helt små børn vs mine hunde er at børnene meget gerne vil lege med vandet i deres vandskål, så det skal jeg altid lige huske at være opmærksom på.
    Når ja og så vil de så gerne mysse børnene, og for det meste er børnene da også helt vilde med det, men det er ikke altid det mest hensigtsmæssige at have en hund lige i hovedet på et lille barn det måske er ved at lære at gå eller som kravler rundt.
    Min nevø på 7 år fortæller gerne hvor meget Lucky elsker ham, fordi Lucky slikker ham i hele hovedet.


Kommentér på:
Dele med barn, ressourceforsvar

Annonce